Dobrý deň, chcela by som sa spýtať ohľadom koncesionárskych nedoplatkov. Od 12.3.2020 som evidovaná ako odberateľka elektriny. Koncesionárske poplatky som neplatila, lebo som tam nebývala. V tom čase som bola SZČO, s minimálnym a nepravidelným príjmom. Status SZČO som ukončila 1.2.2023. Momentálne som nezamestnaná, žijem s neplnoletým synom a poberám iba príspevok na bývanie. Nedoplatok mi prišiel 12.9.2023 vo výške 180,96 Eur. Neviem, ako postupovať a či nedoplatok vyplatiť. Ďakujem za odpoveď. Jana.
Dobrý deň, v otázke uvádzate, že ste boli vyzvaná k úhrade nedoplatku na konces. poplatkoch vo výške 180,96 €, čo je viac ako za 3 roky /pri poplatku 4,64 € za mesiac/. Nepíšete za ktoré obdobie je nedoplatok na konces. poplatku.
Platí všeobecná premlčacia doba 3 roky podľa § 101 Obč. zákonníka, ktorá plynie odo dňa keď sa právo mohlo vykonať po prvý raz. Teoreticky premlčacia doba neuplynula ohľadom nedoplatku za obdobie od 10/2020 do 06/2023, keďže koncesionárske poplatky boli zrušené s účinnosťou od 1.7.2023., t.j. do 30.6.2023 je stanovená povinnosť platenia konces. poplatkov. Ostatok koncesionárskeho poplatku za obdobie pred 10/1020 je premlčaný.
Uvádzate v otázke, že poberáte príspevok na bývanie.
Možnosťou na vašej strane z tohto dôvodu je požiadať generálneho riaditeľa RTVS o odpustenie platenia koncesionárskeho poplatku v zmysle ust. § 5 o úhrade za služby verejnosti poskytované Rozhlasom a televíziou Slovenska /citujeme/ :
" Vyberateľ úhrady nie je povinný postupovať podľa odseku 5, ak tak rozhodne generálny riaditeľ Rozhlasu a televízie Slovenska a
a) je zrejmé, že vzhľadom na majetkové pomery platiteľa vymáhanie nebude viesť ani k čiastočnému uspokojeniu nároku, b) vymáhanie je spojené s nadmernými ťažkosťami, pričom je zrejmé, že ďalšie vymáhanie nebude viesť ani k čiastočnému uspokojeniu nároku, alebo c) s ohľadom na výšku vymáhanej sumy a predpokladané náklady na jej vymoženie by bolo vymáhanie nehospodárne."
K doporučenej žiadosti na adresu generálneho riaditeľa RTVS doložte aj rozhodnutie o príspevku na bývanie prípadne aj potvrdenie o podaní DP za konkrétne obdobie.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
Prečo musím odvádzať mesačné koncesionárske poplatky, keď dokázateľne nežijem na Slovensku? Za elektrinu platím len údržbový poplatok minimálne 2x ročne a.
T.j. V prípade dobrovoľného uhradenia v stanovenej lehote nebudete platiť pokutu. 2./ Na stránke https://uhrady.rtvs.sk/domacnosti/kto-ma-platit môžete ...
V máji 2015 môj manžel obdržal list z RTVS, ktorý uvádzal, že na základe kontroly neevidujú platbu koncesionárskych poplatkov. Preto od júla 2015 bude na.
... poplatky RTVS, aby bola obnovená korektnosť. Vzhľadom na dlhší pobyt v byte by som potreboval vedieť, za aký čas je potrebné poplatky uhradiť a ako ...
Ak ide o poplatok nie starší ako 3 roky, potom musíte skontrolovať doklady a oznámiť RTVS, že poplatky boli z ich strany nesprávne zaúčtované. Podotázka ...
poplatky podľa zákona a následne tento zákonný dôvod na platenie konces. poplatkov následne odpadol, sme tiež názoru, že RTVS má konces. poplatok vrátiť za ...
Dostal som výzvu na zaplatenie nedoplatku za služby verejnosti (koncesionárske poplatky) od RTVS. Nedoplatok mi stanovili za kontrolné obdobie od 11/2010 ...
25. júla
Som Vám veľmi vďačný za radu. Maximálna spokojnosť. Veľmi ochotný prístup, ktorý sa len tak nevidí.
recenzie
4. mája
Ďakujem srdečne za rýchlu odpoveď. Veľmi ste mi pomohli. Už len veriť, že sa môj problém skončí v súlade so zákonom. Profesionálne jednanie má veľmi vysokú úroveň. Rada vás budem odporúčať
recenzie
9. apríla
Som velmi spokojna s rychlou odpovedou! Odporucam vsetkym ci uz platenu, alebo neplatenu sluzbu ( Vyuzila som obidve)
recenzie
9. januára
Ďakujem za rýchlu odpoveď. Dostala som skvelý tip ako postupovať a ušetriť ďalšie náklady za právnické služby.
recenzie
6. júla
Mám len dobrú skúsenosť. Môžem iba odporučiť.
recenzie
24. septembra
Rýchla a zrozumitelná odpoveď, ktorá naozaj pomôže. Vysoká profesionalita a maximálna moja spokojnosť
recenzie
13. augusta
Mám len výborné skúsenosti. Či už s bezplatnou poradnou, ale aj s telefonickou konzultáciou. Profesionáli na správnom mieste, a verím, že sme so spoluprácou ešte neskončili..
recenzie
1. novembra
Ďakujem veľmi pekne za radu veľmi mi to pomohlo, viem čo môžem podniknúť a byť si pri tom istý, že robím správne. Ešte raz ďakujem a určite odporúčam
recenzie