Dobrý deň,
v prípade, že vozidlo, ktoré ste kúpili, má vady, ktoré neboli zrejmé pri kúpe a predávajúci Vás na ne neupozornil, máte právo na uplatnenie si nároku z vád podľa Občianskeho zákonníka.
V zmysle § 619 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník: "Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci."
Máte právo požadovať odstránenie vady alebo zľavu z kúpnej ceny alebo právo odstúpiť od zmluvy. Podľa ust. § 621 ods. 1 Občianskeho zákonníka: "Ak predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (§ 623), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (§ 624)."
Ak je vada taká závažná, že bráni riadnemu užívaniu vozidla, máte právo odstúpiť od zmluvy podľa ust. § 507 ods. 2 Občianskeho zákonníka: "Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla podľa § 499 riadne užívať ako vec bez vady, má nadobúdateľ právo od zmluvy odstúpiť. To isté právo má nadobúdateľ pri odstrániteľných vadách, ak pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád nemôže vec riadne užívať."
Vo Vašom prípade je dôležité, aby ste predávajúcemu písomne oznámili zistené vady (vysokú spotrebu oleja a poškodené turbo) bez zbytočného odkladu a žiadali odstránenie vady na náklady predávajúceho. Pokiaľ predávajúci odmietne vadu odstrániť, môžete sa domáhať zľavy z kúpnej ceny alebo až odstúpenia od zmluvy a vrátenia peňazí.
Odporúčam Vám predložiť predávajúcemu všetky relevantné dôkazy, napríklad stanovisko od odborného servisu, ktorý potvrdí existenciu vady. Ak by predávajúci nereagoval, môžete sa domáhať svojich práv aj súdnou cestou.