Si advokát? Chceš napredovať v kariére? Nezmeškaj príležitosť stať sa súčasťou prestížnej advokátskej kancelárie!
Klikni sem pre viac informácií.
Máte
otázku?

Ako postupovať pri nedodaní objednaného tovaru cez internet?


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Prešov

Otázka: Ako postupovať pri nedodaní objednaného tovaru cez internet?

Dobrý deň, objednal som si z UK doplnky výživy, avšak keď som otvoril balík, našiel som v ňom len testovacie vzorky a nie hlavný produkt. Namiesto objednaných produktov som našiel staré veci, čiže odpad. Snažil som sa problém riešiť prostredníctvom reklamácie cez Paypal, požadujúc vrátenie peňazí alebo opätovné zaslanie tovaru, avšak bránia sa tým, že ďalšie kroky môžu podniknúť len v prípade, že sa na problém obrátim na políciu alebo právnikov. Požadujú nejaký report, ktorý potvrdí, že som problém nahlásil. Celá záležitosť sa týka sumy približne 100 €. Diskutoval som s predajcom prostredníctvom Paypalu, no tvrdia, že dokumentujú každú objednávku pred jej odoslaním a je nemožné, aby sa takáto chyba stala. Objednávka sa však nachádzala v UK niekoľko dní po odoslaní, teda mohla sa vyskytnúť akákoľvek nesprávnosť. Momentálne neviem, ako postupovať ďalej. Neviem, či by som mal ísť na políciu alebo sa obrátiť na právnika, ale snažiť sa to riešiť kvôli 100 € mi pripadá ako nezmysel. Prosím o radu. Ďakujem.

Odpoveď: Ako postupovať pri nedodaní objednaného tovaru cez internet?

Dobrý deň, prvým krokom v takýchto prípadoch je reklamácia nedodaného tovaru u predávajúceho, čo ste spravili. Postup predávajúceho však nemožno hodnotiť ako dostačujúci, vzhľadom na to, že spravidla zodpovedá kupujúcemu za dodanie tovaru až do momentu jeho prevzatia. Teda v rámci reklamačného konania by predajca mal skúmať aj postup dodania tovaru u svojho prepravcu, resp. reklamovať nedoručenie zásielky svojmu zákazníkovi. Vám objednaný tovar doručený nebol, preto máte právo požadovať buď dodanie náhradného tovaru alebo od zmluvy odstúpiť a požadovať vrátenie kúpnej ceny. 

Trápi vás "Ako postupovať pri nedodaní objednaného tovaru cez internet?" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Ako postupovať pri nedodaní objednaného tovaru cez internet? (Občianske právo)

Dobrý deň, ako postupovať pri nedoručení objednanej zásielky, ktorá bola zaplatená?

Odpoveď: Ako postupovať pri nedodaní objednaného tovaru cez internet?

(odpoveď odoslaná: 07.10.2024)

Dobrý deň,
môžete vyzvať predávajúceho na doručenie tovaru a určite mu nato primeranú lehotu, inak, že odstúpite od zmluvy a budete žiadať vrátenie zaplatenej kúpnej ceny. V prípade, ak už naďalej nemáte záujem ďalej čakať, tak môžete realizovať odstúpenie od zmluvy aj teraz. Toto pošlite predávajúcemu e-mailom a aj poštou. Predávajúci by Vám následne mal peniaze poslať naspäť v lehote 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Podľa ust. § 20 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa: 

(1) Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do

a) 14 dní odo dňa

1. prevzatia tovaru spotrebiteľom podľa odseku 4,

2. uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby,

3. uzavretia zmluvy o dodávaní vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a zmluvy o dodávke a odbere tepla,

4. uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči,

b) 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou.

 


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

Podotázka: Ako postupovať pri nedodaní objednaného tovaru cez internet? (Občianske právo)

Dobrý deň, objednala som si mikinu z internetového obchodu ešte v novembri, no už sú to dva mesiace a tovar stále neprišiel. S firmou sa mi nikako nedarí získať kontakt, ani prostredníctvom sociálnej siete Instagram, ani cez Gmail, keďže na moje správy neodpovedajú. Aké kroky by som mala podniknúť v tejto situácii? Chcela by som vedieť, ako môžem získať svoju objednávku alebo dostáť svoje peniaze späť.

Odpoveď: Ako postupovať pri nedodaní objednaného tovaru cez internet?

(odpoveď odoslaná: 10.01.2024)

Dobrý deň,

skúste adresovať danému obchodu výzvu, ak máte o tovar ešte stále záujem, pričom uveďte, že ak Vám v danej lehote tovar nedodajú, nech považujú výzvu za odstúpenie od zmluvy a žiadajte vrátenie peňazí. Ak o tovar záujem nemáte, tak môžete od zmluvy rovno odstúpiť a požadovať vrátenie peňazí. Toto právo Vám dáva zákon č. 102/2014 Z. z., ktorý sa týka aj online nákupov.

Do výzvy na zvýšenie jej účinku uveďte aj to, že sa Vám situácia javí ako podvod, nakoľko s Vami prestali komunikovať potom, ako ste za tovar zaplatili, a v prípade, ak ďalej nebudú reagovať, tak zvážite podanie trestného oznámenia pre trestný čin podvodu. Výzvu pošlite doporučene poštou a aj e-mailom. 


Podotázka: Ako postupovať pri nedodaní objednaného tovaru cez internet? (Občianske právo)

Dobrý deň, chcem sa opýtať, ako postupovať. Objednal som si balíček, ktorý však po približne 2-3 týždňoch nedorazil. Kontaktoval som firmu, aby som zistil, čo sa deje, keďže som platbu už vykonal prevodom na účet. Odpovedali mi, že zásielku odoslali cez kuriéra SPS. Po komunikácii s kuriérom mi bolo povedané, že balíček prinesil do firmy, ale neoznámil to ani SMS, ani telefonicky, ani nikto balíček neprevzal. Uviedol, že ho nechal pri garážovej bráne v priestoroch rodinného domu a odišiel. Balíček som samozrejme nenašiel. Ako mám postupovať? Po podaní reklamácie mi odpovedali, že oni urobili všetko správne. Ďakujem.

Odpoveď: Ako postupovať pri nedodaní objednaného tovaru cez internet?

(odpoveď odoslaná: 12.08.2023)

Dobrý deň, vami popísaná situácia je veľmi nepríjemná. Ako aj viete, v prípade nákupu na diaľku máte právo na to, aby vám bol balíček doručený bezpečne a v plnom rozsahu. Ak sa tak nestalo, môžete požiadať predajcu o vyriešenie tejto situácie. V prvom rade by som vám odporučil, aby ste sa obrátili na predajcu s požiadavkou o doručenie balíčka znovu alebo o vrátenie peňazí. Predajca by mal mať uzavretú zmluvu s kurierom a mal by sa postarať o vyriešenie tohto problému. Ak predajca nebude ochotný vám pomôcť, budete potrebovať právnu pomoc. Balík sa nepovažuje za doručený spôsobom ako to urobili. Nekonali správne. 


Trápi vás "Ako postupovať pri nedodaní objednaného tovaru cez internet?" a chcete pomôcť?

Podotázka: Ako postupovať pri nedodaní objednaného tovaru cez internet? (Občianske právo)

Prišiel som na to, že ma podviedli. V Česku som si objednal tovar, zaplatil som vopred a tovar mi dodnes neposlali. Písal som im, že chcem vrátiť peniaze, ale neodpovedali. Na telefónne číslo nereagujú. Prosím, ako by som mal pokračovať ďalej?

Odpoveď: Ako postupovať pri nedodaní objednaného tovaru cez internet?

(odpoveď odoslaná: 17.11.2020)

Dobrý deň,
z otázky usudzujeme, že ste kupovali tovar cez internet. Za tovar ste zaplatili vopred.

Na internetovej stránke predávajúceho môže byť zverejnený formulár na odstúpenie od zmluvy ak predávajúci umožňuje aj odstúpenie od zmluvy touto formou pred dodaním tovaru. Uvedené zistíte na internetovej stránke predávajúceho, v jeho obchodných podmienkach. 

Prípadne nám napíšte do podotázok, o ktorý internetový obchod ide (meno eshopu zverejnené nebude, je to len pre našu potrebu - advokát je povinný zachovávať mlčanlivosť).

Ak je táto forma odstúpenia od zmluvy umožnená predávajúcim, využite predmetný formulár na odstúpenie od zmluvy suvedením ident. údajov o objednávke a žiadajte od predávajúceho, aby Vám zaslal potvrdenie, že odstúpenie od zmluvy obdržal a toto akceptuje.

Ak túto formu odstúpenia od zmluvy predávajúci na svojej stránke neumožňuje, pokúste sa odstúpiť od zmluvy emailom s uvedením ident. údajov o objednávke s tým, že objednávka nebola splnená a žiadajte od predávajúceho, aby zaslal potvrdenie, že uvedené odstúpenie od zmluvy akceptuje. V prípade, že predávajúci neponúka možnosť odstúpenia od zmluvy pred zaslaním tovaru Vám ako kupujúcemu, potom je možnosťou len tovar neprevziať.

V prípade problémov treba kontakovať Českú obchodnú inspekci.

 

 

 


Podotázka: Ako postupovať pri nedodaní objednaného tovaru cez internet? (Občianske právo)

Dobrý deň, chcela by som Vás poprosiť o radu a pomoc. Objednala som si tovar cez slovenskú stránku, kde kreatívni ľudia ponúkajú na predaj svoje produkty. S pani sme sa dohodli na platbe vopred, peniaze som odoslala, ale tovar žiaľ neprišiel. Aj po niekoľkých výzvach pani nereaguje. Môžete mi prosím poradiť, ako postupovať? Jediné údaje, ktoré mám k dispozícii, sú číslo účtu a meno s priezviskom. Ďakujem veľmi pekne za radu.

Odpoveď: Ako postupovať pri nedodaní objednaného tovaru cez internet?

(odpoveď odoslaná: 27.12.2018)

Dobrý deň, na Vašu otázku predkladáme odpoveď :

Vo veci nedodania tovaru máte v podstate dve možnosti : 

1./ Urgovať dodanie tovaru.

2./ Odstúpiť od objednávky a žiadať vrátenie peňazí na Váš účet s upozornením pre predávajúceho, že jeho konanie nahlásite vlastníkovi stránky. Poznamenávame, že podľa ust. § 26 zákona o ochrane spotrebiteľa platí, že "povinnosti výrobcu, predávajúceho, dovozcu alebo dodávateľa majú aj osoby, ktoré prevádzkujú činnosti uvedené v § 2 písm. b) až e) bez oprávnenia na podnikanie."

Teda aj na predávajúcu, ktorá Vám tovar nedodala napriek zaplateniu, sa môžu vzťahovať ustanovenia cit. zákona ak vykonáva svoju činnosť bez oprávnenia na podnikanie ak sa toto  oprávnenie v jej prípade vyžaduje a môže jej byť uložená pokuta zo strany Slovenskej obchodnej inšpekcie až od výšky 1660 € aj opakovane. Na uvedenú okolnosť ju môžete upozorniť.

Odporúčame súčasne nahlásiť tento Váš problém nedodania tovaru vlastníkovi stránky. Zrejme vlastník stránky resp. prevádzkovateľ stránky má svoje pravidlá, pri ktorých predávajúci prehlasujú, že ich budú dodržiavať, vrátane dodania tovaru.

 


V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál




V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Ako postupovať pri nedodaní objednaného tovaru cez internet?" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.