Ako postupovať, ak mi eshop nedoručí objednaný tovar?


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Prešovský
Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát

Otázka: Ako postupovať, ak mi eshop nedoručí objednaný tovar?

Dobrí deň. V utorok som objednala telefón z jednej webstránky, poslala som peniaze vopred na účet ale žiadna odozva nechodila. Dnes som sa na internete dozvedela, že je to eShop, ktorý vôbec tovar nepošle, aj keď peniaze im pošlete. Ako mám pritom postupovať?

Odpoveď: Ako postupovať, ak mi eshop nedoručí objednaný tovar?

Dobrý deň, nedodaním objednaného tovaru predávajúci porušil svoju základnú povinnosť, ktorú v zmluvnom vzťahu voči Vám má. Odporúčam Vám predávajúceho kontaktovať a vyzvať ho písomne, aby v dodatočnej primeranej dobe dodal Vami objednaný tovar, inak od zmluvy odstúpite. V prípade, že právo na odstúpenie od zmluvy využijete, predávajúci je povinný vrátiť Vám zaplatenú kúpnu cenu. Ak ani túto povinnosť nesplní, vymáhanie peňažného nároku budete s najväčšou pravdepodobnosťou musieť realizovať súdnou cestou. Na porušenie povinností predávajúceho môžete upozorniť aj Slovenskú obchodnú inšpekciu.

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



JUDr. Milan Ficek, advokát

online právna poradňa zadarmo



Podotázka: Ako postupovať, ak mi eshop nedoručí objednaný tovar? (Občianske právo)

Dobrý deň, prajem p. Ficek,
V pondelok nám prišiel balíček s okuliarmi (105 eur), ktoré sme si objednali z internetového e-shopu .... ; Problém nastal až po otvorení, pretože namiesto objednaného dámskeho modelu tam bol neobjednaný panský model (priložená faktúra je v zhode s objednávkou. Je možné, že sú aj fejkové s fejkovým certifikátom. Samozrejme som ihneď kontaktoval slovensku a nemeckú infolinku stánky, neúspešne, dostupný len odkazovač. Následne som sa domáhal škody, aj na emailových stránkach, ale bez odpovede samozrejme.
S určitosťou môžem povedať, že sa jedna o podvod. Prosím Vás teda o pomoc, ako by som sa mohol dostať peniaze spať? (kontaktovať SOI? ) ; Ďakujem. D.

Odpoveď: Ako postupovať, ak mi eshop nedoručí objednaný tovar?

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 03.06.2020)

Dobrý deň,
riešenie Vami uvedenej situácie je pomerne jednoduché.

Ako vyplýva aj z obchodných podmienok na predmetnej stránke eshopu, je potrebné tovar vrátiť predávajúcemu, najlepšie s listinou o vrátená tovaru - odstúpenie od zmluvy a to v lehote do 30 dní od prevzatia. Či ide o napodobeninu, Vám uviesť nevieme; ak máte pochybnosti, tovar by Vám mohla skontrolovať optika v SR, ktorá bude vedieť posúdiť, či ide o napodobeninu alebo nie.

Tovar odporúčame vrátiť ako doporučenú zásielku aby počas prepravy nedošlo k jeho poškodeniu a aj s poistením balíka. Na stránke uvedenej spoločnosti /mená spoločností nezverejňujeme/ je uvedené, že náklady na vrátenie tovar uhradzuje predávajúci (viď VOP právo na vrátenie tovaru). Zrejme došlo k omylu na strane predávajúceho v type tovaru /žena - muž/. Do30 dní od vrátenia tovaru Vám majú byť peniaze vrátené /viď VOP/.


JUDr. Milan Ficek, advokát

V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:



1. Zadanie otázky

2. Výber poradne

3. Dodatočné informácie
Emaily sa musí zhodovať a otázka musí byť vyplnená.
Zadarmo Premium
Online odpoveď
Zrozumiteľná odpoveď
Jednoduché otázky
Zložité otázky
Zaručená odpoveď
Neverejná odpoveď
Poplatok za odpoveď
Doplňujúce otázky
Dokumenty
Odpovedá aj koncipient
Odpovedá výlučne advokát
Chcem zadarmo
viac informácií
Chcem premium
viac informácií
Vyplňte prosím toto pole
Vyplňte prosím toto pole
Vyplňte prosím toto pole
Prosím vyberte kraj
Prosím vyberte kategóriu.
V bezplatnej poradni nie je zaručená odpoveď, pre zmenu
sa vráťte o krok späť a vyberte si právnu poradňu Premium.
V bezplatnej poradni je otázka a odpoveď verejná, pre zmenu
sa vráťte o krok späť a vyberte si právnu poradňu Premium.
Vyplňte prosím toto pole
Vyplňte prosím toto pole


Musíte súhlasiť s podmienkami.



Zoznam otázok a odpovedí

najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk