Máte
otázku?

Uznaná reklamácia a výmena tovaru


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Žilina

Otázka: Uznaná reklamácia a výmena tovaru

Dobrý deň, reklamovala som tovar zakúpený v kamennom obchode po dvoch mesiacoch. Reklamácia bola vybavená, a na reklamačnom liste bolo napísané "uznaná - výmena". Avšak v obchode už ten konkrétny tovar nemajú, tak mi navrhli, aby som si vybrala iný. Keďže iný tovar som nechcela, povedali mi, že mi peniaze za reklamovaný tovar nevrátia, ale miesto toho dajú poukážku a do konca roka si môžem vybrať niečo iné. Mám otázku, či predávajúci postupuje správne, keď nemá tovar na výmenu (t.j. kus za kus, nie za úplne iný tovar) a odmieta mi vrátiť peniaze. V prípade, že predávajúci nepostupuje správne, ako by som sa mala brániť? Ďakujem.

Odpoveď: Uznaná reklamácia a výmena tovaru

Dobrý deň. 

Predávajúci nepostupoval vo Vašom prípade správne, pretože v zmysle § 507 Občianskeho zákonníka platí, že pri neodstrániteľnej vade, ktorá znemožňuje normálne fungovanie výrobku, vzniká spotrebiteľovi právo na výmenu tovaru, prípadne právo odstúpiť od zmluvy (vrátenie peňazí). 

Rozhodnutie o tom, či chcete využiť možnosť výmeny tovaru alebo práva odstúpiť od zmluvy, je na Vás a nie na predávajúcom. V prípade, že Vám odmietne predávajúci vrátiť peniaze, oznámte mu, že sa obrátite na Slovenskú obchodnú inšpekciu a žiadajte, aby Vám písomne potvrdil, že Vám odmieta vrátiť peniaze, aj keď ste od zmluvy odstúpili.

Trápi vás "Uznaná reklamácia a výmena tovaru" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:




V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Uznaná reklamácia a výmena tovaru" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.