Dobrý deň,
vo Vami uvedenom prípade platí ust. § 797 Obč.zákonníka :
"(1) Právo na plnenie má, pokiaľ nie je v tomto zákone alebo v poistných podmienkach ustanovené inak, ten, na ktorého majetok, život alebo zdravie, alebo na ktorého zodpovednosť za škody sa poistenie vzťahuje (poistený).
(2) Právo na plnenie vznikne, ak nastane skutočnosť, s ktorou je spojený vznik povinnosti poistiteľa plniť (poistná udalosť).
(3) Plnenie je splatné do pätnástich dní, len čo poistiteľ skončil vyšetrenie potrebné na zistenie rozsahu povinnosti poistiteľa plniť. Vyšetrenie sa musí vykonať bez zbytočného odkladu; ak sa nemôže skončiť do jedného mesiaca po tom, keď sa poistiteľ o poistnej udalosti dozvedel, je poistiteľ povinný poskytnúť poistenému na požiadanie primeraný preddavok.
(4) Ak poistiteľ odmietol plniť čo i len z časti, je povinný uviesť dôvod neplnenia alebo zníženia plnenia; tento dôvod nie je možné dodatočne meniť."
Z uvedeného zák. ustanovenia § 797 ods. 4 Obč. zákonníka vyplýva, že ak poisťovňa odmieta plniť čo i len z časti, musí uviesť dôvod neplnenie alebo zníženia plnenia, z čoho súčasne vyplýva, že musí uviesť dôvod neplnenia. Sme názoru, že dôvod neplnenia ten, že nemohla vzniknúť škoda v takom finančnom rozsahu nie je uvedením dôvodu. Urobili ste správne, keď ste podali reklamáciu, avšak zrejme priamo na poisťovňu, čo zrejme nebude viesť k uspokojivému výsledku pre Vás.
Ak by Vám došla zamietavá odpoveď, odporúčame vo veci obrátiť sa na Slov. asociáciu poisťovní - poisťovacieho ombudsmana (https://www.slaspo.sk/poistovaci-ombudsman), ako aj dohliadajúci orgán nad poisťovníctvom, ktorým je NBS.
Uvádzame súčasne, že uvedenej poisťovni zo strany NBS bola rozhodnutím sp. zn. NBS1-000-029-748 z 23.7.2019 z uložená pokuta 12000 €. Dodatočne k Vami uplatnenej reklamácii už zaslanej poisťovni môžete dodatočne poukázať na uvedené rozhodnutie NBS.