Dobrý deň,
vo Vašom prípade ide o situáciu, ktorá sa javí ako možné porušenie práv spotrebiteľa pri zmluve uzavretej na diaľku, konkrétne prostredníctvom internetu.
Podľa § 52 a nasl. Občianskeho zákonníka a zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku máte ako spotrebiteľ určité práva, ktoré Vám umožňujú domáhať sa nápravy.
Najskôr odporúčam postupovať nasledovne:
1. Uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy
Podľa § 7 zákona o ochrane spotrebiteľa máte právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru bez udania dôvodu, teda bez ohľadu na kvalitu resp. nekvalitu dododaného tovaru.
Odstúpenie od zmluvy odporúčam zaslať predávajúcemu písomne (e-mailom aj doporučeným listom) a zároveň si ponechať dôkaz o odoslaní. V odstúpení uveďte, že žiadate vrátenie peňazí a priložte kópiu dokladu o kúpe. Následne pošlite tovar do 14 dní na adresu odosielateľa doporučene /nie ako dobierku, lebo ju nepreberie/. Môžete využiť aj prílohu č 2 k zákonu o ochrane spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy /tlačivo/.
2. Reklamácia tovaru je síce tiež možná, ale vzhľadom na znenie otázky /vy ste v podstate anténa na 9 kanálov programov/ vo vašom prípade neprichádza do úvahy, lebo o to nemáte záujem.
3. Ak predávajúci nebude nijako reagovať, peniaze nevráti prípadne neprevezme tovar, odporúčam obrátiť sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu (SOI) a podať podnet na prešetrenie. Priložte všetky dôkazy (screenshoty, komunikáciu, doklad o platbe, reklamačný list).
4. Vzhľadom na to, že ide o zahraničný alebo neoverený e-shop, je možné, že vymáhanie bude komplikované. V budúcnosti odporúčam nakupovať len u overených predajcov. Zoznam rizikových eshopov nájdete na stránke Slov. obchodnej inšpekcie, vždy si prečítať recenzie na konkrétny eshop, avšak nielen recenzie na stránke konkr. eshopu.
K samotnému tel. číslu sme našli aj recenzie