Máte
otázku?

Ako postupovať pri nedodaní objednaného tovaru cez internet?


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Prešov
Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát

Otázka: Ako postupovať pri nedodaní objednaného tovaru cez internet?

Zdravim, z UK som si objednal dopnky vyzivy, avsak ked som otvoril balik, mal som tam len testovacie vzorky a nie hlavny produkt. V baliku namiesto produktov, ktore som si objednal boli stare veci, cize odpad. Skusal som to riesit cez paypal reklamaciu, ze chcem vratit peniaze alebo zaslat mi to znova, ale tak oni sa brania tym, ze aby to dalej mohli presetrit, mam s tym ist na policiu alebo sa obravit na pravnikov. Ze potrebuju nejaky report, ze som to niekde nahlasil. Ide o sumu cca 100€. S predajcom som diskutoval pomocou paypalu ale tak oni mi na to povedali, ze oni si kazdu objednavku dokumentuju predtym, ako to pošlu a neni mozne aby sa to stalo. Lenze ta objednavka bola este v UK po odoslani par dni, tak tam sa mohlo stat hocico. Neviem, co dalej, ci s tym ist na policiu alebo kontaktovat nejakeho pravnika ale tak kvoli 100 € riesit to takto dalej, mi pride nezmysel. Tak vas prosim o radu dakujem.

Odpoveď: Ako postupovať pri nedodaní objednaného tovaru cez internet?

Dobrý deň, prvým krokom v takýchto prípadoch je reklamácia nedodaného tovaru u predávajúceho, čo ste spravili. Postup predávajúceho však nemožno hodnotiť ako dostačujúci, vzhľadom na to, že spravidla zodpovedá kupujúcemu za dodanie tovaru až do momentu jeho prevzatia. Teda v rámci reklamačného konania by predajca mal skúmať aj postup dodania tovaru u svojho prepravcu, resp. reklamovať nedoručenie zásielky svojmu zákazníkovi. Vám objednaný tovar doručený nebol, preto máte právo požadovať buď dodanie náhradného tovaru alebo od zmluvy odstúpiť a požadovať vrátenie kúpnej ceny. 

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



JUDr. Milan Ficek, advokát

online právna poradňa zadarmo



Podotázka: Ako postupovať pri nedodaní objednaného tovaru cez internet? (Občianske právo)

Prišiel som na to, že ma podviedli v Česku som si objednal tovar, vopred zaplatil a tovar mi do dnešného dňa neposlali, písal som im, že chcem vrátiť peniaze, ale neodpovedali, na číslo nereagujú. Prosím ako pokračovať ďalej ?

Odpoveď: Ako postupovať pri nedodaní objednaného tovaru cez internet?

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 17.11.2020)

Dobrý deň,
z otázky usudzujeme, že ste kupovali tovar cez internet. Za tovar ste zaplatili vopred.

Na internetovej stránke predávajúceho môže byť zverejnený formulár na odstúpenie od zmluvy ak predávajúci umožňuje aj odstúpenie od zmluvy touto formou pred dodaním tovaru. Uvedené zistíte na internetovej stránke predávajúceho, v jeho obchodných podmienkach. 

Prípadne nám napíšte do podotázok, o ktorý internetový obchod ide (meno eshopu zverejnené nebude, je to len pre našu potrebu - advokát je povinný zachovávať mlčanlivosť).

Ak je táto forma odstúpenia od zmluvy umožnená predávajúcim, využite predmetný formulár na odstúpenie od zmluvy suvedením ident. údajov o objednávke a žiadajte od predávajúceho, aby Vám zaslal potvrdenie, že odstúpenie od zmluvy obdržal a toto akceptuje.

Ak túto formu odstúpenia od zmluvy predávajúci na svojej stránke neumožňuje, pokúste sa odstúpiť od zmluvy emailom s uvedením ident. údajov o objednávke s tým, že objednávka nebola splnená a žiadajte od predávajúceho, aby zaslal potvrdenie, že uvedené odstúpenie od zmluvy akceptuje. V prípade, že predávajúci neponúka možnosť odstúpenia od zmluvy pred zaslaním tovaru Vám ako kupujúcemu, potom je možnosťou len tovar neprevziať.

V prípade problémov treba kontakovať Českú obchodnú inspekci.

 

 

 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Ako postupovať pri nedodaní objednaného tovaru cez internet? (Občianske právo)

Dobrý deň, chcela by som Vás poprosiť o radu a pomoc. Objednala som si tovar cez slovensku stránku, kde kreatívny ľudia ponúkajú na predaj svoje produkty. S pani sme sa dohodli na platbe vopred, peniaze som odoslala ale tovar žiaľ neprišiel. Aj po niekoľkých výzvach pani nereaguje. Môžte mi prosím poradiť ako postupovať ? Jediné údaje, ktoré mám k dispozícii je číslo účtu a meno a priezvisko. Ďakujem veľmi pekne za radu.

Odpoveď: Ako postupovať pri nedodaní objednaného tovaru cez internet?

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 27.12.2018)

Dobrý deň, na Vašu otázku predkladáme odpoveď :

Vo veci nedodania tovaru máte v podstate dve možnosti : 

1./ Urgovať dodanie tovaru.

2./ Odstúpiť od objednávky a žiadať vrátenie peňazí na Váš účet s upozornením pre predávajúceho, že jeho konanie nahlásite vlastníkovi stránky. Poznamenávame, že podľa ust. § 26 zákona o ochrane spotrebiteľa platí, že "povinnosti výrobcu, predávajúceho, dovozcu alebo dodávateľa majú aj osoby, ktoré prevádzkujú činnosti uvedené v § 2 písm. b) až e) bez oprávnenia na podnikanie."

Teda aj na predávajúcu, ktorá Vám tovar nedodala napriek zaplateniu, sa môžu vzťahovať ustanovenia cit. zákona ak vykonáva svoju činnosť bez oprávnenia na podnikanie ak sa toto  oprávnenie v jej prípade vyžaduje a môže jej byť uložená pokuta zo strany Slovenskej obchodnej inšpekcie až od výšky 1660 € aj opakovane. Na uvedenú okolnosť ju môžete upozorniť.

Odporúčame súčasne nahlásiť tento Váš problém nedodania tovaru vlastníkovi stránky. Zrejme vlastník stránky resp. prevádzkovateľ stránky má svoje pravidlá, pri ktorých predávajúci prehlasujú, že ich budú dodržiavať, vrátane dodania tovaru.

 


JUDr. Milan Ficek, advokát

V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Ako postupovať pri nedodaní objednaného tovaru cez internet?" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
Všetky recenzie
LEXANA - asistentka

Text zprávy
Moje zprava
Text v prvnim tlacitku