Dobrý deň, poslal som balík Slovenskou poštou. Išlo o dobierku v hodnote 163 €, v ktorej sa nachádzal mobilný telefón s trhovou cenou približne 250 €. Balík som zabudol poistiť a ani žiadný zamestnancov ma na to neupozornil. Môj balík bol následne stratený, prípadne odcudzený. Samozrejme, podal som reklamáciu, v ktorej som žiadal vrátenie celej dobierkovej sumy - 163 €. Reklamáciu mi uznali, avšak škodu mi uhradili iba do výšky 14 € z dôvodu nepoistenia zásielky. Môj názor je, že keďže to bola dobierka, hodnota balíka je jasne preukázateľná. Rád by som sa opýtal, je možné nejakým spôsobom vymáhať od Slovenskej pošty zvyšnú dobierkovú sumu? Mám reálne šance dostať svoje peniaze späť? Za odpoveď vopred ďakujem.
Dobrý deň, v zmysle § 34 ods. 1 zákona č. 507/2001 Z.z. o poštových službách, poskytovateľ univerzálnej služby (pošta) zodpovedá za škodu, ktorá vznikla odosielateľovi nedodaním vybratej poštovej zásielky, dodaním poškodenej poštovej zásielky alebo stratou, odcudzením, poškodením alebo zničením poštovej zásielky počas odbernej lehoty a úložnej lehoty. Podľa nasledujúceho odseku, odosielateľ má právo na náhradu škody od poskytovateľa univerzálnej služby. Právo na náhradu škody musí odosielateľ uplatniť u neho do šiestich mesiacov odo dňa vybratia poštovej zásielky alebo poukázania hotovostnej platby; inak toto právo zanikne. Rozsah náhrady škody je upravený v nasledujúcom ustanovení zákona, podľa ktorého odosielateľovi patrí náhrada škody v rozsahu: a)dvadsaťnásobok poštovej sadzby za službu doporučene podľa tarify, ak ide o nedodanie doporučenej zásielky alebo o zničenie jej obsahu, alebo b) skutočná škoda, najviac však dvojnásobok najnižšej poštovej sadzby podľa tarify za každých 500 g obsahu, ak ide o nedodanie nepoisteného balíka. Vo vašom prípade pošta pri náhrade škody postupovala zrejme podľa prvého prípadu a teda, podľa môjho názoru, v zmysle zákona.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
3. septembra
Som veľmi spokojná s prístupom pána Judr. Ficeka a rýchlej odpovede na moju otázku. Vrelo odporúčam každému..
recenzie
25. júla
Som Vám veľmi vďačný za radu. Maximálna spokojnosť. Veľmi ochotný prístup, ktorý sa len tak nevidí.
recenzie
3. júla
Veľmi dobré a jednoduché vysvetlenie právnych vecí.... Odporúčam každému,kto potrebuje právnu pomoc...
recenzie
9. januára
Ďakujem za rýchlu odpoveď. Dostala som skvelý tip ako postupovať a ušetriť ďalšie náklady za právnické služby.
recenzie
6. júla
Mám len dobrú skúsenosť. Môžem iba odporučiť.
recenzie
24. novembra
Veľmi mi pomohla advokátska kancelária pána advokáta JUDr. Milana Ficeka, ocitla som sa naozaj vo veľmi zložitej situácii s pani majiteľkou v byte, ktorý som si prenajímala a..
recenzie
13. augusta
Mám len výborné skúsenosti. Či už s bezplatnou poradnou, ale aj s telefonickou konzultáciou. Profesionáli na správnom mieste, a verím, že sme so spoluprácou ešte neskončili..
recenzie
11. februára
Ochotný a profesionálny prístup. Doporučujem!
recenzie