Dobrý deň,
v prípade, ak ste zmluvu o kúpe vozidla uzatvárali ako fyzická osoba, nepodnikateľ ide o spotrebiteľský vzťah. Podľa zákona č. 250/2007 o ochrane spotrebiteľa, ktorý sa uplatní na vzťahy vzniknuté pred 30.6.2024.
V zmysle ust. § 18 ods. 4 zákona o ochrane spotrebiteľa č. 250/2007 Z.z. : "Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu; na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie."
Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
Podľa § 18 ods. 6 zákona o ochrane spotrebiteľa: "Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Tým nie je dotknutá povinnosť predávajúceho podľa odseku 9."
Odporúčam Vám trvať na tom, aby došlo k odbornému posúdeniu. Ak ani potom reklamáciu neuznajú, môžete zvažovať podanie návrhu na súd, kde by ste museli preukázať, že poškodenie nie je mechanického pôvodu spôsobeného bežným užívaním. Taktiež sa môžete obrátiť na Slovenskú obchodnú inšpekciu so žiadosťou o preskúmanie riešenia reklamácie.