Máte
otázku?

Nedodaný, ale zaplatený tovar


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Žilina

Otázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Dobrý deň, máme problém týkajúci sa podvodu. Prostredníctvom e-mailu sme si objednali tovar, ktorý sme dopredu zaplatili, no už šiesty týždeň nám tovar neprišiel. Keď voláme majiteľovi obchodu, buď sa vyhovára, alebo nám nezdvihne telefón. Existuje nejaké riešenie tejto situácie? Vopred ďakujem za radu.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Dobry den, pokial ide o nedodany zaplateny tovar, odporucam Vam postupovat nasledovne: poslite mu odstupenie od zmluvy, ako dovod uvedte nedodanie tovaru napriek viacerym vyzvam. Do vyzvy napiste aj cislo uctu, kam ma vratit peniaze. Ak nebude reagovat, pomozeme Vam s vymozenim penazi.

Trápi vás "Nedodaný, ale zaplatený tovar" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, pred pol rokom som si objednal cez e-shop tričko. Riadne som zaň zaplatil, avšak doteraz mi nič neprišlo. Volal som veľakrát na číslo, ktoré je uvedené u firmy XY v Levoči. Samozrejme, nikto to nikdy nezdvihne. Písal som tiež niekoľko e-mailov, na ktoré mi nikto neodpovedal. Len raz mi niekto odpísal, že už mi ho poslali. Už sú to dva mesiace a opäť nič. Môžete mi s tým pomôcť? Vopred ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 03.11.2023)

Dobrý deň,
v takomto prípade Vám odporúčame odstúpiť od zmluvy. Odstúpiť od zmluvy pri zmluvách uzatváraných na diaľku môžete aj bez udania dôvodu v lehote 14 dní od dodania tovaru, a aj pred dodaním tovaru. Adresujte predávajúcemu e-mail s tým, že odstupujete od zmluvy a žiadajte vrátenie zaplatenej kúpnej ceny. Odstúpenie od zmluvy pošlite aj písomne poštou a doporučene a môžete predávajúceho poučiť, že v prípade, ak Vám peniaze nevráti do určitej lehoty, tak podáte žalobu na súd. Predávajúci by Vám mal peniaze vrátiť do 14 dní od doručenia odstúpenia od zmluvy. Ak tak neurobí, možnosťou je už len podanie žaloby na súd. Ak podáte podnet na obchodnú inšpekciu tiež to môže pomôcť ale oni nevymáhajú dlhy, len im môžu dať pokutu. 


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, objednal som si tovar cez Bonky a do dnešného dňa mi nebol doručený. V odpovedi na reklamáciu mi uviedli, že to preverovali, avšak nezodpovedajú za to, tvrdia, že pravdepodobne pošta nesplnila svoju úlohu. Existuje nejaká možnosť, ako sa takmer po roku dostať k svojim peniazom? Tovar som platil vopred na účet. Ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 13.10.2023)

Dobrý deň,
uvedenému postupu zo strany e-shopu je až ťažké uveriť. Je ich povinnosťou zabezpečiť, aby k Vám objednaný tovar dorazil, ako bolo dohodnuté. Môžete využiť ochranu,  ktorú Vám ponúka zákon č. 102/2014 v zmysle, ktorého môžete odstúpiť od zmluvy do 14 dní od dodania tovaru bez uvedenia dôvodu, resp. aj pred touto dobou. Tovar vo Vašom prípade ešte stále nedorazil, takže ste v lehote a adresujte obchodu odstúpenie od zmluvy a výzvu na vrátenie peňazí, a to poštou ako aj e-mailom. Poučte ich tiež, že v prípade, ak nebudú reagovať, tak podáte žalobu na súd, a okrem dlhu budú povinný znášať aj trovy súdneho konania. Môžete uviesť aj to, že vzhľadom na čas, ktorý uplynul od objednávky a fakt, že Vy nemáte ani tovar a ani peniaze sa Vám situácia javí ako podvod a zvážite aj podanie trestného oznámenia. 

Ak reagovať nebudú, tak ostáva už len podať žalobu na súd.


Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, môj syn si objednal tovar z hypebeast.sk dňa 23.03.12. Tovar, žiaľ, nedorazil a napriek viacerým urgenciam o vrátenie peňazí, sme ich doteraz nespozorovali. Mohli by ste mi, prosím, poradiť? Vopred ďakujem.

 

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 01.08.2023)

Dobrý deň,
s podobnými situáciami sme sa už stretli. Jednou z výhod nákupov cez e-shopy je fakt, že spotrebiteľovi poskytuje ochranu aj osobitný zákon č. 102/2014 Z.z. V zmysle tohto zákona môžete odstúpiť od zmluvy do 14 dní od dodania tovaru, resp. aj pred touto lehotou, pričom Vám následne predávajúci bude povinný peniaze vrátiť. Adresujte predávajúcemu list, ktorým odstúpite od zmluvy a určite predávajúcemu lehotu na vrátenie, tiež ho môžete upozorniť, že ak Vám peniaze nevráti, tak pristúpite k podaniu žaloby na súd. List pošlite poštou doporučene, aby ste mali potvrdenie o tom, že predávajúci list prevzal. Ak predávajúci nebude reagovať, tak možnosťou zostane len podanie žaloby. 


Trápi vás "Nedodaný, ale zaplatený tovar" a chcete pomôcť?

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, kúpil som si tovar v hodnote 100 EUR cez Bazoš. Po odoslaní platby však predajca prestal so mnou komunikovať, takže sa zdá, že som sa stal obeťou podvodu. Rád by som vedel, aké sú ďalšie kroky, ktoré by som mal podniknúť, alebo čo by som mal urobiť? Ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 18.06.2023)

Dobrý deň,
v tomto prípade Vám odporúčam adresovať predávajúcemu výzvu na dodanie tovaru s určením dodatočnej lehoty na splnenie jeho povinnosti s tým, že ak Vám ani v dodatočnej lehote tovar nedodá, tak potom nech považuje danú výzvu za odstúpenie od zmluvy, čo znamená, že bude povinný vrátiť Vám zaplatenú kúpnu cenu. Tiež ho vo výzve upozornite, že ak si nesplní svoje povinnosti, tak sa budete domáhať ochrany svojho práva súdnou cestou, pričom pôjde o časovo a finančne náročnejšiu možnosť a ak bude v konaní neúspešný, tieto náklady konania bude povinný zaplatiť práve on. Tiež môžete uviesť, že sa Vám celá situácia javí ako podvod, nakoľko prestal komunikovať potom ako obdržal platbu, a že zvážite podniknutie krokov aj v tomto smere. Zrejme však pôjde iba o priestupok, nakoľko na trestný čin podvodu sa vyžaduje spáchanie škody minimálne vo výške 266 eur a 1 cent. Výzvu mu zašlite poštou doporučene, aby ste mali potvrdenie o tom, že výzvu prevzal.


Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, potreboval by som poradiť, ako postupovať v prípade nedodania tovaru. Objednal som si cez eshop garážové vybavenie v hodnote takmer dvetisíc eur a uhradil som faktúru bankovým prevodom. Tovar bol na sklade a ešte pred objednaním mi pri emailovej komunikácii zástupca firmy potvrdil, že ho môžu doručiť behom niekoľkých dní. Následne však začal rad telefonických výhovoriek o dôvodoch, prečo nemôžu tovar doručiť, a o očakávanom omeškaní dodania. Po trinástich dňoch od objednania som poslal doporučené odstúpenie od zmluvy a pre istotu som ho aj naemailoval. Doporučený list sa stále nachádza na pošte a očakávam, že mi bude čoskoro vrátený. Mohli by ste mi odporučiť ďalší postup? Plánujem posielať predávajúcemu formálnu výzvu na vrátenie zaplatenej sumy. Mám sa taktiež obrátiť na banku? Má banka v takomto prípade možnosť kontaktovať banku predávajúceho a zablokovať danú sumu? Alebo by som mal podať žalobu, resp. kontaktovať Slovenskú obchodnú inšpekciu? Ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 12.06.2023)

Dobrý deň, vzhľadom na okolnosť, že tovar Vám nebol dodaný, Vašim oprávnením v zmysle § 7 ods. 5 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho je Vašim oprávnením odstúpiť od zmluvy a na to nepotrebujete súhlas predávajúceho.  Predávajúci v súlade ust. § 9 ods. 1 citovaného zákona je následne povinný Vám vrátiť peniaze v lehote do 14 kalendárnych dní.

Pokiaľ ide o samotné odstúpenie od zmluvy, toto môžete z Vašej strany ako kupujúceho realizovať emailom, prípadne na odstúpenie od zmluvy využiť tlačivo, ktoré by malo byť zverejnené na stránke predávajúceho, prípadne využiť tlačivo - prílohu č. 2 k vyššie uvedenému zákonu, ktorého text nájdete na stránke slov-lex.sk.

Odporúčam poslať ešte jedno odstúpenie od zmluvy použitím uvedeného tlačivo - prílohy č. 2. k vyššie uvedenému zákonu a poslať toto odstúpenie od zmluvy emailom a upozorniť predávajúceho, že ak k vráteniu peňazí nedôjde, vec oznámite Slov. obchodnej inšpekcii a vec postúpite na súd cestou advokáta, čím mu vzniknú náklady spojené so súdnym konaním.

V prípade potreby nás následne kontaktujte, aby sme Vám pomohli.

 


V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál



Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, na konci marca som si z internetového obchodu nakúpil za viac ako 50 eur a zaplatil som to prevodom. Potvrdenie platby a potvrdenie objednávky mi prišli, ale už takmer dva mesiace sa nič nedeje. Obchod uvádza dodaciu dobu 7-10 dní. Po tom, čo som im poslal email, v ktorom som požadoval zrušenie objednávky a vrátenie platby (napísal som im už štyrikrát), prestali mi odpovedať. Čo môžem v takom prípade urobiť? Pri takejto sume asi nemám možnosť podať trestné oznámenie. Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 31.05.2023)

Dobrý deň,

odporúčam Vám nasledovný postup:

Adresujte predávajúcemu dokument, ktorým jednak odstúpite od zmluvy, a jednak predávajúceho vyzvete na vrátenie peňazí do 14 dní. Ide o lehotu, ktorú predávajúcemu ukladá ust. § 9 ods. 1 zákon č. 102/2014 Z. z.:

Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5.   Tiež im môžete oznámiť, že ak Vám peniaze v danej lehote nevrátia, tak podáte žalobu na súd, pričom, ak budú neúspešní, budú platiť aj trovy konania. Odstúpenie s výzvou môžete zaslať e-mailom a aj poštou doporučene. Ak vám nepotvrdia doručenie mailu, urobte to poštou doporučené. 
Trápi vás "Nedodaný, ale zaplatený tovar" a chcete pomôcť?

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, chcel by som Vás poprosiť o radu. Objednal som si tovar z internetu (07. 01. 23). Po neustálom odkladaní doručenia som sa rozhodol zrušiť objednávku a 09. 02. 23 som im poslal žiadosť o odstúpenie od zmluvy. Na tú mi odpovedali nasledujúci deň, že peniaze mi vrátia v čo najkratšom čase, avšak najneskôr do 14 dní. Peniaze mi stále nevrátili. Mohli by ste mi, prosím Vás, poradiť, ako mám ďalej postupovať? Ďakujem, R.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 01.03.2023)

Dobrý deň,
na Vami položenú otázku uvádzame, že ak Vám nebol dodaný tovar v dohodnutej dobe, ktorý ste si objednali cez internet, na odstúpenie od zmluvy nepotrebujete súhlas predávajúceho. Z otázky vyplýva, že ste od zmluvy odstúpili a následne v zmysle zákonov o ochrane spotrebiteľa je predávajúci povinný Vám vrátiť kúpnu cenu v lehote najneskoršie do 14 kalendárnych dní.

Ak lehote na vrátenie peňazí už márne uplynula odporúčam kontaktovať opätovne eshop a žiadať o vrátenie kúpnej ceny, s tým upozornením, že ak peniaze nebudú vrátené, vec oznámite Slovenskej obchodnej inšpekcii.

V prípade problémov následne kontaktujte našu advokátsku kanceláriu.


Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, vyplatila som dobierku z účtu dopredu a teraz som sa dozvedela, že ide o podvod. Čo mám robiť?

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 20.01.2023)

Dobrý deň, predávajúcemu adresujte písomný email, že odstupujete od zmluvy a žiadate vrátiť naspäť peniaze. Môžete tak urobiť aj doporučenou zásielkou, pokiaľ nemáte zriadenú emailovú adresu. Ako spotrebiteľ máte právo odstúpiť od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu až do 14 dní od prevzatia tovaru. Následkom odstúpenia od zmluvy je vrátenie si navzájom prijatých plnení. Ak by vám predávajúci odmietol vrátiť prijaté peniaze, môžete podať žalobu o zaplatenie. Len ak je to podvod, tak je možné, ze tie peniaze nevymozete.


Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň,
mám problém s dodaním tovaru, ktorý som zaplatila 17. 11. 2022 z účtu. Jedna sa o firmu suprisimo.sk, kde som si objednala "Dámske čierne čižmy s kožušinou" - cena 69, 05 e. Do dnešného dna som tovar neobdržala. 3x som kontaktovala zákaznícku podporu suprisimo, stále s rovnakou odpoveďou:

Vážený zakazniku, dobrý deň.


Vzhledem ke konceptu naši platformy, kdy se snažíme nabízet jedinečné zboží za bezkonkurencni ceny a bez nutnosti platiť poštovné, které hradíme my, je doba dodaní závislá na rýchlosti našich dodávateľu.

Dodací dobu bohužel schopní uspíšit nejsme, avšak snažíme se ji maximálne vykompenzovať zákazníčkou peci a ochranou kupujícího. Proto byl zrízeň program Garance spokojenosti.

Zboží dodáva Dodávateľ. Doba dodaní od odeslání zboží zákazníkovi se pohybuje standardne
v rozmezí 5-40 pracovních dni. 95% zásilek dorazí zákazníkum do 14 pracovních dni od doby odeslání.

Prodejce, tedy dodávateľ, si vyhrazuje právo v ojedinelých prípadech u 0. 3% zásilek (objednávek) - jako je napríklad akutní a neočekávaný problém s logistikou, svátek v Asii, ukončení provozu továrny, která zboží vyrábela, či v prípade zmen zákonu - prodloužit dodací lhutu.
(Vyhrazujeme si právo prodloužit dobu dodaní také o státních svátcích. )

Obvyklá doba odeslání zboží od potvrzení objednávky (resp. Uhrazení objednávky v prípade platby predém) činí 1-5 dnu. Nejzazší termín odeslání zásilky ode dne potvrzení objednávky (resp. Uhrazení objednávky v prípade platby predém) činí 30 dni.

Balíček Vám dorazí ve stanoveném termínu, který je uveden i v obchodních podmínkách – sekce doprava a platba.

Nemusíte mit tedy strach, v prípade, že by Vám balíček ve sjednaném termínu nedorazil, ozvete se, prosím, a dle Vašeho rozhodnutí Vám zboží objednáme znovu na naše náklady nebo vrátime peníze zpet na účet.


Dekujeme Vám za pochopení.

S pozdravem a pranim hezkého zbytku dne
zákaznícka podpora Suprisimo.sk

Už naozaj neviem, ako mám ďalej postupovať. Uvedená uhradená suma nie je pre mňa malou, na druhej strane to bude pre mňa ponaučenie, že si u tejto spoločnosti už nikdy viac neobjednávať. Maximálne nespoľahlivá. A s určitosťou ich "vrelo odporúčim" aj svojim priateľom.

Ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 18.01.2023)

Dobrý deň,
v prípade, že chcete naspäť svoje peniaze, tak Vám odporúčam od zmluvy odstúpiť v zmysle zákona č. 102/2014 Z. z. Následkom odstúpenia od zmluvy bude vrátenie si navzájom poskytnutých plnení a uvedená spoločnosť bude povinná Vami zaplatenú kúpnu cenu vrátiť. 


Trápi vás "Nedodaný, ale zaplatený tovar" a chcete pomôcť?

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, prosím Vás, chcela by som sa opýtať, ako ďalej postupovať. Dňa 23.11. som si vytvorila objednávku cez e-shop. Objednávka bola potvrdená a zaplatená prevodom na účet. Po niekoľkých dňoch som sa informovala o stave objednávky, avšak daný tovar e-shop nemal k dispozícii a nedediel ma, kedy bude opäť naskladnený. Pritom na e-shope uvádzajú, že daný produkt majú skladom. Po niekoľkých výzvach a súrení mojej objednávky som ju nakoniec dňa 15.12. zrušila, keďže odpoveď z ich strany bola stále rovnaká; nevedia kedy bude tovar naskladnený. Následne mi prišiel potvrdzujúci e-mail o zrušení objednávky a uvádzali, že finančné prostriedky budú najneskôr do 14 dní od zrušenia objednávky pripísané na účet. Dňa 29. 12. bol 14. deň, no žiadne peniaze neposlali. Odpísali mi, že to bolo preposlané na ekonomické oddelenie, následujúci deň mi odpísali, že to bolo odoslané ako urgentné. Toto sa stalo 30.12. a to bola zároveň posledná komunikácia s e-shopom, na moje ďalšie správy už neodpovedali. Na kontakty, ktoré uvádzajú, sa nedovolám. Na e-mail som im poslala aj zmluvu o odstúpení od kúpnej zmluvy. Poprosím Vás o radu, ako ďalej postupovať. Ďakujem pekne za odpoveď.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 04.01.2023)

Dobrý deň,
v tomto prípade Vám odporúčame zaslať im najskôr písomnú výzvu. Vo výzve uveďte, že ste využili svoje zákonné právo odstúpiť od zmluvy v zmysle zákona č. 102/2014 Z. z. Následkom odstúpenia od zmluvy je vrátenie si navzájom poskytnutých plnení a teda sú Vám povinný dané peniaze vrátiť z titulu bezdôvodného obohatenia, nakoľko došlo k zániku zmluvy. Uveďte, že ak Vám daný dlh neuhradia, tak sa obrátite na súd, kde súčasne budete požadovať aj úroky z omeškania a zároveň v prípade, že bude predávajúci v konaní neúspešní bude povinný platiť aj trovy konania a celkový dlh bude predstavovať vyššiu sumu než aká je teraz. Taktiež uveďte, že máte dostatok dôkazov na vymoženie danej pohľadávky, a teda tvrdené skutočnosti viete v konaní aj preukázať. Vo výzve im zároveň určite lehotu do ktorej Vám majú doručiť odpoveď, pričom, ak ju nedodržia, tak sa obrátite na súd a uvidíte ako zareagujú. 


V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál




V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Nedodaný, ale zaplatený tovar" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.