Máte
otázku?

Vrátenie tovaru do kamenného obchodu


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Banská Bystrica

Otázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

V priebehu koľkých dní môžem vrátiť tovar do kamennej predajne?

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

Dobrý deň,

pokiaľ ste si kúpili tovar v kamennej predajni a zaplatili ste zaň, pričom nešlo o internetový predaj (a následne vyzdvihnutie tovaru v kamennej predajni), potom bez súhlasu predávajúceho nemôžete žiadať vrátiť peniaze za tovar. Veľa kamenných predajní má však vo svojich interných predpisoch, že akceptujú, pokiaľ kupujúci bez udania dôvodu v určitej lehote (obyčajne 1 mesiac, niekedy 1 týždeň) vráti tovar, potom mu vrátia peniaze. Odporúčam Vám informovať sa v uvedenej kamennej predajni, či kúpený tovar príjmu späť.

Trápi vás "Vrátenie tovaru do kamenného obchodu" a chcete pomôcť?

V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál



4,9 (4 969)
Všetky recenzie

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, chcela by som vrátiť tovar (odev) kúpený v kamennom obchode xzy v Bratislave. Na internete som nenašla žiadne informácie o obchodných podmienkach firmy týkajúce sa vrátenia tovaru. Prosím o radu, ako postupovať. Ďakujem.

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 16.10.2023)

Dobrý deň,
na vami položenú otázku uvádzame, že keďže ste tovar kúpili v kamennej predajni, tovar nemôžete vrátiť len napr. z dôvodu, že sa vám už nepáči resp. ho nepotrebujete a to s tým, aby kamenný obchod bol povinný vám vrátiť kúpnu cenu. 

Možnosťou predávajúceho - kamennej predajne je, je to však na ich rozhodnutí, že tovar vrátite bez uvedenia dôvodu, ale budete si musieť kúpiť iný tovar, prípadne vám predávajúci poskytne voucher na budúci predaj. Na vrátenie peňazí nie je právny nárok.

Odporúčam priamo kontaktovať kamennú predajňu osobne.


Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, je možné vrátiť tovar zakúpený v kamennom obchode bez udania dôvodu? Tovar bol zakúpený 28.7.2023 a chcem ho vrátiť dnes. Ďakujem za odpoveď. Kata

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 01.08.2023)

Dobrý deň, na vami položenú otázku uvádzame, že nemôžete vrátiť do kamenného obchodu len z dôvodu, že ste si kúpu tovaru rozmysleli a tovar nemá žiadne vady, ktoré by podliehali reklamačnému konaniu.

Odporúčam pozrieť obchodné podmienky predávajúceho či takúto možnosť vrátenia tovaru umožňuje, ale predpokladáme, že ak áno, tak len na výmenu za iný tovar alebo zo strany predávajúceho vám bude poskytnutá poukážka na nákup iného tovaru v určenej lehote.


Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý večer, pred 10 dňami som zakúpil v Poľovníckych potrebách termovíziu za 1200 eur a na 7. deň som zistil poruchu na nej. Včera som ju odniesol do predajne, kde som ju kúpil, a predajca mi tvrdí, že musí poslať tovar na reklamáciu. Keďže som termovíziu ešte nepoužil a už je nefunkčná, chcel by som vrátenie peňazí. Je to možné? Vopred ďakujem.

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 29.06.2023)

Dobrý deň, podľa zákona o ochrane spotrebiteľa máte právo na reklamáciu výrobku v prípade zistenia chyby (vady) do uplynutia záručnej doby. Predajca je povinný vám umožniť uplatnenie reklamácie a vybaviť ju niektorým zo zákonom stanovených spôsobov (výmenou výrobku, vrátením peňazí, opravou výrobku, primeranou zľavou z ceny výrobku alebo odôvodneným zamietnutím). V prípade reklamácie výrobku v záručnej dobe musí predajca reklamáciu vybaviť do 30 dní odo dňa prevzatia reklamovaného tovaru.

Ak by ste si želali vrátiť bezvadný výrobok a dostali späť peniaze, môžete tak urobiť len v prípade, že predajca s tým súhlasí. Odporúčame Vám kontaktovať predajcu a dohodnúť sa s ním na ďalšom postupe. Prajeme Vám veľa šťastia pri riešení tejto situácie.


Trápi vás "Vrátenie tovaru do kamenného obchodu" a chcete pomôcť?

Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, chcel by som vrátiť tovar, ktorý som kúpil v kamennom obchode. Koľko dní mám, prosím, na vrátenie tovaru bez udania dôvodu? Ďakujem.

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 09.02.2023)

Dobrý deň,
vrátenie tovaru bez udania dôvodu sa vzťahuje na tovar, ktorý bol zakúpený na diaľku, resp. mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. Bežným príkladom sú napríklad e-shopy. V prípade však, že ste tovar zakúpili v kamennom obchode, tak takéto právo v zmysle zákona č. 102/2014 nemáte. Napriek tomu sa však skúste informovať u predávajúceho a pozrieť si jeho obchodné podmienky, ktoré vrátenie tovaru bez udania dôvodu môžu umožňovať.  


Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, chcela by som vedieť, či môžem vrátiť elektrický spotrebič do kamenného obchodu, ak nie som spokojná s jeho parametrami. Pri predaji spotrebiča mi ho nepredviedli, ani ho nevybrali z krabice. Až doma som zistila, že nemá parametre, aké by som chcela mať. O chcela som ho vymeniť po týždni, ale odmietli mi to. Na čo mám zo zákona právo?

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 26.01.2023)

Dobrý deň,
v takomto prípade žiaľ nemáte v zmysle zákona právo na odstúpenie od zmluvy a vrátenie tovaru. Niektoré obchody však umožňujú aj vrátenie tovaru zakúpeného v kamennom obchode, je potrebné pozrieť si ich obchodné podmienky, avšak pravdepodobne to možné nebude, ak Vašej poslednej žiadosti nevyhoveli. Zo zákona však možnosť vrátenia tovaru kúpeného v kamennom obchode nevyplýva.  


Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, kúpila som si plavky v kamennom obchode, kde ich, bohužiaľ, nebolo možné vyskúšať. Keď som ich neskôr skúšala doma, zistila som, že mi nesedia. Predajňa však odmieta plavky zobrať späť. Môžem niečo robiť s touto situáciou?

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 28.12.2022)

Dobrý deň,
žiaľ v prípade, že ste si tovar kúpila v kamennej predajni, nemáte právo na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu a na následné vrátenie peňazí. Dôvodom na odstúpenie nie je ani fakt, že ste si kúpili iné číslo než aké Vám sedí. Odporúčam Vám pozrieť si interné predpisy danej predajni, či náhodou za splnenia určitých podmienok neumožňujú tovar vrátiť, prípadne či si aspoň nemôžete vymeniť daný tovar za rovnaký, len s inou veľkosťou.


Trápi vás "Vrátenie tovaru do kamenného obchodu" a chcete pomôcť?

Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, môj priateľ mi dnes okolo 15:45 kúpil zlaté náušnice v kamennej predajni. Darček mi však nevyhovoval, preto som sa rozhodla náušnice vrátiť. Ešte v ten istý deň, okolo 18:00, som sa s týmto zámerom vrátila do predajne. Predavačky mi však odmietli vrátiť peniaze. Tvrdili, že podľa zákona nemajú povinnosť vrátiť peniaze za tovar, avšak keď som sa opýtala, o aký zákon ide, neboli schopné mi to konkretizovať. Môžete mi prosím poradiť, či má predajca právo náušnice vrátiť a peniaze mi vrátiť, alebo nie? Ďakujem.

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 22.12.2022)

Dobrý deň,
v takomto prípade došlo k uzavretiu zmluvy v kamennom obchode, a tým pádom Vám žiaľ neprislúcha právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu, resp. vrátiť tovar, ktoré sa týka iba zmlúv uzatvorených na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. Niektoré obchody však majú interne upravené aj takéto právo, resp. že kupujúci môže tovar v určitej lehote vrátiť, aj v prípade, že tovar zakúpil v kamennej predajni a treba si pozrieť ich vnútorné predpisy.

V tomto prípade pravdepodobne takáto možnosť neprichádza do úvahy, nakoľko Vám v predajni odmietli peniaze vrátiť, avšak aj tak Vám odporúčam ešte pre istotu pozrieť ich interný predpis a možno tam niečo podobné nájdete na internete. 


Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, chcem sa spýtať, aké mám právne možnosti, ak som si v kamennom obchode kúpila topánky a doma som zistila, že je odlepená časť topánky od podrážky. Je očividné, že tovar mi bol predaný už poškodený. Následne som sa vrátila do predajne, kde mi ponúkli výmenu v inej prevádzke (kde som nemala možnosť ísť). Požiadala som o vrátenie peňazí, avšak nebolo mi vyhovené. Chcem sa spýtať, aké možnosti na vrátenie peňazí má človek, ktorý kúpi vadný výrobok? Ďakujem.

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 20.11.2022)

Dobrý deň,
v prípade, že obchod chcel predaný poškodený tovar riešiť spôsobom, aby ste išli do inej kamennej predajne predávajúce, tu uvádzame, že toto nie je Vaša povinnosť ísť do inej predajne na výmenu, toto mohol urobiť predávajúci sám a nový nepoškodený výrobok doniesť do predajne, kde ste ho kúpili.

Podľa ust. zákona o ochrane spotrebiteľa a ust. § 622 a nasl. Obč. zákonníka platí, že predávajúci Vás mal poučiť o Vašich možnostiach. Vo Vašom prípade platí ust. § 623 Obč. zákonníka :

"Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať."

Odporúčam opätovne kontaktovať predávajúceho, odstúpiť od kúpnej zmluvy a žiadať vrátenie peňazí. Súhlas predávajúceho na odstúpenie od zmluvy nepotrebujete. V prípade, že Vám predávajúci nevyhovie, kontaktujte Slov. obchodnú inšpekciu podľa sídla predajne.


Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, pred dvoma dňami som zakúpil notebook v kamennej predajni. Objednaný tovar mi doručili priamo do predajne, kde som následne prebral a zaplatil objednávku. Po dvoch dňoch, na základe recenzií, som zistil, že tento konkrétny model nebude pre mňa vhodný. Aj keď som otvoril krabicu, notebook je stále pôvodne zabalený. Chcel by som sa opýtať, či mám nárok na vrátenie peňazí? Vopred ďakujem za skorú odpoveď.

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 08.09.2022)

Dobrý deň,
ak ste notebook kúpili priamo v kamennom obchode, nevzťahuje sa na Vás zákon č. 102/2014 Z.z., podľa ktorého môžete odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu. Pokiaľ vo všeobecných obchodných podmienkach obchod nemá upravené právo na vrátenie tovaru bez udania dôvodu v takých prípadoch, ako je ten Váš, zo zákona na to žiaľ nárok nemáte. Jedine ich potom skúsiť osloviť a dohodnúť sa. 


Trápi vás "Vrátenie tovaru do kamenného obchodu" a chcete pomôcť?

Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, zakúpil som autobatériu v kamennom obchode. Pred jej zapojením do vozidla som premeral jej napätie a zistil, že hodnota je len 6V namiesto očakávaných 12V. Domnieval som sa, že môže ísť len o nedobitú batériu, o čom ma predajca neinformoval. Batériu som teda dal na nabíjačku. Nabíjala sa do hodnoty 11.3V, no potom sa nabíjačka odpojila. Ukázalo sa, že batéria je v skrate a nie je možné ju nabíť. Chcel by som sa spýtať, či mám nárok na vrátenie batérie a požadovať náhradu za zničenú nabíjačku.

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 03.09.2022)

Dobrý deň,
nakoľko ste batériu kupovali v kamennom obchode, nie je možné odstúpiť do 14 dní od kúpnej zmluvy. V tomto prípade je potrebné batériu reklamovať a požadovať od nich dodanie bezchybnej batérie. Ak to z ich strany nebude možné, potom žiadajte vrátenie zaplatenej kúpnej ceny. Vašu reklamáciu musia vybaviť do 30 dní. V opačnom prípade budete mať právo na zrušenie zmluvy a požadovať vrátenie zaplatenej kúpnej ceny.



V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Vrátenie tovaru do kamenného obchodu" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
LEXANA - asistentka
Text zprávy
Moje zprava