Máte
otázku?

Reklamácia tovaru, z dôvodu zlej veľkosti


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Prešov

Otázka: Reklamácia tovaru, z dôvodu zlej veľkosti

Dobrý večer, stala sa nasledujúca situácia. Kupujúca si u nás cez e-shop zakúpila tovar a po približne 16 dňoch nás informovala, že jej nesadla veľkosť. Keďže lehota na vrátenie tovaru už vypršala a zistila to neskoro, rozhodla sa, že chce reklamáciu. Uviedla, že z tovaru trčia nitky a obal tovaru je poškodený /ide o bielizeň/. Avšak, po prevzatí tovaru nám o žiadnych nedostatkoch kupujúca nepísala. Samozrejme sme spísali reklamačný formulár s vadami, ktoré kupujúca uviedla, no odmietla ho podpísať. Po prijatí tovaru sme však nezistili žiadne vady, ktoré uvádza. Tovar vrátane obalu je jednoducho absolútne v poriadku, jediný problém je ten, že si kupujúca objednala nesprávnu veľkosť. Informovali sme ju o tom, že tovar nevykazuje žiadne vady, ktoré uvádza, a bol jej opätovne doručený na jej adresu. Napriek tomu trvá na jeho vyreklamovaní za každú cenu. Prosím vás, poraďte nám, čo s tým máme robiť. Ďakujem. Lenka

Odpoveď: Reklamácia tovaru, z dôvodu zlej veľkosti

Dobrý deň,

predpokladám, že išlo o nákup cez e-shop. Ak ste si splnili svoje informačné povinnosti (poučenie o možnosti odstúpiť od zmluvy, vrátane priloženia formulára o odstúpení od zmluvy) potom po 14 dňoch od prevzatia tovaru lehota uplynula, čím dotyčná stratila nárok na vrátenie tovaru. Ak sa dožadovala reklamácie tovaru, pričom tovar nevykazoval žiadne vady a je očividné, že chyba bola na jej strane, nemá nárok na vrátenie peňazí, či výmenu tovaru. Je to len na Vašej dobrej vôli a vzájomnej dohode, či tovar vymeníte za inú veľkosť, alebo nie. Ak ste teda dodržali reklamačný postup, ako ho vymedzuje zákon o ochrane spotrebiteľa, potom ste postupovali správne.

Trápi vás "Reklamácia tovaru, z dôvodu zlej veľkosti" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Reklamácia tovaru, z dôvodu zlej veľkosti (Občianske právo)

Dobrý deň, zajtra to bude mesiac od prijatia reklamácie. Dnes mi z obchodu napísali, že podľa zákona 108/2024 (platný od 1.7.2024) majú na reklamáciu 3 mesiace. Platí tento zákon na reklamáciu, ktorá bola prijatá pred začiatkom platnosti zákona? Ako by som mal postupovať v takomto prípade? Mali by sa riadiť podľa zákona 250/2007 – po 30 dňoch by som mal mať nárok na kompletnú výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí. Ide o 400€ router, ktorý mi došiel mechanicky poškodený.

Odpoveď: Reklamácia tovaru, z dôvodu zlej veľkosti

(odpoveď odoslaná: 05.07.2024)

Dobrý deň, vo veci uvádzame, že podľa znenia ust. § 53 zákona 108/2024 Z.z. účinného od 1.7.2024 platí :

"Prechodné ustanovenia

(1) Ustanovenia tohto zákona sa použijú na zmluvu uzavretú po 30. júni 2024. Vznik právnych vzťahov zo zmlúv uzavretých pred 1. júlom 2024 a nároky vzniknuté z týchto zmlúv sa posudzujú podľa právnych predpisov účinných do 30. júna 2024."

Predávajúci sa teda nemôže odvolávať na nový zákon o ochrane spotrebiteľa.

Po upynutí 30 dní na vybavenie reklamácie odstúpte od zmluvy a žiadajte vrátenie peňazí, pričom argumentujte ust. §  623 Občianskeho zákonníka.

 

 


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Reklamácia tovaru, z dôvodu zlej veľkosti" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.