Si advokát? Chceš napredovať v kariére? Nezmeškaj príležitosť stať sa súčasťou prestížnej advokátskej kancelárie!
Klikni sem pre viac informácií.
Máte
otázku?

Vrátenie tovaru do kamenného obchodu


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Banská Bystrica

Otázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

V priebehu koľkých dní môžem vrátiť tovar do kamennej predajne?

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

Dobrý deň,

pokiaľ ste si kúpili tovar v kamennej predajni a zaplatili ste zaň, pričom nešlo o internetový predaj (a následne vyzdvihnutie tovaru v kamennej predajni), potom bez súhlasu predávajúceho nemôžete žiadať vrátiť peniaze za tovar. Veľa kamenných predajní má však vo svojich interných predpisoch, že akceptujú, pokiaľ kupujúci bez udania dôvodu v určitej lehote (obyčajne 1 mesiac, niekedy 1 týždeň) vráti tovar, potom mu vrátia peniaze. Odporúčam Vám informovať sa v uvedenej kamennej predajni, či kúpený tovar príjmu späť.

Trápi vás "Vrátenie tovaru do kamenného obchodu" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, prosím vás, asi pred mesiacom som kupoval pánske botasky v predajni G. Botasky sú úplne nové, nepoužité, len vyskúšané v predajni. Je možnosť ich po mesiaci vymeniť za drahšie? Samozrejme, mám aj bloček a som ochotný aj doplatiť. Ďakujem.

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 12.08.2024)

Dobrý deň, vo veci uvádzame, že ak ste tovar kupovali v kamennej predajni, právny nárok na vrátenie prípadne aj výmenu produktu nemáte.

Jedinou možnosťou je preštudovať si obchodné podmienky predávajúceho zverejnené na jeho internetovej stránke či túto možnosť výmeny aj v príapde nákupu v kamennej predajni umožňuje. Ak by to v obchodných podmienkach uvedené nebolo, odporúčam kontaktovať priamo predávajúceho s vašou požiadavkou a pokúsiť sa o výmenu za iný i ke´d drahší produkt.


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, chcela by som vás poprosiť o radu. Jedná sa o to, že dcéra si objednala 3 spoločenské šaty. Vyskúšala ich, pofotila sa v nich a nakoniec šaty vrátila. Objednávku im poslala 18.6.2024, a dňa 19.6. prišiel od nich e-mail, že tovar, ktorý zaslala, obdržali a vrátenie peňazí sa uskutoční do 14 dní. Peniaze na účet prišli 28.6.2024. Dňa 8.7. napísali, že tovar prišiel znehodnotený a žiadajú naspäť peniaze. Ja som im povedala, že peniaze mali poslať až vtedy, keď si tovar skontrolujú. Ako ja môžem teraz vedieť, či za týchto 20 dní nebol tovar predaný a opätovne vrátený? Chcela by som sa vás spýtať o radu, či môžu odo mňa žiadať vrátiť sumu, keďže obchodné podmienky v predajni a v kamennom obchode sú iné. Ďakujem.

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 11.07.2024)

Dobrý deň, áno, vom veci uvádzate správne, že predávajpci mal možnosť zistiť stav tovaru potom ako dcéra tovar vrátila. Predpokladáme, že tovar dcéra vrátila v pôvodnom stave a teda bez jeho poškodenia. V tomto smere našim pýtajúcim sa odporúčame, aby tovar pred vrátením predávajúcemu aj odfotili, aby mali dôkaz o jeho stave i keď to nie je ich povinnosť.

Podľa ust. § 10 ods. 4 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov /zákon platný v čase realizácie objednávky/ :

"Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h). "

Ust. § 3 ods, 1 písm. h/ znie nasledovne :

 

"Predávajúci je povinný pred uzavretím zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho alebo ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky spotrebiteľa, pred tým, ako spotrebiteľ odošle objednávku, jasne a zrozumiteľne oznámiť spotrebiteľovi spôsobom podľa odseku 2 alebo podľa medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, ...

"informáciu o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy; predávajúci zároveň poskytne spotrebiteľovi formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 3,

 


Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, prosím vás o radu. Kúpil som v klenotníctve hodinky ako darček, avšak nevhodný, tak som ich po pár dňoch išiel vrátiť. Na mieste mi však povedali, že to u nich nie je možné, že peniaze nevracajú. Mám právo na vrátenie peňazí alebo nie? Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 24.06.2024)

Dobrý deň, vo veci uvádzame, že ak ste tovar kúpili v kamennej predajni, dôvod ten, že darček nie je vhodný, nie je dôvodom na reklamáciu tovaru, lebo tovar je bez vád. Obchod nie je povinný vám vrátiť peniaze, je to len možnosť resp. ochota na strane predávajúceho, ale nie jeho zákonná povinnosť.  Možnosťou na vašej strane je len požiadať o výmenu za iný tovar. Nárok na vrátenie peňazí zo zákona nemáte.


Trápi vás "Vrátenie tovaru do kamenného obchodu" a chcete pomôcť?

Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, chcela by som sa informovať, aké sú pravidlá týkajúce sa výmeny alebo reklamácie tovaru zakúpeného vo výpredaji v kamennom obchode. Ako príklad uvediem topánky, ktorých pôvodná cena bola 10 eur a vo výpredaji sa predávali za 3 eurá kvôli zníženej kvalite. Vopred ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 23.05.2024)

Dobrý deň,

pri výmene alebo reklamácii výpredajového tovaru v kamennom obchode je dôležité rozlišovať, či bola zľava poskytnutá z dôvodu vady, ktorá bola kupujúcemu známa vopred, alebo ide o vadu, ktorá sa zistila až neskôr.

Podľa slovenského práva, konkrétne Občianskeho zákonníka, platí, že kupujúci má právo na reklamáciu tovaru aj v prípade, keď ide o tovar so zľavou. Zákon o ochrane spotrebiteľa totiž neodlišuje medzi plne oceneným a zľavneným tovarom, pokiaľ ide o zodpovednosť za vady. Ak má tovar vadu, ktorá bráni jeho riadnemu užívaniu, má kupujúci právo na výmenu veci alebo odstúpenie od zmluvy, prípadne žiadať zľavu z ceny.

Ak však bola zľava udelená práve pre konkrétnu vadu, ktorú kupujúci pred kúpou akceptoval, nie je možné túto vadu následne reklamovať. Napríklad, ak boli topánky zľavnené z 10 eur na 3 eurá z dôvodu zníženej kvality, a táto znížená kvalita bola kupujúcemu pred kúpou známa, túto konkrétnu vadu neskôr nemožno reklamovať. Môžete však reklamovať prípadné iné vady, ktoré sa na tovare objavia a ktoré neboli predmetom dohody o zľave.


Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, obchod mi odmietol vymeniť tovar, pretože nemám pokladničný doklad o kúpe. Problém je v tom, že som tento doklad dal zamestnancovi, keď šiel po kľúče, a on mi ho nevrátil. Ako mám postupovať? Ďakujem.

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 12.05.2024)

Dobrý deň, zrejme ste za tovar u predávajúceho zaplatili v hotovosti, pričom pokladničný doklad zamestnanec stratil, ktorého ste zrejme žiadali o vrátenie uvedeného dokladu. Zamestnanec doklad však nemá.

Možnosťou je len obrátiť sa na predávajúceho ak by ste chceli tovar vymeniť a požiadať ho o pomoc v zmysle ust. § 4a/ ods. 2 písm. g/ zák. používaní elektronickej registračnej pokladnice a požiadať, aby v pokladnici ekasa našiel doklad o kúpe, keďže v zmysle cit. zákonného ustanovenia pokladnica e-kasa klient musí okrem iných spĺňať tieto požiadavky na  vytlačenie kópie pokladničného dokladu tak, aby neobsahoval unikátny identifikátor dokladu, QR kód, overovací kód podnikateľa a podpisový kód podnikateľa. Tento doklad vám však predávajúci nesmie vydať.

Uvádzame, že tento doklad o nákupe vám predávajúci nesmie vydaťv zmysle ust. § 8 ods. 5 vyššie citovaného zákona,  ale mohlo by to pomôcť na to, aby tovar vymenil za iný tovar, ktorý je pre vás vhodný /citujeme/ :

"Podnikateľ, ktorý používa pokladnicu e-kasa klient, môže vytlačiť alebo elektronicky kupujúcemu zaslať iba jeden originál pokladničného dokladu."

Dúfame, že vám naša rada pomôže.

 


V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál



Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, chcel by som sa opýtať, či je možné vrátiť tepláky, ktoré sú mi malé. Kúpil som ich včera a keďže kamenná predajňa nemala kabínky na vyskúšanie, zobral som ich domov. Až po vyskúšaní doma som zistil, že sú mi malé. Je možné ich vrátiť?

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 22.04.2024)

Dobrý deň,
pokúste sa informovať priamo na predajni. Zákon umožňuje vrátenie tovaru bez udania dôvodu, avšak iba pri nákupoch online, resp. mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. Niektoré obchody však aj napriek tomu umožňujú tovar zakúpený v kamennej predajni vrátiť a môžu to mať upravené v obchodných podmienkach. 


Trápi vás "Vrátenie tovaru do kamenného obchodu" a chcete pomôcť?

Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, kúpila som televízor v kamennom obchode a nie som s ním spokojná. Nepáči sa mi jeho značka a chcela by som ho vymeniť za iný. Je možné ho vrátiť do 7 dní? Ďakujem.

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 08.02.2024)

Dobrý deň, ak ste televízor kupovali v kamennej predajni a je plne funkčný, nevykazuje vady, potom kamenná predajňa nie je povinná vám tovar prijať na reklamáciu, televízor vymeniť prípadne vám vrátiť peniaze.

Uvádzame, že ak by ste televízor kupovali cez eshop, potom by ste mali právo vrátiť tovar do 14 dní aj bez uvedenia dôvodu a predávajúci - eshop by bol povinný vám vrátiť peniaze do 14 dní od vrátenia tovaru predávajúcemu.

Odporúčam vo veci preštudovať obchodné podmienky predávajúceho, či poskytuje možnosť výmeny tovaru za rovnaký druh tovaru ale napr. inej značky, teda za televízor z dôvodov ako uvádzate v otázke. Predávajúci obvykle túto možnosť poskytujú, ale musíte kúpiť iný teveízor resp. predávajúci vám poskytne voucher na budúci nákup.

 


Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, nedávno som si zakúpila skriňu v obchode s nábytkom a pri jej montáži sme zistili, že chýbajú dvere a zadný diel. Pri reklamácii na predajni mi personál oznámil, že podľa ich inventúry v sklade je všetko v poriadku a za chybu môže ich dodávatel, a nie oni samotní. Odmietli so mnou spísať reklamačný protokol. Môžete mi, prosím, poradiť, ako mám v tejto situácii postupovať? Ďakujem za vašu odpoveď.

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 26.01.2024)

Dobrý deň,
tento postup predávajúceho nemožno označiť za správny a ani za zákonný. Do zmluvného vzťahu ste predsa vstupovali Vy a predávajúci, a s dodávateľom vy nemáte žiadnu zmluvu. Z Vášho popisu vyplýva, že Vám nedoručili tovar, tak ako ste sa dohodli, resp. niektoré časti Vami objednanej veci chýbajú. V danom prípade ide o vadu, ktorá robí vec neupotrebiteľnou, nemôžete plnohodnotne využívať skriňu, keď chýbajú niektoré jej časti, resp. nemá vymienené vlastnosti a v dôsledku tohto máte nárok na odstúpenie od zmluvy. Následkom odstúpenia bude vzájomná povinnosť vrátiť si poskytnuté plnenia, teda Vy im vrátite skriňu, tak ako Vám doručená a oni by Vám mali vrátiť peniaze. 

Skúste im adresovať písomnú výzvu, nech Vám dodajú tovar na akom ste sa dohodli, a určite im na to lehotu. V prípade, ak to neurobia, tak nech výzvu považujú za odstúpenie od zmluvy, čo bude mať za následok vznik ich povinnosti vrátiť Vám kúpnu cenu. Uveďte tiež, že v prípade, ak nebudú reagovať, tak podáte žalobu na súd. 


Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, kúpila som koženú bundu, no predavačka mi nedala riadny doklad o kúpe, teda žiaden z registračnej pokladne. Požadovala iba platbu v hotovosti a to údajne z dôvodu, že mi poskytuje zľavu 20 €. Po bližšom prezretí som však zistila, že cena na bunde bola umelo zvýšená. Zaplatila som 400 €. Mám právo vrátiť tovar z dôvodu zavádzania? Ďakujem.

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 11.01.2024)

Dobrý deň, vo veci uvádzame, že predávajúci v zmysle ust. zákona o ochrane spotrebiteľa a príslušných daňových predpisov je povinný vám dať doklad o kúpe tovaru. Vo vašom prípade sa nejedná o omyl, ale o podvod zo strany predávajúceho.

Môžete kontaktovať predávajúce s požiadavkou o vrátenie tovaru a vrátenie kúpnej ceny, nie je však povinný vám vyhovieť, lebo vy doklad o kúpe od predávajúceho nemáte. Nie je však vylúčené, aby ste dokázali, že tovar je od konkrétneho predávajúceho, hlavne v prípade, že rovnaký tovar v obchode ešte má /teba si urobiť foto/, prípadne má aj zavedený kamerový systém, čo by bolo vo váš prospech.

V prípade, že k vráteniu kúpnej ceny nedôjde, odporúčam vec nahlásiť písomne na prísl. pobočku Slovenskej obchodnej inšpekcie podľa sídla prevádzky, ako aj na Finančné riaditeľstvo SR.


Trápi vás "Vrátenie tovaru do kamenného obchodu" a chcete pomôcť?

Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, v jednom obchode som kúpila topánky pre svojho syna a pri kúpe mi zamestnanec obchodu potvrdil, že ak topánky nebudú sedieť, môžem ich vrátiť do 30 dní. Keďže topánky synovi boli veľké, rozhodla som sa ich vrátiť. No v obchode mi povedali, že môžem buď vybrať iný tovar, alebo dostanem darčekovú kartu na sumu, ktorú som zaplatila za topánky. V tom čase som si nemala čo vybrať, takže som si vzala darčekovú kartu. Chcela by som vedieť, či je tento postup obchodníka správny. Nemala by som mať možnosť požadovať vrátenie zaplatenej sumy za tovar v hotovosti? Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 18.12.2023)

Dobrý deň, z otázky vyplýva, že topánky ste kupovali v kamennom obchode. A keďže synovi boli veľké, pri následnom kontaktovaní predávajúce tento v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa nie je povinný vám vrátiť peniaze, lebo tovar nebol vadný a teda nebol dôvod na uplatnenie reklamácie z dôvodu vád výrobku - topánok. Postup predávajúceho bol preto správny, že vám poskytol možnosť vybrať si iný tovar alebo poskytnúť vám voucher na budúci nákup.

Iné by to bolo v prípade, že by ste tovar kupovali cez eshop, kde by ste mali možnosť odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu a vrátiť topánky, pričom predávajúci - eshop by bol povinný vám vrátiť peniaze do 14 kalendárnych dní.


V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál




V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Vrátenie tovaru do kamenného obchodu" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.