'

Nedodaný zaplatený tovar


Online právna poradňa
Oblasť práva: Obchodné právo, Žilinský
Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát
Odpovedané dňa: 18. 7. 2015

Otázka: Nedodaný zaplatený tovar

Dobrý deň, Prosím Vás, máme problém ohľadom podvodu. Cez e-mail sme si objednali tovar, ktorý sme dopredu zaplatili a doteraz (už 6. týždeň) nám tovar neprišiel, keď voláme Majiteľovi obchodu, vykrúca sa alebo Nám neberie telefón. Dá sa s tým niečo robiť? Vopred ďakujem za radu.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Dobry den, pokial ide o nedodany zaplateny tovar, odporucam Vam postupovat nasledovne: poslite mu odstupenie od zmluvy, ako dovod uvedte nedodanie tovaru napriek viacerym vyzvam. Do vyzvy napiste aj cislo uctu, kam ma vratit peniaze. Ak nebude reagovat, pomozeme Vam s vymozenim penazi.

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



JUDr. Milan Ficek, advokát

online právna poradňa zadarmo



Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, rada by som sa informovala, vrátila som tovar, ktorý som kupovala cez eshop. 13.2.2019 mi prišla správa, že do 14 tich dni mi bude daná čiastka vyplatená, dnes teda 26.2.2019 som tam volala, a vraj mi to pošlú, ale dnes je to 14 dni, ako postupovať ak nesplnia danú lehotu 14 dni? Ďakujem veľmi pekne.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 26.02.2019)

Dobrý deň, na Vašu otázku uvádzame nasledovné :

1./ Podľa ust. § 9 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho platí  (citujeme) :

"Povinnosti predávajúceho pri odstúpení od zmluvy

(1) Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5.

(2) Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.

(3) Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.

(4) Ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a vzhľadom na jeho povahu nie je možné tovar odoslať späť predávajúcemu poštou, predávajúci je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na svoje náklady v lehote podľa odseku 1.

(5) Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby."

 

Z uvedeného ustanovenia vyplýva, že predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť všetky platby, ktoré od spotrebiteľa prijal; t.j. rozhodujúci je dátum doručenia oznámenia predávajúcemu. Dátum, kedy predávajúci Vašu zásielku prevzal zistíte na stránke Slovenskej pošty podľa podacieho čísla Vašej zásielky.

Najneskorší termín na vrátenie peňazí /14 dní/ sa teda počíta odo dňa keď oznámenie o odstúpenie od zmluvy bolo doručené predávajúcemu, a nie deň, keď ste Vy odstúpili od zmluvy.

Súčasne platí, že predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.

 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, chcem sa opýtať, či je nejaký spôsob ako sa dostať k zaplateným peniazom alebo tovaru :( Cez reklamu na Facebooku som si objednala tri značkové kabelky. Stránka obchodníka mala originál logo značky a dizajn kabeliek zodpovedal tejto značke. Nals aosm tam, že firma sídli v Anglicku, a že vrámci Európy tovar zasielajú do 5-7 dni. Pri nákupe nad 40eur bolo poštovné zdarma. A tak som urobila objednávku nad 40eur a zaplatila vopred (nič nezvyčajné pri online nákupe). Avšak neprišlo mi žiadne potvrdenie o pletbe, až cca o dva dni mi prišiel mail, že platbu registrujú a tovar pošlú. Pár dni na to som si prezerala výpis z účtu a namiesto pôvodnej sumy 43eur mi z účtu odišlo cca 53eur. Ale tak som si vravela, že možno kurz z libry na euro alebo niečo, tak som to neriešila. Potom o pár dni mi prišiel dasli mail kde bolo tracking number a teraz už informácia, že tovar pošlú EMS službou a príde do 30dni. Tu mi to už prišlo divné, lebo mi to zaváňalo tovarom z Činy. Uvedomila som si, že mi neprišlo stále žiadne potvrdenie o obejdnavke, ani o tovare-druhu-náhľad-počet kusov a pod. Dnes mi prišiel poštou balíček, je v ňom šatka :( Mám pocit, že namiesto troch kabeliek mi poslali šatku. Hneď som sla na pôvodný web, ale stránka už nefunguje :( Takže nemám potvrdenie o objednávke, kópiu obrazovky som si samozrejme neurobila, mám len adresu nefunkčného webu a výpis z účtu. Je nejaká šanca, keďže to bola reklama na facebooku, že tie peniaze ešte uvidím? Alebo treba bojkotovať všetky predaje na tejto sociálnej sieti? Myslela som, že je to dôveryhodný zdroj, keďže to šlo cez túto soc. sieť. Ďakujem krásne za odpoveď. Prípadne info, kde sa dá ešte napísať a žiadať kompenziaciu alebo aspoň nejaké vyjadrenie, či sankcie voči danej firme. Ďakujem. Pekný deň. Dušana.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 20.12.2018)

Dobrý deň,

na Vašu otázku uvádzame nasledovné :

Sme názoru, že nakupovať na základe reklamy cez sociálnu sieť bez preverenia originálu konkrétnej značky je značné riziko. Vždy je nevyhnutné preveriť si originálnu stránku konkrétnej značky, res. konkrétneho podnikateľa z dostupných zdrojov na internete či tento spĺňa podmienky predaja na cez prostriedky diaľkovej komunikácie, ktoré stanovuje zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho /zákon nájdete na stránkewww.slov-lex.sk/.

Nevieme cenu originálneho výrobku konkrétnej značky kabelky, ale cena 40 € je viac ako podozrivá. Predávajúceho je potrebné vždy si preveriť a s nákupom sa radšej neponáhľať.

Tieto informácie by mohli byť pre Vás užitočné :  https://www.soi.sk/sk/informacie-pre-verejnost.soi,

Môžete sa obrátiť na Európske spotrebiteľské centrum - link : https://esc-sr.sk/.

 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, chcela by som sa opýtať cez sociálnu sieť som našla predávajúceho, od ktorého som si objednala tovar vložila som mu peniaze na účet a čakala. Tovar mi už týždeň neprichádza neodpisuje na správy. Prosím Vás čo stým môžem robiť viem iba jeho meno a mesto kde býva a iban žiadnu adresu nič viem od neho nejako dostať tie peniaze očividne tovar už neuvidím. Je to mala čiastka, ale ide o princíp. Ďakujem veľmi pekne. V.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 09.02.2019)

Dobrý deň, 
na Vašu otázku predkladáme nasledovnúp odpoveď :
Podľa ust. § 16  zákona o ochrane 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho platí (citujeme) :

"§ 16 Ochrana spotrebiteľa pri neoprávnenom podnikaní
Povinnosti predávajúceho majú aj osoby, ktoré pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho konajú bez oprávnenia na podnikanie."


Pokuty zo strany orgánu dozoru môžu dosiahnuť až sumu 33 000 €, 

 

T.j. : Pokiaľ o tovar nemáte záujem, je treba odstúpiť od objednávky a menovaného vyzvať k vráteniu dlžnej sumy vo Vami stanovenej primeranej lehote a upozorniť ho na vyššie uvedené ustanovenie zákona o ochrane spotrebiteľa, ako aj možnosť nahlásenia podnikanai bez oprávnenia živnostenskému úradu a Slovenskej obchodnej inšpekcii.
 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, potreboval by som poradiť ako podať trestne oznámenie na občana ČR (ide o nezaslanie zakúpeného tovaru na portáli aukro cz) Ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 03.02.2019)

Dobrý deň, spoločnosť aukro. cz má svoje pravidlá predaja a nakupovania pre záujemcov. Obyčajne v prípade nového kupujúceho  požadujú platbu vopred aj z dôvodu, že sa jedná o dodanie na Slovensko, pričom poštovné je pomerne vysoké. Preprava z Česka môže trvať cca  4 - 5 dní nakoľko zásielky posielajú len cez poštu a nie cez prepravcov ako DHL a podobných.

Odporúčame Vám kontaktovať predávajúceho  s tým, aby Vám oznámil, z akého dôvodu ste zásielku zatiaľ neobdržali a žiadajte ho oznámenie podacieho čísla zásielky, aby ste si vedeli skontrolovať či ju vôbec podal na prepravu.

V prípade, že Vám nebude odpovedať resp. nebude nijako reagoval, kontaktujte spoločnosť aukro /ochrana kupujúciho.

Dajte nám prosím vedieť ako ste dopadli.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, mám problém ohľadom nedodania vyplateného tovaru cez internet. 14. 12 som objednal tenisky zo stránky *** a doteraz som nedostal žiadnu odozvu. Veľa krát som im už aj písal a nikto mi neodpovedá. Takisto som im potom už napísal odstúpenie od zmluvy, dal som tam aj číslo účtu, kde mi majú poslať peniaze spať, no nič sa neudialo. Viete mi nejako poradiť?

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 21.01.2019)

Dobrý deň, v takomto prípade je možné vymáhať buď splnenie povinnosti alebo vrátenie zaplatenej sumy buď mimosúdne alebo súdnou cestou. Mimosúdne v niektorých prípadoch stačí výzva advokáta na splnenie povinnosti alebo vrátenie zaplatenej sumy. Výzva od advokáta má väčšiu váhu. 

Ak nepomôže ani mimosúdne vymáhanie, je možné podať žalobu na súd o splnenie povinnosti, teda aby si žalovaný subjekt splnil svoju povinnosť a tenisky Vám poslal. Ak ste však odstúpili od zmluvy a  žiadate vrátenie peňazí, môžete podať žalobu na súd o vrátenie peňazí. Ak by sa podarilo preukázať, že žalovaný postupoval so zámerom neposlať Vám tovar, bolo by možné hovoriť, že išlo z jeho strany o podvod, pri sume nižšej ako 266 eur pôjde o priestupok.

Dlžník sa týmto spôsobom bezdôvodne obohatil a je povinný Vám toto bezdôvodné obohatenie vydať.

Tiež môžete dať podnet na SOI.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, potrebovala by som pomôcť. Kúpila som si cez inzerát šaty svadobné za 150e, dohodli sme sa na platbu vopred, vraj ich pošle hneď ako prídu peniaze (to bola streda-štátny sviatok vtedy som peniaze uhradila). Dva dni na to som pani písala vraj peniaze prišli (sobota), a teda pošle ich hneď budúci týždeň. Jednoducho stále sme sa naťahovali už je to týždeň a pol čo má peniaze na účte, avšak šaty nemám a ani nereaguje na správu. Viem ju nejako pritlačiť, aby mi aspoň vrátila peniaze? Ďakujem za pomoc!

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 15.01.2019)

Dobrý deň, v tomto prípade môžete žiadať buď vrátenie peňazí, ale splnenie jej povinnosti, teda aby Vám šaty poslala. Ak Vám nepošle šaty, bezdôvodne sa obohatila a tiež môžete žiadať vydanie bezdôvodného obohatenia. V týchto prípadoch niekedy stačí výzva na splnenie povinnosti, alebo vydanie sumy peňazí. Ak nepomôže výzva od Vás, výzva od advokáta má väčšiu váhu a ľudia sa často "zľaknú" a buď splnia povinnosť alebo vrátia peniaze. Avšak v danom prípade mohlo ísť o vopred pripravený podvod. Keďže suma je menšia ako 266 eur je to len priestupok.

Ďalšou alternatívou je súdne vymáhanie. Prípustná je žaloba na splnenie povinnosti, resp. vydanie veci. Ak však chcete iba peniaze, môžete podať žalobu, ktorou sa budete domáhať vydania bezdôvodného obohatenia, avšak musíte vedieť, komu ste posielali peniaze.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, viete mi prosím poradiť s nasledovným. Objednala som si produkt (stôl) cez česku webstránku, zaplatila online platobnou kartou. Produkt žiaľ ale nemajú a objednávku sa stornovala. Nastal ale problém pri vrátení peňazí. Táto firma ma webstránky (E-shopy) v 4 krajinách (SK, CZ, HU a tuším Rumunsko). Toto som ale zistila až po objednávke, že tieto weby sú prepojené, minimlane tie SK a CZ. A teraz nastala situácia, že peniaze mi, že vraj nevedia preposlať z českej sporiteľne na slovenský účet. Že im mám dať číslo českého účtu. Ale ja nemám žiadne české číslo účtu. Ja bývam na Slovensku a mám slovenský účet. Teraz mi táto firma nevráti peniaze, kým si ja neotvorím účet v českej republike? Veď to je na hlavu. To som ešte nezažila. A človek už toho poobjednaval na nete čokoľvek. Viete mi prosím Vás poradiť, ako sa domôcť svojich peňazí, ďakujem krásne vopred za radu.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 12.11.2018)

Dobrý deň, 

na Vašu otázku predkladáme nasledovnú odpoveď :

Český eshop od Vás požaduje založenie bankového účtu v pobočke českej banky v SR z toho dôvodu, aby česká strana neplatila poplatky za prevod do slovenskej banky.

V otázke neuvádzate, v ktorej banke máte účet. 

Z všeob. obchod. podmienok Českej spořitelny  vyplýva, že pokiaľ by ste mali účet v Slovenskej sporiteľni, za prevod by česká strana platila cca 1,6 €.

Nie je dôvodom, aby ste si zakladali nejaký ďalší bankový účet. 

Overte si ešte vo Vašej banke aké sú poplatky konkrétne vo Vašom prípade.

Odporúčame napísať českému prevádzkovateľovi eshopu, aby Vám peniaze vrátil v súlade s ust. zákona, nakoľko okolnosť, že nemáte bankový účet v pobočke českej banky, prípadne v Slov. sporiteľni nie je dôvodom na nevrátenie peňazí. 

Môžete im uviesť, že pokiaľ nebudú peniaze vrátené, oznámite ich postup a prístup vo veci na Českú obchodnú inspekci /www.coi.cz/.

Dajte nám vedieť, ako ste dopadli.

 

 

 

 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, vedeli by ste nám poradiť ako, a či vôbec môžeme nejako postupovať voči spotrebiteľovi, ktorý sa nám začal vyhrážať obchodnou inšpekciou a požaduje od nás vrátenie platby za tovar, ktorý ani nevrátil? Nie sme veľký eshop ale od začiatku nášho fungovania sme vybavili 10 tisíce objednávok ale nestalo sa nám nikdy, aby zákazník napísal email citujem. Dobrý deň, uvedené topánky som vrátila 18. 10. 2018 poštou naspäť. Od vtedy je to bez odozvy. Podávam na Vás podnet na kontrolu. Email bol zaslaný 27. 10. 2018. Zákaznícka neurobila žiadne odstúpenie od zmluvy a ani žiaden tovar nám doručený nebol. Kontaktovali sme ju s tým, že tovar nebol doručený ani odstúpenie od zmluvy takže jej nemáme prečo platbu vrátiť. Ak odosielala balík žiadali sme ju, aby nám zaslala potvrdenie od odoslaní, podacie číslo, či zásielku odoslala, a aby bolo možné preveriť kde sa zásielka nachádza čo je logické podľa nás. Zákaznícka nám povedala, že nič nemusí môže písať kam chce, a že my sme povinný vrátiť platbu a mame čakať kým príde tovar. Podľa zákona ste povinný vrátiť platbu a čakať na tovar. Ale my takýto zákon nepoznáme Podľa zákona o ochrane spotrebiteľa sa ale nič také nepíše, práve naopak v pár. 9 odsek 5 je uvedené, že nie sme povinný vrátiť platbu ak spotrebiteľ tovar nevrátil alebo nevie preukázať odoslanie tovaru. Mýlime sa? Zmenil sa nejako zákon a je taká povinnosť bez ohľadu nato, či niečo odoslal, a či to vie zdokladovať? Mame pocit, že spotrebiteľovi ide o to, že ak nás zastraší obchodnou inšpekciou ma možnosť sa neoprávnene obohatiť tým, že mu vrátime platbu, a tak získa tovar zadarmo. Ak by tovar a zrejme aj odstúpenie od zmluvy odoslal mal by o tom nejaké potvrdenie a neexistuje rozumný dôvod prečo by ho nemohol alebo nechcel preukázať. Ďakujeme za odpoveď.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 07.11.2018)

Dobrý deň,

na Vašu otázku uvádzame, že postupujete v súlade s ust. § 9 ods. 5 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho (citujeme) :

"Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby."

Musíte trvať na tomto Vašom oprávnení, a bez splnenia podmienok zo strany spotrebiteľa mu nevracajte žiadne peniaze.

Otázkou je či zákazník vôbec u Vás cez e shop nejaký tovar aj kúpil.

Možno by bolo vhodné uvedené zákonné ustanovenie zakomponovať aj do Vašich VOP eshopu.

 

 

 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, Objednal som si telefón cez internetový obchod. Sumu som zaplatil vopred cez platobný terminál gopay. Po týždni čakania som zistil, že žiaden tovar mi nebol odoslaný a po nejakom čase som sa rozhodol zrušiť objednávku a požiadal som eshop o vrátenie peňazí. Po niekoľko dňovom snažení si vypýtali číslo účtu kde majú peniaze poslať. Po ďalších niekoľkých dňoch urgovania mi poslali výpis, že previedli peniaze len od toho dna prešlo už 9 dni a mne nič nebolo pripísané na účet. Pri komunikácii s nimi, keď sa mi podarí nadviazať kontakt tvrdia, že platbu poslali. Ako mám ďalej postupovať lebo mám pocit, že obchod sa na mne obohatil a peniaze sa mi nesnažia vrátiť a ani už nereagujú no moje emaily. Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 05.10.2018)

Dobrý deň, na Vašu otázku predkladáme nasledovnú odpoveď :

Odporúčame prekontrolovať výpis, ktorý Vám zaslali, či je tam správne uvedené Vaše číslo účtu. Ak všetky údaje sú v poriadku, odporúčame Vám, aby ste im napísali email, že ak v lehote 2 dní nebudú peniaze pripísané na Výš účet, konanie obchodníka oznámite Slovenskej obchodnej inšpekcii.Peniaza Vám mali byť vrátené bez zbytočného odkladu, najneskoršie do 14 dní.

Slovenská obchodná inšpekcia im môže uložiť pokutu za porušenie ust. zákona o ochrane spotrebiteľa až do výšky 16 500 €, na čo ich môžete tiež upozorniť.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, Chcel by som sa opýtať. Pred mesiacom som kupoval veľký slnečník v kamennej predajni. Tovar, ktorý som zakúpil však nemali na predajni. Oboznámili ma, že do 21 dni mi tovar doručia. V daňovom doklade, ktorý mi vystavili sme zapísali nasledovne: Tovar bude dodaný v dohodnutom termíne, najneskôr do 13. 7. 2018 medzi 9:00-16:00h. Tovar ale nebol dodaný a stále sa nenachádza na predajni. Tento slnečník stal 627e takže som ho bral na splátky a splátku som už podľa zmluvy musel uhradiť. Viete mi poradiť, či mám nárok na kompenzáciu za nedoručenie tovaru včas? Alebo ako mám odstúpiť od zmluvy, keďže som už zaplatil aj splátky vopred. Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 15.07.2018)

Dobrý deň,

podľa ustanovenia § 613 Občianskeho zákonníka 

Veci možno predávať aj na objednávku. Predávajúci je povinný obstarať objednaný tovar v dohodnutej lehote, a ak lehota nie je dohodnutá, v lehote primeranej okolnostiam. Ak sa tak nestane, objednávateľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť. Odstúpením objednávateľa od zmluvy nie je dotknuté jeho právo na náhradu škody.

Zastávam názor, že môžete odstúpiť od zmluvy, pretože tovar nebol doručený v dojednanej lehote, a to ani napriek tomu, že ste už uhradili určitú časť kúpnej ceny. Odstúpenie je jednostranný právny úkon, ktorý nadobúda účinky doručením druhej strane. Následne sú strany povinné vrátiť si to, čo si navzájom plnili. Teda by Vám museli vrátiť to, čo ste už zaplatili.


JUDr. Milan Ficek, advokát

V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:



1. Zadanie otázky

2. Výber poradne

3. Dodatočné informácie
Emaily sa musí zhodovať a otázka musí byť vyplnená.
Zadarmo Premium
Online odpoveď
Zrozumiteľná odpoveď
Jednoduché otázky
Zložité otázky
Zaručená odpoveď
Neverejná odpoveď
Poplatok za odpoveď
Doplňujúce otázky
Dokumenty
Odpovedá aj koncipient
Odpovedá výlučne advokát
Chcem zadarmo
viac informácií
Chcem premium
viac informácií

GoPay Visa SecureCode Visa Visa MasterCard MasterCard MasterCard


Vyplňte prosím toto pole
Prosím vyberte kraj
Prosím vyberte kategóriu.
Vyplňte prosím toto pole
Vyplňte prosím toto pole
Vyplňte prosím toto pole
Vyplňte prosím toto pole
Musíte súhlasiť s podmienkami.



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:

Zoznam otázok a odpovedí

najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk