Máte
otázku?

Zamietnutá reklamácia


Online právna poradňa
Oblasť práva: Žilina

Otázka: Zamietnutá reklamácia

Dobrý deň, prosím o radu vo veci reklamácie televízneho prijímača, ktorý sme zakúpili vo februári 2022. Televízor bol od určitého času nefunkčný. V októbri sme ho reklamovali. Dňa 3. novembra sme dostali vyrozumenie, že vada je na výrobku a oprava činí 209 eur, avšak reklamácia nebola uznaná. Uvádza sa, že opravu by sme mali uhradiť sami, pretože na televízore nebol štítok s výrobným číslom. Pripustili sme sa, že niečo také je možné, a pri vybaľovaní tovaru sme si ani neuvedomili, či tam štítok bol alebo nie. Aké by malo byť ďalšie postupovanie v tejto situácii? Za odpoveď vopred ďakujeme.

Odpoveď: Zamietnutá reklamácia

Dobrý deň,
predpokladám, že uvedené má predajca asi v reklamačných či všeobecných obchodných podmienkach, avšak z pohľadu zákona a podľa môjho názoru ide o neprijateľnú zmluvnú podmienku. Nie je možné na jednej strane tvrdiť, že vada je na výrobku, no reklamáciu neuznajú len preto, že tam nie je nejaký štítok. Odporúčam zvážiť to, že im napíšete a požiadate ich o prehodnotenie ich rozhodnutia s vysvetlením, že ide o neprijateľnú zmluvnú podmienku a žiadate vadu bezplatne opraviť. Ak odmietnu budete ich musieť buď žalovať, alebo si vadu nechať opraviť. Tiež môžete podať podnet na SOI.

Trápi vás "Zamietnutá reklamácia" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Zamietnutá reklamácia

Dobrý deň, reklamovala som botasky v predajni. Botasky mi dnes došli, že dcéra to zničila, tak sa nedajú reklamovať. Botasky sa nosia na nohách a nie na rukách. Aj sa ušpinia, dcéra botasku nezlomila, praskla tam umelá hmota na päte. Botasky sú drahšie, 80 €. Nesúhlasím s vyjadrením z obuvi Partizánske.

Odpoveď: Zamietnutá reklamácia

(odpoveď odoslaná: 03.08.2024)

Dobrý deň, vo veci ppredpokladáme, že ste tovar - botasky kúpili nedávno a teda ide o reklamáciu počas prvých 12 mesiacov od kúpi. Vo veci predpokladáme, že v čase, keď ste uplatnili reklamáciu v predajni, ste priamo neodstúpili od kúpnej zmluvy a teda by ste mali nárok na vrátenie peňazí, resp. predávajúci vás o tejto možnosti neinformoval v zmysle ust. zákona o ochrane spotrebiteľa a ust. Občianskeho zákonníka  /výmena za iný tovar, odstúpenie od zmluvy a teda nárok na vrátenie peňazí/.

Citujeme ust. § 18 ods. 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa :

" Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu;22) na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. "

Z otázky usudzujeme, že v danom prípade ide o neodstarniteľnú vadu tovaru /prasknutá umelá hmota na päte botasiek.

Podľa ust.§ 623 Obč. zákonníka platí :

"(1) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. (2) Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci."

 

Vo veci odporúčam kontaktovať písomne predávajúceho a to s tým, že nesúhlasíte s vybavením reklamácie, keďže jeho povinnosťou bolo okrem iných vás poučiť o možnosti vybavenia reklamácie pri tejto neodstraniteľnej vade tovaru a preto žiadate o výmenu veci prípadne vrátenie peňazí /je to na vašom rozhodnutí. V prípade, že neuspejete, odporúčam kontaktovať Slov. obchodnú inšpekciu.

 

 


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Zamietnutá reklamácia" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:
  • Ako postupovať pri neuznaní reklamácie?

    Prišlo vyjadrenie, že reklamácia je zamietnutá a ako dôvod je uvedené mechanické poškodenie. ... často odôvodňuje predajca zamietnutie reklamácie tým, ...

  • Aké máme možnosti pri neuznanej reklamácii?

    Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie ...

  • Neuznaná reklamácia - vŕzgajúce topánky

    či znalec uviedol že reklamácia má byť zamietnutá. Ak to z posudku priamo nevyplýva, potom sa v zmysle ust. § 18a/ cit. zákona na toto odborné posúdenie ...

  • Reklamácia auta ?

    Dobrý deň, chcel by som sa informovať dal som reklamovať autp do aaaauto ale ... Keďže ste uplatnili reklamáciu a tá bola zamietnutá, môžete podať žalobu na ...

  • Problém s reklamáciou

    Odpoveď poisťovne bolo zamietnutie práva na úhradu/náhradu škody. Odoslali nám zariadenie naspäť. Zároveň kvôli ich zamietnutiu sa rozviazala naša zmluva o ...

  • Reklamácia pracovnej dosky

    Reklamovali sme u predajcu vydutú pracovnú dosku, na základe fotodokumentácie prišla mi od odborníka odpoveď taká, že nám zamietajú reklamáciu preto, lebo.

  • Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

    Tovar ste mohli nanajvýš reklamovať ako nefunkčný alebo vadný. ... že zo zákona musíme reklamáciu prijať, ale reklamácia jej bude podľa všetkého zamietnutá, ...




najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.