Dobrý deň, vami položenú otázku sme si preštudovali.
V otázke uvádzate, že trámy a laty sú dlhodobým pôsobením vody poškodené či prehnité. Podľa vášho názoru, vzhľadom na to, že krytina je vadná zatekalo teda z dôvodu vadnej krytiny. V ptázke neuvádzate, kedy došlo k výmene krytiny /rok, mesiac/ a kedy došlo k reklamácii samotnej krytiny u výrobcu.
Ide o to, že podľa ust. § 599 Občianskeho zákonníka platí, že " vady musí kupujúci uplatniť u predávajúceho bez zbytočného odkladu. Práva zo zodpovednosti za vady sa môže kupujúci domáhať na súde, len ak vady vytkol najneskôr do 24 mesiacov od prevzatia veci."
Podstatné je preto, kedy ste poškodenie trámov a lát zistili a kedy ste reklamovali vadnú strešnú krytinu u výrobcu. Lehota "bez zbytočného odkladu" nie je určená podľa dní napr. od 5 max. 15 dní, ale vzhľadom na okolnosti vášho prípadu kedy ste mohli zistiť poškodenie trámov. Táto lehota bez zbytočného odkladu však neznamená, že ide napr. o jeden rok, lebo v konkrétnom dome aj bývate.
Odporúčam vo veci kontaktovať odborníka prípadne súdneho znalca, aby zhodnotil stav spôsobenej škody na trámoch a latách v nadväznsoti na vadnú strešnú krytinu a na základe výsledkov znaleckého posúdenia následne žiadali od výrobcu strešnej krytiny náhradu škody, ktorá vám bola spôsobená. Je teda možné, že v tomto prípade bude daná aj vaša zodpovednosť, keďže ste vadnú strešnú krytinu nereklamovali bez zbytočného odkladu a škody na dome sa z dôvodu nereklamovania výrobku - strešnej krytiny - sa len zväčšili. V prípade, že sa s výrobcom strešnej krytiny nedohodnete, ktorému súčasne odporúčame poslať znalecký posudok, budete musieť podať žalobu na súd, aby určil rozsah zodpovednosti výrobcu krytiny za vám spôsobené škody.