'

Nedodaný zaplatený tovar


Online právna poradňa
Oblasť práva: Obchodné právo, Žilinský
Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát
Odpovedané dňa: 18. 7. 2015

Otázka: Nedodaný zaplatený tovar

Dobrý deň, Prosím Vás, máme problém ohľadom podvodu. Cez e-mail sme si objednali tovar, ktorý sme dopredu zaplatili a doteraz (už 6. týždeň) nám tovar neprišiel, keď voláme Majiteľovi obchodu, vykrúca sa alebo Nám neberie telefón. Dá sa s tým niečo robiť? Vopred ďakujem za radu.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Dobry den, pokial ide o nedodany zaplateny tovar, odporucam Vam postupovat nasledovne: poslite mu odstupenie od zmluvy, ako dovod uvedte nedodanie tovaru napriek viacerym vyzvam. Do vyzvy napiste aj cislo uctu, kam ma vratit peniaze. Ak nebude reagovat, pomozeme Vam s vymozenim penazi.

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



JUDr. Milan Ficek, advokát

online právna poradňa zadarmo



Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, chcela by som sa opýtať cez sociálnu sieť som našla predávajúceho, od ktorého som si objednala tovar vložila som mu peniaze na účet a čakala. Tovar mi už týždeň neprichádza neodpisuje na správy. Prosím Vás čo stým môžem robiť viem iba jeho meno a mesto kde býva a iban žiadnu adresu nič viem od neho nejako dostať tie peniaze očividne tovar už neuvidím. Je to mala čiastka, ale ide o princíp. Ďakujem veľmi pekne. V.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 09.02.2019)

Dobrý deň, 
na Vašu otázku predkladáme nasledovnúp odpoveď :
Podľa ust. § 16  zákona o ochrane 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho platí (citujeme) :

"§ 16 Ochrana spotrebiteľa pri neoprávnenom podnikaní
Povinnosti predávajúceho majú aj osoby, ktoré pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho konajú bez oprávnenia na podnikanie."


Pokuty zo strany orgánu dozoru môžu dosiahnuť až sumu 33 000 €, 

 

T.j. : Pokiaľ o tovar nemáte záujem, je treba odstúpiť od objednávky a menovaného vyzvať k vráteniu dlžnej sumy vo Vami stanovenej primeranej lehote a upozorniť ho na vyššie uvedené ustanovenie zákona o ochrane spotrebiteľa, ako aj možnosť nahlásenia podnikanai bez oprávnenia živnostenskému úradu a Slovenskej obchodnej inšpekcii.
 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, potreboval by som poradiť ako podať trestne oznámenie na občana ČR (ide o nezaslanie zakúpeného tovaru na portáli aukro cz) Ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 03.02.2019)

Dobrý deň, spoločnosť aukro. cz má svoje pravidlá predaja a nakupovania pre záujemcov. Obyčajne v prípade nového kupujúceho  požadujú platbu vopred aj z dôvodu, že sa jedná o dodanie na Slovensko, pričom poštovné je pomerne vysoké. Preprava z Česka môže trvať cca  4 - 5 dní nakoľko zásielky posielajú len cez poštu a nie cez prepravcov ako DHL a podobných.

Odporúčame Vám kontaktovať predávajúceho  s tým, aby Vám oznámil, z akého dôvodu ste zásielku zatiaľ neobdržali a žiadajte ho oznámenie podacieho čísla zásielky, aby ste si vedeli skontrolovať či ju vôbec podal na prepravu.

V prípade, že Vám nebude odpovedať resp. nebude nijako reagoval, kontaktujte spoločnosť aukro /ochrana kupujúciho.

Dajte nám prosím vedieť ako ste dopadli.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, mám problém ohľadom nedodania vyplateného tovaru cez internet. 14. 12 som objednal tenisky zo stránky *** a doteraz som nedostal žiadnu odozvu. Veľa krát som im už aj písal a nikto mi neodpovedá. Takisto som im potom už napísal odstúpenie od zmluvy, dal som tam aj číslo účtu, kde mi majú poslať peniaze spať, no nič sa neudialo. Viete mi nejako poradiť?

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 21.01.2019)

Dobrý deň, v takomto prípade je možné vymáhať buď splnenie povinnosti alebo vrátenie zaplatenej sumy buď mimosúdne alebo súdnou cestou. Mimosúdne v niektorých prípadoch stačí výzva advokáta na splnenie povinnosti alebo vrátenie zaplatenej sumy. Výzva od advokáta má väčšiu váhu. 

Ak nepomôže ani mimosúdne vymáhanie, je možné podať žalobu na súd o splnenie povinnosti, teda aby si žalovaný subjekt splnil svoju povinnosť a tenisky Vám poslal. Ak ste však odstúpili od zmluvy a  žiadate vrátenie peňazí, môžete podať žalobu na súd o vrátenie peňazí. Ak by sa podarilo preukázať, že žalovaný postupoval so zámerom neposlať Vám tovar, bolo by možné hovoriť, že išlo z jeho strany o podvod, pri sume nižšej ako 266 eur pôjde o priestupok.

Dlžník sa týmto spôsobom bezdôvodne obohatil a je povinný Vám toto bezdôvodné obohatenie vydať.

Tiež môžete dať podnet na SOI.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, potrebovala by som pomôcť. Kúpila som si cez inzerát šaty svadobné za 150e, dohodli sme sa na platbu vopred, vraj ich pošle hneď ako prídu peniaze (to bola streda-štátny sviatok vtedy som peniaze uhradila). Dva dni na to som pani písala vraj peniaze prišli (sobota), a teda pošle ich hneď budúci týždeň. Jednoducho stále sme sa naťahovali už je to týždeň a pol čo má peniaze na účte, avšak šaty nemám a ani nereaguje na správu. Viem ju nejako pritlačiť, aby mi aspoň vrátila peniaze? Ďakujem za pomoc!

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 15.01.2019)

Dobrý deň, v tomto prípade môžete žiadať buď vrátenie peňazí, ale splnenie jej povinnosti, teda aby Vám šaty poslala. Ak Vám nepošle šaty, bezdôvodne sa obohatila a tiež môžete žiadať vydanie bezdôvodného obohatenia. V týchto prípadoch niekedy stačí výzva na splnenie povinnosti, alebo vydanie sumy peňazí. Ak nepomôže výzva od Vás, výzva od advokáta má väčšiu váhu a ľudia sa často "zľaknú" a buď splnia povinnosť alebo vrátia peniaze. Avšak v danom prípade mohlo ísť o vopred pripravený podvod. Keďže suma je menšia ako 266 eur je to len priestupok.

Ďalšou alternatívou je súdne vymáhanie. Prípustná je žaloba na splnenie povinnosti, resp. vydanie veci. Ak však chcete iba peniaze, môžete podať žalobu, ktorou sa budete domáhať vydania bezdôvodného obohatenia, avšak musíte vedieť, komu ste posielali peniaze.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, viete mi prosím poradiť s nasledovným. Objednala som si produkt (stôl) cez česku webstránku, zaplatila online platobnou kartou. Produkt žiaľ ale nemajú a objednávku sa stornovala. Nastal ale problém pri vrátení peňazí. Táto firma ma webstránky (E-shopy) v 4 krajinách (SK, CZ, HU a tuším Rumunsko). Toto som ale zistila až po objednávke, že tieto weby sú prepojené, minimlane tie SK a CZ. A teraz nastala situácia, že peniaze mi, že vraj nevedia preposlať z českej sporiteľne na slovenský účet. Že im mám dať číslo českého účtu. Ale ja nemám žiadne české číslo účtu. Ja bývam na Slovensku a mám slovenský účet. Teraz mi táto firma nevráti peniaze, kým si ja neotvorím účet v českej republike? Veď to je na hlavu. To som ešte nezažila. A človek už toho poobjednaval na nete čokoľvek. Viete mi prosím Vás poradiť, ako sa domôcť svojich peňazí, ďakujem krásne vopred za radu.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 12.11.2018)

Dobrý deň, 

na Vašu otázku predkladáme nasledovnú odpoveď :

Český eshop od Vás požaduje založenie bankového účtu v pobočke českej banky v SR z toho dôvodu, aby česká strana neplatila poplatky za prevod do slovenskej banky.

V otázke neuvádzate, v ktorej banke máte účet. 

Z všeob. obchod. podmienok Českej spořitelny  vyplýva, že pokiaľ by ste mali účet v Slovenskej sporiteľni, za prevod by česká strana platila cca 1,6 €.

Nie je dôvodom, aby ste si zakladali nejaký ďalší bankový účet. 

Overte si ešte vo Vašej banke aké sú poplatky konkrétne vo Vašom prípade.

Odporúčame napísať českému prevádzkovateľovi eshopu, aby Vám peniaze vrátil v súlade s ust. zákona, nakoľko okolnosť, že nemáte bankový účet v pobočke českej banky, prípadne v Slov. sporiteľni nie je dôvodom na nevrátenie peňazí. 

Môžete im uviesť, že pokiaľ nebudú peniaze vrátené, oznámite ich postup a prístup vo veci na Českú obchodnú inspekci /www.coi.cz/.

Dajte nám vedieť, ako ste dopadli.

 

 

 

 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, vedeli by ste nám poradiť ako, a či vôbec môžeme nejako postupovať voči spotrebiteľovi, ktorý sa nám začal vyhrážať obchodnou inšpekciou a požaduje od nás vrátenie platby za tovar, ktorý ani nevrátil? Nie sme veľký eshop ale od začiatku nášho fungovania sme vybavili 10 tisíce objednávok ale nestalo sa nám nikdy, aby zákazník napísal email citujem. Dobrý deň, uvedené topánky som vrátila 18. 10. 2018 poštou naspäť. Od vtedy je to bez odozvy. Podávam na Vás podnet na kontrolu. Email bol zaslaný 27. 10. 2018. Zákaznícka neurobila žiadne odstúpenie od zmluvy a ani žiaden tovar nám doručený nebol. Kontaktovali sme ju s tým, že tovar nebol doručený ani odstúpenie od zmluvy takže jej nemáme prečo platbu vrátiť. Ak odosielala balík žiadali sme ju, aby nám zaslala potvrdenie od odoslaní, podacie číslo, či zásielku odoslala, a aby bolo možné preveriť kde sa zásielka nachádza čo je logické podľa nás. Zákaznícka nám povedala, že nič nemusí môže písať kam chce, a že my sme povinný vrátiť platbu a mame čakať kým príde tovar. Podľa zákona ste povinný vrátiť platbu a čakať na tovar. Ale my takýto zákon nepoznáme Podľa zákona o ochrane spotrebiteľa sa ale nič také nepíše, práve naopak v pár. 9 odsek 5 je uvedené, že nie sme povinný vrátiť platbu ak spotrebiteľ tovar nevrátil alebo nevie preukázať odoslanie tovaru. Mýlime sa? Zmenil sa nejako zákon a je taká povinnosť bez ohľadu nato, či niečo odoslal, a či to vie zdokladovať? Mame pocit, že spotrebiteľovi ide o to, že ak nás zastraší obchodnou inšpekciou ma možnosť sa neoprávnene obohatiť tým, že mu vrátime platbu, a tak získa tovar zadarmo. Ak by tovar a zrejme aj odstúpenie od zmluvy odoslal mal by o tom nejaké potvrdenie a neexistuje rozumný dôvod prečo by ho nemohol alebo nechcel preukázať. Ďakujeme za odpoveď.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 07.11.2018)

Dobrý deň,

na Vašu otázku uvádzame, že postupujete v súlade s ust. § 9 ods. 5 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho (citujeme) :

"Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby."

Musíte trvať na tomto Vašom oprávnení, a bez splnenia podmienok zo strany spotrebiteľa mu nevracajte žiadne peniaze.

Otázkou je či zákazník vôbec u Vás cez e shop nejaký tovar aj kúpil.

Možno by bolo vhodné uvedené zákonné ustanovenie zakomponovať aj do Vašich VOP eshopu.

 

 

 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, Objednal som si telefón cez internetový obchod. Sumu som zaplatil vopred cez platobný terminál gopay. Po týždni čakania som zistil, že žiaden tovar mi nebol odoslaný a po nejakom čase som sa rozhodol zrušiť objednávku a požiadal som eshop o vrátenie peňazí. Po niekoľko dňovom snažení si vypýtali číslo účtu kde majú peniaze poslať. Po ďalších niekoľkých dňoch urgovania mi poslali výpis, že previedli peniaze len od toho dna prešlo už 9 dni a mne nič nebolo pripísané na účet. Pri komunikácii s nimi, keď sa mi podarí nadviazať kontakt tvrdia, že platbu poslali. Ako mám ďalej postupovať lebo mám pocit, že obchod sa na mne obohatil a peniaze sa mi nesnažia vrátiť a ani už nereagujú no moje emaily. Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 05.10.2018)

Dobrý deň, na Vašu otázku predkladáme nasledovnú odpoveď :

Odporúčame prekontrolovať výpis, ktorý Vám zaslali, či je tam správne uvedené Vaše číslo účtu. Ak všetky údaje sú v poriadku, odporúčame Vám, aby ste im napísali email, že ak v lehote 2 dní nebudú peniaze pripísané na Výš účet, konanie obchodníka oznámite Slovenskej obchodnej inšpekcii.Peniaza Vám mali byť vrátené bez zbytočného odkladu, najneskoršie do 14 dní.

Slovenská obchodná inšpekcia im môže uložiť pokutu za porušenie ust. zákona o ochrane spotrebiteľa až do výšky 16 500 €, na čo ich môžete tiež upozorniť.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, Chcel by som sa opýtať. Pred mesiacom som kupoval veľký slnečník v kamennej predajni. Tovar, ktorý som zakúpil však nemali na predajni. Oboznámili ma, že do 21 dni mi tovar doručia. V daňovom doklade, ktorý mi vystavili sme zapísali nasledovne: Tovar bude dodaný v dohodnutom termíne, najneskôr do 13. 7. 2018 medzi 9:00-16:00h. Tovar ale nebol dodaný a stále sa nenachádza na predajni. Tento slnečník stal 627e takže som ho bral na splátky a splátku som už podľa zmluvy musel uhradiť. Viete mi poradiť, či mám nárok na kompenzáciu za nedoručenie tovaru včas? Alebo ako mám odstúpiť od zmluvy, keďže som už zaplatil aj splátky vopred. Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 15.07.2018)

Dobrý deň,

podľa ustanovenia § 613 Občianskeho zákonníka 

Veci možno predávať aj na objednávku. Predávajúci je povinný obstarať objednaný tovar v dohodnutej lehote, a ak lehota nie je dohodnutá, v lehote primeranej okolnostiam. Ak sa tak nestane, objednávateľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť. Odstúpením objednávateľa od zmluvy nie je dotknuté jeho právo na náhradu škody.

Zastávam názor, že môžete odstúpiť od zmluvy, pretože tovar nebol doručený v dojednanej lehote, a to ani napriek tomu, že ste už uhradili určitú časť kúpnej ceny. Odstúpenie je jednostranný právny úkon, ktorý nadobúda účinky doručením druhej strane. Následne sú strany povinné vrátiť si to, čo si navzájom plnili. Teda by Vám museli vrátiť to, čo ste už zaplatili.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, chcel by som sa poradiť ako postupovať pri nasledovnom "probléme" S predajcom, ktorý ponúkal tovar na inzercii, sme sa dohodli, že daný tovar kúpim. Trval však natom, že ak to ma posielať poštou, vyžaduje vopred na účet zálohu. Dohodli sme sa na zálohe 50e, avšak po odoslaní tejto finančnej čiastky na účet predávajúceho sa začal vyhovárať, že tovar mi nemôže odoslať hneď, pretože ma veľa práce, prešiel týždeň, a jeho ďalšia výhovorka bola, že je na dovolenke, a pošle to, keď sa vráti. Dokopy už prešli 3 týždne, nemám tovar ani peniaze. VIackrát som ho žiadal, aby mi vrátil zálohu, alebo poslal tovar. Avšak mám pocit, že sa vysmieva, pretože vie, že to nebudem riešiť. Viete mi poradiť ako postupovať v takejto veci? Prípadne, či je možné niečo takéto riešiť? Alebo sa môžem rozlúčiť s tovarom aj s peniazmi? Veľmi pekne ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 06.07.2018)

Dobrý deň,

na Vašu otázku predkladáme nasledovnú odpoveď :

1./ Problematika kúpnych zmlúv s platbou vopred a následným nedodaním tovaru  resp.ô nevrátením peňazí, je viac ako častým problémom v našej advokátskej kancelárii, ale pokúsime sa nájsť riešenie.

2./ Vychádzame z predpokladu, že tovar ste objednali a zálohu zaplatili fyzickej osobe - nepodnikateľovi, teda jedná sa o kúpu tovaru od obyčajného občana. V zmysle ust. §  Obč. zákonníka platí, že "ak nie dohodnuté inak ani ak to nie je obvyklé, sú účastníci povinní plniť bez zbytočného odkladu. Predávajúci je oprávnený odovzdanie predmetu kúpy odoprieť, ak kupujúci nezaplatí cenu včas. Ak sa odosiela predmet kúpy na miesto plnenia alebo určenia, nie je kupujúci povinný zaplatiť cenu, dokiaľ nemá možnosť si predmet kúpy prezrieť." V podstate teda požiadavka predávajúceho na úhradu zálohy resp. zaplatenie celej ceny vopred je oprávnená v zmysle cit. ustanovenia.

3./ Vychádzame z predpokladu, že máte všetky údaje ohľadom predávajúceho overené /meno, adresa, číslo účtu/, zdokumentovaný  inzerát, prípadne aj ďalšie inzeráty predávajúceho, nakoľko je predpoklad, že ako postupuje voči Vám, takto postupuje aj voči ostatným kupujúcim, teda zaplatia zálohu a tovar nedôjde/.  Podľa ust. § 26 zákona o ochrane spotrebiteľa sa zákona na ochranu spotrebiteľa vzťahuje aj na osobu, ktorá prevádzkuje činnosti ako predávajúci, pričom nemá živnostenské oprávnenie. V týchto prípadoch je možné uložiť pokutu zo strany Slovenskej obchodnej inšpekcie až do výšky 66 400 €.

§ 26 zákona o ochrane spotrebiteľa znie :

"Ochrana spotrebiteľa pri neoprávnenom podnikaní

Povinnosti výrobcu, predávajúceho, dovozcu alebo dodávateľa majú aj osoby, ktoré prevádzkujú činnosti uvedené v § 2 písm. b) až e) bez oprávnenia na podnikanie."

 

Predávajúcemu oznámte, že odstupujete od kúpnej zmluvy a žiadate ho o vrátenie zaplatenej zálohy 50 €, pričom mu určite primeranú lehotu an vrátenie  fin. prostriedkov.  Môžete ho upozorniť na to, že podáte podnet na Slovenskú obchodnú inšpekciu /pred zaslaním výzvy a odstúpením od zmluvy si skopírujte všetky inzeráty predávajúceho.

Veríme, že upozornenie na Slov. obchodnú inšpekciu pomôže.

 

Budeme radi ak nám dáte vedieť ako ste dopadli.

©

 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, objednali sme si asi pred 7 mesiacmi z internetu skriňu v hodnote 170e, peniaze sme zaslali na účet, snažili sme sa kontaktovať obchod, ale vždy sa nejak vyhovorili a nakoniec prestali odpovedať, doteraz nemáme ani skriňu ani peniaze, je ešte nejaká šanca, že peniaze niekedy uvidíme spať? Ďakujem vopred za odpoveď.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 06.07.2018)

Dobrý deň,

podľa § 7 ods. 1 písm. a) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy:

Ak predávajúci včas a riadne poskytol spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h), spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru podľa odseku 4 v prípade zmlúv, predmetom ktorých je predaj tovaru. 

Odsek 5 tohto ustanovenia uvádza nasledovné: Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

Ak ste si skriňu nedali vyrobiť na mieru, ale ste si len objednali tovar, ktorý ponúka predávajúci, potom by som odporúčam využiť možnosť odstúpenia od zmluvy. Zároveň môžete požadovať vrátenie peňazí.


JUDr. Milan Ficek, advokát

V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:



1. Zadanie otázky

2. Výber poradne

3. Dodatočné informácie
Emaily sa musí zhodovať a otázka musí byť vyplnená.
Zadarmo Premium
Online odpoveď
Zrozumiteľná odpoveď
Jednoduché otázky
Zložité otázky
Zaručená odpoveď
Neverejná odpoveď
Poplatok za odpoveď
Doplňujúce otázky
Dokumenty
Odpovedá aj koncipient
Odpovedá výlučne advokát
Chcem zadarmo
viac informácií
Chcem premium
viac informácií

GoPay Visa SecureCode Visa Visa MasterCard MasterCard MasterCard


Vyplňte prosím toto pole
Prosím vyberte kraj
Prosím vyberte kategóriu.
Vyplňte prosím toto pole
Vyplňte prosím toto pole
Vyplňte prosím toto pole
Vyplňte prosím toto pole
Musíte súhlasiť s podmienkami.



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:

Zoznam otázok a odpovedí

najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk