Máte
otázku?

Preradenie zamestnanca pre nespokojnosť zákazníka


Online právna poradňa
Oblasť práva: Pracovné právo, Bratislava

Otázka: Preradenie zamestnanca pre nespokojnosť zákazníka

Dobrý deň, prosím o radu. Som zamestnávateľ a môj zamestnanec neplní svoje pracovné povinnosti uspokojivo. Mám možnosť ho presunúť na inú prevádzku, pretože jeden z mojich zákazníkov mi oznámil, že so mnou ukončí spoluprácu, ak nepreradím daného zamestnanca. Mohli by ste ma prosím informovať o správnom postupe, aby som zabránil ukončeniu spolupráce so zákazníkom a zároveň vyriešil situáciu so zamestnancom? Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Preradenie zamestnanca pre nespokojnosť zákazníka

Dobrý deň,
nie je to úplne jednoduché. 

Svojmu zákazníkovi naznačte, že Vy si so svojím zamestnancom urobíte poriadok tak, aby sa v budúcnosti nestala podobná situácia. Ak je to vôbec možné. Tu ide o to, že nie je dôležité, čo hovorí váš zákazník ale či správanie zamestnanca je skutočne také, že by šlo o porušenie pracovnej disciplíny. To sa hodnotí objektívne, nie len z pohľadu jedného zákazníka.

Ak sa to už však opakovalo a prvý krát ste to neriešili napomenutím zamestnanca, tak by som zvažoval preradenie zamestnanca ale určite s napomenutím. 

Vaše možnosti voči zamestnancovi sú nasledovné:

a) písomné upozornenie na neuspokojivé plnenie pracovných úloh, s poučením, že v prípade ich opakovania, či neodstránenia v priebehu 6tich mesiacoch budete nútený s ním skončiť pracovný pomer,

alebo

b) zoberiete mu na určitý čas osobné ohodnotenie, alebo určitú variabilnú zložku mzdy, ak u Vás máte nastavené takéto odmeňovanie. 

Nakoľko takéto sankcie nie sú osobitne a samostatne upravené v Zákonníku práce, vyplývajú však z ustanovení o jednotlivých spôsoboch skončenia pracovného pomeru a je teda zjavné, že tomu predchádzajú. 

Najhorší následok pre zamestnanca je výpoveď.

V tomto prípade, by išlo o výpoveď podľa § 63 ods. 1 písm. d) bod 4 Zákonníka práce, "Zamestnávateľ môže dať zamestnancovi výpoveď iba z dôvodov, ak zamestnanec neuspokojivo plní pracovné úlohy a zamestnávateľ ho v posledných šiestich mesiacoch písomne vyzval na odstránenie nedostatkov a zamestnanec ich v primeranom čase neodstránil,"

Trápi vás "Preradenie zamestnanca pre nespokojnosť zákazníka" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:




V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Preradenie zamestnanca pre nespokojnosť zákazníka" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.