Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 09.04.2019)
Dobrý deň, na Vašu otázku predkladáme nasledovnú odpoveď :
Pozerali sme predmetnú stránku, kde nie sú v podstate žiadne informácie, ktoré by tam mali byť podľa českej legislatívy, ako aj podľa ust. zákona na ochranu spotřebitele, nie je tam dokonca uvedený ani predávajúci, ani obchodné podmienky. Recenzie na uvedenú firmu sme nenašli žiadne, žiaden tel. kontakt, v obchodnom registri Česka sme rovnako nenašli zmienku o tom, že by tam bola registrovaná firma s uvedeným názvom.
Riešenia, aj keď nemôžeme zaručiť výsledok, aký očakávate - vrátenie peňazí, odporúčame nasledovné :
1./ Odstúpte písomne od objednávky, keďže adresa nie je, tak emailom a žiadajte obratom o vrátenie peňazí.
2./ Požiadať Vašu banku, aby sa obrátila na banku príjemcu, že platba bola vykonaná omylom na nesprávny účet, ktorá banka následne by mala osloviť banku príjemcu peňazí s Vašou požiadavkou na ich vrátenie. Výsledok zaručiť nemôžeme, ale za pokus to stojí.
3./ Nahláste predmetnú podnikateľskú stránku a ich konanie Českej obchodnej inspekci (link : coi.cz), prípadne obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum SR.
Budeme radi, ak nám dáte vedieť ako ste dopadli.
JUDr. Milan Ficek, advokát