Máte
otázku?

Nedodaný, ale zaplatený tovar


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Žilina

Otázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Dobrý deň, máme problém týkajúci sa podvodu. Prostredníctvom e-mailu sme si objednali tovar, ktorý sme dopredu zaplatili, no už šiesty týždeň nám tovar neprišiel. Keď voláme majiteľovi obchodu, buď sa vyhovára, alebo nám nezdvihne telefón. Existuje nejaké riešenie tejto situácie? Vopred ďakujem za radu.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

Dobry den, pokial ide o nedodany zaplateny tovar, odporucam Vam postupovat nasledovne: poslite mu odstupenie od zmluvy, ako dovod uvedte nedodanie tovaru napriek viacerym vyzvam. Do vyzvy napiste aj cislo uctu, kam ma vratit peniaze. Ak nebude reagovat, pomozeme Vam s vymozenim penazi.

Trápi vás "Nedodaný, ale zaplatený tovar" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, mám problém týkajúci sa podvodu. Prostredníctvom inzeratu som si objednal tovar, ktorý som dopredu zaplatil, no už týždeň my tovar neprišiel. Keď volám inzertujucemu buď sa vyhovára,neodpisuje alebo my nezdvihne telefón. Existuje nejaké riešenie tejto situácie? Dakujem za kazdu radu

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 21.01.2025)

Dobrý deň,
poskytnite predávajúcemu primeranú lehotu na dodatočné splnenie jeho povinnosti. V prípade, ak povinnosť dodať Vám tovar nesplní v primeranej lehote, tak mu napíšte, že odstupujete od zmluvy a žiadate vrátenie zaplatenej kúpnej ceny. Predávajúceho tiež môžete poučiť o tom, že v prípade, ak Vám nevyhovie, tak potom podáte žalobu na súd. Dokumenty odošlite predávajúcemu poštou doporučene, prípadne aj e-mailom alebo formou SMS.

Ak predávajúci nebude odpovedať, tak možnosťou zostáva už len podanie žaloby.  


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, sme nezisková organizácia, dňa 17.12.24 sme si od dodávateľa objednali tovar - hygienické potreby a drogériu s tým, že tovar nám bude dodaný po 07.01.25. Dňa 19.12.24 sme uhradili faktúru za tovar v plnej výške 1414€. Dodávateľ nám tovar doteraz nedodal, najnovšie mi nedvíha telefón. Ako by sme mali postupovať?

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 17.01.2025)

Dobrý deň, aj keď sa nejedná o vzťah spotrebiteľský, odporúčam len kontaktovať spoločnosť - obchodníka a žiadať dodanie tovaru obratom s upozornením, že ak k dodaniu tovaru nedôjde, vo veci podate žalobu na súd s vymáhaním aj úroku z omeškania, ako aj trov právneho zastupovania.

V prípade, že by obchodník reagoval, že tovar nedodá, žiadajte o vrátenie peňazí, rovnako v lehote obratom.

Ak by k vyriešeniu situácie nedošlo a neboli by Vám vrátané peniaze, alebo tovar dodan ý nebol, kontaktujte našu advokátsku kanceláriu.


Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, zaplatil som, ale nedodali mi tovar. Nekomunikujú, nezdvíhajú telefón a už je dávno po termíne, ktorý sľubovali na dodanie tovaru. Videl som, že mám spraviť odstúpenie od zmluvy. Čo mám robiť, ak nebudú odpisovať ani spolupracovať?

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 10.01.2025)

Dobrý deň,
s podobnými prípadmi sa stretávame často, avšak žiaľ v prípade, ak odstúpite od zmluvy a predávajúci nebude reagovať a peniaze Vám nevráti, tak jedinou možnosťou bude podanie žaloby na súd.


Trápi vás "Nedodaný, ale zaplatený tovar" a chcete pomôcť?

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, dňa 12.8.2024 som si osobne na predajni e-shopu Baby-Merci v Bratislave objednala kočiar s príslušenstvom a obratom som zaplatila faktúru. Dohoda bola, že mi kočiar dodajú do 3 mesiacov. Z predajne ma nikto nekontaktoval v priebehu tých 3 mesiacov, tak som sa ich následne rozhodla kontaktovať, keďže mi tovar nedoručili. Telefonicky sa nikto neozýval, tak som ich kontaktovala mailom, kde som im ozrejmila celú situáciu so zaslanou faktúrou a podobne. Odpoveď bola, že to preveria a tovar odošlú. Prešiel ďalší mesiac, počas ktorého som ich minimálne raz týždenne kontaktovala a ich posledné vyjadrenie minulý týždeň bolo, že mi objednávku zašlú do Vianoc. Dnes som sa ich rozhodla opäť kontaktovať a oznámila som im, že si tovar vyzdvihnem osobne. Avšak na mail nereagovali. Ako by som mala postupovať ďalej? Viem, že do úvahy spadá aj odstúpenie od zmluvy, ale keďže sa mi blíži termín pôrodu, chcela som mať ten kočiar reálne doma. Viete mi, prosím, nejako poradiť? Ďakujem veľmi pekne.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 17.12.2024)

Dobrý deň,

v situácii, keď Vám predávajúci nedodáva tovar ani po uplynutí dohodnutej lehoty a opakovanej komunikácii bez odpovede, odporúčam zvážiť odstúpenie od zmluvy. Podľa Občianskeho zákonníka a zákona o ochrane spotrebiteľa, ak predávajúci nie je schopný alebo ochotný dodržať lehotu dodania, máte právo od zmluvy odstúpiť a žiadať späť zaplatenú sumu. Odstúpenie od zmluvy odporúčam urobiť písomne a zaslať na adresu predávajúceho s dôrazom na nedodanie tovaru napriek viacerým výzvam. Uveďte v ňom aj vaše číslo účtu, kam majú byť prostriedky vrátené. Ak by predávajúci  na vaše odstúpenie nereagoval, máte možnosť podať žalobu o zaplatenie.

Je tiež vhodné kontaktovať Slovenskú obchodnú inšpekciu, ktorá môže za nedodržanie zákona uložiť sankcie.

Ak však chcete presne tento kočiar naďalej získať, odporúčam vám opätovne navštíviť predajňu alebo použiť právneho zástupcu na rokovanie s predávajúcim. Obávam sa však, že ak kočiarom predávajúci nediponuje, nebude Vám ho vedieť dodať ani vtedy, ak sa necháte zastúpiť advokátom. Javí sa mi to tak, že predávajúci skutočne nedisponuje kočiarom, preto je v omeškaní. V opačnom príapde by Vám ho určite už dávno dodal. Vzhľadom na to by som skôr zvážila kúpu kočiara od iného dodávateľa, pokiaľ je váš pôrod za dverami, odstúpila od zmluvy vo vzťahu k predávajúcemu, ktorý je v omeškaní a čakala na vrátenie peňazí. 


Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, objednala som si topánky cez aplikáciu Nike. Zaplatila som, ale v aplikácii mi neukazuje, že by bola objednávka vytvorená a topánky mi neprišli. Nedá sa im ani napísať, keďže to v aplikácii nejde. Ďakujem vopred za odpoveď.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 29.10.2024)

Dobrý deň,
v prípade, ak Vaša platba bola zrealizovaná úspešne, tak by Vám malo byť doručené určité potvrdenie o objednávke, teda, že zmluva bola uzatvorená. Ak Vám toto potvrdenie nebolo doručené, tak je otázne či k objednávke došlo. Skúste adresovať predávajúcemu e-mail. Popíšte mu situáciu a požiadajte ho o zjednanie nápravy, resp. či bola objednávka zaevidovaná. Ak nie, tak potom ho požiadajte o vrátenie peňazí, nakoľko sa jedná o bezdôvodné obohatenie. 


V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál



Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, chcel by som sa opýtať, ako mám postupovať. Dňa 3.6.2024 som si objednal oblečenie a aj ho vyplatil, ale dodnes mi nebolo doručené a neprišla mi ani informácia o jeho expedícii. Skúšal som ich kontaktovať, raz mi odpísali, že môžem napísať aj SMS s opisom problému, ale potom už vôbec nekomunikovali. Ďakujem za radu. S pozdravom, Rapčan

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 13.06.2024)

Dobrý deň,
v tomto prípade, ak si už neželáte ďalej čakať, tak v zmysle zákona č. 102/2014 adresujte predávajúcemu odstúpenie od zmluvy e-mailom a aj poštou doporučene. Odstúpiť môžete bez udania dôvodu a následne Vám bude povinný peniaze vrátiť. Môžete ho poučiť, že ak to neurobí v lehote 14 dní od doručenia odstúpenia od zmluvy, tak že zaplatené peniaze budete vymáhať súdnou cestou. 


Trápi vás "Nedodaný, ale zaplatený tovar" a chcete pomôcť?

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, objednala som si tovar z obchodu UrbanTrend a ten som už aj zaplatila. Napriek tomu sa mi nedostáva žiadnej spätnej väzby. Kontaktujem ich zhruba každý druhý mesiac a stále dostávam len výhovorky, že moju situáciu preveria. Táto situácia pretrváva už rok. Poslala som im aj žiadosť o odstúpenie od zmluvy spolu s číslom môjho bankového účtu, no stále som neobdržala žiadnu odpoveď ani vrátenie peňazí. Hoci ide "iba" o 34 eur, i tak by som chcela vedieť, ako by som mala v tejto situácii postupovať. Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 02.05.2024)

Dobrý deň,
v prípade, ak ste od zmluvy odstúpili a predávajúci na odstúpenie a Vašu výzvu na vrátenie peňazí nereagoval a ani Vám peniaze nevrátil, tak jedinou možnosťou zostáva podanie žaloby na súd. 


Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, objednala som si drevo cez Facebookový trh a zaplatila som za to vopred. Dostala som aj faktúru. Chcela by som vedieť, ako postupovať, keďže mi dodávateľ drevo nedodal a prestal so mnou komunikovať. Platba bola uskutočnená bankovým prevodom, pričom som použila debetnú kartu. Išlo o sumu 100 eur za drevo a 50 eur za dopravu. Ďakujem za radu.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 01.05.2024)

Dobrý deň, v prípade, ak tovar zakúpený online nebol dodaný, máte viaceré možnosti, ako postupovať. Najskôr odporúčam kontaktovať predajcu a požiadať o informácie týkajúce sa stavu objednávky. Keďže ste už tak učinili a neuspeli, môžete podniknúť ďalšie kroky.

1. Môžete podať reklamáciu k vašej banke, ktorá vydala debetnú kartu - niekedy je možné v prípade neoprávnených transakcií procesovať tzv. chargeback (vrátenie platby).
2. Odporúčam potom prípadne podať sťažnosť na Slovenskej obchodnej inšpekcii alebo inom príslušnom orgáne, ktorý dohliada na ochranu spotrebiteľa.
3. Ak to neprinesie výsledky, ďalším krokom môže byť právna cesta, t.j. podanie žaloby na súd. Vzhľadom na výšku sumy, ide pravdepodobne o spor malej hodnoty, pre ktorý sú určené špeciálne, zjednodušené procesy. 


Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, pred pol rokom som si objednal cez e-shop tričko. Riadne som zaň zaplatil, avšak doteraz mi nič neprišlo. Volal som veľakrát na číslo, ktoré je uvedené u firmy XY v Levoči. Samozrejme, nikto to nikdy nezdvihne. Písal som tiež niekoľko e-mailov, na ktoré mi nikto neodpovedal. Len raz mi niekto odpísal, že už mi ho poslali. Už sú to dva mesiace a opäť nič. Môžete mi s tým pomôcť? Vopred ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 03.11.2023)

Dobrý deň,
v takomto prípade Vám odporúčame odstúpiť od zmluvy. Odstúpiť od zmluvy pri zmluvách uzatváraných na diaľku môžete aj bez udania dôvodu v lehote 14 dní od dodania tovaru, a aj pred dodaním tovaru. Adresujte predávajúcemu e-mail s tým, že odstupujete od zmluvy a žiadajte vrátenie zaplatenej kúpnej ceny. Odstúpenie od zmluvy pošlite aj písomne poštou a doporučene a môžete predávajúceho poučiť, že v prípade, ak Vám peniaze nevráti do určitej lehoty, tak podáte žalobu na súd. Predávajúci by Vám mal peniaze vrátiť do 14 dní od doručenia odstúpenia od zmluvy. Ak tak neurobí, možnosťou je už len podanie žaloby na súd. Ak podáte podnet na obchodnú inšpekciu tiež to môže pomôcť ale oni nevymáhajú dlhy, len im môžu dať pokutu. 


Trápi vás "Nedodaný, ale zaplatený tovar" a chcete pomôcť?

Podotázka: Nedodaný, ale zaplatený tovar (Občianske právo)

Dobrý deň, objednal som si tovar cez Bonky a do dnešného dňa mi nebol doručený. V odpovedi na reklamáciu mi uviedli, že to preverovali, avšak nezodpovedajú za to, tvrdia, že pravdepodobne pošta nesplnila svoju úlohu. Existuje nejaká možnosť, ako sa takmer po roku dostať k svojim peniazom? Tovar som platil vopred na účet. Ďakujem.

Odpoveď: Nedodaný, ale zaplatený tovar

(odpoveď odoslaná: 13.10.2023)

Dobrý deň,
uvedenému postupu zo strany e-shopu je až ťažké uveriť. Je ich povinnosťou zabezpečiť, aby k Vám objednaný tovar dorazil, ako bolo dohodnuté. Môžete využiť ochranu,  ktorú Vám ponúka zákon č. 102/2014 v zmysle, ktorého môžete odstúpiť od zmluvy do 14 dní od dodania tovaru bez uvedenia dôvodu, resp. aj pred touto dobou. Tovar vo Vašom prípade ešte stále nedorazil, takže ste v lehote a adresujte obchodu odstúpenie od zmluvy a výzvu na vrátenie peňazí, a to poštou ako aj e-mailom. Poučte ich tiež, že v prípade, ak nebudú reagovať, tak podáte žalobu na súd, a okrem dlhu budú povinný znášať aj trovy súdneho konania. Môžete uviesť aj to, že vzhľadom na čas, ktorý uplynul od objednávky a fakt, že Vy nemáte ani tovar a ani peniaze sa Vám situácia javí ako podvod a zvážite aj podanie trestného oznámenia. 

Ak reagovať nebudú, tak ostáva už len podať žalobu na súd.


V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál




V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Nedodaný, ale zaplatený tovar" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.