Si advokát? Chceš napredovať v kariére? Nezmeškaj príležitosť stať sa súčasťou prestížnej advokátskej kancelárie!
Klikni sem pre viac informácií.
Máte
otázku?

Reklamácia výrobku


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Trenčín

Otázka: Reklamácia výrobku

Dobrý deň, chcem sa opýtať. Dňa 26.03.2016 som zakúpil práčku v Datarte. Tá sa mi pokazila, a preto som 03.04.2017 nahlásil opravu v autorizovanom servise (podľa krokov, ktoré mi boli povedané v Datarte). Opravár bol u mňa, práčku si prezrel a povedal, že musia objednať náhradné diely. Dodnes mi však nikto nedal vedieť o pokroku, takže som sa obrátil na daný servis s otázkou týkajúcou sa môjho prípadu. Odpovedali mi: "Dobrý deň, Vašu reklamáciu riešime. Diely boli objednané, preverujem, či boli aj odoslané alebo kde nastal problém. Prosím, o trpezlivosť, hneď ako dostanem informácie, budem Vás kontaktovať." Mala by byť náhodou na opravu stanovená nejaká lehota? 30 dní? Práčka momentálne funguje, ale opravár ju vtedy opravil len povrchným spôsobom, aby fungovala. Ako by som mal postupovať ďalej? Ďakujem pekne za Vašu odpoveď. Prajem pekný deň. S pozdravom, Miroslav Hlaváč.

Odpoveď: Reklamácia výrobku

Dobrý deň,

podľa § 18 ods. 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu;22) na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

Ak od uplatnenia reklamácie uplynulo 30 dní, čo vo Vašom prípade uplynulo, máte práva odstúpiť od zmluvy, kedy by Vám museli vrátiť peniaze, alebo právo požadovať výmenu tovaru za nový.

Trápi vás "Reklamácia výrobku" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Reklamácia výrobku (Občianske právo)

Dobrý deň, chcela by som sa opýtať ohľadom reklamácie. Máme poškodenú strešnú krytinu, ktorú výrobca uznal ako vadnú a súhlasil s jej výmenou za novú. Avšak v dôsledku dlhodobého zatekania došlo k poškodeniu drevených latí a trámov, ktoré sú dlhodobým pôsobením vody poškodené alebo dokonca zhnité. Podľa môjho názoru by výrobca krytiny, vzhľadom na to, že poškodenie je spôsobené vadnou krytinou, mal na vlastné náklady odstrániť aj poškodené laty a trámy na streche. Ten to však odmieta so zdôvodnením, že podľa záručného listu je povinný vymeniť iba krytinu. Podľa neho za iné škody, ktoré spôsobil ich vadný výrobok, nenesie žiadnu zodpovednosť. Myslím si, že by mal niesť zodpovednosť aj za následnú škodu, teda poškodené laty a trámy, ktoré by v prípade, že by krytina bola bezchybná, nemali byť poškodené. Váš názor a poradenstvo by mi boli veľmi užitočné. Ďakujem.

Odpoveď: Reklamácia výrobku

(odpoveď odoslaná: 17.04.2024)

Dobrý deň, vami položenú otázku sme si preštudovali.

V otázke uvádzate, že  trámy a laty sú dlhodobým pôsobením vody poškodené či prehnité. Podľa vášho názoru, vzhľadom na to, že krytina je vadná zatekalo teda z dôvodu vadnej krytiny. V ptázke neuvádzate, kedy došlo k výmene krytiny /rok, mesiac/ a kedy došlo k reklamácii samotnej krytiny u výrobcu.

Ide o to, že podľa ust. § 599 Občianskeho zákonníka platí, že " vady musí kupujúci uplatniť u predávajúceho bez zbytočného odkladu. Práva zo zodpovednosti za vady sa môže kupujúci domáhať na súde, len ak vady vytkol najneskôr do 24 mesiacov od prevzatia veci."

Podstatné je preto, kedy ste poškodenie trámov a lát zistili a kedy ste reklamovali vadnú strešnú krytinu u výrobcu. Lehota "bez zbytočného odkladu" nie je určená podľa dní napr. od 5 max. 15 dní, ale vzhľadom na okolnosti vášho prípadu kedy ste mohli zistiť poškodenie trámov. Táto lehota bez zbytočného odkladu však  neznamená, že ide napr. o jeden rok, lebo v konkrétnom dome aj bývate.

Odporúčam vo veci kontaktovať odborníka prípadne súdneho znalca, aby zhodnotil stav spôsobenej škody na trámoch a latách v nadväznsoti na vadnú strešnú krytinu a na základe výsledkov znaleckého posúdenia následne žiadali od výrobcu strešnej krytiny náhradu škody, ktorá vám bola spôsobená. Je teda možné, že v tomto prípade bude daná aj vaša zodpovednosť, keďže ste vadnú strešnú krytinu nereklamovali bez zbytočného odkladu a škody na dome sa z dôvodu nereklamovania výrobku - strešnej krytiny - sa len zväčšili.  V prípade, že sa s výrobcom strešnej krytiny nedohodnete, ktorému súčasne odporúčame poslať znalecký posudok, budete musieť podať žalobu na súd, aby určil rozsah zodpovednosti výrobcu krytiny za vám spôsobené škody.

 


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

Podotázka: Reklamácia výrobku (Občianske právo)

Dobrý deň, reklamoval som malú športovú kameru, pričom reklamácia bola zdôvodnená nasledovne: fyzické poškodenie – rozbitý modul dotykovej obrazovky fotoaparátu. Ponúkli mi dve možnosti riešenia: 1) Oprava za sumu určenú servisom, ktorá by predstavovala 185 eur, plus prepravné náklady vo výške 6 eur. 2) Diagnostika za 40 eur a prepravné náklady 6 eur. Keďže som chcel kameru vrátiť, rozhodol som sa pre druhú možnosť. Je oprávnené, že mi účtujú 40 eur plus 6 eur za prepravu? Ďakujem.

Odpoveď: Reklamácia výrobku

(odpoveď odoslaná: 09.03.2024)

Dobrý deň, vo vami uvedenom prípade platí, že ak reklamácia bola zamietnutá, s ktorým záverom ste vy súhlasily a preto prípadná oprava zo strany predávajúceho resp. samotného servisu je oprávnená, teda predávajúci nebol povinný vám vrátiť peniaze, lebo k poškodeniu kamery došlo z dôvodov na vašej strane a na tieto prípady sa reklamácia nevzťahuje, lebo ide o chybné konanie z vašej strany a nie o vadu výrobku.

Následne kroky resp. možnosti, ktoré vám poskytol predávajúci /oprava alebo diagnistika/ ste neboli povinný prijať a opravu si vyriešiť vo vlastnej réžii. Predávajúci vám poskytol dve možnosti  a to oprava za 185 € plus prepravné náklady alebo diagnistika za 40 € plus prepravné náklady, pričom ste si vybrali možnosť diagnistiky. Ak je to tak a takto ste sa s predávajúcim dohodli, potom ste povinný uvedené náklady aj uhradiť.


Podotázka: Reklamácia výrobku (Občianske právo)

Dobrý deň, Je možné tovar reklamovať aj v inej predajni predajcu, kde som tovar kúpila? Ide o rifle, ktoré boli zakúpené v Clotemberg Aupark Bratislava. Je možné ich reklamovať v inej Clotemberg predajni? Ďakujem.

Odpoveď: Reklamácia výrobku

(odpoveď odoslaná: 13.10.2022)

Dobrý deň, áno, tovar môžete reklamovať aj v inej predajni predávajúceho, čo vyplýva z ust. § 18 ods. 2 zákona o ochrane spotrebiteľa : "Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby, alebo u určenej osoby. Určená osoba môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného výrobku, inak reklamáciu postúpi predávajúcemu na vybavenie."
Trápi vás "Reklamácia výrobku" a chcete pomôcť?

Podotázka: Reklamácia výrobku (Občianske právo)

Dobrý deň, chcel by som sa opýtať, či mám právo podať trestné oznámenie na firmu, od ktorej som si objednal napríklad 70 bm koberca, no doručili mi iba 50 bm. Firma tvrdí, že mi poslala všetko, avšak u mňa doma chýba kobercového tovaru za 210 €. Ako by som mal v takomto prípade postupovať? Andrej

Odpoveď: Reklamácia výrobku

(odpoveď odoslaná: 07.08.2021)

Dobrý deň,
na Vami položenú otázku uvádzame nasledovné :

V otázke uvádzate, že ste si objednali 70 bm koberca a dodaných bolo 50 bm koberca. Z otázky usudzujeme, že dodávka bola realizovaná priamo predávajúcim jeho motor. vozidlami.

Ak by to tak bolo, potom je treba podať reklamáciu u predávajúceho a žiadať dodávku chýbajúceho množstva, ktoré ste už aj uhradili.

Ak bola dodávka realizovaná prostredníctvom iného prepravcu, zavážiť vo Váš prospech, teda ako preukázať dodávku menšieho množstva než ako bolo objednané a zaplatené, je to, že využijete údaj o váhe dodávky, čo by ste mali mať uvedené v sprievodných dokladoch a uvedená hmotnosť dodávky v podstate preukazuje, že Vám bolo dodané menšie množstvo ako bolo objednané a zaplatené.

Trestné oznámenie Vám v tomto smere nepomôže, treba v každom prípade podať reklamáciu.

Poznámka na záver

Nevieme kam bola dodávka zaslaná teda aj prevzatá, možno by pomohol kamerový systém, kde na jeho základe by bolo možné preukázať, že realizovaná dodávka 50 bm je menšia ako dodávka 70 bm koberca vzhľadom na jeho objem.


Podotázka: Reklamácia výrobku (Občianske právo)

Dobrý deň, dovoľujem si Vás požiadať o odpoveď na moju otázku, ktorá sa týka reklamácie tašky, ktorú som zakúpila v kamenej predajni. Tá bola zrušená po lockdowne. Kabelka sa mi pokazila a samozrejme, mám možnosť uplatniť reklamáciu. Predajňa bola v OC Central v Bratislave. Neviem na koho sa mám obrátiť, hľadala som informácie aj na internete, avšak bez úspechu. Prosím Vás o radu a vopred Vám budem veľmi vďačná za Vaše usmernenie. So srdečným pozdravom a želaním príjemného dňa, Zuza

Odpoveď: Reklamácia výrobku

(odpoveď odoslaná: 21.04.2021)

Dobrý deň, na vami uvedenú otázku uvádzame nasledovnú odpoveď :

V zmysle ust. § 15 ods. 4 zákona o ochrane spotrebiteľa platí :

"Pri dočasnom uzavretí prevádzkarne je predávajúci povinný na mieste, kde je uvedená prevádzková doba, označiť začiatok a koniec uzavretia prevádzkarne, a to najneskôr 24 hodín pred dočasným uzavretím prevádzkarne za predpokladu, že prevádzkareň je uzavretá dlhšie ako jeden deň. Pri zrušení prevádzkarne je predávajúci povinný informovať najneskôr sedem dní pred zrušením prevádzkarne umiestnením oznamu v prevádzkarni na mieste, kde je uvedená prevádzková doba, o tom, kde a kto je povinný vyrovnať záväzky voči spotrebiteľom, najmä kde môže spotrebiteľ uplatniť svoju reklamáciu, a o dátume zrušenia prevádzkarne. Predávajúci o tom zároveň písomne informuje obec, na ktorej území je prevádzkareň umiestnená, ak na tento účel obec sprístupní elektronickú službu verejnej správy,20a) predávajúci môže informovať obec prostredníctvom tejto elektronickej služby. Obec je povinná na požiadanie tieto informácie poskytnúť spotrebiteľovi."

Predávajúci zrejme tieto povinnosti nesplnil.

Ďalej v zmysle ust. § 18 ods. 2 zákona o ochrane spotrebiteľa platí, že spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby, alebo u určenej osoby. Určená osoba môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného výrobku, inak reklamáciu postúpi predávajúcemu na vybavenie.

Z uvedeného ustanovenia vyplýva, že reklamáciu kabelky môžete uplatniť aj v inej predajni predávajúceho, hoci aj v inom meste, kde treba reklamáciu uplatniť a kabelku tam aj poslať. Možnosťou je tiež uplatniť reklamáciu o určenej osoby na vykonávanie záručných opráv určenou výrobcom, ktorá môže reklamáciu vybaviť len opravením výrobku.


V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál



Podotázka: Reklamácia výrobku (Občianske právo)

Dobrý deň, vlastním tepelné čerpadlo značky .. od firmy e.... Toto čerpadlo je stále v záruke, a to až do októbra 2020. V marci 2020 mi čerpadlo prestalo fungovať, vyhodilo chybu a prestalo kúriť a hriať teplú vodu. Tento problém som nahlásil firme e..., avšak dostával som len výhovorky, že z dôvodu vzniknutej situácie s covidom-19 technik z .. nevykonáva servis. Po niekoľkých telefonátoch a SMS správach v máji príšli montážnici z firmy e..., odmontovali tepelné čerpadlo a odniesli ho na opravu do firmy. Čerpadlo mi prišli namontovať až v júli, a to aj napriek mojim niekoľkým telefonátom a SMS, upozorňujúcim na to, že si firma nesplnila 30-dňovú lehotu na reklamáciu. Po namontovaní čerpadlo vyhodilo ďalšiu chybu, ktorú montážnici neboli schopní odstrániť a oznámili mi, že to príde opraviť servisák z .. Do dnešného dňa sa tak nestalo a na môj mobil už ani nereagujú. Keď som sa dnes dovolal z iného čísla, opäť sa len vyhovárajú, že nestíhajú atď. Už pol roka trpím s nefunkčným tepelným čerpadlom. Môžem žiadať o odstúpenie od zmluvy a vrátenie peňazí? Po týchto skúsenostiach s firmou e... a kvalitou výrobku by som radšej zakúpil čerpadlo od inej firmy.

Odpoveď: Reklamácia výrobku

(odpoveď odoslaná: 16.09.2020)

Dobrý deň,
vo Vašom prípade reklamácia nebola vybavené v súlade s ustanovením § 18 zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa. Nakoľko reklamácia nebola vybavená spôsobom a najmä v lehote upravenej v tomto ustanovení, podľa poslednej vety odseku 3 tohto ustanovenia máte právo na odstúpenie od zmluvy alebo výmenu tovaru za nový.

Ak by ste od zmluvy odstúpili, musíte im tepelné čerpadlo vrátiť a oni Vám zároveň vrátiť zaplatenú kúpnu cenu tepelného čerpadla.


Trápi vás "Reklamácia výrobku" a chcete pomôcť?

Podotázka: Reklamácia výrobku (Občianske právo)

Dobrý deň, nedávno som si kúpila mop na umývanie podlahy, ktorý by som teraz chcela reklamovať. Problém však nastáva v momente, keď firma, od ktorej je tento tovar, už neexistuje. Chcela by som sa teda opýtať, ako mám v takom prípade postupovať. Predajňa, v ktorej som mop kúpila, stále funguje. Je povinná mi vrátiť peniaze?

Odpoveď: Reklamácia výrobku

(odpoveď odoslaná: 05.03.2020)

Dobrý deň. Som toho názoru, že na reklamáciu máte nárok. Vy máte zmluvu s predávajúcim - s obchodom, kde ste produkt kupovali. Tento predávajúci Vám zodpovedá za vady a je povinný reklamáciu vybaviť. S výrobcom, ktorý tento produkt vyrobil a dodal do obchodu, nemáte žiadny zmluvný ani iný vzťah. Predajňa nemôže prenášať vlastné podnikateľské riziko na spotrebiteľa.


Podotázka: Reklamácia výrobku (Občianske právo)

Dobrý večer. Chcel by som Vás poprosiť o radu v tejto záležitosti. Objednal som si mobilný telefón na splátky cez internetový obchod. Riadne mi bol doručený. Asi po týždni vznikla porucha. Dňa 3. 12. 2019 som telefón odoslal predajcovi na reklamáciu. Podľa informácií od Slovenskej pošty bola zásielka doručená 6. 12. 2019. Keďže reklamácia nebola vybavená ani do tridsiatich dní, kontaktova som predajcu e-mailom. Po týždennom e-mailovej komunikácii mi jedna z pracovníčok sľúbila vrátenie peňazí. Dnes je 20. 1. 2020 a ja nemám ani opravený, ani nový telefón a tiež žiadne peniaze. Ako by som mal ďalej postupovať? Ďakujem, B.

Odpoveď: Reklamácia výrobku

(odpoveď odoslaná: 20.01.2020)

Dobrý deň, keďže reklamácie nebola vybavená v lehote do 30 dní,. máte právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy a následne na vrátenie peňazí.

Uvedené vyplýva z ust. § 18 ods. 4 zákona o ochrane spotrebiteľa :

"Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu;22) na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok."

 

T.j. : Je potrebné napísať predávajúcemu email, že odstupuje od zmluvy  keďže reklamácia zo dňa 3.12.2019, ktorú prevzal dňa 6.12.2019, nebola vybavená do 30 dní a žiadate vrátenie peňazí na Vami uvedený účet, vrátane nákladov na uplatnenie reklamácie - zaslanie výrobku predávajúcemu.

Predávajúci je povinný Vám vrátiť peniaze do max. 14 dní.

V prípade, že peniaze Vám vrátené nebudú, kontaktujte Slovenskú obchodnú inšpekciu podľa sídla predávajúceho.


Podotázka: Reklamácia výrobku (Občianske právo)

Dobrý deň, chcel by som sa opýtať. Dňa 21. 6. 2019 som zakúpil novú práčku značky LG. Po vypraní prádla som zistil, že zanecháva fľaky. Kontaktoval som servisného technika, avšak ten nemá záujem prísť. Akým spôsobom by som mal postupovať ďalej? Ďakujem.

Odpoveď: Reklamácia výrobku

(odpoveď odoslaná: 10.09.2019)

Dobrý deň,

v tomto prípade odporúčame tovar reklamovať, pokiaľ zo strany servisného technika predajcu nedošlo k oprave vady na pračke.

Podľa § 18 ods. 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu; na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

Ak od uplatnenia reklamácie následne uplynie 30 dní, máte teda právo odstúpiť od zmluvy, kedy by vám musel predávajúci vrátiť peniaze, alebo právo požadovať výmenu tovaru za nový.


Trápi vás "Reklamácia výrobku" a chcete pomôcť?

Podotázka: Reklamácia výrobku (Občianske právo)

Dobrý deň, reklamoval som mobilný telefón, no uplynulo 30 dní a nikto sa mi neozval. Informoval som sa teda, čo nového je ohľadom reklamácie. Dostal som odpoveď, že mobilný telefón bol poškodený nevhodným zaobchádzaním. Chcel by som sa opýtať, je možné odstúpiť od zmluvy, keď mi o tom dali vedieť až 31. deň od začiatku reklamácie?

Odpoveď: Reklamácia výrobku

(odpoveď odoslaná: 13.02.2019)

Dobrý deň, na posúdenie tejto otázky je dôležité zistiť, kedy predávajúci určil spôsob vybavenia reklamácie.

Ak predávajúci určil spôsob vykonania reklamácie ihneď, začína sa mu rátať lehota na vybavenie reklamácie od tohto momentu. Na vybavenie reklamácie má podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa 30 dní. Na účely Zákona o ochrane spotrebiteľa sa vybavením reklamácie rozumie: "ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie."

V prípade, ak predávajúci nedodrží vyššie uvedenú 30 dňovú lehotu, zákon o ochrane spotrebiteľa hovorí: "Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok." Ak bol teda určený spôsob vykonania reklamácie ihneď a uplynula 30 dňová lehota, máte právo odstúpiť od zmluvy alebo právo na výmenu výrobku.

Ak však predávajúci určil spôsob vybavenia reklamácie neskôr, treba túto lehotu počítať odo dňa určenia spôsobu vybavenia reklamácie.


V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál




V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Reklamácia výrobku" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.