Dobrý deň, z otázky vyplýva, že tovar kúpený v eshope ste vrátili predávajúcemu a že o tomto vrátení máte aj doklad. Predávajúci tovar už aj prevzal a odmieta vrátiť peniaze, ponúka peňažnú poukážku na kúpu iného tovaru.
Vo Vami uvedenom prípade platí ust. § 9 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho:
"1/ Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5.
5/ Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby."
Z uvedených zák. ustanovení vyplýva, že predávajúci je povinný vrátiť Vám peniaze do 14 dní odo dňa kedy od Vás tovar prevzal. Ak Vám peniaze vrátené neboli, odporúčam maximálne jednu výzvu formou emailu a poskytnutie lehoty na vrátenie peňazí s upozornením pre predávajúceho, že ak peniaze nebudú vrátené, vec oznámite Slov. obchodnej inšpekcii. Podnet na Slov. obchodnú inšpekciu je treba podať podľa sídla predávajúceho s priepisom na Ústredný inšpektorát Slov. obchodnej inšpekcie. Slov.obchodná inšpekcia síce peniaze nevymôže, ale je väčší predpoklad, že peniaze vrátené budú.
Ak by k vráteniu peňazí nedošlo, dlžnú sumu od predávajúceho budete musieť vymáhať cestou súdu.