Dobrý deň,
áno premlčacia doba v trvaní troch rokov sa vzťahuje aj na koncesionárkse poplatky, pričom pre začiatok jej plynutia je dôležitý moment splatnosti daných poplatkov.
Dobrý deň, som majiteľkou bytu od 02/2011 a bohužiaľ, až dnes som zistila, že koncesionárske poplatky za rozhlas a televíziu nie sú zahrnuté v inkase. Elektrinu platím riadne odvtedy, ako som sa stala vlastníčkou bytu. Zatiaľ mi neprišli žiadne výzvy na úhradu ani informácie o nedoplatkoch. Chcela by som sa opýtať, aká je možnosť platiť čo najmenšie pokuty. Môžem sa prihlásiť dobrovoľne a požiadať o trojročnú premlčaciu dobu, a tým pádom uhradiť nedoplatky za posledné tri roky? Ďakujem.
Dobrý deň, na Vašu otázku odpovedáme nasledovne :
1./ Nevieme do akej vekovej kategórie spadáte, resp. či sa na Vás nevzťahuje oslobodenie od platenia poplatkov, preto odporúčame prekontrolovať túto možnosť /ZŤP, dôchodcovia, viacnásobné odbery/.
2./ Podľa pôvodného zákona, keď platil zákon č. 68/2008 Z.z. bolo stanovené, že "na účely vedenia evidencie platiteľov podľa odseku 1 je dodávateľ elektriny povinný na základe písomnej žiadosti vyberateľa úhrady do 30 dní od doručenia žiadosti poskytnúť vyberateľovi úhrady za úhradu nevyhnutných nákladov údaje o mene, priezvisku, adrese trvalého pobytu, adrese odberného miesta, čísle sústredeného inkasa platieb obyvateľstva, ak ho má k dispozícii, a čísle odberného miesta platiteľa podľa § 3 písm. a) /= fyzické osoby/. Tento zákon platil do 31.12.2002. Od 01.01.2012 platí zák. č. 340/2012 Z.z. , kde v zmysle ust. § 10 platí, že ak platiteľ podľa § 3 písm. a)/= fyzická osoba/ nezaplatí úhradu a poštové sadzby v lehote do 30 dní od doručenia výzvy podľa odseku 2, platiteľ je povinný zaplatiť vyberateľovi úhrady aj pokutu 17 eur. T.j. V prípade dobrovoľného uhradenia v stanovenej lehote nebudete platiť pokutu.
2./ Na stránke https://uhrady.rtvs.sk/domacnosti/kto-ma-platit môžete aktualizovať svoje údaje. Odporúčame následne po doručení výzvy zo strany vyberateľa úhrady vzniesť námietku premlčania a nepremlčanú sumu uhradiť v lehote podľa výzvy.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
6. júla
Mám len dobrú skúsenosť. Môžem iba odporučiť.
recenzie
1. novembra
Ďakujem veľmi pekne za radu veľmi mi to pomohlo, viem čo môžem podniknúť a byť si pri tom istý, že robím správne. Ešte raz ďakujem a určite odporúčam
recenzie
9. januára
Ďakujem za rýchlu odpoveď. Dostala som skvelý tip ako postupovať a ušetriť ďalšie náklady za právnické služby.
recenzie
3. septembra
Som veľmi spokojná s prístupom pána Judr. Ficeka a rýchlej odpovede na moju otázku. Vrelo odporúčam každému..
recenzie
4. mája
Ďakujem srdečne za rýchlu odpoveď. Veľmi ste mi pomohli. Už len veriť, že sa môj problém skončí v súlade so zákonom. Profesionálne jednanie má veľmi vysokú úroveň. Rada vás budem odporúčať
recenzie
13. augusta
Mám len výborné skúsenosti. Či už s bezplatnou poradnou, ale aj s telefonickou konzultáciou. Profesionáli na správnom mieste, a verím, že sme so spoluprácou ešte neskončili..
recenzie
4. februára
Spokojnosť vo všetkých smeroch. Promptná reakcia na moje otázky, veľmi jasne vysvetlené ako so situáciou naložit a aké ďalšie kroky sú potrebné.
recenzie
25. mája
Ďakujem krásne za vyriešenie môjho problému. Môžem len odporúčať. Reakcia na moju otázku bola rýchla a zrozumiteľná.
recenzie