Dobrý deň,
na Vašu otázku odpovedáme nasledovné :
1./ Podľa ust. Obč. zákonníka /792a/ počas trvania poistnej zmluvy poisťovateľ poskytuje tomu, kto s ním uzavrel poistnú zmluvu, zmenu všeobecných poistných podmienok a osobitných poistných podmienok. Údaje potrebné pre uzatvorenie poistnej zmluvy musia byť úplné, presné, pravdivé a zrozumiteľné a poskytujú sa písomne v štátnom jazyku SR. Poistený je povinný zachovávať povinnosti, ktoré boli dohodnuté alebo ktoré sú v tomto zákone alebo v poistných podmienkach ustanovené. Z poistenia osôb /§ 816/ má poistený právo, aby mu bola vyplatená dohodnutá suma alebo aby mu bol platený dohodnutý dôchodok, alebo aby mu bolo poskytnuté plnenie vo výške určenej podľa poistných podmienok, ak u neho nastane poistná udalosť.
2./ Poistná zmluva a poistné podmienky obsahujú bližší rozpis práv a povinností účastníkov zmluvy.
3./ Vychádzajúc z Vašej otázky uvádzame ďalej, že podľa zákona o sociálnom poistení, na základe ktorého bola Vaša invalidita potvrdená dlhodobo nepriaznivý zdravotný stav na účely invalidity sa posúdi opätovne, ak sa predpokladá zmena vo vývoji zdravotného stavu a zmena schopnosti vykonávať zárobkovú činnosť. K dôvodom invalidity sa vyjadriť nemôžeme. Ale vyžadovať každomesačné predkladanie lekárskych odborných nálezov je zvláštne. Podľa zákona o soc. poistení /§ 153/ posudkový lekár posudzuje na účely sociálneho poistenia pri kontrolných lekárskych prehliadkach zdravotný stav, schopnosť vykonávať zárobkovú činnosť a pracovnú schopnosť poistenca a poškodeného
a) v lehote určenej pri predchádzajúcom posudzovaní alebo aj skôr, ak zistí posudkovo významné skutočnosti, ktoré odôvodňujú vykonanie kontrolnej lekárskej prehliadky,
b) na podnet inej fyzickej osoby alebo právnickej osoby. Tou môže byť aj Vaša poisťovňa/.
Trvanie invalidity podľa zák. o soc. poistení sa nepreskúmava, ak pri kontrolnej lekárskej prehliadke nebola určená lehota jej ďalšieho uskutočnenia.
Záver : Je potrebné prečítať si poistné podmienky k samotnej zmluve /periodicita predkladania dokladov pre poisťovňu/. Ak nie ste spokojná resp. máte námietky voči postupu poisťovne odporúčame, aby ste od nich písomne vyžiadala dôvod predkladania odborných lekárskych správ každý mesiac. Ak odpoveď nebude pre Vás dostačujúca odporúčame, aby ste sa obrátila na Národnú banku Slovenska ako orgán dohliadajúci nad poisťovníctvom.