Dobrý deň,
z otázky vyplýva, že ste si kúpili nohavice k značkovej - kamennej predajni, nie v eshope. V priebehu výrobku užívania došlo v podstate k rozpadu látky na určitom mieste a výrobok ste reklamovali. Reklamácia bola vybavená tým spôsobom, že nohavice v podstate zašili resp. zaštopkali.
Sme názoru, že toto nie je spôsob vybavenia reklamácie.
Uvádzame, že v zmysle ust. § 623 Obč. zákonníka keďže ide o neodstraniteľnú vadu, ako aj Vy správne uvádzate v otázke, že k rozpadu látky môže dôjsť aj na iných miestach látky nohavíc, povinnosťou predávajúceho Vás bolo umožniť si vybrať spôsob vybavenia reklamácie a to buď výmenu za iný tovar alebo vrátenie peňazí, a nie ich zašitie resp. zaštopkanie, keďže tento spôsob vybavenia reklamácie je viditeľný. Uvedená povinnosť predávajúceho o povinnosti poučiť Vás o Vašich právach vyplýva z ust. § 18 ods. 4 zákona o ochrane spotrebiteľa :
"Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu;22) na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak k prevzatiu predmetu reklamácie predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie podľa tohto odseku začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim; najneskôr však od momentu, kedy predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok."
Odporúčam vo veci kontaktovať kamennú predajňu a ak k vráteniu peňazí prípadne výmene za iný výrobok /voľba je na Vás/ nedôjde, kontaktujte Slov. obchodnú inšpekciu podľa sídla predajne.