Máte
otázku?

Výmena tovaru bez originálneho blocku


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Banská Bystrica

Otázka: Výmena tovaru bez originálneho blocku

Dobrý deň, mal som až trikrát uznanú reklamáciu na telefón v kamennom obchode a schválili mi výmenu tovaru. Problém je v tom, že mám iba kópiu bločku a povedali mi, že potrebujem originál. Viem, že pri reklamácii stačí kópia, ale pri odstúpení od kúpnej zmluvy je potrebný originál. Aký je teda postup pri výmene tovaru? Za odpoveď ďakujem.

Odpoveď: Výmena tovaru bez originálneho blocku

Dobrý deň,

zákon neustanovuje pre spotrebiteľa povinnosť predložiť pokladničný blok na to, aby mohol uplatniť svoje právo na reklamáciu. Je to síce bežná prax, nakoľko bločkom preukazujete, že ide o tovar zakúpený v predajni, avšak bloček ešte nemusí preukazovať, že ste skutočne vlastník. Podľa § 4 ods. 2 písm. a) Zákona o ochrane spotrebiteľa Predávajúci nesmie ukladať spotrebiteľovi povinnosti bez právneho dôvodu. Podľa môjho právneho názoru v tomto prípade od Vás predávajúci vyžaduje robiť niečo, čo Vám zákon neukladá a k tomu Vás nútiť nemôže. Vlastníctvo a a kúpu tovaru v danom obchode môžete preukázať napríklad aj výpisom z účtu, či záručným listom. Dôležité je preukázať, že ide o tovar zakúpený u daného predávajúceho, že neuplynula záručná doba. Keďže ste mobil reklamovali už trikrát, musel Vám predávajúci vydať potvrdenie o vybavení reklamácie, ktoré tieto údaje vlastne obsahuje. Pokúste sa teda predávajúcemu vysvetliť situáciu a trvajte na výmene tovaru aj bez originálneho dokladu.

 

Trápi vás "Výmena tovaru bez originálneho blocku" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Výmena tovaru bez originálneho blocku (Občianske právo)

Dobrý deň, prosím Vás, zakúpila som v lekárni sirup pre dcéru. Sirup je však závadný - má zelenú farbu a zapácha. V lekárni mi ho nechcú vymeniť ani vrátiť peniaze. Žiaľ, nemôžem nájsť blok od kúpy.

Odpoveď: Výmena tovaru bez originálneho blocku

(odpoveď odoslaná: 06.11.2023)

Dobrý deň, vo veci možno máte kartu prísl. lekárne, kde sa vám zbierajp body za nákup, alebo ste paltili bankomatovou kartou. Ak by toto nepomohlo, je možné že celá zásielka resp. prísl. šarža sirupu je prípadne aj po záruke, preto odporúčam kontaktovať Slov. obchodnú inšpekciu s celým poisom situácie. Kontaktujte SOI podľa sídla lekárne v konk. meste.


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

Podotázka: Výmena tovaru bez originálneho blocku (Občianske právo)

Dobrý deň, kúpil som knihu na narodeniny a stratil som blok. Kúpil som túto knihu už v novembri, avšak narodeniny boli až vo februári. Osoba, ktorej som ju chcel darovať, túto knihu už vlastnila, preto by som ju chcel vymeniť. Je zjavné, že kniha nebola ani otvorená. Je možné tovar takto vymeniť?

Odpoveď: Výmena tovaru bez originálneho blocku

(odpoveď odoslaná: 08.02.2023)

Dobrý deň, odporúčam kontaktovať predávajúceho priamo v jeho predajni. Bude na jeho dobrej vôli, že Vám knihu vymení za inú, lebo to nie je jeho povinnosť. Odporúčam do predajne zobrať aj exemplár knihy od osoby, ktorej ste chceli knihu darovať.


Podotázka: Výmena tovaru bez originálneho blocku (Občianske právo)

Dobrý deň, dňa 4. 8. 2022 som zakúpila zlaté hodinky ako darček pre moju švagrinú. Dňa 13. 8. 2022 sme sa rozhodli, že by jej lepšie pristali strieborné hodinky. Pokúsili sme sa ich vymeniť v kamennom obchode, kde sme ich pôvodne kúpili. Predávajúci to však odmietol s vysvetlením, že výmena je možná len do troch dní od nákupu. Mám otázku, mal predávajúci pravdu? Alebo existuje nejaký spôsob, ako to vyriešiť? Nemienim peniaze vraťať, iba si vyžiadam výmenu. Vopred ďakujem za informáciu. S pozdravom, Marta.

Odpoveď: Výmena tovaru bez originálneho blocku

(odpoveď odoslaná: 15.08.2022)

Dobrý deň, porozumeli sme vašej otázke, ku ktorej uvádzame, že predávajúci nie je povinný vám tovar vymeniť za iný, keďže tovar nevykazuje žiadne vady. Chyba vo farme, resp. vhodnosť farby pre obdarovaného nie je dôvodom na výmenu tovaru. Škoda, že pri kúpe tovaru ste sa priamo nedohodli s predávajúcim na možnosti výmeny z tohto dôvodu - výmena za inú farbu, čo by malo následne vyplývať z potvrdenia predávajúceho napr. na pokladničnom doklade alebo záručnom liste.


Trápi vás "Výmena tovaru bez originálneho blocku" a chcete pomôcť?

Podotázka: Výmena tovaru bez originálneho blocku (Občianske právo)

Dobrý deň, Rada by som sa informovala, ako postupovať, keď nemám doklad z registrácie pokladne a tovar je poškodený. Poškodenie bolo uznávané, avšak žiadajú originál dokladu z registračnej pokladne. S pozdravom, Irena

Odpoveď: Výmena tovaru bez originálneho blocku

(odpoveď odoslaná: 09.10.2021)

Dobrý deň,  z otázky vyplýva, že predávajúci v podstate reklamáciu uznal, ale žiada od Vás ako kupujúceho doklad z registračnej pokladne.

Na Vami položenú otázku uvádzame, že žiadny zákon nepredpisuje, aby kupujúci pri uplatnení reklamácie predložil originál pokladničného dokladu z registračnej pokladne. Vy môžete uvedenú okolnosť preukázať aj záručným listom alebo napr. výpisom z bankového účtu. Ak by ste platili prostredníctvom platobnej karty, potom aj predávajúci má predmetný doklad o úhrade kúpnej ceny.

K týmto otázkam sa už niekoľko krát vyjadrovala aj Slovenská obchodná inšpekcia /napr. : https://www.soi.sk/sk/najcastejsie-otazky/reklamacie/Staci-k-uplatneniu-reklamacie-zarucny-list-.soi/.

Ak by Vám táto naša odpoveď nebola postačujúca pre vybavenie reklamácie u predávajúceho, kontaktujte Slovenskú obchodnú inšpekciu.


Podotázka: Výmena tovaru bez originálneho blocku (Občianske právo)

Dobrý deň, kúpil som si bicykel cez inzerát, vraj bol nový, no malo používaný. Dohoda znela tak, že ak bude niečo s bicyklom v neporiadku, môžem ho do mesiaca vrátiť. Napriek tomu, že som chcel bicykel vrátiť už nasledujúci deň, bol som informovaný, že ho predavač nevezme späť. Nepodal mi žiadny bloček ani kúpnu zmluvu. Existuje nejaká možnosť, ako si svoje práva vymôcť? Ďakujem.

Odpoveď: Výmena tovaru bez originálneho blocku

(odpoveď odoslaná: 04.04.2019)

Dobrý deň, ak ste sa takto dohodli iba ústne, bude veľmi ťažké preukázať, že k takejto dohode naozaj došlo. Zo zákona máte právo odstúpiť od zmluvy iba v prípade, že vec má vadu, ktorá ju robí neupotrebiteľnou, alebo má vlastnosti, o ktorých Vás predávajúci uistil, alebo nemá vlastnosti Vami vymienené. Ak však na Váš prípad nespadá ani jedna z uvedených alternatív a vec má vadu, ktorá vyšla dodatočne najavo, máte právo na primeranú zľavu z ceny. § 597 ods.1 Občianskeho zákonníka: "Ak dodatočne vyjde najavo vada, na ktorú predávajúci kupujúceho neupozornil, má kupujúci právo na primeranú zľavu z dojednanej ceny zodpovedajúcu povahe a rozsahu vady; (...)".

Vo Vašom prípade je teda potrebné skúmať dôvod, pre ktorý chcete vrátiť bicykel, teda odstúpiť od zmluvy. Ak je to z dôvodov vyššie uvedených, máte právo odstúpiť od zmluvy.


V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál



Podotázka: Výmena tovaru bez originálneho blocku (Občianske právo)

Dobrý deň. Potrebujem reklamovať telefón, ktorý je ešte rok v záruke. Navštívil som kamennú predajňu, ale zdá sa, že už tam končia - nikto tam nebol. Otváraciu dobu nemajú nikde vystavenú a telefonický kontakt, ktorý tam je vystavený, nezvoní. Majú tam aj e-mailovú adresu, na ktorú som napísal viackrát, no nikto mi neodpovedal. Prosím vás o radu, ako mám ďalej postupovať. Ďakujem.

Odpoveď: Výmena tovaru bez originálneho blocku

(odpoveď odoslaná: 30.01.2019)

Dobrý deň, 

podľa ust. § 18 zákona o ochrane spotrebiteľa platí :

"Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby, alebo u určenej osoby. Určená osoba môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného výrobku, inak reklamáciu postúpi predávajúcemu na vybavenie."

Určenou osobou je osoba oprávnená výrobcom na vykonávanie záručných opráv. 

T.j. : Reklamáciu môžete uplatniť aj v inej predajni predajcu ako v tej, kde bol telefón zakúpený.

Prípadne napíšte meno prevádzky do podotázok a budeme sa snažiť nájsť riešenie - zodpovieme Vám neverejne - odpoveď bude zaslaná len Vám, nebude zverejnená.

Advokát je povinný zachovávať mlčanlivosť.

 



V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Výmena tovaru bez originálneho blocku" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.