Aké mám práva pri reklamácii tovaru?


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Prešovský
Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát

Otázka: Aké mám práva pri reklamácii tovaru?

Dobry den, rad by som sa informoval ohladom reklamacii. Poslal som na reklamaciu topanky, ktore mi ani po mesiaci nedosli naspat. Pocul som o tom, ze reklamacia ma byt vybavena do 1 mesiaca. Problem je ten, ze ja som kupoval topanky na Slovensku ale tento obchod to musel posielat svojmu dodavatelovi t. j. do Danska. Rad by som sa informoval o tom, ako to teraz je ? Ja som topanky kupoval na Slovensku a aj na reklamáciu som ich daval na Slovensku, tym padom mal by platit ten jeden mesiac nie ? Ak mam pravdu a do mesiaca to nedoslo, tak ako mam dalej postupovat ? Na čo mam pravo ? Mam pravo žiadat peniaze naspat ? (topanky sú stare 1 rok). Dakujem za radu.

Odpoveď: Aké mám práva pri reklamácii tovaru?

Dobrý deň, práva vyplývajúce z reklamácie tovaru sú upravené predovšetkým v § 619 až 627 Občianskeho zákonníka a v zákone č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v ustanoveniach § 18. V zmysle ustanovenia § 18 zákona o ochrane spotrebiteľa, môžete reklamáciu uplatniť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné alebo u určenej osoby. Potom, ako pri uplatnení reklamácie určíte, akým spôsobom sa má reklamácia vybaviť, sa reklamácia má vybaviť ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie máte právo od kúpnej zmluvy odstúpiť s tým, že Vám je povinný predajca vrátiť kúpnu cenu alebo máte právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



JUDr. Milan Ficek, advokát

online právna poradňa zadarmo



Podotázka: Aké mám práva pri reklamácii tovaru? (Občianske právo)

Dobrý deň,
reklamoval som hodinky poštou s tým, že 16. 1. 2020 boli prevzaté. Dna 17. 2. 2020 mi bolo emailom oznámené uznanie reklamácie s tým, že mi vracajú peniaze. Dokedy sú mi povinní vyplatiť peniaze? Nemali by mi byt vrátené už do 17. 2. 2020 ? Ďakujem Miro.

Odpoveď: Aké mám práva pri reklamácii tovaru?

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 17.02.2020)

Dobrý deň, 

podľa ust. § 18 ods. 4 zákona o ochrane spotrebiteľa má byť reklamácia vybavená v lehote najneskoršie do  30 dní. 

Odpoveď na Vami uvedenú otázku dáva ust. § 2 písm. m/ cit. zákona o ochrane spotrebiteľa o vybavení reklamácie, ktorým sa rozumie "ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie."

Odporúčame kontaktovať predávajúceho a žiadať vrátenie kúpnej ceny, keďže reklamáciu uznal a oznámil, že Vám vracia kúpnu cenu.


JUDr. Milan Ficek, advokát

V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:



1. Zadanie otázky

2. Výber poradne

3. Dodatočné informácie
Emaily sa musí zhodovať a otázka musí byť vyplnená.
Zadarmo Premium
Online odpoveď
Zrozumiteľná odpoveď
Jednoduché otázky
Zložité otázky
Zaručená odpoveď
Neverejná odpoveď
Poplatok za odpoveď
Doplňujúce otázky
Dokumenty
Odpovedá aj koncipient
Odpovedá výlučne advokát
Chcem zadarmo
viac informácií
Chcem premium
viac informácií
Vyplňte prosím toto pole
Vyplňte prosím toto pole
Vyplňte prosím toto pole
Prosím vyberte kraj
Prosím vyberte kategóriu.
V bezplatnej poradni nie je zaručená odpoveď, pre zmenu
sa vráťte o krok späť a vyberte si právnu poradňu Premium.
V bezplatnej poradni je otázka a odpoveď verejná, pre zmenu
sa vráťte o krok späť a vyberte si právnu poradňu Premium.
Vyplňte prosím toto pole
Vyplňte prosím toto pole


Musíte súhlasiť s podmienkami.



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
LEXANA - asistentka

Text zprávy
Moje zprava
Text v prvnim tlacitku