Otázka: Reklamácia tovaru, z dôvodu zlej veľkosti
Dobrý večer, stala sa nasledujúca situácia. Kupujúca si u nás cez e-shop zakúpila tovar a po približne 16 dňoch nás informovala, že jej nesadla veľkosť. Keďže lehota na vrátenie tovaru už vypršala a zistila to neskoro, rozhodla sa, že chce reklamáciu. Uviedla, že z tovaru trčia nitky a obal tovaru je poškodený /ide o bielizeň/. Avšak, po prevzatí tovaru nám o žiadnych nedostatkoch kupujúca nepísala. Samozrejme sme spísali reklamačný formulár s vadami, ktoré kupujúca uviedla, no odmietla ho podpísať. Po prijatí tovaru sme však nezistili žiadne vady, ktoré uvádza. Tovar vrátane obalu je jednoducho absolútne v poriadku, jediný problém je ten, že si kupujúca objednala nesprávnu veľkosť. Informovali sme ju o tom, že tovar nevykazuje žiadne vady, ktoré uvádza, a bol jej opätovne doručený na jej adresu. Napriek tomu trvá na jeho vyreklamovaní za každú cenu. Prosím vás, poraďte nám, čo s tým máme robiť. Ďakujem. Lenka
Odpoveď: Reklamácia tovaru, z dôvodu zlej veľkosti
Dobrý deň,
predpokladám, že išlo o nákup cez e-shop. Ak ste si splnili svoje informačné povinnosti (poučenie o možnosti odstúpiť od zmluvy, vrátane priloženia formulára o odstúpení od zmluvy) potom po 14 dňoch od prevzatia tovaru lehota uplynula, čím dotyčná stratila nárok na vrátenie tovaru. Ak sa dožadovala reklamácie tovaru, pričom tovar nevykazoval žiadne vady a je očividné, že chyba bola na jej strane, nemá nárok na vrátenie peňazí, či výmenu tovaru. Je to len na Vašej dobrej vôli a vzájomnej dohode, či tovar vymeníte za inú veľkosť, alebo nie. Ak ste teda dodržali reklamačný postup, ako ho vymedzuje zákon o ochrane spotrebiteľa, potom ste postupovali správne.