Dobrý deň, prišla k nám do spoločnosti objednávka na dopravník na základe vypracovanej cenovej ponuky s podrobnými špecifikáciami. Pri objednávke sme žiadali od zákazníka zálohovú platbu 40 % a zákazník súhlasil, ale požadoval 2-mesačnú splatnosť, s čím sme tiež súhlasili. Tesne pred dodaním dopravníka, cca 3 týždne, nám bol zaslaný e-mail ohľadne nám neznámych parametrov pre počítačové riadenie, ktoré sme nemali v ponuke ani v objednávke. Telefonicky sme sa dohodli na doplnení riadenia mimo objednávky. O 2 týždne odložili zákazku na neurčito - nevedeli dať termín. My sme dopravník nedokončovali z dôvodu nezaplatenia. Táto situácia sa uskutočnila v máji 2016. Ozvali sa až v auguste 2016 a dali nám termín na dokončenie koniec septembra 2016. Čo sme s oneskorením 2 dni stihli. No vyskytli sa komplikácie s počítačovým riadením, pretože zákazník nám nedal zadanie ohľadne dopravníka. Počítačové riadenie nám dodával dodávateľ, ktorý mal na to vyhradené dni. Dokumentáciu nám poskytol až v decembri 2016. Jednalo sa o základnú objednávku na 13 000 eur (objednávka) + 2000 eur riadenie nad rámec objednávky + 1600 eur doplnkové plechy. 14. decembra 2016 sme sa dohadovali o fakturácii sumy 16 600 eur, ale zákazník nám napísal, že oni to museli za nás dokončiť a žiadali za to sumu 2400 eur. Nakoľko sme potrebovali peniaze urgentne, dohodli sme sa na kompromise, že zaplatia 13 000 eur za objednávku + 1600 eur a odpočítame ich sumu 2400 eur. Druhá splatnosť faktúry po dohode bola 2 týždne, ešte som ho upozornil na splatnosť. Nakoľko ani po splatnosti 20. 12. 2016 neprišla platba, poslali sme informačný e-mail o pohľadávke, na čo nám zákazník odpovedal, že on dodrží splatnosť 60 dní. Chcel by som poradiť, či: 1. Po úhrade faktúry, na ktorej sme sa dohodli, je faktúra platná, ak so všetkým súhlasil (e-mailová komunikácia). 2. Musíme platiť ich sumu 2400 eur. 3. Môžeme vystaviť faktúru na sumu 13 000 eur základná objednávka + 2000 eur + 1600 eur doplnková výbava. Ďakujem, prajem príjemný deň.
Dobrý deň, vystavenie faktúry nemá vplyv na povinnosť zaplatiť odmenu za vykonanie diela vystavenie faktúry je len účtovná záležitosť. Z vášho e-mailu mi nie je zrejme, či bola podpísaná písomná zmluva. Predpokladám, že ste mali iba objednávku. Pokiaľ je to tak, bude sa postupovať podľa obchodného zákonníka a podľa neho sa bude určovať aj splatnosť odmeny. Objednávateľ si nemôžem vymieňovať zaplatenie odmeny vystavením faktúry, ak ste sa takto nedohodli. Z vašej otázky vyplýva, že ste sa dohodli na predĺžení splatnosti a zmene rozsahu diela. Toto bude mať vplyv na vaše právo požadovať odmenu za vykonanie diela. Ak ste nemali osobitnú dohodu ohľadom splatnosti odmeny Vás nárok na odmenu vzniká okamihom dodania diela.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
25. novembra
Veľmi som bol spokojný s flexibilným, odborným a pro-klientským prístupom. Ozaj super odvedená komplexná práca. Silne doporučujem každému, kto očakáva 100%-nú kvalitu..
recenzie
4. mája
Ďakujem srdečne za rýchlu odpoveď. Veľmi ste mi pomohli. Už len veriť, že sa môj problém skončí v súlade so zákonom. Profesionálne jednanie má veľmi vysokú úroveň. Rada vás budem odporúčať
recenzie
16. januára
Som naozaj nadmieru spokojný...profesionálny prístup, absolútne korektné jednanie, pri jednej z mojich otázok vypracovanie a zaslanie odpovede na doplňujúce otázky..
recenzie
1. novembra
Ďakujem veľmi pekne za radu veľmi mi to pomohlo, viem čo môžem podniknúť a byť si pri tom istý, že robím správne. Ešte raz ďakujem a určite odporúčam
recenzie
11. februára
Ochotný a profesionálny prístup. Doporučujem!
recenzie
11. mája
Ďakujem veľmi pekne za radu. Bodaj by bolo viac takých ľudí ako Vy, ktorým ešte záleží na ostatných. Nech sa Vám darí.
recenzie
9. januára
Ďakujem za rýchlu odpoveď. Dostala som skvelý tip ako postupovať a ušetriť ďalšie náklady za právnické služby.
recenzie
25. mája
Ďakujem krásne za vyriešenie môjho problému. Môžem len odporúčať. Reakcia na moju otázku bola rýchla a zrozumiteľná.
recenzie