Dobrý deň,
na Vašu otázku predkladáme odpoveď :
1./ Podľa ust. § 616 Obč. zákonníka platí, že "predávaná vec musí mať požadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akosť, množstvo, mieru alebo hmotnosť a musí byť bez vád, najmä musí zodpovedať záväzným technickým normám. Pri potravinách musí byť vyznačený dátum spotreby alebo dátum minimálnej trvanlivosti. Ak to povaha veci pripúšťa, má kupujúci právo, aby sa vec pred ním prekontrolovala alebo aby sa mu jej činnosť predviedla."
Zo zákona predávajúci odpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí kupujúcim.
§ 622 :
Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
(2) Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
(3) Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
§ 623 :
(1) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
(2) Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci."
2./ V súlade s ust. § 18 zákona o ochrane spotrebiteľa je treba vady reklamovať u predávajúceho, ktorý v prípade uplatnenia reklamácie Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia, ktoré je predávajúci povinný Vám poskytnúť.
Reklamácia musí byť vybavená v lehote najneskoršie do 30 dní od jej uplatnenia. Súčasne platí, že ak reklamácia nebude vybavená do 30 dní po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie máte ako spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
Je na Vás ako spotrebiteľovi či uplatnite odstránenie vady /lak, preliačiny/ a súčasne aj zľavu z kúpnej ceny pokiaľ sa jedná o výbavu auta, ktorá bola predávajúcim proklamovaná a iná je skutočnosť.
Ak došlo ku kúpe auta na základe ponuky uverejnenej predávajúcim a teda na základe vlastností a vybavenie výrobku auta, ktoré uviedol predávajúci, pričom skutočné vybavenie auto tomuto nezodpovedá, máme ten názor, že máte právo na odstúpenie od kúpnej spotrebiteľskej zmluvy keďže ku kúpe výrobku - auta došlo na základe ponuky predávajúceho s uvedením určitých vlastností a výbavy výrobku - auta, ktoré sa ukázali ako nepravdivé. Zo zákona o ochrane spotrebiteľa vyplýva, že predávajúci nesmie používať nekalé obchodné praktiky. Predpokladáme, že ponukový list predávajúceho resp. iný doklad, na základe ktorého ste sa rozhodli pre kúpu konkrétneho auta máte k dispozícii. Teda pri reklamovaní auta uplatnite odstúpenie od kúpnej spotrebiteľskej zmluvy.
Podľa ust. § 614a/ Obč. zákonníka platí :
" Ak dodaný tovar nemá vlastnosti, o ktoré prejavil spotrebiteľ záujem a ktoré sa zhodujú s popisom poskytnutým dodávateľom, náklady na jeho vrátenie a dodanie tovaru, ktorý zodpovedá zmluve, ako aj všetky kupujúcim účelne vynaložené náklady v súvislosti s tým znáša predávajúci."