Dobrý deň,
podľa Občianskeho zákonníka ust. § 507 ods. 2: "Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla podľa § 499 riadne užívať ako vec bez vady, má nadobúdateľ právo od zmluvy odstúpiť. To isté právo má nadobúdateľ pri odstrániteľných vadách, ak pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád nemôže vec riadne užívať."
Podľa vyššie citovaného ustanovenia máte právo na odstúpenie od zmluvy, ak sa závada na smart hodinkách vyskytla opakovane, a to viac ako dvakrát na tej istej veci, prípadne ak sa na veci vyskytuje väčší počet vád súčasne, ktoré bránia jej riadnemu užívaniu.
V tomto prípade je dôležité, že ak sa závada vyskytuje opakovane, môžete odstúpiť od zmluvy a u predávajúceho žiadať o vrátenie peňazí, a nie len ďalšiu opravu alebo výmenu. Predávajúci je povinný túto požiadavku akceptovať, ak sú splnené podmienky stanovené zákonom (ide o opakovanú vadu alebo väčší počet vád).
Ak predávajúci odmieta vrátiť peniaze, odporúčam ho písomne informovať, že s touto požiadavkou nesúhlasíte a trváte na odstúpení od zmluvy a vrátení celej kúpnej ceny. Pokiaľ by predávajúci stále nevyhovel tejto požiadavke, môžete sa obrátiť na Slovenskú obchodnú inšpekciu (SOI) alebo prípadne využiť právne kroky, ako je súdna žaloba o vrátenie kúpnej ceny.
Ak predávajúci napriek odstúpeniu od zmluvy a zaslanej výzve na vrátenie kúpnej ceny Vám nevráti peniaze, odporúčam Vám sa obrátiť na advokáta.