Dobrý deň, z otázky predpokladáme, že tovsr kúpili v kamennej predajni. Vzhľadom na skutočnosť, že došlo k opadávaniu flitrov resp. trblietok, chceli ste tovar reklamovať, pričom ste žiadali vrátenie peňazí. Predajca chce len tovar vymeniť za iný tovar.
V uvedenom prípade platí ust. § 507 ods. 2 Občianskeho zákonníka /citujeme/ :
"Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla podľa § 499 riadne užívať ako vec bez vady, má nadobúdateľ právo od zmluvy odstúpiť. To isté právo má nadobúdateľ pri odstrániteľných vadách, ak pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád nemôže vec riadne užívať."
V zmysle ust. § 499 ods. 2 Obč. zákonníka platí, že "ak sa vada prejaví do uplynutia šiestich mesiacov od plnenia, považuje sa za vadu, ktorá existovala už v čase plnenia. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady."
Odporúčam predaňu navštíviť opätovne, reklamáciu spísať písomne, čo je aj povinnosťou obchodníka a ako spôsob vybavenia reklamácie v zmysle ust. § 507 ods. 2 Občianskeho zákonníka žiadať vrátenie peňazí, lebo je to Vaše oprávnenie. Obchod chce vec riešiť výmenou za inú tovaru za iný tovar v podstate len z dôvodu, aby mal tržbu. Vy nie ste povinná kúpiť si iný tovar, ktorý nechcete.
V prípade problémov s obchodníkom kontaktujte Slovenskú obchodnú inšpekciu, na čo môžete predajcu upozorniť.