Dobrý deň,
vo Vašom prípade ide o typický spotrebiteľský spor týkajúci sa reklamácie tovaru v záručnej dobe. Podľa § 18 zák. o ochrane spotrebiteľa má spotrebiteľ právo na reklamáciu vady tovaru v záručnej dobe, ktorá je štandardne 24 mesiacov od prevzatia tovaru, ak predávajúci neposkytol dlhšiu záruku. Ak sa vada prejaví do 12 mesiacov od kúpy, predpokladá sa, že existovala už pri prevzatí, pokiaľ predávajúci nepreukáže opak :
Citujeme ust. § 620 Občianskeho zákonníka :
"Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa § 619 ods. 1 až 3, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mala vec už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady. "
Zamietnutie reklamácie s odôvodnením „mechanické poškodenie“ je častý argument predávajúcich, avšak nie vždy je oprávnený. Mechanické poškodenie znamená poškodenie spôsobené vonkajším zásahom, nesprávnym používaním alebo údržbou, nie bežným používaním podľa návodu. Ak ste nože používali bežným spôsobom, ručne umývali a neboli vystavené neprimeranému zaťaženiu, zamietnutie reklamácie nemusí byť oprávnené - sama uvádzate, že nože sa na čepely štiepia.
Odporúčam nasledovné :
1. Vyžiadajte si písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie, vrátane odborného posudku, na základe ktorého bola reklamácia zamietnutá. Predávajúci je povinný Vám toto odôvodnenie poskytnúť.
2. Ak s odôvodnením nesúhlasíte, môžete podať písomnú námietku priamo predávajúcemu a žiadať opätovné prešetrenie reklamácie.
3. Ak predávajúci nevyhovie, odporúčam obrátiť sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu, ktorá dohliada na dodržiavanie práv spotrebiteľov. SOI môžete podať podnet na prešetrenie postupu predávajúceho.
4. Ak by ste chceli postupovať súdnou cestou, je vhodné si zabezpečiť znalecký posudok, ktorý potvrdí, že vada vznikla bežným používaním a nie nesprávnym zaobchádzaním.
Ak predávajúci preukáže, že vada vznikla nesprávnym používaním, reklamácia nebude uznaná. Ak však vada vznikla bežným používaním, máte právo na opravu, výmenu alebo vrátenie peňazí.
Vždy komunikujte písomne a uchovávajte si všetku dokumentáciu (doklad o kúpe, reklamačný protokol, komunikáciu s predávajúcim). Pozrite aj recenzie na uvedený výrobok priamo na stránke predávajúceho.