Dobrý deň, v prípade, že ste po zakúpení vozidla identifikovali chyby s takýmto závažným problémom ako je DPF filter, máte právo na uplatnenie reklamácie u predávajúceho. Podľa zákona o ochrane spotrebiteľa sú predávajúci povinní prijať reklamáciu a vydať vám potvrdenie o jej uplatnení. Predávajúci má povinnosť reklamáciu vybaviť najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie. Spotrebiteľ má možnosť uplatniť reklamáciu priamo v ktoromkoľvek predajnom mieste predávajúceho alebo u určenej osoby, pokiaľ je to možné vzhľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby. V prípade, že reklamácia nebude vybavená k vašej spokojnosti, môžete sa obrátiť na ďalšie kroky, ako je napríklad žiadosť o riešenie prostredníctvom orgánov dohľadu. V čase, kedy ste vozidlo prevzali, ak ste neboli informovaný o stave DPF filtra a tento problém nemohol byť zistený počas bežnej testovacej jazdy, vaše práva ako spotrebiteľa sú chránené a môžete požadovať opravu alebo v iných prípadoch vrátenie peňazí.