Dobrý deň,
ak Vám už skončila viazanosť, tak je potrebné navštíviť pobočku Telekomu, kde požiadate o ukončenie zmluvy, pričom platí 30-dňová výpovedná lehota počítaná od prvého dňa nasledujúceho zúčtovacieho obdobia po doručení výpovede.
Mám taký problém. Chcel som v novom byte internet a televíziu. Bežnú vec som riešil s UPC a Telekomom. Vybrali sme si Telekom pri 23 eurách mesačne a viazanosťou na dva roky. Avšak, hneď po prvom dni sme zistili, že rýchlosť internetu je len 9 Mb/s, a po troch mesiacoch bude znižovaná na 4 Mb/s. Náhodne sme tiež zistili, že naši susedia majú internet od UPC – optický, kde je minimálna rýchlosť 25 Mb/s a mesačný poplatok len 9 eur. Ale keďže chceme zrušiť internet u Telekomu, chcú od nás pokutu 120 eur. Máte nejaké rady, čo s tým môžeme robiť? Ďakujem vopred, s pozdravom.
Dobrý deň, zmluvná pokuta v obdobných výškach pre prípady porušenia viazanosti u rôznych operátorov je bežnou záležitosťou. Právne názory sa na podobné zmluvné pokuty v prípade porušenia viazanosti zmluvy a jej vypovedania pred viazanosťou rôznia. Mnohí zastávajú názor, že takáto zmluvná pokuta je legitímnym nárokom operátora. Väčšina zastáva názor, že takýto postup a takáto úprava ja šikanovaním zákazníkov a spotrebiteľov. Mám za to, že takáto zmluvná pokuta je v súčasnosti už prežitkom a neprijateľnou zmluvnou podmienkou. Mnohí zákazníci sa však súdnych konaní boja (pre časovú náročnosť a možnú finančnú náročnosť), a preto sa rozhodnú radšej zmluvnú pokutu zaplatiť. Aj keď sa v takýchto súdnych konaniach súdy vždy aspoň čiastočne priklonia na stranu spotrebiteľov a v súdnom konaní sú aspoň čiastočne úspešní. Veľakrát totiž súdy vyhlásia ustanovenie upravujúce zmluvnú pokutu za neprijateľnú zmluvnú podmienku a tým pádom za neplatnú. Následne spotrebiteľ zmluvnú pokutu nemusí uhradiť. Záleží teda na presnom znení ustanovenia v zmluve a jeho formulácie. To, či uhradíte zmluvnú pokutu alebo sa v prípadnom súdnom konaní (ak Vás telekom zažaluje) budete brániť záleží na Vás.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
12. februára
Som veľmi spokojná s reakciou na moju otázku. Odporúčam využitie tohto poradenstva.
recenzie
24. septembra
Rýchla a zrozumitelná odpoveď, ktorá naozaj pomôže. Vysoká profesionalita a maximálna moja spokojnosť
recenzie
9. januára
Ďakujem za rýchlu odpoveď. Dostala som skvelý tip ako postupovať a ušetriť ďalšie náklady za právnické služby.
recenzie
17. januára
Veľmi oceňujem ponúknutú možnosť, obrátiť sa na odborníka online. Odpoveď som dostala v krátkom čase a veľmi mi pomohla, ďakujem a odporúčam.
recenzie
17. júna
Rýchla a profesionálna odpoveď, ktorá bola vysvetlená naozaj zrozumiteľným spôsobom aj pre niekoho, kto sa v právnych veciach nevyzná. Ušetrilo mi to nesmierne veľa času pri dohľadávaní informácií..
recenzie
24. novembra
Veľmi mi pomohla advokátska kancelária pána advokáta JUDr. Milana Ficeka, ocitla som sa naozaj vo veľmi zložitej situácii s pani majiteľkou v byte, ktorý som si prenajímala a..
recenzie
13. augusta
Mám len výborné skúsenosti. Či už s bezplatnou poradnou, ale aj s telefonickou konzultáciou. Profesionáli na správnom mieste, a verím, že sme so spoluprácou ešte neskončili..
recenzie
2. januára
Veľmi pekne Vám ďakujem za rýchlu a odbornú odpoveď na moju otázku. Veľmi ste mi pomohli a vyhla som sa tak zbytočným nedorozumeniam. Ešte raz ďakujem a určite Vás odporúčam.
recenzie