Dobrý deň,
ak Vám už skončila viazanosť, tak je potrebné navštíviť pobočku Telekomu, kde požiadate o ukončenie zmluvy, pričom platí 30-dňová výpovedná lehota počítaná od prvého dňa nasledujúceho zúčtovacieho obdobia po doručení výpovede.
Mám taký problém. Chcel som v novom byte internet a televíziu. Bežnú vec som riešil s UPC a Telekomom. Vybrali sme si Telekom pri 23 eurách mesačne a viazanosťou na dva roky. Avšak, hneď po prvom dni sme zistili, že rýchlosť internetu je len 9 Mb/s, a po troch mesiacoch bude znižovaná na 4 Mb/s. Náhodne sme tiež zistili, že naši susedia majú internet od UPC – optický, kde je minimálna rýchlosť 25 Mb/s a mesačný poplatok len 9 eur. Ale keďže chceme zrušiť internet u Telekomu, chcú od nás pokutu 120 eur. Máte nejaké rady, čo s tým môžeme robiť? Ďakujem vopred, s pozdravom.
Dobrý deň, zmluvná pokuta v obdobných výškach pre prípady porušenia viazanosti u rôznych operátorov je bežnou záležitosťou. Právne názory sa na podobné zmluvné pokuty v prípade porušenia viazanosti zmluvy a jej vypovedania pred viazanosťou rôznia. Mnohí zastávajú názor, že takáto zmluvná pokuta je legitímnym nárokom operátora. Väčšina zastáva názor, že takýto postup a takáto úprava ja šikanovaním zákazníkov a spotrebiteľov. Mám za to, že takáto zmluvná pokuta je v súčasnosti už prežitkom a neprijateľnou zmluvnou podmienkou. Mnohí zákazníci sa však súdnych konaní boja (pre časovú náročnosť a možnú finančnú náročnosť), a preto sa rozhodnú radšej zmluvnú pokutu zaplatiť. Aj keď sa v takýchto súdnych konaniach súdy vždy aspoň čiastočne priklonia na stranu spotrebiteľov a v súdnom konaní sú aspoň čiastočne úspešní. Veľakrát totiž súdy vyhlásia ustanovenie upravujúce zmluvnú pokutu za neprijateľnú zmluvnú podmienku a tým pádom za neplatnú. Následne spotrebiteľ zmluvnú pokutu nemusí uhradiť. Záleží teda na presnom znení ustanovenia v zmluve a jeho formulácie. To, či uhradíte zmluvnú pokutu alebo sa v prípadnom súdnom konaní (ak Vás telekom zažaluje) budete brániť záleží na Vás.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
24. novembra
Veľmi mi pomohla advokátska kancelária pána advokáta JUDr. Milana Ficeka, ocitla som sa naozaj vo veľmi zložitej situácii s pani majiteľkou v byte, ktorý som si prenajímala a..
recenzie
4. februára
Spokojnosť vo všetkých smeroch. Promptná reakcia na moje otázky, veľmi jasne vysvetlené ako so situáciou naložit a aké ďalšie kroky sú potrebné.
recenzie
11. júna
Ďakujem za odpoveď. Profesionálny prístup, odpoveď je vystižná a viem co mam očakávať pri konaní.
recenzie
6. júla
Mám len dobrú skúsenosť. Môžem iba odporučiť.
recenzie
6. augusta
Reakcia na moju otázku bola veľmi rýchla a profesionálna. Som rada, že existujú aj takéto advokátske kancelárie, ktoré svojim profesionálnym prístupom ..
recenzie
9. decembra
Veľmi ľudský prístup, poradia a pomôžu.
recenzie
13. augusta
Mám len výborné skúsenosti. Či už s bezplatnou poradnou, ale aj s telefonickou konzultáciou. Profesionáli na správnom mieste, a verím, že sme so spoluprácou ešte neskončili..
recenzie
13. mája
Ďakujem za rýchlu odpoveď, pomohla mi do budúcna s riešením môjho problému, ľudský a profesionálny prístup, odporúčam !
recenzie