Si advokát? Chceš napredovať v kariére? Nezmeškaj príležitosť stať sa súčasťou prestížnej advokátskej kancelárie!
Klikni sem pre viac informácií.
Máte
otázku?

Nedodaný, ale zaplatený tovar


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Žilina

Otázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Dobrý deň, máme problém týkajúci sa podvodu. Prostredníctvom e-mailu sme si objednali tovar, ktorý sme dopredu zaplatili, no už šiesty týždeň nám tovar neprišiel. Keď voláme majiteľovi obchodu, buď sa vyhovára, alebo nám nezdvihne telefón. Existuje nejaké riešenie tejto situácie? Vopred ďakujem za radu.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Dobry den, pokial ide o nedodany zaplateny tovar, odporucam Vam postupovat nasledovne: poslite mu odstupenie od zmluvy, ako dovod uvedte nedodanie tovaru napriek viacerym vyzvam. Do vyzvy napiste aj cislo uctu, kam ma vratit peniaze. Ak nebude reagovat, pomozeme Vam s vymozenim penazi.

Trápi vás "Nedodaný, ale zaplatený tovar" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, objednala som si topánky cez aplikáciu Nike. Zaplatila som, ale v aplikácii mi neukazuje, že by bola objednávka vytvorená a topánky mi neprišli. Nedá sa im ani napísať, keďže to v aplikácii nejde. Ďakujem vopred za odpoveď.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 29.10.2024)

Dobrý deň,
v prípade, ak Vaša platba bola zrealizovaná úspešne, tak by Vám malo byť doručené určité potvrdenie o objednávke, teda, že zmluva bola uzatvorená. Ak Vám toto potvrdenie nebolo doručené, tak je otázne či k objednávke došlo. Skúste adresovať predávajúcemu e-mail. Popíšte mu situáciu a požiadajte ho o zjednanie nápravy, resp. či bola objednávka zaevidovaná. Ak nie, tak potom ho požiadajte o vrátenie peňazí, nakoľko sa jedná o bezdôvodné obohatenie. 


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, chcel by som sa opýtať, ako mám postupovať. Dňa 3.6.2024 som si objednal oblečenie a aj ho vyplatil, ale dodnes mi nebolo doručené a neprišla mi ani informácia o jeho expedícii. Skúšal som ich kontaktovať, raz mi odpísali, že môžem napísať aj SMS s opisom problému, ale potom už vôbec nekomunikovali. Ďakujem za radu. S pozdravom, Rapčan

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 13.06.2024)

Dobrý deň,
v tomto prípade, ak si už neželáte ďalej čakať, tak v zmysle zákona č. 102/2014 adresujte predávajúcemu odstúpenie od zmluvy e-mailom a aj poštou doporučene. Odstúpiť môžete bez udania dôvodu a následne Vám bude povinný peniaze vrátiť. Môžete ho poučiť, že ak to neurobí v lehote 14 dní od doručenia odstúpenia od zmluvy, tak že zaplatené peniaze budete vymáhať súdnou cestou. 


Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, objednala som si tovar z obchodu UrbanTrend a ten som už aj zaplatila. Napriek tomu sa mi nedostáva žiadnej spätnej väzby. Kontaktujem ich zhruba každý druhý mesiac a stále dostávam len výhovorky, že moju situáciu preveria. Táto situácia pretrváva už rok. Poslala som im aj žiadosť o odstúpenie od zmluvy spolu s číslom môjho bankového účtu, no stále som neobdržala žiadnu odpoveď ani vrátenie peňazí. Hoci ide "iba" o 34 eur, i tak by som chcela vedieť, ako by som mala v tejto situácii postupovať. Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 02.05.2024)

Dobrý deň,
v prípade, ak ste od zmluvy odstúpili a predávajúci na odstúpenie a Vašu výzvu na vrátenie peňazí nereagoval a ani Vám peniaze nevrátil, tak jedinou možnosťou zostáva podanie žaloby na súd. 


Trápi vás "Nedodaný, ale zaplatený tovar" a chcete pomôcť?

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, objednala som si drevo cez Facebookový trh a zaplatila som za to vopred. Dostala som aj faktúru. Chcela by som vedieť, ako postupovať, keďže mi dodávateľ drevo nedodal a prestal so mnou komunikovať. Platba bola uskutočnená bankovým prevodom, pričom som použila debetnú kartu. Išlo o sumu 100 eur za drevo a 50 eur za dopravu. Ďakujem za radu.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 01.05.2024)

Dobrý deň, v prípade, ak tovar zakúpený online nebol dodaný, máte viaceré možnosti, ako postupovať. Najskôr odporúčam kontaktovať predajcu a požiadať o informácie týkajúce sa stavu objednávky. Keďže ste už tak učinili a neuspeli, môžete podniknúť ďalšie kroky.

1. Môžete podať reklamáciu k vašej banke, ktorá vydala debetnú kartu - niekedy je možné v prípade neoprávnených transakcií procesovať tzv. chargeback (vrátenie platby).
2. Odporúčam potom prípadne podať sťažnosť na Slovenskej obchodnej inšpekcii alebo inom príslušnom orgáne, ktorý dohliada na ochranu spotrebiteľa.
3. Ak to neprinesie výsledky, ďalším krokom môže byť právna cesta, t.j. podanie žaloby na súd. Vzhľadom na výšku sumy, ide pravdepodobne o spor malej hodnoty, pre ktorý sú určené špeciálne, zjednodušené procesy. 


Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, pred pol rokom som si objednal cez e-shop tričko. Riadne som zaň zaplatil, avšak doteraz mi nič neprišlo. Volal som veľakrát na číslo, ktoré je uvedené u firmy XY v Levoči. Samozrejme, nikto to nikdy nezdvihne. Písal som tiež niekoľko e-mailov, na ktoré mi nikto neodpovedal. Len raz mi niekto odpísal, že už mi ho poslali. Už sú to dva mesiace a opäť nič. Môžete mi s tým pomôcť? Vopred ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 03.11.2023)

Dobrý deň,
v takomto prípade Vám odporúčame odstúpiť od zmluvy. Odstúpiť od zmluvy pri zmluvách uzatváraných na diaľku môžete aj bez udania dôvodu v lehote 14 dní od dodania tovaru, a aj pred dodaním tovaru. Adresujte predávajúcemu e-mail s tým, že odstupujete od zmluvy a žiadajte vrátenie zaplatenej kúpnej ceny. Odstúpenie od zmluvy pošlite aj písomne poštou a doporučene a môžete predávajúceho poučiť, že v prípade, ak Vám peniaze nevráti do určitej lehoty, tak podáte žalobu na súd. Predávajúci by Vám mal peniaze vrátiť do 14 dní od doručenia odstúpenia od zmluvy. Ak tak neurobí, možnosťou je už len podanie žaloby na súd. Ak podáte podnet na obchodnú inšpekciu tiež to môže pomôcť ale oni nevymáhajú dlhy, len im môžu dať pokutu. 


V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál



Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, objednal som si tovar cez Bonky a do dnešného dňa mi nebol doručený. V odpovedi na reklamáciu mi uviedli, že to preverovali, avšak nezodpovedajú za to, tvrdia, že pravdepodobne pošta nesplnila svoju úlohu. Existuje nejaká možnosť, ako sa takmer po roku dostať k svojim peniazom? Tovar som platil vopred na účet. Ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 13.10.2023)

Dobrý deň,
uvedenému postupu zo strany e-shopu je až ťažké uveriť. Je ich povinnosťou zabezpečiť, aby k Vám objednaný tovar dorazil, ako bolo dohodnuté. Môžete využiť ochranu,  ktorú Vám ponúka zákon č. 102/2014 v zmysle, ktorého môžete odstúpiť od zmluvy do 14 dní od dodania tovaru bez uvedenia dôvodu, resp. aj pred touto dobou. Tovar vo Vašom prípade ešte stále nedorazil, takže ste v lehote a adresujte obchodu odstúpenie od zmluvy a výzvu na vrátenie peňazí, a to poštou ako aj e-mailom. Poučte ich tiež, že v prípade, ak nebudú reagovať, tak podáte žalobu na súd, a okrem dlhu budú povinný znášať aj trovy súdneho konania. Môžete uviesť aj to, že vzhľadom na čas, ktorý uplynul od objednávky a fakt, že Vy nemáte ani tovar a ani peniaze sa Vám situácia javí ako podvod a zvážite aj podanie trestného oznámenia. 

Ak reagovať nebudú, tak ostáva už len podať žalobu na súd.


Trápi vás "Nedodaný, ale zaplatený tovar" a chcete pomôcť?

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, môj syn si objednal tovar z hypebeast.sk dňa 23.03.12. Tovar, žiaľ, nedorazil a napriek viacerým urgenciam o vrátenie peňazí, sme ich doteraz nespozorovali. Mohli by ste mi, prosím, poradiť? Vopred ďakujem.

 

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 01.08.2023)

Dobrý deň,
s podobnými situáciami sme sa už stretli. Jednou z výhod nákupov cez e-shopy je fakt, že spotrebiteľovi poskytuje ochranu aj osobitný zákon č. 102/2014 Z.z. V zmysle tohto zákona môžete odstúpiť od zmluvy do 14 dní od dodania tovaru, resp. aj pred touto lehotou, pričom Vám následne predávajúci bude povinný peniaze vrátiť. Adresujte predávajúcemu list, ktorým odstúpite od zmluvy a určite predávajúcemu lehotu na vrátenie, tiež ho môžete upozorniť, že ak Vám peniaze nevráti, tak pristúpite k podaniu žaloby na súd. List pošlite poštou doporučene, aby ste mali potvrdenie o tom, že predávajúci list prevzal. Ak predávajúci nebude reagovať, tak možnosťou zostane len podanie žaloby. 


Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, kúpil som si tovar v hodnote 100 EUR cez Bazoš. Po odoslaní platby však predajca prestal so mnou komunikovať, takže sa zdá, že som sa stal obeťou podvodu. Rád by som vedel, aké sú ďalšie kroky, ktoré by som mal podniknúť, alebo čo by som mal urobiť? Ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 18.06.2023)

Dobrý deň,
v tomto prípade Vám odporúčam adresovať predávajúcemu výzvu na dodanie tovaru s určením dodatočnej lehoty na splnenie jeho povinnosti s tým, že ak Vám ani v dodatočnej lehote tovar nedodá, tak potom nech považuje danú výzvu za odstúpenie od zmluvy, čo znamená, že bude povinný vrátiť Vám zaplatenú kúpnu cenu. Tiež ho vo výzve upozornite, že ak si nesplní svoje povinnosti, tak sa budete domáhať ochrany svojho práva súdnou cestou, pričom pôjde o časovo a finančne náročnejšiu možnosť a ak bude v konaní neúspešný, tieto náklady konania bude povinný zaplatiť práve on. Tiež môžete uviesť, že sa Vám celá situácia javí ako podvod, nakoľko prestal komunikovať potom ako obdržal platbu, a že zvážite podniknutie krokov aj v tomto smere. Zrejme však pôjde iba o priestupok, nakoľko na trestný čin podvodu sa vyžaduje spáchanie škody minimálne vo výške 266 eur a 1 cent. Výzvu mu zašlite poštou doporučene, aby ste mali potvrdenie o tom, že výzvu prevzal.


Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, potreboval by som poradiť, ako postupovať v prípade nedodania tovaru. Objednal som si cez eshop garážové vybavenie v hodnote takmer dvetisíc eur a uhradil som faktúru bankovým prevodom. Tovar bol na sklade a ešte pred objednaním mi pri emailovej komunikácii zástupca firmy potvrdil, že ho môžu doručiť behom niekoľkých dní. Následne však začal rad telefonických výhovoriek o dôvodoch, prečo nemôžu tovar doručiť, a o očakávanom omeškaní dodania. Po trinástich dňoch od objednania som poslal doporučené odstúpenie od zmluvy a pre istotu som ho aj naemailoval. Doporučený list sa stále nachádza na pošte a očakávam, že mi bude čoskoro vrátený. Mohli by ste mi odporučiť ďalší postup? Plánujem posielať predávajúcemu formálnu výzvu na vrátenie zaplatenej sumy. Mám sa taktiež obrátiť na banku? Má banka v takomto prípade možnosť kontaktovať banku predávajúceho a zablokovať danú sumu? Alebo by som mal podať žalobu, resp. kontaktovať Slovenskú obchodnú inšpekciu? Ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 12.06.2023)

Dobrý deň, vzhľadom na okolnosť, že tovar Vám nebol dodaný, Vašim oprávnením v zmysle § 7 ods. 5 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho je Vašim oprávnením odstúpiť od zmluvy a na to nepotrebujete súhlas predávajúceho.  Predávajúci v súlade ust. § 9 ods. 1 citovaného zákona je následne povinný Vám vrátiť peniaze v lehote do 14 kalendárnych dní.

Pokiaľ ide o samotné odstúpenie od zmluvy, toto môžete z Vašej strany ako kupujúceho realizovať emailom, prípadne na odstúpenie od zmluvy využiť tlačivo, ktoré by malo byť zverejnené na stránke predávajúceho, prípadne využiť tlačivo - prílohu č. 2 k vyššie uvedenému zákonu, ktorého text nájdete na stránke slov-lex.sk.

Odporúčam poslať ešte jedno odstúpenie od zmluvy použitím uvedeného tlačivo - prílohy č. 2. k vyššie uvedenému zákonu a poslať toto odstúpenie od zmluvy emailom a upozorniť predávajúceho, že ak k vráteniu peňazí nedôjde, vec oznámite Slov. obchodnej inšpekcii a vec postúpite na súd cestou advokáta, čím mu vzniknú náklady spojené so súdnym konaním.

V prípade potreby nás následne kontaktujte, aby sme Vám pomohli.

 


Trápi vás "Nedodaný, ale zaplatený tovar" a chcete pomôcť?

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, na konci marca som si z internetového obchodu nakúpil za viac ako 50 eur a zaplatil som to prevodom. Potvrdenie platby a potvrdenie objednávky mi prišli, ale už takmer dva mesiace sa nič nedeje. Obchod uvádza dodaciu dobu 7-10 dní. Po tom, čo som im poslal email, v ktorom som požadoval zrušenie objednávky a vrátenie platby (napísal som im už štyrikrát), prestali mi odpovedať. Čo môžem v takom prípade urobiť? Pri takejto sume asi nemám možnosť podať trestné oznámenie. Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 31.05.2023)

Dobrý deň,

odporúčam Vám nasledovný postup:

Adresujte predávajúcemu dokument, ktorým jednak odstúpite od zmluvy, a jednak predávajúceho vyzvete na vrátenie peňazí do 14 dní. Ide o lehotu, ktorú predávajúcemu ukladá ust. § 9 ods. 1 zákon č. 102/2014 Z. z.:

Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5.   Tiež im môžete oznámiť, že ak Vám peniaze v danej lehote nevrátia, tak podáte žalobu na súd, pričom, ak budú neúspešní, budú platiť aj trovy konania. Odstúpenie s výzvou môžete zaslať e-mailom a aj poštou doporučene. Ak vám nepotvrdia doručenie mailu, urobte to poštou doporučené. 

V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál




V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Nedodaný, ale zaplatený tovar" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.