Dobrý deň,
áno premlčacia doba v trvaní troch rokov sa vzťahuje aj na koncesionárkse poplatky, pričom pre začiatok jej plynutia je dôležitý moment splatnosti daných poplatkov.
Dobrý deň, som majiteľkou bytu od 02/2011 a bohužiaľ, až dnes som zistila, že koncesionárske poplatky za rozhlas a televíziu nie sú zahrnuté v inkase. Elektrinu platím riadne odvtedy, ako som sa stala vlastníčkou bytu. Zatiaľ mi neprišli žiadne výzvy na úhradu ani informácie o nedoplatkoch. Chcela by som sa opýtať, aká je možnosť platiť čo najmenšie pokuty. Môžem sa prihlásiť dobrovoľne a požiadať o trojročnú premlčaciu dobu, a tým pádom uhradiť nedoplatky za posledné tri roky? Ďakujem.
Dobrý deň, na Vašu otázku odpovedáme nasledovne :
1./ Nevieme do akej vekovej kategórie spadáte, resp. či sa na Vás nevzťahuje oslobodenie od platenia poplatkov, preto odporúčame prekontrolovať túto možnosť /ZŤP, dôchodcovia, viacnásobné odbery/.
2./ Podľa pôvodného zákona, keď platil zákon č. 68/2008 Z.z. bolo stanovené, že "na účely vedenia evidencie platiteľov podľa odseku 1 je dodávateľ elektriny povinný na základe písomnej žiadosti vyberateľa úhrady do 30 dní od doručenia žiadosti poskytnúť vyberateľovi úhrady za úhradu nevyhnutných nákladov údaje o mene, priezvisku, adrese trvalého pobytu, adrese odberného miesta, čísle sústredeného inkasa platieb obyvateľstva, ak ho má k dispozícii, a čísle odberného miesta platiteľa podľa § 3 písm. a) /= fyzické osoby/. Tento zákon platil do 31.12.2002. Od 01.01.2012 platí zák. č. 340/2012 Z.z. , kde v zmysle ust. § 10 platí, že ak platiteľ podľa § 3 písm. a)/= fyzická osoba/ nezaplatí úhradu a poštové sadzby v lehote do 30 dní od doručenia výzvy podľa odseku 2, platiteľ je povinný zaplatiť vyberateľovi úhrady aj pokutu 17 eur. T.j. V prípade dobrovoľného uhradenia v stanovenej lehote nebudete platiť pokutu.
2./ Na stránke https://uhrady.rtvs.sk/domacnosti/kto-ma-platit môžete aktualizovať svoje údaje. Odporúčame následne po doručení výzvy zo strany vyberateľa úhrady vzniesť námietku premlčania a nepremlčanú sumu uhradiť v lehote podľa výzvy.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
25. mája
Ďakujem krásne za vyriešenie môjho problému. Môžem len odporúčať. Reakcia na moju otázku bola rýchla a zrozumiteľná.
recenzie
24. septembra
Rýchla a zrozumitelná odpoveď, ktorá naozaj pomôže. Vysoká profesionalita a maximálna moja spokojnosť
recenzie
12. februára
Som veľmi spokojná s reakciou na moju otázku. Odporúčam využitie tohto poradenstva.
recenzie
21. septembra
Vyjadrujem veľkú spokojnosť. Je to advokátska kancelária na vysokej úrovni. Nesmierne si vážim ľudský prístup JUDr. Ficeka..
recenzie
14. októbra
Odpoveď na moju otázku bola dostatočná a vyčerpávajúca. V budúcnosti sa rada opätovne na túto advokátsku kanceláriu obrátim. Odporúčam v každom prípade, Beláková
recenzie
16. mája
Ďakujem pekne za odpoveď a skvelé jednanie. Odporúčam.
recenzie
17. januára
Veľmi oceňujem ponúknutú možnosť, obrátiť sa na odborníka online. Odpoveď som dostala v krátkom čase a veľmi mi pomohla, ďakujem a odporúčam.
recenzie
6. augusta
Reakcia na moju otázku bola veľmi rýchla a profesionálna. Som rada, že existujú aj takéto advokátske kancelárie, ktoré svojim profesionálnym prístupom ..
recenzie