Máte
otázku?

Nákup tovaru cez bazos a podvod


Online právna poradňa
Oblasť práva: Obchodné právo, Bratislava

Otázka: Nákup tovaru cez bazos a podvod

Dobrý deň, zakúpil som tovar prostredníctvom stránky bazos.sk, kde bol k dispozícii iba telefónny kontakt. Po komunikácii bolo dohodnuté, že platbu zrealizujem vopred pomocou bankového prevodu a následne by mal byť tovar dodaný. Peniaze som odoslal podľa dohody, no tovar som nedostal a od predávajúceho už nedostávam žiadnu odpoveď. Mohli by ste mi poradiť, ako mám postupovať ďalej?

Odpoveď: Nákup tovaru cez bazos a podvod

Dobrý deň, pokiaľ ide o nákup tovaru cez bazos.sk, možno ste sa stali obeťou podvodu. V tomto prípade postupujte tak, že zašlete banke, ktorej ste poslali peniaze písomný list, v ktorom jej oznámite, že ste vykonali mylnú platbu na cudzí účet a žiadate, aby banka vyzvala príjemcu peňazí na ich vrátenie, v opačnom prípade nech Vám poskytnú údaje o majiteľovi účtu.

Akonáhle sa dozviete majiteľa účtu, podajte voči nemu návrh na vydanie platobného rozkazu aby Vám vrátil peniaze.

Podvodníci často vedia, že limit trestného stíhania je 266 eur, a preto žiadajú zaplatiť nižšie sumy.

Trápi vás "Nákup tovaru cez bazos a podvod" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Nákup tovaru cez bazos a podvod (Obchodné právo)

Dobrý deň, nedávno som reagovala na inzerát na stránke bazos o predaji vstupeniek na koncert. Išlo o kúpu troch lístkov v celkovej cene 420 eur. Predávajúci mal po prijatí platby poslať vstupenky na môj účet na Ticketmaster. S predávajúcim som komunikovala telefonicky aj pomocou SMS. Bol veľmi ochotný a pôsobil dôveryhodne. Poslala som mu peniaze na účet, no po prijatí platby prestal reagovať na správy a lístky mi neposlal. Poslal mi dokonca fotokópiu svojho občianskeho preukazu, ale som presvedčená, že nie je pravý alebo nepatrí jemu. Snažila som sa s ním dohodnúť o vrátení peňazí, ale bez úspechu. Neskôr som sa cez iný inzerát spojila s jednou pani, ktorá sa tiež stala obeťou tohto podvodu. Keďže tento podvodník predával na inzeráte viacero lístkov, určite nie sme jediní, ktorých okradol. Chcela by som sa opýtať, ako mám postupovať v banke alebo na polícii, a či existuje spôsob, ako nám môžu vrátiť naše peniaze. Ďakujem.

Odpoveď: Nákup tovaru cez bazos a podvod

(odpoveď odoslaná: 14.05.2024)

Dobrý deň, odporúčam vo veci kontaktovť banku, aby vyžiadala od prijímateľa platby jej vrátenie. Ak ku vráteniu sumy 420 € nedôjde na základe výzvy banky, banka vám oznámi meno majiteľa účtu a sumu 420 € budete musieť vymáhať cestou súdu. Pokiaľ ide o občiansky preukaz, tento nemusí patriť osobe, ktorá je majiteľom účtu.

Odporúčame po prípadnom oznámení banky a mene majiteľa bankového účtu odporúčam následne s údajmi o majiteľovi bank. účtu oznámiť predmetné konanie polícii, že došlo k zneužitiu občianskeho preukazu, pričom daná osoba, ktorej občiansky preukaz patrí ani o tom nemusí vedieť.

Odporúčam prípadne kontaktovať komerčné média /napr. TV JOJ/ a oznámiť im váš prípad, aby sa ľudia poučili Vaše údaje zverejnené v TV nebudú.

V prípade potreby pomoci alebo záujmu z vašej strany nás môžete kontaktovať.


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

Podotázka: Nákup tovaru cez bazos a podvod (Obchodné právo)

Dobrý deň, reagovala som na inzerát na bazosi.sk. Išlo o predaj štyroch lístkov na koncert s celkovou cenou 550 € pri kúpe všetkých štyroch. Predávajúci mal po prijatí platby poslať prístupové údaje na stránku Ticketmaster, kde si mohla stiahnuť lístky. Peniaze už dostal, ale doteraz len odkladá zaslanie údajov a dokonca si pýtal kód na Bazoš, že potrebuje upraviť inzerát, pričom mu jeho údaje údajne nefungujú. Samozrejme, neposlala som mu žiadny kód, ale chcela by som sa opýtať, či mám nejaké možnosti, ako dostať svoje peniaze späť. Teraz už viem, že to bola chyba a nikdy by som nemala posielať peniaze vopred. Mám nejakú šancu na právnu ochranu alebo sa obrátiť na políciu? Ďakujem.

Odpoveď: Nákup tovaru cez bazos a podvod

(odpoveď odoslaná: 02.05.2024)

Dobrý deň, v situácii, kedy ste previedli finančné prostriedky za tovar, ktorý vám nakoniec nebol dodaný, existuje niekoľko krokov, ktoré môžete podniknúť s cieľom dostať svoje peniaze späť. Prvým krokom je pokúsiť sa vyriešiť situáciu priamo s predávajúcim. Ak to nie je možné alebo ak sa s predávajúcim nedá dohodnúť, máte možnosť obrátiť sa na políciu a podať trestné oznámenie pre podozrenie z podvodu. 

V rámci právneho postupu je možné využiť aj civilnoprávne riešenie vo forme podania žaloby na súde s cieľom získať náhradu škody. Nezabudnite na dôležitosť zhromažďovania všetkých dôkazov – komunikácie s predávajúcim, potvrdenie o prevode peňazí, inzerát, a akékoľvek ďalšie informácie, ktoré môžu dokazovať vaše tvrdenia.


Podotázka: Nákup tovaru cez bazos a podvod (Obchodné právo)

Dobrý deň, chcel by som sa poradiť, čo by som mal robiť v nasledujúcom prípade. Na webovej stránke bazos.sk som našiel inzerát na telefón. Kontaktoval som predajcu s tým, že mám záujem, a dohodli sme sa, že mu časť sumy pošlem vopred a zvyšok uhradím pri prevzatí zásielky na dobierku. Avšak predajca mi nasledujúci deň napísal, že požaduje platbu celej sumy vopred, čo som samozrejme odmietol. Nakoniec sme sa dohodli, že zrušíme celý obchod a on mi peniaze vráti. No peniaze mi doteraz neprišli a predajca nereaguje na moje správy. Mám dokonca fotografiu jeho preukazu totožnosti – ak by to mohlo pomôcť. Ďakujem za akúkoľvek radu.

Odpoveď: Nákup tovaru cez bazos a podvod

(odpoveď odoslaná: 11.12.2023)

Dobrý deň,
na Vašom mieste by som skúsil adresovať predávajúcemu mimosúdnu výzvu. Napíšte mu v nej, že ste sa dohodli, že Vaša zmluva zaniká, preto je povinný Vám vrátiť zaplatené peniaze naspäť. Ak ste sa dohodli v písomnej komunikácií, tak môžete priložiť aj screenshot danej správy. Určite mu na vrátenie peňazí lehotu s tým, že ak ju nedodrží, tak podáte žalobu na súd. Poučte ho, že v prípade jeho prehry na súde, bude povinný platiť aj náklady spojené so súdnym konaním. 

Môže sa stať, že dohodu bude predávajúci popierať, najmä, ak bola uzatvorená iba ústne, preto môžete do výzvy doplniť aj to, že v prípade, ak sa rozhodne popierať dohodu, tak mu určujete dodatočnú primeranú lehotu na splnenie jeho povinnosti dodať Vám tovar (napríklad 7 dní), pričom, ak túto nesplní, tak nech považuje výzvu za odstúpenie od zmluvy, následkom bude rovnaká povinnosť, a to vrátiť Vám peniaze, ktoré ste mu uhradili. Výzvu odošlite poštou a doporučene. 


Trápi vás "Nákup tovaru cez bazos a podvod" a chcete pomôcť?

Podotázka: Nákup tovaru cez bazos a podvod (Obchodné právo)

Dobrý deň, ako samostatne zárobkovo činná osoba (SZČO) mám v pláne nakupovať tovar prostredníctvom online bazárov od nepodnikateľov. Tento tovar je určený na následný predaj. Je dostatočné preukázanie takéhoto výdavku pomocou výdavkového dokladu, alebo výpisu z bankového účtu?

Odpoveď: Nákup tovaru cez bazos a podvod

(odpoveď odoslaná: 15.10.2023)

Dobrý deň, pre účtovné a daňové účely je dôležité mať podklady preukazujúce nákup tovaru. Ideálny je doklad o nákupe, ktorý by mal obsahovať údaje o predávajúcom, predávanej veci a jej cene. Ak takýto doklad nemáte, výpis z bankového účtu môže slúžiť ako dôkaz, ale musí byť jasne identifikovateľný konkrétny obchod a tiež od koho ste to kúpili. Je však lepšie mať aj dodatočnú komunikáciu ako potvrdenie daného obchodu, môžete si urobiť printscreen obrazovky. Ideálne je mať jednoduchú kúpnu zmluvu s údajmi osôb, môže byť aj odoslaná mailom a podpísaná od predávajúceho. 


Podotázka: Nákup tovaru cez bazos a podvod (Obchodné právo)

Dobrý deň, na marketplace som reagoval na inzerát, v ktorom sa predáva PS4 za 50 eur. Predajca si žiada 8,20 eur vopred za balík a až potom ho pošle. Môžem sa pred zaplatením na pošte uistiť, či sa v balíku nachádza tovar, ktorý kupujem? Ďakujem.

Odpoveď: Nákup tovaru cez bazos a podvod

(odpoveď odoslaná: 10.10.2023)

Dobrý deň, na vami položenú otázku uvádzame, že slovenská pošta nedovolí otvoriť balík, pokiaľ tento bude na dobierku, aby ste pred zaplatením nazreli do obsahu balíka. Platenie poštovného vopred je skôr podozrivé, keďže k zaslaniu balíka s PS4 vôbec nemusí dôjsť. Samotná cena 50 € je podozrivo nízka.

Odporúčam maximálne osobný odber.


V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál



Podotázka: Nákup tovaru cez bazos a podvod (Obchodné právo)

Dobrý deň, zakúpil som základovú dosku na počítač. Predajca tvrdil, že je plne funkčná. Keď mi však dorazila domov, zistil som, že nefunguje. Platil som za ňu na pošte na dobierku. Existuje nejaký spôsob, ako ju vrátiť?

Odpoveď: Nákup tovaru cez bazos a podvod

(odpoveď odoslaná: 17.07.2023)

Dobrý deň,
áno, predmetom kúpnej zmluvy bola podľa všetkého funkčná základová doska na počítač. Túto Vám však predávajúci nedoručil, nakoľko doska ako uvádzate má vady a nefunguje. Nakoľko sa vec nedá použiť, tak ide o vadu takého charakteru, že Vám patrí v zmysle občianskeho zákonníka právo odstúpiť od zmluvy. Adresujte predávajúcemu písomne odstúpenie od zmluvy a výzvu na vrátenie peňazí, kde popíšete aj to v akom stave Vám bola doska doručená a že nefungovala. Navrhnite mu spôsob akým prebehne vrátenie plnení, nakoľko odstúpením od zmluvy zmluva zaniká a strany sú povinné vrátiť si navzájom poskytnuté plnenia. Ak na toto predávajúci nepristúpi, tak v zásade jedinou možnosťou je podanie žaloby na súde. 


Trápi vás "Nákup tovaru cez bazos a podvod" a chcete pomôcť?

Podotázka: Nákup tovaru cez bazos a podvod (Obchodné právo)

Dobrý deň, dňa 8. 6. 2023 som si vyhliadla parfum a cez SMS sme sa dohodli na sume 41,50 eura. Hneď v ten istý večer som uskutočnila prevod, pričom mi predávajúci sľúbil, že mi ho v piatok pošle prvou triedou. Napriek tomu ho doposiaľ nemám. Predávajúci nebere na mňa telefón a nereaguje na moje otázky. Mohli by ste mi, prosím, poradiť, ako mám postupovať ďalej? Ďakujem.

Odpoveď: Nákup tovaru cez bazos a podvod

(odpoveď odoslaná: 20.06.2023)

Dobrý deň,
skúste predávajúcemu adresovať písomnú výzvu. Určite v nej predávajúcemu dodatočnú lehotu na dodanie tovaru s tým, že ak lehotu nedodrží nech považuje výzvu sa odstúpenie od zmluvy. Následkom odstúpenia od zmluvy zmluva zaniká a predávajúca Vám bude povinná vrátiť zaplatenú kúpnu cenu. Môžete tiež uviesť, že v prípade, ak neobdržíte v danej lehote odpoveď, tak sa obrátite na súd, pričom takéto konanie je spojené s určitými nákladmi, ktoré bude povinná znášať predávajúca, ak bude v spore neúspešná. Ak na výzvu reagovať nebude, tak jedinou možnosťou je v zásade už len podanie žaloby.


Podotázka: Nákup tovaru cez bazos a podvod (Obchodné právo)

Dobrý deň, predávala som na bazári a bola som oklamaná o 900 eur. Ihneď som volala do sporiteľne, tak mi zablokovali kartu. Bola som aj na polícii, kde mi povedali, že mám podať reklamáciu v banke osobne. Potom som bola v banke a tam mi povedali, že peniaze sú ešte v banke a že reklamáciu môžu napísať až vtedy, keď odídu na ten falošný účet. Chcela by som sa opýtať, prečo mi nevrátia peniaze, keď veľmi dobre vedia, že som bola podvedená. Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Nákup tovaru cez bazos a podvod

(odpoveď odoslaná: 08.02.2023)

Dobrý deň,
vrátenie peňazí, teda náhrada škody v prípade podvodu nemusí byť vždy záležitosťou jednoduchou. Treba si v tom však urobiť poriadok. Ak Vám v banke povedali, že peniaze neodišli na iný účet a sú v banke, tak potom nevidím dôvod na paniku. Ak peniaze odišli na cudzí účet a banka Vám ich z nejakého dôvodu už vrátiť nedokáže, tak podajte trestné oznámenie na osobu, ktorá Vás podviedla. Trestný čin podvodu je upravený v ust. § 221 TZ:

Kto na škodu cudzieho majetku seba alebo iného obohatí tým, že uvedie niekoho do omylu alebo využije niečí omyl, a spôsobí tak na cudzom majetku malú škodu, potrestá sa odňatím slobody až na dva roky.   Ak daná osoba naplnila skutkovú podstatu uvedenú vyššie, tak podajte trestné oznámenie na políciu alebo prokuratúru. Súčasne s trestným oznámením si uplatnite aj nárok na náhradu škody, ak Vám bola spôsobená.  

Podotázka: Nákup tovaru cez bazos a podvod (Obchodné právo)

Dobrý deň, objednala som si cez bazos.sk zásielku. Odoslaná bola pomocou balíka. Prišla som na výdajné miesto, zaplatila a prevzala balíček. Po otvorení balíčka som zistila, že jeho obsah je úplne iný, ako som si objednala. Keď som písala email, označilo mi ho, že tento email neexistuje. Čo, prosím, mám robiť?

Odpoveď: Nákup tovaru cez bazos a podvod

(odpoveď odoslaná: 03.02.2023)

Dobrý deň, z otázky predpokladáme, že kúpnu cenu ste v Packete uhradili platobnou kartou. Ak je to tak, potom by ste mali kontaktovať Vašu banku, aby od príjemcu sumy vyžiadala vrátenie uhradenej kúpnej ceny. Ak k vráteniu sumy nedôjde, potom Vám banka oznámi meno majiteľa bankového účtu a následne ho môžete kontaktovať písomne s tým, že odstupujete od kúpnej zmluvy a žiadate súčasne vrátenie kúpnej ceny proti vráteniu peňazí.
Predávajúceho následne môžete upozorniť, že ak peniaze nevráti oproti vráteniu kúpnej ceny, vec oznámite aj komerčným médiám /napr. TV JOJ/.

Ak by k vráteniu peňazí zo strany predávajúceho nedošlo, potom by ste vec museli podať na súd.

 


Trápi vás "Nákup tovaru cez bazos a podvod" a chcete pomôcť?

Podotázka: Nákup tovaru cez bazos a podvod (Obchodné právo)

Dobrý deň, rád by som zakúpil PlayStation 5 za sumu 400 eur. Predajca, ktorý je z Českej republiky, by mi tovar musel poslať na dobierku. Má však problém s týmto spôsobom odoslania, keďže v minulosti sa mu niekoľkokrát tovar vrátil naspäť. Preto si želá platbu vopred. Keďže často cestuje do Rakúska kvôli práci, môže mať problémy pri prípadnom prebratí vráteného tovaru. Myslíte, že by som tomu mal uveriť? Predajca mi poslal sken občianskeho preukazu, doklad o kúpe a fotografie tovaru.

Odpoveď: Nákup tovaru cez bazos a podvod

(odpoveď odoslaná: 19.09.2022)

Dobrý deň, nereagujte na takýto inzerát. Foto OP nemusí byť tejto osoby, fotky o tovare sú len preto, aby ste zaplatili vopred za playstation 5.  Cesta do Rakúska je skr výhovorkou a tovar by ani v konečnom dôsledku neprevzala späť pri vadách playstation 5. Ak sa predávajúcej tovar niekoľko krát vrátil, zrejme tam nebude niečo v poriadku so zariadením alebo osobou predávajúceho.

Radšej našporiť a potom kúpiť, aby ste mali zákonnú záruku 2 roky.


V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál




V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Nákup tovaru cez bazos a podvod" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.