Dobrý deň,
vo Vašom prípade len plníte povinnosti uložené štátom /povinná karanténa/ a preto ak by ste na uvedený pobyt /zrejme len ubytovanie v chate/ by mohlo teoreticky, a možno aj prakticky dôjsť k rozšíreniu ochorenia. Otázke prípadnej trestnej zodpovednosti za šírenie ochorenia sme sa venovali aj v konkrétnom článku na našej stránke /Trestné stíhanie za šírenie COVID 19 ?/.
V otázke neuvádzate, či ide o podnikateľa, ktorý prevádzkuje konkrétne zariadenie, alebo len napr. cez soc. siete ste si našli ponuku ubytovania, či vôbec podnikateľ, poskytovateľ ubytovania má na svojej stránke zverejnené všeobecné obchodné podmienky v zmysle ust. Obč. zákonníka, ako aj zákona o ochrane spotrebiteľa. Nepoznáme konkrétne okolnosti Vášho prípadu, hlavne objednania ubytovania.
Z otázky usudzujeme, že ste si cez internet objednali ubytovanie v určitom zariadení v SR u podnikateľa, ktorý má objednávkový systém cez internet a pobyt nemôžete z vyššie uvedených dôvodov absolvovať.
Odporúčame odstúpiť od zmluvy o ubytovaní s poukázaním na dôvody, ktoré uvádzate v otázke a poukázať na ust. § 53 Obč. zákonníka, podľa ktorého platí, že za neprijateľné podmienky uvedené v spotrebiteľskej zmluve sa považujú najmä ustanovenia, ktoré /okrem iných/
umožňujú dodávateľovi, aby spotrebiteľovi nevydal ním poskytnuté plnenie aj v prípade, ak spotrebiteľ neuzavrie s dodávateľom zmluvu alebo od nej odstúpi, ako aj v prípade, ak požadujú od spotrebiteľa, ktorý nesplnil svoj záväzok, aby zaplatil neprimerane vysokú sumu ako sankciu spojenú s nesplnením jeho záväzku.
Naviac, ak Vám bola nariadená karantéra, v prípade porušenia povinností v zmysle zákona o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia by Vám mohla byť uložená pokuta až 5000 €.
Z uvedených ustanovení Obč. zákonníka vyplýva, že predávajúci /ubytovateľ - podnikateľ/ nemôže od Vás požadovať, aby z dôvodu nemožnosti absolvovania pobytu ste v podstate zaplatili pokutu /nevrátenie uhradenej zálohy/, za to, že pobyt neabsolvujete.
Súčasne žiadajte vrátenie zaplatenej zálohy.