Dobrý deň,
ak Vám už skončila viazanosť, tak je potrebné navštíviť pobočku Telekomu, kde požiadate o ukončenie zmluvy, pričom platí 30-dňová výpovedná lehota počítaná od prvého dňa nasledujúceho zúčtovacieho obdobia po doručení výpovede.
Mám taký problém. Chcel som v novom byte internet a televíziu. Bežnú vec som riešil s UPC a Telekomom. Vybrali sme si Telekom pri 23 eurách mesačne a viazanosťou na dva roky. Avšak, hneď po prvom dni sme zistili, že rýchlosť internetu je len 9 Mb/s, a po troch mesiacoch bude znižovaná na 4 Mb/s. Náhodne sme tiež zistili, že naši susedia majú internet od UPC – optický, kde je minimálna rýchlosť 25 Mb/s a mesačný poplatok len 9 eur. Ale keďže chceme zrušiť internet u Telekomu, chcú od nás pokutu 120 eur. Máte nejaké rady, čo s tým môžeme robiť? Ďakujem vopred, s pozdravom.
Dobrý deň, zmluvná pokuta v obdobných výškach pre prípady porušenia viazanosti u rôznych operátorov je bežnou záležitosťou. Právne názory sa na podobné zmluvné pokuty v prípade porušenia viazanosti zmluvy a jej vypovedania pred viazanosťou rôznia. Mnohí zastávajú názor, že takáto zmluvná pokuta je legitímnym nárokom operátora. Väčšina zastáva názor, že takýto postup a takáto úprava ja šikanovaním zákazníkov a spotrebiteľov. Mám za to, že takáto zmluvná pokuta je v súčasnosti už prežitkom a neprijateľnou zmluvnou podmienkou. Mnohí zákazníci sa však súdnych konaní boja (pre časovú náročnosť a možnú finančnú náročnosť), a preto sa rozhodnú radšej zmluvnú pokutu zaplatiť. Aj keď sa v takýchto súdnych konaniach súdy vždy aspoň čiastočne priklonia na stranu spotrebiteľov a v súdnom konaní sú aspoň čiastočne úspešní. Veľakrát totiž súdy vyhlásia ustanovenie upravujúce zmluvnú pokutu za neprijateľnú zmluvnú podmienku a tým pádom za neplatnú. Následne spotrebiteľ zmluvnú pokutu nemusí uhradiť. Záleží teda na presnom znení ustanovenia v zmluve a jeho formulácie. To, či uhradíte zmluvnú pokutu alebo sa v prípadnom súdnom konaní (ak Vás telekom zažaluje) budete brániť záleží na Vás.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
24. novembra
Veľmi mi pomohla advokátska kancelária pána advokáta JUDr. Milana Ficeka, ocitla som sa naozaj vo veľmi zložitej situácii s pani majiteľkou v byte, ktorý som si prenajímala a..
recenzie
6. júla
Mám len dobrú skúsenosť. Môžem iba odporučiť.
recenzie
9. decembra
Veľmi ľudský prístup, poradia a pomôžu.
recenzie
25. mája
Ďakujem krásne za vyriešenie môjho problému. Môžem len odporúčať. Reakcia na moju otázku bola rýchla a zrozumiteľná.
recenzie
12. februára
Som veľmi spokojná s reakciou na moju otázku. Odporúčam využitie tohto poradenstva.
recenzie
9. januára
Ďakujem za rýchlu odpoveď. Dostala som skvelý tip ako postupovať a ušetriť ďalšie náklady za právnické služby.
recenzie
2. januára
Veľmi pekne Vám ďakujem za rýchlu a odbornú odpoveď na moju otázku. Veľmi ste mi pomohli a vyhla som sa tak zbytočným nedorozumeniam. Ešte raz ďakujem a určite Vás odporúčam.
recenzie
9. apríla
Som velmi spokojna s rychlou odpovedou! Odporucam vsetkym ci uz platenu, alebo neplatenu sluzbu ( Vyuzila som obidve)
recenzie