Dobrý deň,
na Vami položenú otázku uvádzame, že podstatné je to, ako ste si dohodli konkrétnu lehota na dodanie. Ak lehota uplynula, alebo ak nebola dohodnutá, platí, že predávajúci je povinný dodať vec bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od uzavretia zmluvy, ak ide o spotrebiteľskú zmluvu podľa § 613 ods. 1 Občianskeho zákonníka.
Ak predávajúci nedodá vec ani v primeranej dodatočnej lehote, ktorú mu určíte, máte právo od zmluvy odstúpiť a žiadať vrátenie peňazí, čo vyplýva z ust. § 517 Obč. zákonníka :
. Odporúčam zaslať predávajúcemu písomnú výzvu (najlepšie doporučene alebo e-mailom s potvrdením o doručení), v ktorej určíte primeranú dodatočnú lehotu na splnenie (napr. 7 dní) a upozorníte, že po jej márnom uplynutí od zmluvy odstupujete od zmluvy a žiadate zaplatenie uhradenej kúpnej ceny v súlade s ust. zákona o ochrane spoterbiteľa, pričom predajca je povinný Vám vrátiť uvedenú sumu v lehote do 14 dní od odstúpenia od zmluvy.
Ak predávajúci ani potom nereaguje, po uplynutí tejto lehoty môžete od zmluvy odstúpiť a žiadať vrátenie peňazí. Odporúčam odstúpenie od zmluvy urobiť opäť písomne.
Ak Vám predávajúci peniaze nevráti, môžete sa obrátiť na Slovenskú obchodnú inšpekciu, ktorá síce nezabezpečí vrátenie uhardenej sumy, ale môže v uvedenej veci pomôcť ak vykonaá kontrolu u predajcu.
V prípade problémov resp. záujmu nás následne kontaktujte.