Dobrý deň,
z otázky predpokladáme, že čižmy ste si kúpili pred menej ako rokom.
Len poznámka na úvod pre predávajúceho : topánky sú určené na nosenie na nohách.
Ak ste tovar reklamovali u predávajúceho, je povinný vám zo zákona vydať písomný doklad o podaní reklamácie v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa a nie len ústne povedať, že reklamáciu neprijíma z dôvodu, že nemáte krabicu od čižiem. Predávajúci nemôže požadovať uplatnenie resp. prijatie reklamácie dodaním krabice od čižiem. Podmienkou reklamácie nie je krabica od topánok, ale predloženie dokladu o kúpe tovaru, čo ste vy splnili.
Odporúčam kamennú predajňu navštíviť opätovne a žiadať písomné prijatie reklamácie, ktorý doklad je povinný vám predávajúci vydať. Vy ako kupujúca máte v tomto prípade nárok na bezplatné odstránenie vady v zmysle ust. § 622 a nasl. Obč. zákonníka:
" § 622
(1) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
(2) Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
/3) Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
§ 623
(1) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
(2) Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci."
V prípade, že vašej požiadavke nebude vyhovené a reklamácia nebude písomne prijatá, kontaktuje Slov. obchodnú inšpekciu.