Dobrý deň, prišla k nám do spoločnosti objednávka na dopravník na základe vypracovanej cenovej ponuky s podrobnými špecifikáciami. Pri objednávke sme žiadali od zákazníka zálohovú platbu 40 % a zákazník súhlasil, ale požadoval 2-mesačnú splatnosť, s čím sme tiež súhlasili. Tesne pred dodaním dopravníka, cca 3 týždne, nám bol zaslaný e-mail ohľadne nám neznámych parametrov pre počítačové riadenie, ktoré sme nemali v ponuke ani v objednávke. Telefonicky sme sa dohodli na doplnení riadenia mimo objednávky. O 2 týždne odložili zákazku na neurčito - nevedeli dať termín. My sme dopravník nedokončovali z dôvodu nezaplatenia. Táto situácia sa uskutočnila v máji 2016. Ozvali sa až v auguste 2016 a dali nám termín na dokončenie koniec septembra 2016. Čo sme s oneskorením 2 dni stihli. No vyskytli sa komplikácie s počítačovým riadením, pretože zákazník nám nedal zadanie ohľadne dopravníka. Počítačové riadenie nám dodával dodávateľ, ktorý mal na to vyhradené dni. Dokumentáciu nám poskytol až v decembri 2016. Jednalo sa o základnú objednávku na 13 000 eur (objednávka) + 2000 eur riadenie nad rámec objednávky + 1600 eur doplnkové plechy. 14. decembra 2016 sme sa dohadovali o fakturácii sumy 16 600 eur, ale zákazník nám napísal, že oni to museli za nás dokončiť a žiadali za to sumu 2400 eur. Nakoľko sme potrebovali peniaze urgentne, dohodli sme sa na kompromise, že zaplatia 13 000 eur za objednávku + 1600 eur a odpočítame ich sumu 2400 eur. Druhá splatnosť faktúry po dohode bola 2 týždne, ešte som ho upozornil na splatnosť. Nakoľko ani po splatnosti 20. 12. 2016 neprišla platba, poslali sme informačný e-mail o pohľadávke, na čo nám zákazník odpovedal, že on dodrží splatnosť 60 dní. Chcel by som poradiť, či: 1. Po úhrade faktúry, na ktorej sme sa dohodli, je faktúra platná, ak so všetkým súhlasil (e-mailová komunikácia). 2. Musíme platiť ich sumu 2400 eur. 3. Môžeme vystaviť faktúru na sumu 13 000 eur základná objednávka + 2000 eur + 1600 eur doplnková výbava. Ďakujem, prajem príjemný deň.
Dobrý deň, vystavenie faktúry nemá vplyv na povinnosť zaplatiť odmenu za vykonanie diela vystavenie faktúry je len účtovná záležitosť. Z vášho e-mailu mi nie je zrejme, či bola podpísaná písomná zmluva. Predpokladám, že ste mali iba objednávku. Pokiaľ je to tak, bude sa postupovať podľa obchodného zákonníka a podľa neho sa bude určovať aj splatnosť odmeny. Objednávateľ si nemôžem vymieňovať zaplatenie odmeny vystavením faktúry, ak ste sa takto nedohodli. Z vašej otázky vyplýva, že ste sa dohodli na predĺžení splatnosti a zmene rozsahu diela. Toto bude mať vplyv na vaše právo požadovať odmenu za vykonanie diela. Ak ste nemali osobitnú dohodu ohľadom splatnosti odmeny Vás nárok na odmenu vzniká okamihom dodania diela.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
24. novembra
Veľmi mi pomohla advokátska kancelária pána advokáta JUDr. Milana Ficeka, ocitla som sa naozaj vo veľmi zložitej situácii s pani majiteľkou v byte, ktorý som si prenajímala a..
recenzie
2. januára
Veľmi pekne Vám ďakujem za rýchlu a odbornú odpoveď na moju otázku. Veľmi ste mi pomohli a vyhla som sa tak zbytočným nedorozumeniam. Ešte raz ďakujem a určite Vás odporúčam.
recenzie
1. augusta
Veľmi milo som bola prekvapená vysoko profesionálnym a ľudským prístupom.
recenzie
12. februára
Som veľmi spokojná s reakciou na moju otázku. Odporúčam využitie tohto poradenstva.
recenzie
4. februára
Spokojnosť vo všetkých smeroch. Promptná reakcia na moje otázky, veľmi jasne vysvetlené ako so situáciou naložit a aké ďalšie kroky sú potrebné.
recenzie
25. mája
Ďakujem krásne za vyriešenie môjho problému. Môžem len odporúčať. Reakcia na moju otázku bola rýchla a zrozumiteľná.
recenzie
17. januára
Veľmi oceňujem ponúknutú možnosť, obrátiť sa na odborníka online. Odpoveď som dostala v krátkom čase a veľmi mi pomohla, ďakujem a odporúčam.
recenzie
16. januára
Som naozaj nadmieru spokojný...profesionálny prístup, absolútne korektné jednanie, pri jednej z mojich otázok vypracovanie a zaslanie odpovede na doplňujúce otázky..
recenzie