Máte
otázku?

Majú zákazníci právo na vrátenie tovaru v kamennej predajni do 7 dní?


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Prešov

Otázka: Majú zákazníci právo na vrátenie tovaru v kamennej predajni do 7 dní?

Dobrý deň, chcem sa poradiť. Pracujem v kamennej predajni ako predavač a v poslednej dobe sa často stretávam s dosť nepríjemným problémom. Zákazníci nám totiž vracajú tovar s tým, že majú právo na vrátenie tovaru do 7 dní. Môj nadriadený, respektíve naša predajňa, neponúka vrátenie peňazí, ale ponúka výmenu za iný tovar. S touto variantou však zákazníci nie sú spokojní a nesúhlasia s ňou. Túto možnosť im poskytujeme nad rámec našich povinností. Oni sú však na sto percent presvedčení, že majú právo na vrátenie peňazí bez udania dôvodu.

Odpoveď: Majú zákazníci právo na vrátenie tovaru v kamennej predajni do 7 dní?

Dobrý deň, zákonná úprava umožňuje vrátiť tovar bez udania dôvodu len ak zákazník ako spotrebiteľ zakúpil tovar prostredníctvo zmluvy uzavretej na diaľku (napr. internetu, telefónu, faxu, pošty alebo katalógového predaja) alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho (napr. predajná akcia na výstave výrobkov). Zákazník tak môže urobiť písomne a len v lehote 14 dní od prevzatia tovaru. Zákon neupravuje oprávnenie osôb (spotrebiteľov) bezdôvodne vrátiť tovar kamennej predajni. Ak tak kamenná predajňa robí, koná tak nad rámec zákonných povinností, teda dobrovoľne, zrejmé v snahe poskytovať svojim zákazníkom čo možno najlepšie služby ako konkurencia.

Trápi vás "Majú zákazníci právo na vrátenie tovaru v kamennej predajni do 7 dní?" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:




V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Majú zákazníci právo na vrátenie tovaru v kamennej predajni do 7 dní?" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.