'

Nedodaný zaplatený tovar


Online právna poradňa
Oblasť práva: Obchodné právo, Žilinský
Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát
Odpovedané dňa: 18. 7. 2015

Otázka: Nedodaný zaplatený tovar

Dobrý deň, Prosím Vás, máme problém ohľadom podvodu. Cez e-mail sme si objednali tovar, ktorý sme dopredu zaplatili a doteraz (už 6. týždeň) nám tovar neprišiel, keď voláme Majiteľovi obchodu, vykrúca sa alebo Nám neberie telefón. Dá sa s tým niečo robiť? Vopred ďakujem za radu.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Dobry den, pokial ide o nedodany zaplateny tovar, odporucam Vam postupovat nasledovne: poslite mu odstupenie od zmluvy, ako dovod uvedte nedodanie tovaru napriek viacerym vyzvam. Do vyzvy napiste aj cislo uctu, kam ma vratit peniaze. Ak nebude reagovat, pomozeme Vam s vymozenim penazi.

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



JUDr. Milan Ficek, advokát

online právna poradňa zadarmo



Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, rad by som sa opýtal na prípad, ak od objednania a zaplatenia tovaru v eshope už uplynulo 14 dni (eshop komunikoval a sľúbil dodanie, preto sa to natiahlo). Aj napriek tomu môžem písomne odstúpiť od zmluvy a žiadať vyplatenie peňazí. Ak sa tak nestane, ostáva už iba žaloba na súd? Ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 09.12.2019)

Dobrý deň,

podľa ust. § 7 ods. 5 zákona  č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho platí :
"Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy."

T.j. : Je potrebné odstúpiť od zmluvy a použiť na to formulár na odstúpenie do zmluvy na stránke predávajúceho alebo prílohu č. 3 vyššie citovaného zákona. Súhlas predávajúceho na odstúpenie od zmluvy nepotrebujete. Predávajúci je následne povinný vrátiť Vám zaplatenú kúpnu cenu do 14 dní (§ 9 cit. zákona).

V prípade nevrátenia platby kontaktujte Slovenskú obchodnú inšpekciu.


 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, objednal som si tovar v hodnote 294 eur, za ktorý som som cez net zaplatil pred 10 dňami. Tovar mal byt doručený do 3-4 pracovných dni. Keď volám na uvedené čísla, ak sa už dovolam tak mi povedia, že mi pošlú sledovacie číslo balíka na email, nakoniec mi ho len cez telefón nadiktovali a dnes ráno som zistil, že podľa toho čísla to nieje ani balík pre mňa ale niekde pre nieakeho pána na západe Slovenská. Ak chcem zrušiť celú objednávku a späť peniaze ako môžem postupovať? Ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 11.11.2019)

Dobrý deň,

podľa ust. zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho platí :
"Odstúpenie od zmluvy
§ 7
zákona o ochrane spotrebiteľa
(1) Ak predávajúci včas a riadne poskytol spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h), spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho do 14 dní odo dňa
a) prevzatia tovaru podľa odseku 4 v prípade zmlúv, predmetom ktorých je predaj tovaru,
b) uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo
c) uzavretia zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči.
(2) Ak predávajúci poskytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h) až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 1, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť.
(3) Ak predávajúci neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h) ani v dodatočnej lehote podľa odseku 2, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14 dňoch odo dňa začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 1.
(4) Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
(5) Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy."

 

Keďže tovar podľa zmluvy uzatvorenej na diaľku, je treba odstúpiť od zmluvy emailom alebo písomne; na odstúpenie od zmluvy môžete použiť vzorový formulár na stránke predajcu prípadne vzorový formulár  zverejnený ako príloha č. 3 k cit. zákonu.

Povinnosťou predávajúceho podľa § 9 cit. zákona bude bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť Vám ako spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od Vás prijal. 

V prípade, že zaplatená suma 294 € nebude vrátená v lehote do 14 dní po odstúpení od zmluvy, môžete uvedené konanie predávajúceho nahlásiť na Slovenskú obchodnú inšpekciu podľa sídla predávajúceho.

 

 


 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, rada by som sa spýtala, objednali sme si vchodové dvere, dodacia doba bola 2 mesiace, s tým, že po tejto lehote čakáme už 7. Týždeň a dvere stále neprišli, aj keď sme komunikovali s predajcom stále tvrdil, že ďalší týždeň už budú. Nakoľko sa k dverám nevieme dostať, poslali sme e- mailom storno objednávky a požiadali o vrátenie zálohy (500e), čo nám predajca v spiatočnom e-maily odmietol (storno), vraj dvere dodá tento týždeň. Ako by sme mohli ďalej postupovať, keďže predpokladáme, že opäť zavádza. (Je platné naše storno objednávky? ) Ďakujem krásne za odpoveď.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 07.11.2019)

Dobrý deň prajem,

vo Vašom prípade je možné aplikovať § 613 Občianskeho zákonníka, podľa ktorého Veci možno predávať aj na objednávku. Predávajúci je povinný obstarať objednaný tovar v dohodnutej lehote, a ak lehota nie je dohodnutá, v lehote primeranej okolnostiam. Ak sa tak nestane, objednávateľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť. Odstúpením objednávateľa od zmluvy nie je dotknuté jeho právo na náhradu škody.

Ak je teda v omeškaní niekoľko týždňov a ani napriek výzvam tovar nedodal a Vy ste odstúpili od zmluvy (stornovali ju), tak je povinný Vám vrátiť platbu. Ak to neurobí dobrovoľne, môžete ho aj žalovať.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, 
chcela by som sa opýtať ako postupovať v takomto prípade : Objednala som si tovar cez internetový obchod, zaplatila som za tovar a čakala. Pani mi tovar odoslala, ale stratil sa niekde na poste. Čo môžem v takom prípade robiť ?

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 06.08.2019)

Dobrý deň, 

môžete, ale nemusíte predávajúceho požiadať, aby Vám oznámil podacie číslo zásielky, kde následne na stránke Slov. pošty si viete zistiť či zásielka vôbec bola podaná na poštovú prepravu. Vy za tovar v čase jeho zaslania na poštovú prepravu nezodpovedáte.

Podľa  § 7 ods. 4 zákona o ochrane spotrebiteľa  pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho platí :

"Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa

a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,

c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

odporúčame vo veci písomne odstúpiť od kúpnej zmluvy a žiadať vrátenie zaplatenej kúpnej ceny."

Na základe uvedeného môžete odstúpiť od kúpnej zmluvy  aj emailovou správou prípadne použitím formulára na odstúpenie od zmluvy, ktorý má byť dostupný na stránke predávajúceho a žiadať vrátenie zaplatenej kúpnej ceny.  Predávajúci je povinný podľa § 9 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho  vrátiť  Vám zaplatenú kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, najneskoršie do 14 dní od odstúpenia od zmluvy.

V prípade, že Vám kúpna cene nebude vrátená, môžete kontaktovať Slovenskú obchodnú inšpekciu.

 

 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, manžel si objednal z internet. stránky motor na štvorkolku za 65e, balík mu doručili, platil pri prevzatí, ale v balíku boli nejaké duše s faktúrou na 12,30. Na stránku sa nemôžeme dovolať, neodpovedajú ani na maily, dokonca sme našli číslo aj na pána, ktorému mal byt doručený ten balík čo omylom prišiel manželovi, je to číslo tel.nejakého autoservisu, ktoré tiež nikto nedvíha. Môžete nám prosiť poradiť ako postupovať? Ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 05.08.2019)

Dobrý deň prajem,

ak ste v lehote 14 dní od prevzatia tovaru odporúčam tovar spolu s písomným odstúpením odoslať na adresu predávajúceho. Následne má predávajúci povinnosť vrátiť Vám peniaze do 14 dní od doručenia Vášho odstúpenia. Ak Vám peniaze nevrátia budete musieť podať žalobu, na to, aby ste sa ich domohli. 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Prosím o pomoc, ako postupovať proti internetovej firme, ktorá nám nedodala zaplatený tovar pred Vianocami 2018 a nereaguje sústavne reklamácie ani na telefonicky rozhovor, v, ktorom sľúbili zaslanie finančnej čiastky na účet ale doteraz sa tak nestalo. Vopred ďakujem za usmernenie ako ďalej postupovať.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 30.05.2019)

Dobrý deň,

v takom prípade odporúčam zaslať na adresu firmy (uvedenú v obchodnom registri) list, v ktorom uvediete, že odstupujete od zmluvy a zároveň ich vyzvať na vrátenie zaplatenej sumy a dať im lehotu. List odporúčam poslať doporučene, aby ste mali doklad. Následne ak sumu nevrátia, môžete ich žalovať, prípadne podať aj podnet na SOI.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, dna 2. apríla sme si objednali cez e-shop, mobil v hodnote 204 eur, ktorý sme následne zaplatili kartou. Tovar do 13 dni doručený nebol, na čo prebehla komunikácia najprv pár e-mailov, že sú len expedičná spoločnosť, že čakajú na mobily z talianska, po mesiaci sme napísali, že chcem objednávku zrušiť, a vypýtali si číslo účtu, obratom sme im ho zaslali a tým skončila celá komunikácia. Žiadna ďalšia odpoveď, a žiadne peniaze. Teraz nedávno prišiel iba informačný e-mail, že talianska firma, ktorá mobily dodáva je v konkurze, a teraz zrušili aj ich internetovú stránku. Mame nejaké reálne šance vidieť ešte naše peniaze? 

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 22.05.2019)

Dobrý deň prajem,

kľúčový je právny vzťah medzi Vami a obchodom, kde ste si tovar objednali. Ak nedodržali podmienky dodania, potom máte právo na odstúpenie od zmluvy. Následne zmluva zaniká a Vy máte právo na vrátenie peňazí. Ak vám ich nevrátia, môžete ich aj žalovať. To, že im dodávateľ nedodal mobily, či to, že je v konkurze, nie je Váš problém. Vy máte zmluvu s nimi. Odporúčam ich písomne vyzvať na vrátenie peňazí a upozorniť ich na to, že ste pripravený podať žalobu. Ak odmietnu, resp. peniaze nevrátia vo Vami stanovenej lehote, bude potrebné podať žalobu.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, poslala som jednej pani peniaze dopredu, že mi objedná značkové botasky a pošle tovar. Prešli už 2 mesiace aj niečo a tovar nedošiel. Ani tá pani mi nechce poslať peniaze. Ako to riešiť pomôžte. Ide o sumu 74 €. Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 14.05.2019)

Dobrý deň,
zrejme ste tovar objednali cez sociálnu sieť alebo na základe inzerátu, kde je väčšie riziko v nakupovaní tovaru hlavne pri platbe vopred. 
Za danej situácie je potrebné dotyčnej osobe napísať, že odstupujete od kúpnej zmluvy a žiadate obratom vrátenie zaplatenej kúpnej ceny na Vami uvedený účet.
V prípade, že k vráteniu nedôjde, budete vec musieť odstúpiť na súd, na čo ju môžete upozorniť /súdny poplatok 16,50 € plus trovy právneho zastupovania/, vrátane toho, že podáte podnet na jej "podnikanie" na Slovenskú obchodnú inšpekciu (soi.sk).
 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň. Sme s.r.o. a u inej s.r.o. XY sme si objednali tovar v hodnote 5100eur s DPH. Firma XY nám vystavila preddavkovu faktúru, ktorú sme uhradili. Avšak objednaný tovar nám neboli schopní doručiť. Posledné týždne sme sa snažili buď o navrátenie peňazí alebo o dodanie tovaru, avšak neúspešne. Firma XY má záporné imanie. Aké mame možnosti a šance na vymoženie peňazí? Vopred ďakujem za Vás čas.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 13.05.2019)

Dobrý deň,

na Vašu otázku uvádzame nasledovné :

Odporúčame odstúpiť od kúpnej zmluvy a žiadať vrátenie zaplatenej zálohy v súlade s ust. § 344 a nasl. Obchodného zákonníka (citujeme) :
"§ 344
Od zmluvy možno odstúpiť iba v prípadoch, ktoré ustanovuje zmluva alebo tento alebo iný zákon.
§ 345
(1) Ak omeškanie dlžníka (§ 365) alebo veriteľa (§ 370) znamená podstatné porušenie jeho zmluvnej povinnosti, je druhá strana oprávnená od zmluvy odstúpiť, ak to oznámi strane v omeškaní bez zbytočného odkladu po tom, čo sa o tomto porušení dozvedela.
(2) Na účely tohto zákona je porušenie zmluvy podstatné, ak strana porušujúca zmluvu vedela v čase uzavretia zmluvy alebo v tomto čase bolo rozumné predvídať s prihliadnutím na účel zmluvy, ktorý vyplynul z jej obsahu alebo z okolností, za ktorých bola zmluva uzavretá, že druhá strana nebude mať záujem na plnení povinností pri takom porušení zmluvy. Pri pochybnostiach sa predpokladá, že porušenie zmluvy nie je podstatné.
§ 346
(1) Ak omeškanie dlžníka alebo veriteľa znamená nepodstatné porušenie zmluvnej povinnosti, môže druhá strana odstúpiť od zmluvy v prípade, že strana, ktorá je v omeškaní, nesplní svoju povinnosť ani v dodatočnej primeranej lehote, ktorá jej na to bola poskytnutá."


Z otázky vyplýva, že ste spoločnosť žiadali o dodanie tovaru, avšak neúspešne. Za tohto stavu v súlade s ust. § 346 Obchod. zákonníka môžete odstúpiť od kúpnej zmluvy a žiadať  vrátenie zaplatenej zálohy
Ak nedôjde k vráteniu, budete musieť podať  návrh na súd na vydanie platobného rozkazu.
Ak by ste sa obrátili na advokáta, tento v súlade s ust. Civil. sporového poriadku podá návrh na súd elektronickou formou a platobný rozkaz bude vydaný v lehote do 10 pracovných dní.
V otázke uvádzate, že ste zistili, že spoločnosť má záporné imanie, zrejme ste tým mysleli dlhy (stav spoločnosti môžete zistiť aj na stránke finstat.sk) prípadne či na spoločnosť nie je vedené exekučné konanie na stránke centrálneho registra exekúcií.

Môžete kontaktovať našu advokátsku kanceláriu.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Nedodaný zaplatený tovar (Obchodné právo)

Dobrý deň, obraciam sa na Vás s prosbou, dna 15. 04. 2019 som poslal sumu 600 EUR vopred na účet jednému pánovi, jednalo sa o kúpu telefónu z Bazošu, takže zmluvu nemám iba dôkazy na emaili ako písal, že peniaze mu prišli a telefón pošle. On mi poslal aj svoj občiansky, aby som mal istotu. Sumu som poslal 15. 04. 2019 a dna 18. 04. 2019 mi napísal email, že mu suma prišla, a že ráno 19. 04. 2019 mi telefón pošle, medzitým bolo veľa sviatkov ale už je to 13-ty pracovny deň a telefón stále neprišiel, pán nedvíha telefón a neodpisuje na email. Spôsobil pán trestný čin a ako by ste mi radili postupovať? Za každú odpoveď ďakujem. Prajem pekný deň.

Odpoveď: Nedodaný zaplatený tovar

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 10.05.2019)

Dobrý deň prajem,

pokiaľ by sa malo jednať o trestný čin, do úvahy by prichádzal napr. trestný čin podvodu. Pri ňom by sa však muselo preukázať, že už v čase keď ste sa dohadovali vedel, že od Vás peniaze vezme, no mobil Vám nepošle.V tejto situácii by som odporúčal zaslať mu písomne výzvu na jeho adresu podľa OP a dať mu lehotu na to, aby Vám zaslal mobil. Ak bude výzvu ignorovať, budete sa môcť brániť na súde, prípadne ak máte skutočne podozrenie z trestného činu, tak podaním trestného oznámenia.


JUDr. Milan Ficek, advokát

V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:



1. Zadanie otázky

2. Výber poradne

3. Dodatočné informácie
Emaily sa musí zhodovať a otázka musí byť vyplnená.
Zadarmo Premium
Online odpoveď
Zrozumiteľná odpoveď
Jednoduché otázky
Zložité otázky
Zaručená odpoveď
Neverejná odpoveď
Poplatok za odpoveď
Doplňujúce otázky
Dokumenty
Odpovedá aj koncipient
Odpovedá výlučne advokát
Chcem zadarmo
viac informácií
Chcem premium
viac informácií

GoPay Visa SecureCode Visa Visa MasterCard MasterCard MasterCard


Vyplňte prosím toto pole
Vyplňte prosím toto pole
Vyplňte prosím toto pole
Prosím vyberte kraj
Prosím vyberte kategóriu.
V bezplatnej poradni nie je zaručená odpoveď, pre zmenu
sa vráťte o krok späť a vyberte si právnu poradňu Premium.
V bezplatnej poradni je otázka a odpoveď verejná, pre zmenu
sa vráťte o krok späť a vyberte si právnu poradňu Premium.
Vyplňte prosím toto pole
Vyplňte prosím toto pole


Musíte súhlasiť s podmienkami.



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:

Zoznam otázok a odpovedí

najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk