Dobrý deň, je potrebné rozlišovať, či telekomunikačná spoločnosť svoju pohľadávku na zaplatenie voči Vám postúpila (previedla) inej spoločnosti alebo len splnomocnila na vymáhanie dlžnej sumy. V každom prípade musíte byť o tejto skutočnosti informovaný a oboznámený so spôsobom vyrovnania svojho peňažného záväzku. Veriteľ (telekomunikačná spoločnosť resp. iná spoločnosť, ktorá je novým majiteľom pohľadávky) môže, no nemusí akceptovať váš návrh na uzavretie dohody o splátkovom kalendári. Ak s návrhom dohody o zaplatení dlhu v splátkach nesúhlasí, ste povinná vyrovnať záväzok v celosti. Príslušenstvom pohľadávky (resp. vášho dlhu) sú napr. aj úroky z omeškania alebo iné sankčné poplatky podľa zmluvy, ktorú ste uzavreli. V prípade, že ste v omeškaní, veriteľ má spravidla na tieto nárok. Skutočnosť, či úroky z omeškania alebo sankčné poplatky veriteľ požaduje v správnej výške, nie je možné overiť bez oboznámenia sa s obsahom zmluvy a súvisiacich zmluvných podmienok.