Dobrý deň, chcela by som sa spýtať ohľadom koncesionárskych nedoplatkov. Od 12.3.2020 som evidovaná ako odberateľka elektriny. Koncesionárske poplatky som neplatila, lebo som tam nebývala. V tom čase som bola SZČO, s minimálnym a nepravidelným príjmom. Status SZČO som ukončila 1.2.2023. Momentálne som nezamestnaná, žijem s neplnoletým synom a poberám iba príspevok na bývanie. Nedoplatok mi prišiel 12.9.2023 vo výške 180,96 Eur. Neviem, ako postupovať a či nedoplatok vyplatiť. Ďakujem za odpoveď. Jana.
Dobrý deň, v otázke uvádzate, že ste boli vyzvaná k úhrade nedoplatku na konces. poplatkoch vo výške 180,96 €, čo je viac ako za 3 roky /pri poplatku 4,64 € za mesiac/. Nepíšete za ktoré obdobie je nedoplatok na konces. poplatku.
Platí všeobecná premlčacia doba 3 roky podľa § 101 Obč. zákonníka, ktorá plynie odo dňa keď sa právo mohlo vykonať po prvý raz. Teoreticky premlčacia doba neuplynula ohľadom nedoplatku za obdobie od 10/2020 do 06/2023, keďže koncesionárske poplatky boli zrušené s účinnosťou od 1.7.2023., t.j. do 30.6.2023 je stanovená povinnosť platenia konces. poplatkov. Ostatok koncesionárskeho poplatku za obdobie pred 10/1020 je premlčaný.
Uvádzate v otázke, že poberáte príspevok na bývanie.
Možnosťou na vašej strane z tohto dôvodu je požiadať generálneho riaditeľa RTVS o odpustenie platenia koncesionárskeho poplatku v zmysle ust. § 5 o úhrade za služby verejnosti poskytované Rozhlasom a televíziou Slovenska /citujeme/ :
" Vyberateľ úhrady nie je povinný postupovať podľa odseku 5, ak tak rozhodne generálny riaditeľ Rozhlasu a televízie Slovenska a
a) je zrejmé, že vzhľadom na majetkové pomery platiteľa vymáhanie nebude viesť ani k čiastočnému uspokojeniu nároku, b) vymáhanie je spojené s nadmernými ťažkosťami, pričom je zrejmé, že ďalšie vymáhanie nebude viesť ani k čiastočnému uspokojeniu nároku, alebo c) s ohľadom na výšku vymáhanej sumy a predpokladané náklady na jej vymoženie by bolo vymáhanie nehospodárne."
K doporučenej žiadosti na adresu generálneho riaditeľa RTVS doložte aj rozhodnutie o príspevku na bývanie prípadne aj potvrdenie o podaní DP za konkrétne obdobie.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
Prečo musím odvádzať mesačné koncesionárske poplatky, keď dokázateľne nežijem na Slovensku? Za elektrinu platím len údržbový poplatok minimálne 2x ročne a.
T.j. V prípade dobrovoľného uhradenia v stanovenej lehote nebudete platiť pokutu. 2./ Na stránke https://uhrady.rtvs.sk/domacnosti/kto-ma-platit môžete ...
V máji 2015 môj manžel obdržal list z RTVS, ktorý uvádzal, že na základe kontroly neevidujú platbu koncesionárskych poplatkov. Preto od júla 2015 bude na.
... poplatky RTVS, aby bola obnovená korektnosť. Vzhľadom na dlhší pobyt v byte by som potreboval vedieť, za aký čas je potrebné poplatky uhradiť a ako ...
Ak ide o poplatok nie starší ako 3 roky, potom musíte skontrolovať doklady a oznámiť RTVS, že poplatky boli z ich strany nesprávne zaúčtované. Podotázka ...
poplatky podľa zákona a následne tento zákonný dôvod na platenie konces. poplatkov následne odpadol, sme tiež názoru, že RTVS má konces. poplatok vrátiť za ...
Dostal som výzvu na zaplatenie nedoplatku za služby verejnosti (koncesionárske poplatky) od RTVS. Nedoplatok mi stanovili za kontrolné obdobie od 11/2010 ...
6. júla
Mám len dobrú skúsenosť. Môžem iba odporučiť.
recenzie
9. januára
Ďakujem za rýchlu odpoveď. Dostala som skvelý tip ako postupovať a ušetriť ďalšie náklady za právnické služby.
recenzie
25. júla
Som Vám veľmi vďačný za radu. Maximálna spokojnosť. Veľmi ochotný prístup, ktorý sa len tak nevidí.
recenzie
9. decembra
Veľmi ľudský prístup, poradia a pomôžu.
recenzie
24. novembra
Veľmi mi pomohla advokátska kancelária pána advokáta JUDr. Milana Ficeka, ocitla som sa naozaj vo veľmi zložitej situácii s pani majiteľkou v byte, ktorý som si prenajímala a..
recenzie
13. augusta
Mám len výborné skúsenosti. Či už s bezplatnou poradnou, ale aj s telefonickou konzultáciou. Profesionáli na správnom mieste, a verím, že sme so spoluprácou ešte neskončili..
recenzie
16. januára
Som naozaj nadmieru spokojný...profesionálny prístup, absolútne korektné jednanie, pri jednej z mojich otázok vypracovanie a zaslanie odpovede na doplňujúce otázky..
recenzie
6. augusta
Reakcia na moju otázku bola veľmi rýchla a profesionálna. Som rada, že existujú aj takéto advokátske kancelárie, ktoré svojim profesionálnym prístupom ..
recenzie