Máte
otázku?

Nedodaný, ale zaplatený tovar


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Žilina
Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát

Otázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Dobrý deň, Prosím Vás, máme problém ohľadom podvodu. Cez e-mail sme si objednali tovar, ktorý sme dopredu zaplatili a doteraz (už 6. týždeň) nám tovar neprišiel, keď voláme Majiteľovi obchodu, vykrúca sa alebo Nám neberie telefón. Dá sa s tým niečo robiť? Vopred ďakujem za radu.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Dobry den, pokial ide o nedodany zaplateny tovar, odporucam Vam postupovat nasledovne: poslite mu odstupenie od zmluvy, ako dovod uvedte nedodanie tovaru napriek viacerym vyzvam. Do vyzvy napiste aj cislo uctu, kam ma vratit peniaze. Ak nebude reagovat, pomozeme Vam s vymozenim penazi.

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



JUDr. Milan Ficek, advokát

online právna poradňa zadarmo



Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň,
z e-shopu som si objednala program na cvičenie za 50 €. Slečna napísala, že príde hneď po spracovaní platby. Čakala som dva týždne, a tak som jej napísala, že si prosím peniaze spať, nielen kvôli čakacej dobe, ale aj kvôli tomu, že od pár ľudí som sa dopočula, že v minulosti už pár ľudí oklamala, najmä čo sa týka toho obsahu programu.
Slečne som teda napísala na Instagrame, že, keďže mi ešte nič neposlala, tak si prosím peniaze spať. Tá si ma však zablokovala. Napísala som jej aj oficiálny e-mail, že odstupujem od toho obchodu a prosím si peniaze spať. Čo robiť ak mi peniaze nevráti ? Viem, že by tak mala urobiť do 14 dní.
Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 24.09.2020)

Dobrý deň,
z otázky máme za to, že ste odstúpili od spotreb. zmluvy pred dodaním tovaru, čo je v súlade s ust. § 7 ods. 5 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho :

"Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy."

V súlade s ust. § 9 cit. zákona je predávajúci povinný Vám vrátiť všetky plnenia v lehote najneskoršie do 14 dní. V prípade, že kúpna cena v uvedenej lehote vrátaná nebude, kontaktujte Slov. obchodnú inšpekciu. Na uvedené môžete predávajúcu aj teraz upozorniť. Za porušenie ust. cit. zákona môže byť predávajúcemu ; zo strany Slov. obchodnej inšpekcie uložená pokuta od 300 € do 16500 €.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, prajem, cez bazos som si objednala a vopred zaplatila za hernú konzolu pre syna (220 €) predávajúcemu, ktorý mi poslal č. účtu (ukrajinské) a zároveň poslal odfotený OP a kartičku poistenca VsZP (či je to jeho OP netuším). Hernú konzolu neposlal, na mail už nereaguje. Aké sú moje možnosti na vrátenie peňazí ? Ak vôbec nejaké sú. Ponaučenie pre mňa dostatočné. Ďakujem pekne.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 26.08.2020)

Dobrý deň, vo veci je niekoľko možností :

1./ Ak ste reagovali na inzerát predávajúceho, je treba ho opätovne vyzvať na vrátenie kúpnej ceny za zaplatený, ale nedodaný tovar s tým upozornením, že predpokladáte, že takto predáva rôzny tovar a podáte na neho trestné oznámenie, vrátane toho, že zverejníte jeho praktiky.

2./ Predpokladáme, vzhľadom na účet v zahraničí, v otázke neuvádzate, či OP je slovenský, je potrebné kontaktovať Vašu banku osobne s tým oznámením, že ste omylom uhradili peniaze na zahr. účet, aby banka kontaktovala príjemcu platby, aby túto sumu vrátil. Táto služba je však v banke spoplatnená. Ak výzva banky na adresu majiteľa účtu zostane bez povšimnutia, banka Vám oznámi meno majiteľa účtu a peniaze budete musieť od neho vymáhať.

 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, prajem p. Ficek,
V pondelok nám prišiel balíček s okuliarmi (105 eur), ktoré sme si objednali z internetového e-shopu .... ; Problém nastal až po otvorení, pretože namiesto objednaného dámskeho modelu tam bol neobjednaný panský model (priložená faktúra je v zhode s objednávkou. Je možné, že sú aj fejkové s fejkovým certifikátom. Samozrejme som ihneď kontaktoval slovensku a nemeckú infolinku stánky, neúspešne, dostupný len odkazovač. Následne som sa domáhal škody, aj na emailových stránkach, ale bez odpovede samozrejme.
S určitosťou môžem povedať, že sa jedna o podvod. Prosím Vás teda o pomoc, ako by som sa mohol dostať peniaze spať? (kontaktovať SOI? ) ; Ďakujem. D.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 03.06.2020)

Dobrý deň,
riešenie Vami uvedenej situácie je pomerne jednoduché.

Ako vyplýva aj z obchodných podmienok na predmetnej stránke eshopu, je potrebné tovar vrátiť predávajúcemu, najlepšie s listinou o vrátená tovaru - odstúpenie od zmluvy a to v lehote do 30 dní od prevzatia. Či ide o napodobeninu, Vám uviesť nevieme; ak máte pochybnosti, tovar by Vám mohla skontrolovať optika v SR, ktorá bude vedieť posúdiť, či ide o napodobeninu alebo nie.

Tovar odporúčame vrátiť ako doporučenú zásielku aby počas prepravy nedošlo k jeho poškodeniu a aj s poistením balíka. Na stránke uvedenej spoločnosti /mená spoločností nezverejňujeme/ je uvedené, že náklady na vrátenie tovar uhradzuje predávajúci (viď VOP právo na vrátenie tovaru). Zrejme došlo k omylu na strane predávajúceho v type tovaru /žena - muž/. Do30 dní od vrátenia tovaru Vám majú byť peniaze vrátené /viď VOP/.


JUDr. Milan Ficek, advokát
Máte problém, s ktorým chcete pomôcť?

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, prečítala som si tu radu, ako postupovať, ak eshop nedodá tovar. Avšak mám trochu iný problém. Kým si niečo objednám, pozerám si recenzie na stránku. No a táto stránka ich mala v poriadku - www. S.....Sk. Prišiel mi aj potvrdzovací email o tom, že moja objedávka bola prijatá. Číslo objednávky a všetky náležitosti vrátane čísla účtu, kde je potrebné tovar uhradiť. Prečítala som si aj v podmienkach, že tovar môže byt dodaný v rozpätí od 4-25 dni. Na stránke je uvedený kontakt, v prípade potreby. Avšak - nebolo mi doručené nič ani po 25-tich dňoch. Napísala som na uvedený mail niekoľko mailov - síce mi ho odošle, nevráti sa ako nedoručiteľný, ale odpoveď žiadna. Tel. číslo nedostupné. Iný mail alebo číslo, žiadne. Ako v takomto prípade možno odstúpiť od zmluvy? Sú tam nejakí "prevádzkovatelia" uvedení - Slovensko, Česko. Ale okrem adresy žiadny iný kontakt neviem nájsť. Komu ju mám vlastne adresovať? A ako dostanem svoje peniaze spať? Veď takto sa môžu obohacovať nenormálnym spôsobom. Nie je možné k nikomu sa dopátrať. Ďakujem. S úctou I.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 02.06.2020)

Dobrý deň,
ako vyplýva z obchodných podmeinok zverejnených na Vami uvedenej stránke, ide o stránku, ktorá len sprostredkúva kúpu tovaru, teda dodávateľom tovaru nie je spoločnosť uvedená v otázke, ale tretia strana.

Spoločnosť uvedená v otázke Vám zrejme zatiaľ neodpovie. Odporúčame preto napísať na email zverejnený na predmetnej stránke, že v zmysle ust. § 7 ods. 5 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho odstupujete od zmluvy a žiadate vrátiť uhradenú sumu. Podľa ust. § 9 cit. zákona peniaze Vám majú byť vrátené najneskoršie do 14 dní. Môžete ich súčasne upozorniť, že ak peniaze nebudú vrátené, oznámite konanie na Slov. obchodnú inšpekciu, ako aj Českú obchodnú inšpekciu. Oznámenie treba vykonať podľa sídla predmetnej spoločnosti v SR - inšpektorát Bratislava.

 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň,

začiatkom apríla som si objednala športovú obuv z jednej českej stránky. Úhradu bolo treba vykonať vopred. Tovar mi do dnešného dna nedošiel. A žiaľ, neviem tam ani cez e-mail napísať a telefónne číslo, ktoré som našla, neexistuje. Stalo sa mi to prvýkrát a ide o dosť veľkú sumu. Vedeli by ste mi poradiť, ako to riešiť?
Vopred ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 26.05.2020)

Dobrý deň,
ak ste si objednali tovar a ešte nebol dodaný, potom môžete odstúpiť od zmluvy podľa zákona č. 102/2014 Z.z. (u nás; Česi majú de facto rovnaký zákon, pretože vychádza z európskej smernice). Podľa zákona máte právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od dodania tovaru. Ak ešte nebol dodaný, tak aj do momentu jeho dodania. Zmluva sa tým pádom zruší a oni Vám musia vrátiť peniaze, do 14 dní od doručenia Vášho odstúpenia. Ak to neurobia, potom by ste ich museli žalovať. Odporúčam teda odstúpiť od zmluvy.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, využila by som doplňujúcu otázku, či mám nejakú šancu, keď v obchodných podmienkach sa uvádza, že podľa paragrafu 53 odsek 8 zákona c 40/1964 sb sa nedá odstúpiť od zmluvy (je to český esop) ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 11.03.2020)

Dobrý deň, citované ustanovenie českého občianskeho zákonníka už neexistuje, nakoľko od 2012 majú nový občiansky zákonník. Náš i ich Občiansky zákonník však pozná odstúpenie od zmluvy v prípade omeškania dlžníka. Tohto práva sa nemôže vzdať skôr než Vám vznikne a rovnako Vás o neho nemôže nikto jednostranným vyhlásením zbaviť.


JUDr. Milan Ficek, advokát
Máte problém, s ktorým chcete pomôcť?

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, objednala som si tovar cez internet. Zaplatila som celú sumu 936 e, tovar mi nebol doručený. Telefonovala som niekoľkokrát samé výhovorky. Keď som pýtala naspäť e tak mi povedal, že mi nemusí vrátiť žiadne e prípadne 50%, že je to jeho dobrá vola, že mi ich dá. Odkázal ma na obchodné podmienky pri tovare je písané 3-6 týždňov no v podmienkach je, že doručenie môže byt posunuté. To som prehliadla. Ako dlho ma môže teraz naťahovať. Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 09.03.2020)

Dobrý deň, to ako dlho môže, resp. má trvať dodanie tovaru závisí od viacerých okolností. Jednak od charakteru toho tovaru, či sa vyrába na zákazku alebo sériovo, či ho má na sklade alebo u dodávateľa... Vo všeobecnosti je 3-6 týždňov dlhá dodacia lehota. Ak by z objektívnych dôvodov, ktoré Vám dodávajúci uvedie a tiež preukáže (požiar vo výrobe...) nemohlo dôjsť k dodaniu tovaru, bolo by ďalšie predlžovanie pochopiteľné. Ak sa však predávajúci zatajuje a vyhovára, nie je to dobrým znamením. Samozrejme ak Vám tovar nedodá, môžete od kúpnej zmluvy, resp. dohody o dodaní odstúpiť a požadovať vrátenie plnenia v plnej výške. Zo skúseností Vám však pred prípadným vymáhaním tejto sumy odporúčame, aby ste si cez banku overili, kto je vlastníkom tohto bankového účtu. Stretli sme sa totiž s podobnými prípadmi, kedy bankový účet patril úplne inej osobe než dotyčnému podnikateľovi a z toho dôvodu môže byť vymáhanie pohľadávky komplikované.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, prostredníctvom e-shopu som si dna 8. 1. 2020 objednala tovar, ktorí mi doposiaľ nebol doručený. Po telefonickej konzultácii som objednávku dna 17. 1. 2020 zrušila avšak peniaze neprišli. Po ďalších telefonátoch telefón nezdvíhajú a ak áno vyhovárujú sa, že peniaze už poslali. Vedeli by ste mi prosím Vás poradiť ako ďalej postupovať? Vopred ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 16.02.2020)

Dobrý deň, 
v súlade s ust. § 8  zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho je potrebné písomne alebo emailom odstúpiť od zmluvy, k čomu môžete využiť tlačivo na odstúpenie od zmluvy alebo prílohu č. 3 citovaného zákona o ochrane spotrebiteľa.

Súhlas predávajúceho na odstúpenie od zmluvy nepotrebujete. 
Predávajúci je povinný Vám vrátiť peniaze najneskoršie do 14 dní.
Ak by Vám peniaze neboli vrátené, kontaktujte Slovenskú obchodnú inšpekciu podľa sídla predávajúceho.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Zdravím
mám otázku, môže firma podnikajúca na e-shope odo mňa vyžadovať 100 % zálohu za tovar. Ak nemá uvedený termín ani dobu dodania? Teda ako dlho budem čakať na tovar. Zdá sa mi to podozrivé. Ivan.

 

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 01.02.2020)

Dobrý deň, 

z otázky usudzujeme, že ste objednali tovar cez eshop.
Podľa ust. § 7 ods. 5 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho platí, že "spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy."
Z uvedeného zák. textu vyplýva, že od zmluvy môžete odstúpiť bez ohľadu na to, že tovar nebol dodaný a to jednak emailom s použitím formulára na odstúpenie od zmluvy, ktorý je zverejnený na internetovej stránke predávajúceho alebo môžete využiť formulár na odstúpenie od zmluvy - príloha č. 3 cit. zákona.
Súhlas predávajúceho s Vašim odstúpením od zmluvy nepotrebujete.
Následne po odstúpení od zmluvy je predávajúci povinný Vám vrátiť peniaze v lehote najneskoršie do 14 dní (§ 9 cit. zákona). Ak nebudú peniaze vrátené, odporúčame kontaktovať Slov. obchodnú inšpekciu podľa sídla predávajúceho.
 


JUDr. Milan Ficek, advokát
Máte problém, s ktorým chcete pomôcť?

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, 8.12.2019 sme si objednali zhotovenie birthday capsule. Za zhotovenie bolo predom zaplatené, objednávka nám doteraz nebola doručená a daná firma neodpovedá ani na maily, ani cez FB, ani cez online chat a telefónne číslo uvedené na stránke je nefunkčné, a teda nevieme sa úspešne s nimi nijako skontaktovať. Aké mám možnosti vrátenia peňazí ? Ďakujem vopred za odpoveď.

 

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 13.01.2020)

Dobrý deň,

podľa ust. § 7 ods. 5 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho platí, že "spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy."

Z uvedeného zák. textu vyplýva, že od zmluvy môžete odstúpiť a to jednak emailom prípadne môžete využiť formulár na odstúpenie od zmluvy - príloha č. 3 cit. zákona.

Súhlas predávajúceho s Vašim odstúpením od zmluvy nepotrebujete.

Následne predávajúci je povinný Vám vrátiť peniaze v lehote najneskoršie do 14 dní (§ 9 cit. zákona).

Ak nebudú peniaze vrátené, odporúčame  kontaktovať Slov. obchodnú inšpekciu podľa sídla predávajúceho.

 

 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, chcel by som Vás poprosiť o radu. 13. 6. Som si objednal tovar z eshopu (prevádzkovateľ slovenská s.r.o) v hodnote 645 eur - zaplatené predom podľa inštrukcií od obchodníka (česká s.r.o. na faktúre). Ihneď po zaplatení mi bolo oznámené, že tovar nie je na sklade, vystavili mi dobropis so splatnosťou 3 mesiace. Žiadal som okamžite vrátenie peňazí. Nadišla splatnosť v septembri a peniaze mi stále obchodník nevrátil - tvrdí, že uhradil dobropis, nechce poskytnúť potvrdenie (česká s.r.o.). Predajca (slovenská s.r.o.) mi 25. 11. tento tovar chcela doručovať, prebral som ho v domnienke, že sa vyhnem ďalším problémom, balík prišiel zo slovenskej s.r.o. (prevádzkovateľa eshopu). Ten mi písomne mailom oznámil, že v balíku je všetko a v 100% stave. V tomto balíku však tovar chýbal a ten, ktorý bol, tak poškodený. Predajca tento stav odmieta, aj keď mal tovar v skutočnosti vážiť cca 2, 7kg a mám písomne informáciu od dopravcu, že pri preberaní od predajcu balík vážil 0,2kg. Keď som pohrozil predajcovi trestným oznámením, informoval ma, že nech si to premyslím lebo sa situácia môže obrátiť proti mne a vraj som balík vykradol. Je podľa Vášho názoru lepšie podať žalobu alebo rovno trestne oznámenie ? Balík je momentálne u predajcu - poslal som mu ho nazad a odmietam ho znovu prebrať. Peniaze mi nevrátil. Ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 16.12.2019)

Dobrý deň, na Vašu otázku uvádzame nasledovnú odpoveď :
Oznámenie prevádzkovateľa eshopu o tom, že tovar v balíku je v 100 % stave nie je podstatné. Ak zásielka mala vážiť ako uvádzate v otázke 2,7 kg, a nie 0,2 kg, bolo chybou, že ste zásielku prevzali. 
Z otázky vyplýva, že zásielku ste predávajúcemu vrátili, predpokladáme, že máte o tom doklad - najlepšie podací lístok s poistením zásielky. Nepíšete v otázke, kedy ste zásielku odoslali, ale stav zásielky,  resp. jej prevzatie predávajúcim môžete zistiť na stránke slov. pošty podľa podacieho čísla (link : https://tandt.posta.sk/).
Keďže v 11/2019 ste prevzali zásielku, ktorú ste si v podstate  neobjednali, naviac poškodený (nie je podstatné tvrdenie predávajúceho), ktorý st vrátili predávajúcemu, z toho vyplýva v zmysle ust. § 7  zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, že ste odstúpili od zmluvy. 
Odporúčame predávajúcemu napísať email o odstúpení od kúpnej zmluvy pôvodne uzatvorenej 13.6.2019 a využiť k tomu tlačivo na stránke predávajúceho resp. prílohu č. 3 k zákonu o ochrane spotrebiteľa.

V súlade s ust. § 9 cit. zákona je predávajúci povinný Vám vrátiť zaplatenú kúpnu cenu v lehote do 14 dní vrátane ostatných nákladov, t.j. poštovné na vrátenie zásielky teraz zaslanej predávajúcemu (citujeme) :
"Povinnosti predávajúceho pri odstúpení od zmluvy
(1) Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5."

Odporúčame najprv zistiť resp. počkať kedy predávajúci zásielku prevezme, následne odstúpiť od zmluvy s použitím prílohy č. 3 a ak Vám nebude vrátená kúpna cena plus ostatné náklady do 14 dní, vec budete zrejme musieť postúpiť na súd.

Odporúčame súčasne poslať podnet na Slovenskú obchodnú inšpekciu podľa sídla eshopu na Slovensku, prípadne aj na Českú obchodnú inšpekciu.
 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, rad by som sa opýtal na prípad, ak od objednania a zaplatenia tovaru v eshope už uplynulo 14 dni (eshop komunikoval a sľúbil dodanie, preto sa to natiahlo). Aj napriek tomu môžem písomne odstúpiť od zmluvy a žiadať vyplatenie peňazí. Ak sa tak nestane, ostáva už iba žaloba na súd? Ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 09.12.2019)

Dobrý deň,

podľa ust. § 7 ods. 5 zákona  č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho platí :
"Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy."

T.j. : Je potrebné odstúpiť od zmluvy a použiť na to formulár na odstúpenie do zmluvy na stránke predávajúceho alebo prílohu č. 3 vyššie citovaného zákona. Súhlas predávajúceho na odstúpenie od zmluvy nepotrebujete. Predávajúci je následne povinný vrátiť Vám zaplatenú kúpnu cenu do 14 dní (§ 9 cit. zákona).

V prípade nevrátenia platby kontaktujte Slovenskú obchodnú inšpekciu.


 


JUDr. Milan Ficek, advokát
Máte problém, s ktorým chcete pomôcť?

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, objednal som si tovar v hodnote 294 eur, za ktorý som som cez net zaplatil pred 10 dňami. Tovar mal byt doručený do 3-4 pracovných dni. Keď volám na uvedené čísla, ak sa už dovolam tak mi povedia, že mi pošlú sledovacie číslo balíka na email, nakoniec mi ho len cez telefón nadiktovali a dnes ráno som zistil, že podľa toho čísla to nieje ani balík pre mňa ale niekde pre nieakeho pána na západe Slovenská. Ak chcem zrušiť celú objednávku a späť peniaze ako môžem postupovať? Ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 11.11.2019)

Dobrý deň,

podľa ust. zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho platí :
"Odstúpenie od zmluvy
§ 7
zákona o ochrane spotrebiteľa
(1) Ak predávajúci včas a riadne poskytol spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h), spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho do 14 dní odo dňa
a) prevzatia tovaru podľa odseku 4 v prípade zmlúv, predmetom ktorých je predaj tovaru,
b) uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo
c) uzavretia zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči.
(2) Ak predávajúci poskytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h) až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 1, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť.
(3) Ak predávajúci neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h) ani v dodatočnej lehote podľa odseku 2, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14 dňoch odo dňa začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 1.
(4) Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
(5) Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy."

 

Keďže tovar podľa zmluvy uzatvorenej na diaľku, je treba odstúpiť od zmluvy emailom alebo písomne; na odstúpenie od zmluvy môžete použiť vzorový formulár na stránke predajcu prípadne vzorový formulár  zverejnený ako príloha č. 3 k cit. zákonu.

Povinnosťou predávajúceho podľa § 9 cit. zákona bude bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť Vám ako spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od Vás prijal. 

V prípade, že zaplatená suma 294 € nebude vrátená v lehote do 14 dní po odstúpení od zmluvy, môžete uvedené konanie predávajúceho nahlásiť na Slovenskú obchodnú inšpekciu podľa sídla predávajúceho.

 

 


 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, rada by som sa spýtala, objednali sme si vchodové dvere, dodacia doba bola 2 mesiace, s tým, že po tejto lehote čakáme už 7. Týždeň a dvere stále neprišli, aj keď sme komunikovali s predajcom stále tvrdil, že ďalší týždeň už budú. Nakoľko sa k dverám nevieme dostať, poslali sme e- mailom storno objednávky a požiadali o vrátenie zálohy (500e), čo nám predajca v spiatočnom e-maily odmietol (storno), vraj dvere dodá tento týždeň. Ako by sme mohli ďalej postupovať, keďže predpokladáme, že opäť zavádza. (Je platné naše storno objednávky? ) Ďakujem krásne za odpoveď.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 07.11.2019)

Dobrý deň prajem,

vo Vašom prípade je možné aplikovať § 613 Občianskeho zákonníka, podľa ktorého Veci možno predávať aj na objednávku. Predávajúci je povinný obstarať objednaný tovar v dohodnutej lehote, a ak lehota nie je dohodnutá, v lehote primeranej okolnostiam. Ak sa tak nestane, objednávateľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť. Odstúpením objednávateľa od zmluvy nie je dotknuté jeho právo na náhradu škody.

Ak je teda v omeškaní niekoľko týždňov a ani napriek výzvam tovar nedodal a Vy ste odstúpili od zmluvy (stornovali ju), tak je povinný Vám vrátiť platbu. Ak to neurobí dobrovoľne, môžete ho aj žalovať.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, 
chcela by som sa opýtať ako postupovať v takomto prípade : Objednala som si tovar cez internetový obchod, zaplatila som za tovar a čakala. Pani mi tovar odoslala, ale stratil sa niekde na poste. Čo môžem v takom prípade robiť ?

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 06.08.2019)

Dobrý deň, 

môžete, ale nemusíte predávajúceho požiadať, aby Vám oznámil podacie číslo zásielky, kde následne na stránke Slov. pošty si viete zistiť či zásielka vôbec bola podaná na poštovú prepravu. Vy za tovar v čase jeho zaslania na poštovú prepravu nezodpovedáte.

Podľa  § 7 ods. 4 zákona o ochrane spotrebiteľa  pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho platí :

"Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa

a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,

c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

odporúčame vo veci písomne odstúpiť od kúpnej zmluvy a žiadať vrátenie zaplatenej kúpnej ceny."

Na základe uvedeného môžete odstúpiť od kúpnej zmluvy  aj emailovou správou prípadne použitím formulára na odstúpenie od zmluvy, ktorý má byť dostupný na stránke predávajúceho a žiadať vrátenie zaplatenej kúpnej ceny.  Predávajúci je povinný podľa § 9 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho  vrátiť  Vám zaplatenú kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, najneskoršie do 14 dní od odstúpenia od zmluvy.

V prípade, že Vám kúpna cene nebude vrátená, môžete kontaktovať Slovenskú obchodnú inšpekciu.

 

 


JUDr. Milan Ficek, advokát
Máte problém, s ktorým chcete pomôcť?

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, manžel si objednal z internet. stránky motor na štvorkolku za 65e, balík mu doručili, platil pri prevzatí, ale v balíku boli nejaké duše s faktúrou na 12,30. Na stránku sa nemôžeme dovolať, neodpovedajú ani na maily, dokonca sme našli číslo aj na pána, ktorému mal byt doručený ten balík čo omylom prišiel manželovi, je to číslo tel.nejakého autoservisu, ktoré tiež nikto nedvíha. Môžete nám prosiť poradiť ako postupovať? Ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 05.08.2019)

Dobrý deň prajem,

ak ste v lehote 14 dní od prevzatia tovaru odporúčam tovar spolu s písomným odstúpením odoslať na adresu predávajúceho. Následne má predávajúci povinnosť vrátiť Vám peniaze do 14 dní od doručenia Vášho odstúpenia. Ak Vám peniaze nevrátia budete musieť podať žalobu, na to, aby ste sa ich domohli. 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Prosím o pomoc, ako postupovať proti internetovej firme, ktorá nám nedodala zaplatený tovar pred Vianocami 2018 a nereaguje sústavne reklamácie ani na telefonicky rozhovor, v, ktorom sľúbili zaslanie finančnej čiastky na účet ale doteraz sa tak nestalo. Vopred ďakujem za usmernenie ako ďalej postupovať.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 30.05.2019)

Dobrý deň,

v takom prípade odporúčam zaslať na adresu firmy (uvedenú v obchodnom registri) list, v ktorom uvediete, že odstupujete od zmluvy a zároveň ich vyzvať na vrátenie zaplatenej sumy a dať im lehotu. List odporúčam poslať doporučene, aby ste mali doklad. Následne ak sumu nevrátia, môžete ich žalovať, prípadne podať aj podnet na SOI.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, dna 2. apríla sme si objednali cez e-shop, mobil v hodnote 204 eur, ktorý sme následne zaplatili kartou. Tovar do 13 dni doručený nebol, na čo prebehla komunikácia najprv pár e-mailov, že sú len expedičná spoločnosť, že čakajú na mobily z talianska, po mesiaci sme napísali, že chcem objednávku zrušiť, a vypýtali si číslo účtu, obratom sme im ho zaslali a tým skončila celá komunikácia. Žiadna ďalšia odpoveď, a žiadne peniaze. Teraz nedávno prišiel iba informačný e-mail, že talianska firma, ktorá mobily dodáva je v konkurze, a teraz zrušili aj ich internetovú stránku. Mame nejaké reálne šance vidieť ešte naše peniaze? 

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 22.05.2019)

Dobrý deň prajem,

kľúčový je právny vzťah medzi Vami a obchodom, kde ste si tovar objednali. Ak nedodržali podmienky dodania, potom máte právo na odstúpenie od zmluvy. Následne zmluva zaniká a Vy máte právo na vrátenie peňazí. Ak vám ich nevrátia, môžete ich aj žalovať. To, že im dodávateľ nedodal mobily, či to, že je v konkurze, nie je Váš problém. Vy máte zmluvu s nimi. Odporúčam ich písomne vyzvať na vrátenie peňazí a upozorniť ich na to, že ste pripravený podať žalobu. Ak odmietnu, resp. peniaze nevrátia vo Vami stanovenej lehote, bude potrebné podať žalobu.


JUDr. Milan Ficek, advokát
Máte problém, s ktorým chcete pomôcť?

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, poslala som jednej pani peniaze dopredu, že mi objedná značkové botasky a pošle tovar. Prešli už 2 mesiace aj niečo a tovar nedošiel. Ani tá pani mi nechce poslať peniaze. Ako to riešiť pomôžte. Ide o sumu 74 €. Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 14.05.2019)

Dobrý deň,
zrejme ste tovar objednali cez sociálnu sieť alebo na základe inzerátu, kde je väčšie riziko v nakupovaní tovaru hlavne pri platbe vopred. 
Za danej situácie je potrebné dotyčnej osobe napísať, že odstupujete od kúpnej zmluvy a žiadate obratom vrátenie zaplatenej kúpnej ceny na Vami uvedený účet.
V prípade, že k vráteniu nedôjde, budete vec musieť odstúpiť na súd, na čo ju môžete upozorniť /súdny poplatok 16,50 € plus trovy právneho zastupovania/, vrátane toho, že podáte podnet na jej "podnikanie" na Slovenskú obchodnú inšpekciu (soi.sk).
 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň. Sme s.r.o. a u inej s.r.o. XY sme si objednali tovar v hodnote 5100eur s DPH. Firma XY nám vystavila preddavkovu faktúru, ktorú sme uhradili. Avšak objednaný tovar nám neboli schopní doručiť. Posledné týždne sme sa snažili buď o navrátenie peňazí alebo o dodanie tovaru, avšak neúspešne. Firma XY má záporné imanie. Aké mame možnosti a šance na vymoženie peňazí? Vopred ďakujem za Vás čas.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 13.05.2019)

Dobrý deň,

na Vašu otázku uvádzame nasledovné :

Odporúčame odstúpiť od kúpnej zmluvy a žiadať vrátenie zaplatenej zálohy v súlade s ust. § 344 a nasl. Obchodného zákonníka (citujeme) :
"§ 344
Od zmluvy možno odstúpiť iba v prípadoch, ktoré ustanovuje zmluva alebo tento alebo iný zákon.
§ 345
(1) Ak omeškanie dlžníka (§ 365) alebo veriteľa (§ 370) znamená podstatné porušenie jeho zmluvnej povinnosti, je druhá strana oprávnená od zmluvy odstúpiť, ak to oznámi strane v omeškaní bez zbytočného odkladu po tom, čo sa o tomto porušení dozvedela.
(2) Na účely tohto zákona je porušenie zmluvy podstatné, ak strana porušujúca zmluvu vedela v čase uzavretia zmluvy alebo v tomto čase bolo rozumné predvídať s prihliadnutím na účel zmluvy, ktorý vyplynul z jej obsahu alebo z okolností, za ktorých bola zmluva uzavretá, že druhá strana nebude mať záujem na plnení povinností pri takom porušení zmluvy. Pri pochybnostiach sa predpokladá, že porušenie zmluvy nie je podstatné.
§ 346
(1) Ak omeškanie dlžníka alebo veriteľa znamená nepodstatné porušenie zmluvnej povinnosti, môže druhá strana odstúpiť od zmluvy v prípade, že strana, ktorá je v omeškaní, nesplní svoju povinnosť ani v dodatočnej primeranej lehote, ktorá jej na to bola poskytnutá."


Z otázky vyplýva, že ste spoločnosť žiadali o dodanie tovaru, avšak neúspešne. Za tohto stavu v súlade s ust. § 346 Obchod. zákonníka môžete odstúpiť od kúpnej zmluvy a žiadať  vrátenie zaplatenej zálohy
Ak nedôjde k vráteniu, budete musieť podať  návrh na súd na vydanie platobného rozkazu.
Ak by ste sa obrátili na advokáta, tento v súlade s ust. Civil. sporového poriadku podá návrh na súd elektronickou formou a platobný rozkaz bude vydaný v lehote do 10 pracovných dní.
V otázke uvádzate, že ste zistili, že spoločnosť má záporné imanie, zrejme ste tým mysleli dlhy (stav spoločnosti môžete zistiť aj na stránke finstat.sk) prípadne či na spoločnosť nie je vedené exekučné konanie na stránke centrálneho registra exekúcií.

Môžete kontaktovať našu advokátsku kanceláriu.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, obraciam sa na Vás s prosbou, dna 15. 04. 2019 som poslal sumu 600 EUR vopred na účet jednému pánovi, jednalo sa o kúpu telefónu z Bazošu, takže zmluvu nemám iba dôkazy na emaili ako písal, že peniaze mu prišli a telefón pošle. On mi poslal aj svoj občiansky, aby som mal istotu. Sumu som poslal 15. 04. 2019 a dna 18. 04. 2019 mi napísal email, že mu suma prišla, a že ráno 19. 04. 2019 mi telefón pošle, medzitým bolo veľa sviatkov ale už je to 13-ty pracovny deň a telefón stále neprišiel, pán nedvíha telefón a neodpisuje na email. Spôsobil pán trestný čin a ako by ste mi radili postupovať? Za každú odpoveď ďakujem. Prajem pekný deň.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 10.05.2019)

Dobrý deň prajem,

pokiaľ by sa malo jednať o trestný čin, do úvahy by prichádzal napr. trestný čin podvodu. Pri ňom by sa však muselo preukázať, že už v čase keď ste sa dohadovali vedel, že od Vás peniaze vezme, no mobil Vám nepošle.V tejto situácii by som odporúčal zaslať mu písomne výzvu na jeho adresu podľa OP a dať mu lehotu na to, aby Vám zaslal mobil. Ak bude výzvu ignorovať, budete sa môcť brániť na súde, prípadne ak máte skutočne podozrenie z trestného činu, tak podaním trestného oznámenia.


JUDr. Milan Ficek, advokát
Máte problém, s ktorým chcete pomôcť?

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, rada by som sa informovala, vrátila som tovar, ktorý som kupovala cez eshop. 13.2.2019 mi prišla správa, že do 14 tich dni mi bude daná čiastka vyplatená, dnes teda 26.2.2019 som tam volala, a vraj mi to pošlú, ale dnes je to 14 dni, ako postupovať ak nesplnia danú lehotu 14 dni? Ďakujem veľmi pekne.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 26.02.2019)

Dobrý deň, na Vašu otázku uvádzame nasledovné :

1./ Podľa ust. § 9 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho platí  (citujeme) :

"Povinnosti predávajúceho pri odstúpení od zmluvy

(1) Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5.

(2) Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.

(3) Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.

(4) Ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a vzhľadom na jeho povahu nie je možné tovar odoslať späť predávajúcemu poštou, predávajúci je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na svoje náklady v lehote podľa odseku 1.

(5) Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby."

 

Z uvedeného ustanovenia vyplýva, že predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť všetky platby, ktoré od spotrebiteľa prijal; t.j. rozhodujúci je dátum doručenia oznámenia predávajúcemu. Dátum, kedy predávajúci Vašu zásielku prevzal zistíte na stránke Slovenskej pošty podľa podacieho čísla Vašej zásielky.

Najneskorší termín na vrátenie peňazí /14 dní/ sa teda počíta odo dňa keď oznámenie o odstúpenie od zmluvy bolo doručené predávajúcemu, a nie deň, keď ste Vy odstúpili od zmluvy.

Súčasne platí, že predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.

 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, chcela by som sa opýtať cez sociálnu sieť som našla predávajúceho, od ktorého som si objednala tovar vložila som mu peniaze na účet a čakala. Tovar mi už týždeň neprichádza neodpisuje na správy. Prosím Vás čo stým môžem robiť viem iba jeho meno a mesto kde býva a iban žiadnu adresu nič viem od neho nejako dostať tie peniaze očividne tovar už neuvidím. Je to mala čiastka, ale ide o princíp. Ďakujem veľmi pekne. V.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 09.02.2019)

Dobrý deň, 
na Vašu otázku predkladáme nasledovnúp odpoveď :
Podľa ust. § 16  zákona o ochrane 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho platí (citujeme) :

"§ 16 Ochrana spotrebiteľa pri neoprávnenom podnikaní
Povinnosti predávajúceho majú aj osoby, ktoré pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho konajú bez oprávnenia na podnikanie."


Pokuty zo strany orgánu dozoru môžu dosiahnuť až sumu 33 000 €, 

 

T.j. : Pokiaľ o tovar nemáte záujem, je treba odstúpiť od objednávky a menovaného vyzvať k vráteniu dlžnej sumy vo Vami stanovenej primeranej lehote a upozorniť ho na vyššie uvedené ustanovenie zákona o ochrane spotrebiteľa, ako aj možnosť nahlásenia podnikanai bez oprávnenia živnostenskému úradu a Slovenskej obchodnej inšpekcii.
 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, potreboval by som poradiť ako podať trestne oznámenie na občana ČR (ide o nezaslanie zakúpeného tovaru na portáli aukro cz) Ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 03.02.2019)

Dobrý deň, spoločnosť aukro. cz má svoje pravidlá predaja a nakupovania pre záujemcov. Obyčajne v prípade nového kupujúceho  požadujú platbu vopred aj z dôvodu, že sa jedná o dodanie na Slovensko, pričom poštovné je pomerne vysoké. Preprava z Česka môže trvať cca  4 - 5 dní nakoľko zásielky posielajú len cez poštu a nie cez prepravcov ako DHL a podobných.

Odporúčame Vám kontaktovať predávajúceho  s tým, aby Vám oznámil, z akého dôvodu ste zásielku zatiaľ neobdržali a žiadajte ho oznámenie podacieho čísla zásielky, aby ste si vedeli skontrolovať či ju vôbec podal na prepravu.

V prípade, že Vám nebude odpovedať resp. nebude nijako reagoval, kontaktujte spoločnosť aukro /ochrana kupujúciho.

Dajte nám prosím vedieť ako ste dopadli.


JUDr. Milan Ficek, advokát
Máte problém, s ktorým chcete pomôcť?

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, mám problém ohľadom nedodania vyplateného tovaru cez internet. 14. 12 som objednal tenisky zo stránky *** a doteraz som nedostal žiadnu odozvu. Veľa krát som im už aj písal a nikto mi neodpovedá. Takisto som im potom už napísal odstúpenie od zmluvy, dal som tam aj číslo účtu, kde mi majú poslať peniaze spať, no nič sa neudialo. Viete mi nejako poradiť?

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 21.01.2019)

Dobrý deň, v takomto prípade je možné vymáhať buď splnenie povinnosti alebo vrátenie zaplatenej sumy buď mimosúdne alebo súdnou cestou. Mimosúdne v niektorých prípadoch stačí výzva advokáta na splnenie povinnosti alebo vrátenie zaplatenej sumy. Výzva od advokáta má väčšiu váhu. 

Ak nepomôže ani mimosúdne vymáhanie, je možné podať žalobu na súd o splnenie povinnosti, teda aby si žalovaný subjekt splnil svoju povinnosť a tenisky Vám poslal. Ak ste však odstúpili od zmluvy a  žiadate vrátenie peňazí, môžete podať žalobu na súd o vrátenie peňazí. Ak by sa podarilo preukázať, že žalovaný postupoval so zámerom neposlať Vám tovar, bolo by možné hovoriť, že išlo z jeho strany o podvod, pri sume nižšej ako 266 eur pôjde o priestupok.

Dlžník sa týmto spôsobom bezdôvodne obohatil a je povinný Vám toto bezdôvodné obohatenie vydať.

Tiež môžete dať podnet na SOI.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, potrebovala by som pomôcť. Kúpila som si cez inzerát šaty svadobné za 150e, dohodli sme sa na platbu vopred, vraj ich pošle hneď ako prídu peniaze (to bola streda-štátny sviatok vtedy som peniaze uhradila). Dva dni na to som pani písala vraj peniaze prišli (sobota), a teda pošle ich hneď budúci týždeň. Jednoducho stále sme sa naťahovali už je to týždeň a pol čo má peniaze na účte, avšak šaty nemám a ani nereaguje na správu. Viem ju nejako pritlačiť, aby mi aspoň vrátila peniaze? Ďakujem za pomoc!

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 15.01.2019)

Dobrý deň, v tomto prípade môžete žiadať buď vrátenie peňazí, ale splnenie jej povinnosti, teda aby Vám šaty poslala. Ak Vám nepošle šaty, bezdôvodne sa obohatila a tiež môžete žiadať vydanie bezdôvodného obohatenia. V týchto prípadoch niekedy stačí výzva na splnenie povinnosti, alebo vydanie sumy peňazí. Ak nepomôže výzva od Vás, výzva od advokáta má väčšiu váhu a ľudia sa často "zľaknú" a buď splnia povinnosť alebo vrátia peniaze. Avšak v danom prípade mohlo ísť o vopred pripravený podvod. Keďže suma je menšia ako 266 eur je to len priestupok.

Ďalšou alternatívou je súdne vymáhanie. Prípustná je žaloba na splnenie povinnosti, resp. vydanie veci. Ak však chcete iba peniaze, môžete podať žalobu, ktorou sa budete domáhať vydania bezdôvodného obohatenia, avšak musíte vedieť, komu ste posielali peniaze.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, chcem sa opýtať, či je nejaký spôsob ako sa dostať k zaplateným peniazom alebo tovaru :( Cez reklamu na Facebooku som si objednala tri značkové kabelky. Stránka obchodníka mala originál logo značky a dizajn kabeliek zodpovedal tejto značke. Nals aosm tam, že firma sídli v Anglicku, a že vrámci Európy tovar zasielajú do 5-7 dni. Pri nákupe nad 40eur bolo poštovné zdarma. A tak som urobila objednávku nad 40eur a zaplatila vopred (nič nezvyčajné pri online nákupe). Avšak neprišlo mi žiadne potvrdenie o pletbe, až cca o dva dni mi prišiel mail, že platbu registrujú a tovar pošlú. Pár dni na to som si prezerala výpis z účtu a namiesto pôvodnej sumy 43eur mi z účtu odišlo cca 53eur. Ale tak som si vravela, že možno kurz z libry na euro alebo niečo, tak som to neriešila. Potom o pár dni mi prišiel dasli mail kde bolo tracking number a teraz už informácia, že tovar pošlú EMS službou a príde do 30dni. Tu mi to už prišlo divné, lebo mi to zaváňalo tovarom z Činy. Uvedomila som si, že mi neprišlo stále žiadne potvrdenie o obejdnavke, ani o tovare-druhu-náhľad-počet kusov a pod. Dnes mi prišiel poštou balíček, je v ňom šatka :( Mám pocit, že namiesto troch kabeliek mi poslali šatku. Hneď som sla na pôvodný web, ale stránka už nefunguje :( Takže nemám potvrdenie o objednávke, kópiu obrazovky som si samozrejme neurobila, mám len adresu nefunkčného webu a výpis z účtu. Je nejaká šanca, keďže to bola reklama na facebooku, že tie peniaze ešte uvidím? Alebo treba bojkotovať všetky predaje na tejto sociálnej sieti? Myslela som, že je to dôveryhodný zdroj, keďže to šlo cez túto soc. sieť. Ďakujem krásne za odpoveď. Prípadne info, kde sa dá ešte napísať a žiadať kompenziaciu alebo aspoň nejaké vyjadrenie, či sankcie voči danej firme. Ďakujem. Pekný deň. Dušana.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 20.12.2018)

Dobrý deň,

na Vašu otázku uvádzame nasledovné :

Sme názoru, že nakupovať na základe reklamy cez sociálnu sieť bez preverenia originálu konkrétnej značky je značné riziko. Vždy je nevyhnutné preveriť si originálnu stránku konkrétnej značky, res. konkrétneho podnikateľa z dostupných zdrojov na internete či tento spĺňa podmienky predaja na cez prostriedky diaľkovej komunikácie, ktoré stanovuje zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho /zákon nájdete na stránkewww.slov-lex.sk/.

Nevieme cenu originálneho výrobku konkrétnej značky kabelky, ale cena 40 € je viac ako podozrivá. Predávajúceho je potrebné vždy si preveriť a s nákupom sa radšej neponáhľať.

Tieto informácie by mohli byť pre Vás užitočné :  https://www.soi.sk/sk/informacie-pre-verejnost.soi,

Môžete sa obrátiť na Európske spotrebiteľské centrum - link : https://esc-sr.sk/.

 


JUDr. Milan Ficek, advokát
Máte problém, s ktorým chcete pomôcť?

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, viete mi prosím poradiť s nasledovným. Objednala som si produkt (stôl) cez česku webstránku, zaplatila online platobnou kartou. Produkt žiaľ ale nemajú a objednávku sa stornovala. Nastal ale problém pri vrátení peňazí. Táto firma ma webstránky (E-shopy) v 4 krajinách (SK, CZ, HU a tuším Rumunsko). Toto som ale zistila až po objednávke, že tieto weby sú prepojené, minimlane tie SK a CZ. A teraz nastala situácia, že peniaze mi, že vraj nevedia preposlať z českej sporiteľne na slovenský účet. Že im mám dať číslo českého účtu. Ale ja nemám žiadne české číslo účtu. Ja bývam na Slovensku a mám slovenský účet. Teraz mi táto firma nevráti peniaze, kým si ja neotvorím účet v českej republike? Veď to je na hlavu. To som ešte nezažila. A človek už toho poobjednaval na nete čokoľvek. Viete mi prosím Vás poradiť, ako sa domôcť svojich peňazí, ďakujem krásne vopred za radu.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 12.11.2018)

Dobrý deň, 

na Vašu otázku predkladáme nasledovnú odpoveď :

Český eshop od Vás požaduje založenie bankového účtu v pobočke českej banky v SR z toho dôvodu, aby česká strana neplatila poplatky za prevod do slovenskej banky.

V otázke neuvádzate, v ktorej banke máte účet. 

Z všeob. obchod. podmienok Českej spořitelny  vyplýva, že pokiaľ by ste mali účet v Slovenskej sporiteľni, za prevod by česká strana platila cca 1,6 €.

Nie je dôvodom, aby ste si zakladali nejaký ďalší bankový účet. 

Overte si ešte vo Vašej banke aké sú poplatky konkrétne vo Vašom prípade.

Odporúčame napísať českému prevádzkovateľovi eshopu, aby Vám peniaze vrátil v súlade s ust. zákona, nakoľko okolnosť, že nemáte bankový účet v pobočke českej banky, prípadne v Slov. sporiteľni nie je dôvodom na nevrátenie peňazí. 

Môžete im uviesť, že pokiaľ nebudú peniaze vrátené, oznámite ich postup a prístup vo veci na Českú obchodnú inspekci /www.coi.cz/.

Dajte nám vedieť, ako ste dopadli.

 

 

 

 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, vedeli by ste nám poradiť ako, a či vôbec môžeme nejako postupovať voči spotrebiteľovi, ktorý sa nám začal vyhrážať obchodnou inšpekciou a požaduje od nás vrátenie platby za tovar, ktorý ani nevrátil? Nie sme veľký eshop ale od začiatku nášho fungovania sme vybavili 10 tisíce objednávok ale nestalo sa nám nikdy, aby zákazník napísal email citujem. Dobrý deň, uvedené topánky som vrátila 18. 10. 2018 poštou naspäť. Od vtedy je to bez odozvy. Podávam na Vás podnet na kontrolu. Email bol zaslaný 27. 10. 2018. Zákaznícka neurobila žiadne odstúpenie od zmluvy a ani žiaden tovar nám doručený nebol. Kontaktovali sme ju s tým, že tovar nebol doručený ani odstúpenie od zmluvy takže jej nemáme prečo platbu vrátiť. Ak odosielala balík žiadali sme ju, aby nám zaslala potvrdenie od odoslaní, podacie číslo, či zásielku odoslala, a aby bolo možné preveriť kde sa zásielka nachádza čo je logické podľa nás. Zákaznícka nám povedala, že nič nemusí môže písať kam chce, a že my sme povinný vrátiť platbu a mame čakať kým príde tovar. Podľa zákona ste povinný vrátiť platbu a čakať na tovar. Ale my takýto zákon nepoznáme Podľa zákona o ochrane spotrebiteľa sa ale nič také nepíše, práve naopak v pár. 9 odsek 5 je uvedené, že nie sme povinný vrátiť platbu ak spotrebiteľ tovar nevrátil alebo nevie preukázať odoslanie tovaru. Mýlime sa? Zmenil sa nejako zákon a je taká povinnosť bez ohľadu nato, či niečo odoslal, a či to vie zdokladovať? Mame pocit, že spotrebiteľovi ide o to, že ak nás zastraší obchodnou inšpekciou ma možnosť sa neoprávnene obohatiť tým, že mu vrátime platbu, a tak získa tovar zadarmo. Ak by tovar a zrejme aj odstúpenie od zmluvy odoslal mal by o tom nejaké potvrdenie a neexistuje rozumný dôvod prečo by ho nemohol alebo nechcel preukázať. Ďakujeme za odpoveď.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 07.11.2018)

Dobrý deň,

na Vašu otázku uvádzame, že postupujete v súlade s ust. § 9 ods. 5 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho (citujeme) :

"Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby."

Musíte trvať na tomto Vašom oprávnení, a bez splnenia podmienok zo strany spotrebiteľa mu nevracajte žiadne peniaze.

Otázkou je či zákazník vôbec u Vás cez e shop nejaký tovar aj kúpil.

Možno by bolo vhodné uvedené zákonné ustanovenie zakomponovať aj do Vašich VOP eshopu.

 

 

 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, Objednal som si telefón cez internetový obchod. Sumu som zaplatil vopred cez platobný terminál gopay. Po týždni čakania som zistil, že žiaden tovar mi nebol odoslaný a po nejakom čase som sa rozhodol zrušiť objednávku a požiadal som eshop o vrátenie peňazí. Po niekoľko dňovom snažení si vypýtali číslo účtu kde majú peniaze poslať. Po ďalších niekoľkých dňoch urgovania mi poslali výpis, že previedli peniaze len od toho dna prešlo už 9 dni a mne nič nebolo pripísané na účet. Pri komunikácii s nimi, keď sa mi podarí nadviazať kontakt tvrdia, že platbu poslali. Ako mám ďalej postupovať lebo mám pocit, že obchod sa na mne obohatil a peniaze sa mi nesnažia vrátiť a ani už nereagujú no moje emaily. Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 05.10.2018)

Dobrý deň, na Vašu otázku predkladáme nasledovnú odpoveď :

Odporúčame prekontrolovať výpis, ktorý Vám zaslali, či je tam správne uvedené Vaše číslo účtu. Ak všetky údaje sú v poriadku, odporúčame Vám, aby ste im napísali email, že ak v lehote 2 dní nebudú peniaze pripísané na Výš účet, konanie obchodníka oznámite Slovenskej obchodnej inšpekcii.Peniaza Vám mali byť vrátené bez zbytočného odkladu, najneskoršie do 14 dní.

Slovenská obchodná inšpekcia im môže uložiť pokutu za porušenie ust. zákona o ochrane spotrebiteľa až do výšky 16 500 €, na čo ich môžete tiež upozorniť.


JUDr. Milan Ficek, advokát
Máte problém, s ktorým chcete pomôcť?

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, Chcel by som sa opýtať. Pred mesiacom som kupoval veľký slnečník v kamennej predajni. Tovar, ktorý som zakúpil však nemali na predajni. Oboznámili ma, že do 21 dni mi tovar doručia. V daňovom doklade, ktorý mi vystavili sme zapísali nasledovne: Tovar bude dodaný v dohodnutom termíne, najneskôr do 13. 7. 2018 medzi 9:00-16:00h. Tovar ale nebol dodaný a stále sa nenachádza na predajni. Tento slnečník stal 627e takže som ho bral na splátky a splátku som už podľa zmluvy musel uhradiť. Viete mi poradiť, či mám nárok na kompenzáciu za nedoručenie tovaru včas? Alebo ako mám odstúpiť od zmluvy, keďže som už zaplatil aj splátky vopred. Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 15.07.2018)

Dobrý deň,

podľa ustanovenia § 613 Občianskeho zákonníka 

Veci možno predávať aj na objednávku. Predávajúci je povinný obstarať objednaný tovar v dohodnutej lehote, a ak lehota nie je dohodnutá, v lehote primeranej okolnostiam. Ak sa tak nestane, objednávateľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť. Odstúpením objednávateľa od zmluvy nie je dotknuté jeho právo na náhradu škody.

Zastávam názor, že môžete odstúpiť od zmluvy, pretože tovar nebol doručený v dojednanej lehote, a to ani napriek tomu, že ste už uhradili určitú časť kúpnej ceny. Odstúpenie je jednostranný právny úkon, ktorý nadobúda účinky doručením druhej strane. Následne sú strany povinné vrátiť si to, čo si navzájom plnili. Teda by Vám museli vrátiť to, čo ste už zaplatili.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, objednali sme si asi pred 7 mesiacmi z internetu skriňu v hodnote 170e, peniaze sme zaslali na účet, snažili sme sa kontaktovať obchod, ale vždy sa nejak vyhovorili a nakoniec prestali odpovedať, doteraz nemáme ani skriňu ani peniaze, je ešte nejaká šanca, že peniaze niekedy uvidíme spať? Ďakujem vopred za odpoveď.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 06.07.2018)

Dobrý deň,

podľa § 7 ods. 1 písm. a) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy:

Ak predávajúci včas a riadne poskytol spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h), spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru podľa odseku 4 v prípade zmlúv, predmetom ktorých je predaj tovaru. 

Odsek 5 tohto ustanovenia uvádza nasledovné: Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

Ak ste si skriňu nedali vyrobiť na mieru, ale ste si len objednali tovar, ktorý ponúka predávajúci, potom by som odporúčam využiť možnosť odstúpenia od zmluvy. Zároveň môžete požadovať vrátenie peňazí.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, chcel by som sa poradiť ako postupovať pri nasledovnom "probléme" S predajcom, ktorý ponúkal tovar na inzercii, sme sa dohodli, že daný tovar kúpim. Trval však natom, že ak to ma posielať poštou, vyžaduje vopred na účet zálohu. Dohodli sme sa na zálohe 50e, avšak po odoslaní tejto finančnej čiastky na účet predávajúceho sa začal vyhovárať, že tovar mi nemôže odoslať hneď, pretože ma veľa práce, prešiel týždeň, a jeho ďalšia výhovorka bola, že je na dovolenke, a pošle to, keď sa vráti. Dokopy už prešli 3 týždne, nemám tovar ani peniaze. VIackrát som ho žiadal, aby mi vrátil zálohu, alebo poslal tovar. Avšak mám pocit, že sa vysmieva, pretože vie, že to nebudem riešiť. Viete mi poradiť ako postupovať v takejto veci? Prípadne, či je možné niečo takéto riešiť? Alebo sa môžem rozlúčiť s tovarom aj s peniazmi? Veľmi pekne ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 06.07.2018)

Dobrý deň,

na Vašu otázku predkladáme nasledovnú odpoveď :

1./ Problematika kúpnych zmlúv s platbou vopred a následným nedodaním tovaru  resp.ô nevrátením peňazí, je viac ako častým problémom v našej advokátskej kancelárii, ale pokúsime sa nájsť riešenie.

2./ Vychádzame z predpokladu, že tovar ste objednali a zálohu zaplatili fyzickej osobe - nepodnikateľovi, teda jedná sa o kúpu tovaru od obyčajného občana. V zmysle ust. §  Obč. zákonníka platí, že "ak nie dohodnuté inak ani ak to nie je obvyklé, sú účastníci povinní plniť bez zbytočného odkladu. Predávajúci je oprávnený odovzdanie predmetu kúpy odoprieť, ak kupujúci nezaplatí cenu včas. Ak sa odosiela predmet kúpy na miesto plnenia alebo určenia, nie je kupujúci povinný zaplatiť cenu, dokiaľ nemá možnosť si predmet kúpy prezrieť." V podstate teda požiadavka predávajúceho na úhradu zálohy resp. zaplatenie celej ceny vopred je oprávnená v zmysle cit. ustanovenia.

3./ Vychádzame z predpokladu, že máte všetky údaje ohľadom predávajúceho overené /meno, adresa, číslo účtu/, zdokumentovaný  inzerát, prípadne aj ďalšie inzeráty predávajúceho, nakoľko je predpoklad, že ako postupuje voči Vám, takto postupuje aj voči ostatným kupujúcim, teda zaplatia zálohu a tovar nedôjde/.  Podľa ust. § 26 zákona o ochrane spotrebiteľa sa zákona na ochranu spotrebiteľa vzťahuje aj na osobu, ktorá prevádzkuje činnosti ako predávajúci, pričom nemá živnostenské oprávnenie. V týchto prípadoch je možné uložiť pokutu zo strany Slovenskej obchodnej inšpekcie až do výšky 66 400 €.

§ 26 zákona o ochrane spotrebiteľa znie :

"Ochrana spotrebiteľa pri neoprávnenom podnikaní

Povinnosti výrobcu, predávajúceho, dovozcu alebo dodávateľa majú aj osoby, ktoré prevádzkujú činnosti uvedené v § 2 písm. b) až e) bez oprávnenia na podnikanie."

 

Predávajúcemu oznámte, že odstupujete od kúpnej zmluvy a žiadate ho o vrátenie zaplatenej zálohy 50 €, pričom mu určite primeranú lehotu an vrátenie  fin. prostriedkov.  Môžete ho upozorniť na to, že podáte podnet na Slovenskú obchodnú inšpekciu /pred zaslaním výzvy a odstúpením od zmluvy si skopírujte všetky inzeráty predávajúceho.

Veríme, že upozornenie na Slov. obchodnú inšpekciu pomôže.

 

Budeme radi ak nám dáte vedieť ako ste dopadli.

©

 


JUDr. Milan Ficek, advokát
Máte problém, s ktorým chcete pomôcť?

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Nedodaný tovar cez bazár od predajcu, súkromná osoba, tovar som mu vyplatil ešte vo februári a dodnes mi nič neposlal. Nereaguje ani na emaily a pritom si ďalej pridáva inzeráty na stránku. Cena tovaru 63 €. Ako od neho vymôcť peniaze? Podať trestné oznámenie a kde ako ? Ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 26.04.2018)

Dobrý deň,

ďakujeme za otázku, na ktorú zasielame nasledovnú odpoveď :

 

Vychádzame z predpokladu, že máte všetky údaje ohľadom predávajúceho overené /meno, adresa, číslo účtu/.

Predávajúceho vyzvite k vráteniu dlžnej sumy a určite mu lehotu na vrátenie fin. prostriedkov. Upozornite ho, že v prípade neuhradenia dlžnej sumy podáte podnet na Slovenskú obchodnú inšpekciu v súlade s ust. § 26 zákona o ochrane spotrebiteľa (citujeme) :

"Ochrana spotrebiteľa pri neoprávnenom podnikaní

Povinnosti výrobcu, predávajúceho, dovozcu alebo dodávateľa majú aj osoby, ktoré prevádzkujú činnosti uvedené v § 2 písm. b) až e) bez oprávnenia na podnikanie."

Za porušenie ustanovení zákona o ochrane spotrebiteľa mu môže byť uložená pokuta až 66 400 € (§ 24  zákona o ochrane spotrebiteľa).

 

Zároveň ho upozornite na možnosť podania trestného oznámenia.

 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, chcel by som sa opýtať pred mesiacom si cez mna jeden pán objednal stavebný materiál, ktorý mi zaplatil popredu všetko sa napísalo na zmluvu riadne ako má byť, suma dokedy a koľko materiálu mu mám dodať za tú sumu. Dohodli sme na určitý dátum, ktorý je v zmluve napísaný ešte do toho dátumu chyba cca 3 týždne dnes išiel pán na mňa podať trestné oznámenie za podvod, pretože sa dozvedel, že materiál sa dá zohnať aj lacnejšie dnes nechce odomňa stavebný materiál ale chce hneď peniaze a oháňa sa trestným oznámením ale ja som nikoho nepodviedol. Tiež som materiál niekde objednal, som živnostník a pri dodaní materiálu dostane riadnu faktúru. Chcem sa opýtať, má právo podať na mňa trestné oznámenie, keď splním všetko podľa zmluvy a dodržím aj termín? Má právo len tak z hodiny na hodiny žiadať peniaze naspäť, keď v zmluve máme všetko jasne napísané? A môžem byť stíhaný za nejaký podvod, keď som nikoho nepodviedol? Ďakujem za radu.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 23.09.2017)

Dobrý deň, Vaše konanie určite nie je trestným činom.

 

Pokiaľ Vám tento pán poslal nejaký list, tak naň reagujte. Ak nie, tak počkajte do dátumu, dokedy ste mu mali dodať tovar a v dohodnutej lehote ho vyzvite na to, aby si prevzal tovar alebo mu ho zavezte na dohodnuté miesto.

 

V tomto prípade musíte postupovať podľa zmluvy. To znamená, ak máte tovar dodať aj na určité miesto v určitom čase, tak je dôležité, aby ste túto svoju povinnosť splnili presne podľa zmluvy. Ak si má napríklad tovar vyzdvihnúť u Vás, tak potom tento tovar musí byť u Vás v tomto čase pripravený na vyzdvihnutie. 

 

Ak si poň nepríde, napíšte mu list. 

 

Tiež je dôležité, či sa Vaša zmluva spravuje občianskym zákonníkom alebo obchodným zákonníkom.

 

Rovnako je rozdiel, ak vystupujete ako dodávateľ a druhá strana ako spotrebiteľ oproti situácii, keď ste obidvaja fyzické osoby nepodnikatelia.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrí deň. V utorok som objednala telefón z jednej webstránky, poslala som peniaze vopred na účet ale žiadna odozva nechodila. Dnes som sa na internete dozvedela, že je to eShop, ktorý vôbec tovar nepošle, aj keď peniaze im pošlete. Ako mám pritom postupovať?

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 29.06.2017)

Dobrý deň, nedodaním objednaného tovaru predávajúci porušil svoju základnú povinnosť, ktorú v zmluvnom vzťahu voči Vám má. Odporúčam Vám predávajúceho kontaktovať a vyzvať ho písomne, aby v dodatočnej primeranej dobe dodal Vami objednaný tovar, inak od zmluvy odstúpite. V prípade, že právo na odstúpenie od zmluvy využijete, predávajúci je povinný vrátiť Vám zaplatenú kúpnu cenu. Ak ani túto povinnosť nesplní, vymáhanie peňažného nároku budete s najväčšou pravdepodobnosťou musieť realizovať súdnou cestou. Na porušenie povinností predávajúceho môžete upozorniť aj Slovenskú obchodnú inšpekciu.


JUDr. Milan Ficek, advokát
Máte problém, s ktorým chcete pomôcť?

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Objednala som si prostrednictvom portalu www.bazos bundu v sume 330 eur. Nechala som si ju poslat na dobierku kurierom, lenze nemohla som ju prebeat z osobnych dovodov Pani som sa ospravedlnila s tym, ze ma to mezi a preplatim jej naklady na postovne aj prestoje, ked bola na poste. Zacala sa mi vyhrazat, ze ona mi ju posle naspat a ak ju nepreberiem, da ma na sud. Vysvetlula som jej dovody preco som ju neprebrala, jej vznikla skoda 10 eur. Moze ma dat na sud?

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 21.01.2017)

Dobrý deň,

záleží od toho, či máte záujem na dokončení kúpy, teda, či o bundu máte stále záujem. Ak áno a vyplatíte cenu, prípadne ste ochotná vyplatiť aj náklady, ktoré jej tým vznikli, nevidím dôvod, prečo by mala podať žalobu. Ak by ste jej nevyplatili kúpnu cenu mohla by od Vás túto povinnosť vymáhať súdne, samozrejme za predpokladu, že  Vám bundu odovzdala, resp. odovzdá. Ak by ste vyplatili bundu no nevyplatili by ste jej náklady, ktoré ste jej spôsobili, mohla by Vás žalovať pre náhradu škody, ktorú by musela preukázať.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý den, v Marci 2016 som cez inzerat kupil orechove drevo na slovensku. Cenu 700 € som hned poslal na ucet predavajuceho, ktory mi potvrdil ze peniaze dostal a ponukol mi, ze mi najde dopravcu, ktory mi drevo dovezie do Nemecka. Ani po dlhych mesiacoch vsak nijakeho dopravcu nenasiel a momentalne nereaguje na spravy a neberie telefon. Mám podozrenie, ze to drevo predal dalej. Viete mi poradit ake mam moznosti a ako postupovat ? Dakujem.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 08.01.2017)

Dobrý deň, v prvom rade zistite, či nešlo o podvod. Zistite, či ste peniaze poslali na podnikateľský účet dodávateľa alebo na nejaký iný. To sa často stáva pri podvodoch. Zistite to tak, že zašlete banke žiadosť o vrátenie peňazí, že ste to urobili omylom. Banka ho vyzve na vrátenie peňazí a ak to nevráti, tak Vám banka oznámi kto je majiteľom účtu. 

Ak to nebude jeho podnikateľský účet, potom podajte trestné oznámenie. 

Okrem vyššie uvedeného postupu pošlite dodávateľovi písomne výzvu na dodanie dreva a ak to neurobí, potom odstúpte od zmluvy a žiadajte peniaze vrátiť.

Ak to neurobí dobrovoľne nečakajte a riešte vec súdnou cestou. 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Od zmluvy som pisomne odstupila, ale co dalej mam robit, ked zalohu odmieta vratit ? Udajne nema peniaze. Toto je velky problem, ktory neviem ako dalej riesit. Dakujem

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 07.11.2016)

Dobrý deň, ak ste od zmluvy platne odstúpila a on Vám dobrovoľne nevrátil zaplatenú zálohu, je možné od neho túto zálohu vymáhať. Vašu pohľadávku je možné vymáhať od neho buď mimosúdnou alebo súdnou cestou. To, že nemá peniaze môže byť iba jeho tvrdením, ktorým chce oddialiť splnenie svojej zákonnej povinnosti. Často po začatí súdnych konaní alebo mimosúdnom vymáhaní pohľadávok dlžníci nájdu dostatok finančných prostriedkov na vyplatenie svojho dlhu. V prípade, že máte záujem o poskytnutie právnej pomoci pri vymáhaní Vašej pohľadávky, môžete nás kontaktovať prostredníctvom e-mailu na adrese uvedenej na našej stránke.


JUDr. Milan Ficek, advokát
Máte problém, s ktorým chcete pomôcť?

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobry den. Este v maji som si objednala tovar z e-shopu (stolik). Doteraz mi tovar neposlali a ani mi nevratili peniaze. Navyse nereaguju ani na moje telefonaty. Ako mozem tuto vec riesit?

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 07.11.2016)

Dobrý deň. Danú vec môžete riešiť jednak podaním podnetu na slovenskú obchodnú inšpekciu a tiež súdnou cestou - podaním žaloby.

 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobry vecer. Objednali sme a zaplatili 3500 € stolarovi za nabytok, mal byt dodany do konca septembra. Stolar nedodalnabytok, nereaguje na telefonaty. Co mam robit? Dakujem

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 27.10.2016)

Dobrý deň, nevyplýva to z Vašej otázky, ale predpokladám, že nábytok ste dali vyrobiť na mieru. V takom prípade medzi vami vznikla zmluva o dielo na vyhotovenie diela na zákazku. Od každej zmluvy o dielo sa dá odstúpiť do okamihu vyhotovenia diela, pričom ak už zhotoviteľ vykonal určitú časť diela, musíte mu nahradiť náklady s tým spojené, ak vyhotovenú časť nemôže použiť inde. Odstúpením od zmluvy zaniká zmluva od počiatku a zmluvné strany si musia vrátiť plnenia poskytnuté na základe tejto zmluvy. Tzn. zhotoviteľ Vám musí po odstúpení od zmluvy vrátiť zaplatenú zálohu. 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, 9.2.2016 som si objednala tovar v hodnote 67 eur aj s dopravou zo stránky buty-mustang.pl, ktorý som uhradila bankovým prevodom na účet v Slovenskej sporiteľni hneď pri objednávke. Majiteľom je Poliak MARCIN USZAK, tovar samozrejme nedodal, kontaktovala som ho mailom, že odstupujem od zmluvy a uviedla som č. účtu, na ktorý žiadam vrátiť platbu. Platba aj tovar v nedohľadne. Tento pochybný obchodník má viacero internetových stránok s rôznymi názvami a rôznym tovarom. Viem, že sa v tomto prípade nemôžem obrátiť na SOI, ani podať trestné oznámenie. Aké mám možnosti? Ako zabrániť tomu, aby neokrádal ďalších? Dajú sa blokovať jeho internetové stránky? Už som zistila, že nie som jediná poškodená. Postupuje sa podľa poľských zákonov, keď platba bola prevedená na účet na Slovensku? Ďakujem. Petrášová

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 13.07.2016)

Dobrý deň,

ak je dotyčný podnikateľom a Vy ste nakupovali pre vlastnú potrebu (teda nie za účelom ďalšieho predaja), pôjde s najväčšou pravdepodobnosťou o spotrebiteľský vzťah. Keďže ide o Poliaka a Poľsko je členom EÚ, môžete sa obrátiť na tzv. Európske spotrebiteľské centrum, ktoré by Vám malo pomôcť pri ochrane Vašich práv. Pridávam aj odkaz na stránku http://www.esc-sr.sk/.


JUDr. Milan Ficek, advokát
Máte problém, s ktorým chcete pomôcť?

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobry den, chcem Vas poprosit o informaciu k vyssie riesenej problematike dopredu zaplateneho a nedodaneho tovaru. Tovar som zakupila cez internetovy obchod. Po uhrade tovaru prestala pani so mnou komunikovat, neberie telefon, neodpoveda na mail. Tovar doteraz neprisiel, objednavka bola vytvorena dna: 2.12.2015, nasledne ihned uhradena. Nakolko tovar nebol dodany, dna: 18.12.2015 som poslala odstupenie od zmluvy, samozrejme do tohto momentu nikto nereagoval, peniaze vratene neboli, na maily a telefonaty nikto neodpoveda. Podala som podnet na presetrenie na SOI, zatial odpoved nemam. Da sa este nejak inak postupovat v danej veci? Dakujem za odpoved. S pozdravom, 

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 14.01.2016)

Dobrý deň, ak Vám nereagujú na Vaše podnety, potom to riešte súdnou cestou. V danom prípade môže ísť aj o trestný čin, ak je suma vyššia ako 266,- €. Ak je suma nižšia ako táto výška, potom môže ísť o priestupok.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň prosím Vas veľmi pekne potrebujem poradiť, cez Facebook som si objednala tovar v hodnote 134E, ktorý som dopredu vyplatila s tým že kamenný obchod je v Ostrave v OC Forum, a dodnes mi žiadny tovar nebol doručený a pani s ktorou som komunikovala cez FB na moje správy nereaguje.. Čo mám s týmto robiť? aby mi bol doručený tovar alebo vrátené peniaze: Ďakujem Vám za radu.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 28.12.2015)

Dobrý deň, skúste si preveriť, či ste skutočne komunikovali s uvedenou spoločnosťou. Zavolajte priamo do prevádzky alebo tam pošlite list. Ak to nebola táto prevádzka, potom podajte podnet na prejednanie priestupku. Takto zistíte, kto sa na Váš úkor obohatil. Potom môžete peniaze vymáhať súdnou cestou.


JUDr. Milan Ficek, advokát

V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:



1. Zadanie otázky

2. Výber poradne

3. Dodatočné informácie
Emaily sa musia zhodovať a otázka musí byť vyplnená..
Zadarmo Premium
Online odpoveď
Zrozumiteľná odpoveď
Jednoduché otázky
Zložité otázky
Zaručená odpoveď
Neverejná odpoveď
Poplatok za odpoveď
Doplňujúce otázky
Dokumenty
Odpovedá aj koncipient
Odpovedá výlučne advokát
Chcem zadarmo
viac informácií
Chcem premium
viac informácií
Vyplňte prosím toto políčko..
Vyplňte prosím toto políčko..
Vyplňte prosím toto políčko..
Prosím vyberte svoj kraj..
Prosím vyberte kategóriu..
V bezplatnej poradni nie je zaručená odpoveď, pre zmenu
sa vráťte o krok späť a vyberte si právnu poradňu Premium.
V bezplatnej poradni je otázka a odpoveď verejná, pre zmenu
sa vráťte o krok späť a vyberte si právnu poradňu Premium.
Vyplňte prosím toto políčko..
Vyplňte prosím toto políčko..





Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
LEXANA - asistentka

Text zprávy
Moje zprava
Text v prvnim tlacitku