Si advokát? Chceš napredovať v kariére? Nezmeškaj príležitosť stať sa súčasťou prestížnej advokátskej kancelárie!
Klikni sem pre viac informácií.
Máte
otázku?

Ako reklamovať mobilný telefón?


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Prešov

Otázka: Ako reklamovať mobilný telefón?

Dobrý deň, chcela by som sa informovať ohľadom reklamácie mobilného telefónu. Nedávno som bola v predajni reklamovať svoj mobil, ktorý je ešte v záruke. Na predajňu som priniesla originálnu krabičku, aj keď viem, že podľa zákona ju nemusím predložiť, a tiež záručný list a bloček. Predajkyňa mi, však, povedala, že nemôže prijať moju reklamáciu, keďže som nedodala originálnu nabíjačku a slúchadlá, ktoré mi boli priložené k telefónu. Chcela by som sa opýtať, môže predávajúci naozaj klásť takéto požiadavky? Ďakujem Vám pekne za odpoveď.

Odpoveď: Ako reklamovať mobilný telefón?

Dobrý deň, pri reklamácii tovaru platí, že predávajúci je povinný prijať a vybaviť každú riadne uplatnenú reklamáciu, pokiaľ ste vadný výrobok reklamovali v rámci 2-ročnej záručnej doby, a to bez ohľadu na to, akým spôsobom neskôr reklamáciu vybaví. Ako kupujúci - spotrebiteľ môžete uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby, alebo u určenej osoby. V prípade, že predávajúci zamietne prijať reklamáciu, môžete sa obrátiť so žiadosťou o prešetrenie na príslušný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie podľa sídla predávajúceho.

Trápi vás "Ako reklamovať mobilný telefón?" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Ako reklamovať mobilný telefón? (Občianske právo)

Dobrý večer, mám jednu otázku týkajúcu sa reklamácie. Nedávno som reklamoval svoj vodotesný mobil s ochranou IP68, do ktorého sa dostala voda. Po reklamácii mi prišla odpoveď, kde tvrdia, že prišlo k oxidácii telefónu a moja reklamácia bola zamietnutá. Neviem, čo by som mal ďalej robiť. Veľmi by som ocenil akúkoľvek radu. Ďakujem.

Odpoveď: Ako reklamovať mobilný telefón?

(odpoveď odoslaná: 28.08.2019)

Dobrý deň,

ak ste ho reklamovali v záručnej dobe a do roka od kúpy, potom Vám museli k zamietnutiu dať aj odborné vyjadrenie, prečo ju zamietajú. V takýchto prípadoch má spotrebiteľ má možnosť si dať urobiť vlastný znalecký posudok, či odborné vyjadrenie a keď vyvráti stanovisko predávajúceho, môže uplatniť svoje práva na súde. Rovnako môžete využiť alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, prípadne dať podnet na slovenskú obchodnú inšpekciu.


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

Podotázka: Ako reklamovať mobilný telefón? (Občianske právo)

Dobrý večer. Potreboval by som radu. Môj syn si kúpil používaný mobil bez príslušných dokladov a po dvoch týždňoch sme zistili, že bol kradnutý. Mobil nám polícia skonfiskovala a máme doklad o jeho zabavení. Máme tiež telefónne číslo predajcu, ktoré sme poskytli polícii. Skúšali sme sa dohodnúť s predajcom mobilu, no ten odmieta vrátiť nám peniaze. Môj syn je smutný a nejde len o malú sumu. Poradíte mi prosím, ako mám postupovať, aby som získal späť svoje peniaze? Ďakujem.

Odpoveď: Ako reklamovať mobilný telefón?

(odpoveď odoslaná: 26.03.2019)

Dobrý deň, v tomto prípade môžeme povedať, že kúpna zmluva medzi Vašim synom a predávajúcim bola neplatná. Podľa § 39 Občianskeho zákonníka:"Neplatný je právny úkon, ktorý svojím obsahom alebo účelom odporuje zákonu alebo ho obchádza alebo sa prieči dobrým mravom.". V tomto prípade ide najmä o rozpor so zásadami občianskeho práva, najmä zásadou, že nikto nemôže na iného previesť viac práv, než sám má. Nakoľko bol mobil kradnutý, predávajúci nemohol byť jeho vlastníkom a tým pádom nemohol previesť vlastnícke právo na Vášho syna. Preto je tento úkon neplatný. Plnenie už poskytnuté na základe absolútne neplatnej scudzovacej zmluvy predstavuje potom bezdôvodné obohatenie. So záznamom z polície by ste mohli na súde žalovať vydanie bezdôvodného obohatenia.


Podotázka: Ako reklamovať mobilný telefón? (Občianske právo)

Dobrý deň, prosím o radu, ako najlepšie postupovať v prípade, keď predajca uznal moju reklamáciu, opravil telefón, no zároveň poškodil displej (poškriabal). Reklamáciu som ešte neprevzal. Predajca, resp. servis mi evidentne poškodil telefón, keďže v čase, keď som zadával reklamáciu a odovzdával telefón predajcovi, displej nebol ešte poškodený (ani predajca v zápise o reklamácii pri preberaní telefónu neuviedol žiadne poškodenie ako napr. poškriabaný displej). Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Ako reklamovať mobilný telefón?

(odpoveď odoslaná: 06.02.2019)

Dobrý deň, 
na Vašu otázku predkladáme nasledovnú odpoveď :
Odporúčame dostaviť sa do predajne  na prevzatie vybavenej reklamácie, ale telefón neprevziať s tým, že požadujte bezplatnú opravu displeja.

Ako uvádzate v otázke, tovar bol prevzatý na reklamáciu v takom stave, že displej nebol poškodený, teda uvedená skutočnosť by mala vyplývať z potvrdenia reklamácie, v akom stave sa tovar - telefón na reklamáciu preberá, či je alebo nie je poškodený. 

Pokiaľ tam nie je nič uvedené o stave, sme názoru, že predajca resp. servis má displej opraviť - bezplatne vymeniť.


Trápi vás "Ako reklamovať mobilný telefón?" a chcete pomôcť?

Podotázka: Ako reklamovať mobilný telefón? (Občianske právo)

Dobrý deň, mám istý problém. Vymenil som si s jedným pánom mobilný telefón vyššej hodnoty. Po niekoľkých týždňoch používania mi polícia oznámila, že telefón je kradnutý, a musel som ho preto odovzdať. Keď som kontaktoval pána, s ktorým som si telefóny vymenil, odpovedal mi, že telefón, ktorý som si s ním vymenil, už nemá, pretože ho predal. Tým som však utrpel škodu približne vo výške 500€ a neviem, ako situáciu ďalej riešiť. Neviem, či by som mal kontaktovať políciu, či čakať, alebo čo vlastne môžem v mojom prípade robiť. Som z toho zúfalý, pretože nemám práve peniaze na nákup rovnakého telefónu a vznikla mi nemalá škoda. Za odpoveď vopred ďakujem.

Odpoveď: Ako reklamovať mobilný telefón?

(odpoveď odoslaná: 26.03.2016)

Dobrý deň, 

odporúčam Vám podať trestné oznámenie. V uvedenom prípade by sa mohlo jednať o podvod (ak vedel, že mobil je kradnutý a aj napriek tomu Vám ho predal, s cieľom obohatiť sa). Rovnako uveďte, že Vám vznikla škoda a v akej výške. Trestný súd môže rozhodnúť aj o povinnosti nahradiť škodu alebo Vás odporučí na občianske súdne konanie, kde môžete podať žalobu. 


Podotázka: Ako reklamovať mobilný telefón? (Občianske právo)

Dobrý deň, chcem sa informovať. Vo februári 2015 som prostredníctvom inzerátu uverejneného na internete zakúpila mobilný telefón na dobierku. Telefón bol bez zmluvy. Predávajúci ma ubezpečil, že záruka na telefón je dva roky a v prípade akýchkoľvek otázok sa mám ozvať. Prvý doručený mobil mal poškodený displej, a tak mi predajca obratom poslal iný kus. Avšak po pár dňoch sa prejavili chyby a teraz je mnoho funkcií nedostupných a nefunkčných. Predávajúci má vypnutý telefón a na sociálnych sieťach na moje žiadosti o vyriešenie problému nereaguje. Mám jeho meno, adresu a doklad z pošty o dobierke. Na polícii ma však upovedomili, že keďže nedisponujem kúpnou zmluvou, nepomôžu mi. Cena zariadenia bola 180 EUR, náklady na novú batériu 29,99 EUR a náklady na opravu v servise 15 EUR. V servise ma upovedomili, že telefón je neopraviteľný, a to z dôvodu, že operačný systém v ňom od predajcu nie je oficiálna verzia. Viete mi prosím poradiť, ako mám postupovať? Ďakujem.

Odpoveď: Ako reklamovať mobilný telefón?

(odpoveď odoslaná: 12.10.2015)

Dobrý deň

v prvom rade, pokiaľ máte údaje o predajcovi, zašlite mu oficiálny list s tým, že žiadate o vrátenie peňazí (samozrejme s tým, že mu mobilný telefón vrátite) z toho dôvodu, že tento je nefunkčný, resp. že odstúpujete od zmluvy. Môžete sa obrátiť aj na SOI (Slovenskú obchodnú inšpekciu) a informovať ich o danom predajcovi a o jeho pochybných obchodoch. Pokiaľ ani toto nepomôže, je možné domáhať sa svojich peňazí súdnou cestou. 

Do budúcnosti Vám dávam na vedomie, že v zmysle § 620 ods. 4 OZ je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list) na žiadosť kupujúceho. Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe. Taktiež podľa § 16 zák. č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, je predávajúci povinný vydať spotrebiteľovi doklad o kúpe výrobku alebo o poskytnutí služby.

 


V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál




V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Ako reklamovať mobilný telefón?" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.