Dobrý deň, poslal som balík Slovenskou poštou. Išlo o dobierku v hodnote 163 €, v ktorej sa nachádzal mobilný telefón s trhovou cenou približne 250 €. Balík som zabudol poistiť a ani žiadný zamestnancov ma na to neupozornil. Môj balík bol následne stratený, prípadne odcudzený. Samozrejme, podal som reklamáciu, v ktorej som žiadal vrátenie celej dobierkovej sumy - 163 €. Reklamáciu mi uznali, avšak škodu mi uhradili iba do výšky 14 € z dôvodu nepoistenia zásielky. Môj názor je, že keďže to bola dobierka, hodnota balíka je jasne preukázateľná. Rád by som sa opýtal, je možné nejakým spôsobom vymáhať od Slovenskej pošty zvyšnú dobierkovú sumu? Mám reálne šance dostať svoje peniaze späť? Za odpoveď vopred ďakujem.
Dobrý deň, v zmysle § 34 ods. 1 zákona č. 507/2001 Z.z. o poštových službách, poskytovateľ univerzálnej služby (pošta) zodpovedá za škodu, ktorá vznikla odosielateľovi nedodaním vybratej poštovej zásielky, dodaním poškodenej poštovej zásielky alebo stratou, odcudzením, poškodením alebo zničením poštovej zásielky počas odbernej lehoty a úložnej lehoty. Podľa nasledujúceho odseku, odosielateľ má právo na náhradu škody od poskytovateľa univerzálnej služby. Právo na náhradu škody musí odosielateľ uplatniť u neho do šiestich mesiacov odo dňa vybratia poštovej zásielky alebo poukázania hotovostnej platby; inak toto právo zanikne. Rozsah náhrady škody je upravený v nasledujúcom ustanovení zákona, podľa ktorého odosielateľovi patrí náhrada škody v rozsahu: a)dvadsaťnásobok poštovej sadzby za službu doporučene podľa tarify, ak ide o nedodanie doporučenej zásielky alebo o zničenie jej obsahu, alebo b) skutočná škoda, najviac však dvojnásobok najnižšej poštovej sadzby podľa tarify za každých 500 g obsahu, ak ide o nedodanie nepoisteného balíka. Vo vašom prípade pošta pri náhrade škody postupovala zrejme podľa prvého prípadu a teda, podľa môjho názoru, v zmysle zákona.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
17. januára
Veľmi oceňujem ponúknutú možnosť, obrátiť sa na odborníka online. Odpoveď som dostala v krátkom čase a veľmi mi pomohla, ďakujem a odporúčam.
recenzie
16. januára
Som naozaj nadmieru spokojný...profesionálny prístup, absolútne korektné jednanie, pri jednej z mojich otázok vypracovanie a zaslanie odpovede na doplňujúce otázky..
recenzie
24. novembra
Veľmi mi pomohla advokátska kancelária pána advokáta JUDr. Milana Ficeka, ocitla som sa naozaj vo veľmi zložitej situácii s pani majiteľkou v byte, ktorý som si prenajímala a..
recenzie
25. mája
Ďakujem krásne za vyriešenie môjho problému. Môžem len odporúčať. Reakcia na moju otázku bola rýchla a zrozumiteľná.
recenzie
9. decembra
Veľmi ľudský prístup, poradia a pomôžu.
recenzie
14. októbra
Odpoveď na moju otázku bola dostatočná a vyčerpávajúca. V budúcnosti sa rada opätovne na túto advokátsku kanceláriu obrátim. Odporúčam v každom prípade, Beláková
recenzie
2. januára
Veľmi pekne Vám ďakujem za rýchlu a odbornú odpoveď na moju otázku. Veľmi ste mi pomohli a vyhla som sa tak zbytočným nedorozumeniam. Ešte raz ďakujem a určite Vás odporúčam.
recenzie
1. novembra
Ďakujem veľmi pekne za radu veľmi mi to pomohlo, viem čo môžem podniknúť a byť si pri tom istý, že robím správne. Ešte raz ďakujem a určite odporúčam
recenzie