Máte
otázku?

Nevyzdvihnutie objednanej dobierky na pošte


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Trenčín

Otázka: Nevyzdvihnutie objednanej dobierky na pošte

Dobrý deň, prajem Vám. Potreboval by som poradiť v stručnosti. Objednal som si balík, ktorý je už na pošte, ale už ho nechcem. Bol v hodnote 60 €. Musím si ho teraz vyzdvihnúť alebo ako to funguje? Uvedomujem si, že je to moja chyba, ale čo by som mal robiť? Ďakujem Vám veľmi pekne za Váš čas.

Odpoveď: Nevyzdvihnutie objednanej dobierky na pošte

Dobrý deň,

v danom prípade je rozhodujúci napr. spôsob akým ste si balík objednali - či ste si ho objednali s povinnosťou platby. Ak áno, mali by ste dobierku prevziať. V opačnom prípade jeho neprevzatím môže napr. odosielateľovi vzniknúť určitá škoda (napr. náklady spojené s prípravou tovaru, odoslatím, vrátením balíka, vyrobením tovaru - ak išlo napr. o osobitný druh tovaru a pod.), ktorú by si mohol od Vás vymáhať.

Ak ale ide napr. o objednávku cez e-shop medzi Vami ako spotrebiteľom a jeho prevádzkovateľom ako podnikateľom, v takomto prípade máte (okrem určitých druhov tovarov) právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. V takom prípade by bol predávajúci vrátiť vám cenu za objednaný tovar (zníženú o prípadné náklady na prepravu a pod. - to už v závislosti od obchodných príp. iných zmluvných podmienok, s ktorými ste pri objednaní súhlasili).
 

Trápi vás "Nevyzdvihnutie objednanej dobierky na pošte" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Nevyzdvihnutie objednanej dobierky na pošte (Občianske právo)

Dobrý deň, nechtiac som si objednal balík a nechcem ho. Už som písal do obchodu so žiadosťou o zrušenie objednávky, ale zatiaľ mi neodpísali. Ako mám pokračovať, ak je objednávka na dobierku?

Odpoveď: Nevyzdvihnutie objednanej dobierky na pošte

(odpoveď odoslaná: 14.06.2023)

Dobrý deň,
podľa Vášho opisu ide zrejme o nákup realizovaný na diaľku, resp. cez e-shop. Ak ste objednávku neprevzali, tak z dôvodu opatrnosti zašlite na e-mail predávajúceho správu, že odstupujete od zmluvy v zmysle zákona 102/2014 Z.z. Následne už balík nebude potrebné prevziať. V zmysle uvedeného zákona totiž môžete odstúpiť od zmluvy aj predtým ako tovar prevezmete, a to v zmysle ust. § 7 ods. 5 zákona 102/2014 Z.z.:

Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy

Musíte ale uviesť, ze odstupujete od zmluvy, nie ze žiadate zrušiť zmluvu alebo niečo podobné. Balík potom nepreberte. 


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

Podotázka: Nevyzdvihnutie objednanej dobierky na pošte (Občianske právo)

Dobrý deň, objednala som si produkt cez internet na dobierku a napísala som im email so žiadosťou o zrušenie objednávky. Nie som si však istá, či je možné takýto postup realizovať cez email. Ak by sa mi nepodarilo zrušiť objednávku, čo sa stane, keď si nedoručený balík nevyzdvihnem na zásielkovni?

Odpoveď: Nevyzdvihnutie objednanej dobierky na pošte

(odpoveď odoslaná: 28.12.2022)

Dobrý deň, riešenie Vami uvedeného problému je jednoduché : Keďže ste si objednali tovar cez internet a zásielku ste zatiaľ neprevzali, je potrebné formou emailu odstúpiť od kúpnej zmluvy prípadne na odstúpenie od kúpnej zmluvy využiť formulár  - prílohu č. 3  k zákonu o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho /zákona nájdete na stránke slov-lex/.

Na odstúpenie od zmluvy nepotrebujete súhlas predávajúceho.

Ak by medzičasom Vám predávajúci tovar poslal, teda našli by ste si oznámenie o dobierke, túto neprevezmite. Predávajúci Vás nemôže donútiť zásielku prevziať.


Podotázka: Nevyzdvihnutie objednanej dobierky na pošte (Občianske právo)

Dobrý deň, telefonoval mi pán, ktorý tvrdil, že som vyhrala parfémy. Po zadaní mojej adresy mi oznámil, že to bude stáť 92 €. Nevedela som, ako sa z rozhovoru vycúvať, ale keď som sa pokúsila znova na jeho číslo zavolať, dostávam iba oznámenie, že volané číslo neexistuje. Môžem zásielku na dobierku neprevziať? Vopred ďakujem za Váš čas.

Odpoveď: Nevyzdvihnutie objednanej dobierky na pošte

(odpoveď odoslaná: 31.08.2022)

Dobrý deň, z otázky usudzujeme, že ste sa ani nezapojili do žiadnej súťaže. Aj keby ste sa do súťaže zapojili, nie ste povinná nič prevziať a teda ani zaplatiť sumu 92 €. V konečnom dôsledku otázkou je aj to prečo by ste mali platiť za niečo, čo ste vyhrarali. Ide zrejme o podvod. Otázkou je tiež, aké prekvapenie by vás čakalo po zaplatení 92 € a otvorení balíka.

Naša rada znie : Nič nepreberajte, nič neuhradzujte. Oznámte aj rodinným príslušníkom, aby žiadny balík neprevzali a ani nič neplatili.

 


Trápi vás "Nevyzdvihnutie objednanej dobierky na pošte" a chcete pomôcť?

Podotázka: Nevyzdvihnutie objednanej dobierky na pošte (Občianske právo)

Dobrý deň, niekto na mňa objednal balík na poštu, ale ja ho nechcem. Prišlo mi SMS, že ak si ho nevyzdvihnem, budem musieť zaplatiť pokutu 50 eur. Kontaktoval som eshop, aby som im vysvetlil, že balík si objednal niekto iný a že ho chcem vrátiť, ale neodpísali mi späť. Som však presvedčený, že im správa prišla, takže mi nemôžu udeliť pokutu, nie?

Odpoveď: Nevyzdvihnutie objednanej dobierky na pošte

(odpoveď odoslaná: 16.07.2022)

Dobrý deň, odpoveď na vami položenú otázku je jednoduchá : Objednali ste si niečo v eshope ? Nie. Potom nie je právny dôvod, aby ste niečo preberali.

Slov. pošta neukladá pokuty za nevyzdvihnutie balíka. Nič nepreberajte. Môžete v tetjo veci urobiť to, že upozornite Slov. poštu na tieto nekaé a podvodné praktiky jednoducho na ich internetovej stránke alebo na FB.


Podotázka: Nevyzdvihnutie objednanej dobierky na pošte (Občianske právo)

Dobrý deň, môžem sa opýtať, či musím prevziať zásielku, aj keď ju nechcem? Zrušil som ju cez eshop, ale pravdepodobne to nedostali a napriek tomu mi ju poslali. Je na dobierku. Musím ju prevziať? Riskujem nejaké sankcie? Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Nevyzdvihnutie objednanej dobierky na pošte

(odpoveď odoslaná: 21.10.2021)

Dobrý deň,
ak ste preukázateľne zrušili objednávku a oni Vám ju napriek tomu poslali, nemusíte zásielku prevziať. Dokonca ani v prípade, že ste objednávku nezrušili a neprevezmete dobierku, je sankcionovanie zo strany dodávateľa veľmi zložité. Z pohľadu právnej úpravy ochrany spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku, takmer nemožné.


V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál



Podotázka: Nevyzdvihnutie objednanej dobierky na pošte (Občianske právo)

Dobrý deň, chcela by som sa informovať. Objednala som si tovar cez internet s dobierkou. Potrebujem poradiť ohľadom prevzatia tovaru, ktorý nechcem prevziať, pretože som čítala mnoho negatívnych recenzií. Poslala som im aj oznámenie o odstúpení od zmluvy, písala som im niekoľko e-mailov a zavolala som im, ale nereagovali. Napriek tomu mi tovar zaslali. Čo mám robiť, keď mi tovar príde na poštu?

Odpoveď: Nevyzdvihnutie objednanej dobierky na pošte

(odpoveď odoslaná: 21.10.2020)

Dobrý deň,
ak ste si ho objednali cez internet ako spotrebiteľ, tak pokiaľ nejde o zákonom stanovenú výnimku kedy nemožno odstúpiť od zmluvy, tak pokiaľ ste od zmluvy odstúpili, nemusíte tovar prevziať a potom treba trvať na vrátení peňazí. Ak Vám ich nevrátia je potrebné ich žalovať. Ak Vám tovar prípade, môžete ho odmietnuť prevziať.



V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Nevyzdvihnutie objednanej dobierky na pošte" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.