Ako postupovať pri internetovom podvode?


Online právna poradňa
Oblasť práva: Trestné právo, Žilinský
Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát

Otázka: Ako postupovať pri internetovom podvode?

Dobrý deň, kúpila som si mobil cez internet zo zahraničnej stránky, sumu som zaplatila už na začiatku, mobil vôbec neprišiel písala som emaily žiadala som o vrátenie peňazí a o odstúpení od zmluvy ale spoločnosť vôbec nereaguje. Môžem sa obrátiť na orgány činné v trestnom konaní ak kúpna suma bola nižšia ako 266,- €? Dá sa s tým niečo robiť? Ako získam peniaze späť? Ďakujem.

Odpoveď: Ako postupovať pri internetovom podvode?

Dobrý deň, vzhľadom na to, že spôsobená škoda je nižšia ako 266,- € nejde o trestný čin. Z toho dôvodu by bolo možné Vašu vec posúdiť len ako priestupok podľa ustanovenia § 50 ods. 1 zákona o priestupkoch. Trestné oznámenie, resp. oznámenie o spáchaní priestupku môžete podať na najbližšom obvodnom oddelení Policajného zboru SR. Vo všeobecnosti je však známe, že takéto podvody orgány činné v trestom konaní objasnia vo veľmi malých percentách prípadov. V prípade, že ste si mobil objednávali z nejakej oficiálnej stránky predávajúceho bolo by možné uvažovať aj o vymáhaní Vašej pohľadávky. V tomto smere je však potrebné vymáhanie pohľadávky zvážiť najmä z pohľadu hospodárnosti (či sa Vám za úhradu trov súdneho konania oplatí vymáhať dlžnú sumu).

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



JUDr. Milan Ficek, advokát

online právna poradňa zadarmo



Podotázka: Ako postupovať pri internetovom podvode? (Trestné právo)

Dobrý deň, objednala som cez stránku ........cz topánky v hodnote 100e. Našla som na internete, že táto stránka je vedená ako podvod. Písala som tam mail, a tak by som sa na Vás rada obrátila ako vymáhať od tejto stránky peniaze. Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Ako postupovať pri internetovom podvode?

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 19.07.2020)

Dobrý deň,
ak ste na internete našli informácie, že táto stránka je spájaná s podvodom, odporúčame Vám kontaktovať políciu.

Čo sa týka samotného prevodu peňazí (ak ste peniaze posielali prevodom), môžete sa pokúsiť prostredníctvom Vašej banky zistiť identifikačné údaje osoby, ktorý je vlastníkom bankového účtu. Od tejto osoby by ste si mohli žiadať späť zaplatených 100,- €. Či sa do takého vymáhania púšťať bude možné posúdiť po znalosti totožnosti majiteľa bankového účtu.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Ako postupovať pri internetovom podvode? (Trestné právo)

Dobrý deň, cez internet som hlúpo neobozretne vyplnil formulár, ktorý sa následne odoslal. Prišiel mail o objednávke. Ďalší deň 30. 6. prišla správa v podobe, že tovar objednaný na stránke (niečo súvisiace s autom) sa odoslali na adresu doručenia poštovým kuriérom. Formulár bol vyplnený na stránke s dermatológickym prípravkom na bradavice (...). Bohužiaľ je viac než pravdepodobné, že je to podvod. O tovar nemám záujem, nič som neplatil a ani ho nechcem prevziať. Ako to riešiť? Ďakujem

Odpoveď: Ako postupovať pri internetovom podvode?

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 02.07.2020)

Dobrý deň,
v prípade, že je vysoko pravdepodobné, že Vám majú doručiť určitý tovar, ktorý ste si neobjednali, resp. chceli ste si objednať iný tovar a oni Vám doručujú niečo iné, nemusíte tento tovar prevziať. Občiansky zákonník priamo ustanovuje, že spotrebiteľ nie je povinný prevziať tovar, resp. plniť za neho kúpnu cenu, ak si ho neobjednal.

Podľa ustanovenia § 53 ods. 8 Občianskeho zákonníka

Ak poskytne dodávateľ spotrebiteľovi plnenie a spotrebiteľ si ho neobjednal, nie je spotrebiteľ povinný plnenie vrátiť ani ho uschovať; vylúčené sú aj ďalšie nároky dodávateľa voči spotrebiteľovi. Nevyžiadaným plnením je aj ďalšie opakujúce sa plnenie poskytnuté spotrebiteľovi na základe zmluvy uzavretej prostriedkami diaľkovej komunikácie, ak spotrebiteľ výslovne o takéto plnenie nepožiadal. Ak dodávateľ nepreukáže opak, považuje sa opakujúce sa plnenie vždy za nevyžiadané.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Ako postupovať pri internetovom podvode? (Trestné právo)

Dobrý deň, prosím o radu na koho sa obrátiť, 17. 3 som poslala svoj telefón do Amsterdamu, mala som za neho dostať peniaze ale zistila som, že je to podvod a pošta mi nechce stornovať zásielku, ktorá je ešte v preprave, hodnota telefónu je 860 e, prosím o radu.

Odpoveď: Ako postupovať pri internetovom podvode?

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 30.03.2020)

Dobrý deň, 

podľa Poštových podmienok Slov. Pošty - medzinárodný styk je potrebné požiadať o STORNO zásielky na dodaji - t.j.,aby zásielka nebola vydaná prijímateľovi a vrátená Vám najlepšie telefonicky a súčasne aj emailom.

Formuláre nájdete na stránke Slov. pošty - link : https://www.posta.sk/subory/38352/storno-zasielky-na-dodaji-fo.pdf


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Ako postupovať pri internetovom podvode? (Trestné právo)

Dobrý deň,
chcela by som sa informovať, či je potrebné, alebo lepšie notifikovať aj slovensku políciu v prípade, že som sa stala obeťou podvodu, kde išlo nákup lesného stroja zo zahraničia v hodnote viac ako 13 tis. Euro. Predávajúci zneužil údaje existujúcej firmy. Polícia príslušného štátu bola oboznámená a všetky informácie spísané. Ďakujem za Vás názor.

Odpoveď: Ako postupovať pri internetovom podvode?

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 21.02.2020)

Dobrý deň, nakoľko následok spáchaného skutku nastal na území Slovenskej republiky, podľa Trestného zákona bude daná príslušnosť našich orgánov konať v tejto veci. Bez ohľadu na to, že príslušné orgány v zahraničí už konajú, je podľa nášho názoru vhodné upovedomiť o tejto situácii aj orgány činné v trestnom konaní na území Slovenskej republiky. Nie je totiž vylúčené, že ste jediným podvedeným a ostatní sa nemuseli obrátiť na orgány v zahraničí. Týmto oznámením by ste mohli informovať naše orgány činné v trestnom konaní o prebiehajúcom vyšetrovaní v zahraničí, odkiaľ by mohli čerpať informácie a spolupracovať s nimi.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Ako postupovať pri internetovom podvode? (Trestné právo)

Dobrý deň. Objednala som si clip-in vlasy zo stránky www...cz v hodnote 127 e aj s dopravou. Nakoľko mi nesadol odtieň napísala som mail kde som ich žiadala o inštrukcie k vráteniu tovaru. Zaslali mi iba adresu, na ktorú som tovar poslala spať hneď nasledujúci deň. Keďže mi nedošlo v tej chvíli, že mi nemajú kam vrátiť peniaze napísala som ďalší mail s číslom účtu. No a od toho dna nereagujú na maily a telefónne číslo nemajú nikde na stránke. Od vrátenia prešli dva týždne a peniaze stále neprišli ani odpoveď. Prosím Vás o radu ako mám ďalej postupovať. Ďakujem.

Odpoveď: Ako postupovať pri internetovom podvode?

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 02.10.2019)

Dobrý deň prajem,

podľa všetkého ide o zmluvu uzavretú na diaľku, pri ktorej máte ako spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní od doručenia. Akonáhle odstúpite od zmluvy, majú povinnosť Vám od momentu doručenia odstúpenia od zmluvy (nie tovaru späť) vrátiť peniaze. Ak to neurobia, môžete ich aj žalovať. Odporúčam im napísať ešte jednu písomnú poslednú výzvu na vrátenie peňazí, inak že budete nútená podať žalobu a budú okrem danej sumy povinný nahradiť aj trovy súdneho konania. 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Ako postupovať pri internetovom podvode? (Trestné právo)

Z e-shopu som si objednal tovar v hodnote 361, - € + doprava 25, -€ /nerezová nádrž na víno/. Včera mi dodali iný tovar/mlynkoodstopkovač/. Tovar som si bohužiaľ u kuriéra neskontroloval a zaplatil. Chcel som ich osloviť. Telefón majú vypnutý a na moje e- maily nereagujú. Mám obavy, že sa jedna o podvod. Prosím o radu. Ďakujem.

Odpoveď: Ako postupovať pri internetovom podvode?

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 21.08.2018)

Dobrý deň,

na Vašu otázku zasielame nasledovnú odpoveď :

Oznámte písomne predajcovi, že odstupujete od kúpnej zmluvy a žiadate o vrátenie peňazí vrátane poštovného za zaslaný balík späť nakoľko nedošlo k dodaniu tovaru podľa potvrdenej objednávky.

V prípade, že Vám kúpna zaplatená suma 361,- € plus poštovné 25 €, ako aj poštovné za vrátenie tovaru v lehote do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. 

nevieme o aký eshop sa jedná, ale je pravdepodobné vzhľadom na to, čo uvádzate v otázke, že k podobným praktikám došlo aj v iných prípadoch. Odporúčame o Vašom prípade informovať aj Slovenskú obchodnú inšpekciu  cez ich stránku www.soi.sk  - podnety.

 


JUDr. Milan Ficek, advokát

V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:



1. Zadanie otázky

2. Výber poradne

3. Dodatočné informácie
Emaily sa musí zhodovať a otázka musí byť vyplnená.
Zadarmo Premium
Online odpoveď
Zrozumiteľná odpoveď
Jednoduché otázky
Zložité otázky
Zaručená odpoveď
Neverejná odpoveď
Poplatok za odpoveď
Doplňujúce otázky
Dokumenty
Odpovedá aj koncipient
Odpovedá výlučne advokát
Chcem zadarmo
viac informácií
Chcem premium
viac informácií
Vyplňte prosím toto pole
Vyplňte prosím toto pole
Vyplňte prosím toto pole
Prosím vyberte kraj
Prosím vyberte kategóriu.
V bezplatnej poradni nie je zaručená odpoveď, pre zmenu
sa vráťte o krok späť a vyberte si právnu poradňu Premium.
V bezplatnej poradni je otázka a odpoveď verejná, pre zmenu
sa vráťte o krok späť a vyberte si právnu poradňu Premium.
Vyplňte prosím toto pole
Vyplňte prosím toto pole


Musíte súhlasiť s podmienkami.



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
LEXANA - asistentka

Text zprávy
Moje zprava
Text v prvnim tlacitku