Dobrý deň, na vami uvedenú otázku uvádzame nasledovnú odpoveď :
V zmysle ust. § 15 ods. 4 zákona o ochrane spotrebiteľa platí :
"Pri dočasnom uzavretí prevádzkarne je predávajúci povinný na mieste, kde je uvedená prevádzková doba, označiť začiatok a koniec uzavretia prevádzkarne, a to najneskôr 24 hodín pred dočasným uzavretím prevádzkarne za predpokladu, že prevádzkareň je uzavretá dlhšie ako jeden deň. Pri zrušení prevádzkarne je predávajúci povinný informovať najneskôr sedem dní pred zrušením prevádzkarne umiestnením oznamu v prevádzkarni na mieste, kde je uvedená prevádzková doba, o tom, kde a kto je povinný vyrovnať záväzky voči spotrebiteľom, najmä kde môže spotrebiteľ uplatniť svoju reklamáciu, a o dátume zrušenia prevádzkarne. Predávajúci o tom zároveň písomne informuje obec, na ktorej území je prevádzkareň umiestnená, ak na tento účel obec sprístupní elektronickú službu verejnej správy,20a) predávajúci môže informovať obec prostredníctvom tejto elektronickej služby. Obec je povinná na požiadanie tieto informácie poskytnúť spotrebiteľovi."
Predávajúci zrejme tieto povinnosti nesplnil.
Ďalej v zmysle ust. § 18 ods. 2 zákona o ochrane spotrebiteľa platí, že spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby, alebo u určenej osoby. Určená osoba môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného výrobku, inak reklamáciu postúpi predávajúcemu na vybavenie.
Z uvedeného ustanovenia vyplýva, že reklamáciu kabelky môžete uplatniť aj v inej predajni predávajúceho, hoci aj v inom meste, kde treba reklamáciu uplatniť a kabelku tam aj poslať. Možnosťou je tiež uplatniť reklamáciu o určenej osoby na vykonávanie záručných opráv určenou výrobcom, ktorá môže reklamáciu vybaviť len opravením výrobku.