Máte
otázku?

Uznaná reklamácia a výmena tovaru


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Žilina

Otázka: Uznaná reklamácia a výmena tovaru

Dobrý deň, reklamovala som tovar zakúpený v kamennom obchode po dvoch mesiacoch. Reklamácia bola vybavená, a na reklamačnom liste bolo napísané "uznaná - výmena". Avšak v obchode už ten konkrétny tovar nemajú, tak mi navrhli, aby som si vybrala iný. Keďže iný tovar som nechcela, povedali mi, že mi peniaze za reklamovaný tovar nevrátia, ale miesto toho dajú poukážku a do konca roka si môžem vybrať niečo iné. Mám otázku, či predávajúci postupuje správne, keď nemá tovar na výmenu (t.j. kus za kus, nie za úplne iný tovar) a odmieta mi vrátiť peniaze. V prípade, že predávajúci nepostupuje správne, ako by som sa mala brániť? Ďakujem.

Odpoveď: Uznaná reklamácia a výmena tovaru

Dobrý deň. 

Predávajúci nepostupoval vo Vašom prípade správne, pretože v zmysle § 507 Občianskeho zákonníka platí, že pri neodstrániteľnej vade, ktorá znemožňuje normálne fungovanie výrobku, vzniká spotrebiteľovi právo na výmenu tovaru, prípadne právo odstúpiť od zmluvy (vrátenie peňazí). 

Rozhodnutie o tom, či chcete využiť možnosť výmeny tovaru alebo práva odstúpiť od zmluvy, je na Vás a nie na predávajúcom. V prípade, že Vám odmietne predávajúci vrátiť peniaze, oznámte mu, že sa obrátite na Slovenskú obchodnú inšpekciu a žiadajte, aby Vám písomne potvrdil, že Vám odmieta vrátiť peniaze, aj keď ste od zmluvy odstúpili.

Trápi vás "Uznaná reklamácia a výmena tovaru" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Uznaná reklamácia a výmena tovaru (Občianske právo)

Dobrý deň, potrebujem poradiť. V autoservise mi objednali autorádio, ktoré mi následne montovali do auta. Autorádio nefunguje ako má, nie som s ním vôbec spokojná. Stále v ňom šumí, viac ho nepočúvam ako počúvam. Včera som bola v servise s tým, že ho chcem vrátiť. Odmietli to, vraj sa to nedá. Povedali, že si ho mám predať. Namontovali mi tam nejaký zosilovač, no nič sa tým nezmenilo. Viete mi, prosím, poradiť, ako postupovať? Ozaj nie je možné, aby mi vrátili peniaze? Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Uznaná reklamácia a výmena tovaru

(odpoveď odoslaná: 12.10.2024)

Dobrý deň,

podľa ust. § 507 ods. 1-3 Občianskeho zákonníka: "(1) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, môže nadobúdateľ požadovať jej bezplatné odstránenie. Scudziteľ vadu odstráni v primeranej lehote. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý scudziteľ potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady.

(2) Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla podľa § 499 riadne užívať ako vec bez vady, má nadobúdateľ právo od zmluvy odstúpiť. To isté právo má nadobúdateľ pri odstrániteľných vadách, ak pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád nemôže vec riadne užívať.

(3) Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá nebráni riadnemu užívaniu veci podľa § 499, má nadobúdateľ právo na primeranú zľavu z ceny."

Odporúčam Vám písomne vyzvať autoservis na odstránenie vady v primeranej lehote a oznámiť im, že v prípade neodstránenia vady odstúpite od zmluvy. Ak nedôjde k odstráneniu vady môžete od zmluvy odstúpiť. Odstúpením od zmluvy sú zmluvné strany povinné si vrátiť navzájom čo plnili. 

 


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

Podotázka: Uznaná reklamácia a výmena tovaru (Občianske právo)

Dobrý deň, pri vybavení reklamácie svietila LED, ktoré prestalo po roku svietiť, a dostali sme nové také isté. Pokračuje doba záruky alebo začína nových 24 mesiacov od dátumu výmeny? Ďakujem.

Odpoveď: Uznaná reklamácia a výmena tovaru

(odpoveď odoslaná: 16.08.2024)

Dobrý deň, vo vami uvedneom prípade paltí, že začína plynúť nová záručná doba, keďže došlo k výmene tovaru. Ak by bol tovar opravený, potom platí, že počas reklamačného konania neplynie záročná doba, a táto následne pokračuje po vrátení opraveného výrobku kupujúcemu.



V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Uznaná reklamácia a výmena tovaru" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.