Dobrý deň, vo veci ppredpokladáme, že ste tovar - botasky kúpili nedávno a teda ide o reklamáciu počas prvých 12 mesiacov od kúpi. Vo veci predpokladáme, že v čase, keď ste uplatnili reklamáciu v predajni, ste priamo neodstúpili od kúpnej zmluvy a teda by ste mali nárok na vrátenie peňazí, resp. predávajúci vás o tejto možnosti neinformoval v zmysle ust. zákona o ochrane spotrebiteľa a ust. Občianskeho zákonníka /výmena za iný tovar, odstúpenie od zmluvy a teda nárok na vrátenie peňazí/.
Citujeme ust. § 18 ods. 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa :
" Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu;22) na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. "
Z otázky usudzujeme, že v danom prípade ide o neodstarniteľnú vadu tovaru /prasknutá umelá hmota na päte botasiek.
Podľa ust.§ 623 Obč. zákonníka platí :
"(1) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. (2) Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci."
Vo veci odporúčam kontaktovať písomne predávajúceho a to s tým, že nesúhlasíte s vybavením reklamácie, keďže jeho povinnosťou bolo okrem iných vás poučiť o možnosti vybavenia reklamácie pri tejto neodstraniteľnej vade tovaru a preto žiadate o výmenu veci prípadne vrátenie peňazí /je to na vašom rozhodnutí. V prípade, že neuspejete, odporúčam kontaktovať Slov. obchodnú inšpekciu.