Dobrý deň, prosím o radu. Som zamestnávateľ a môj zamestnanec neplní svoje pracovné povinnosti uspokojivo. Mám možnosť ho presunúť na inú prevádzku, pretože jeden z mojich zákazníkov mi oznámil, že so mnou ukončí spoluprácu, ak nepreradím daného zamestnanca. Mohli by ste ma prosím informovať o správnom postupe, aby som zabránil ukončeniu spolupráce so zákazníkom a zároveň vyriešil situáciu so zamestnancom? Ďakujem za odpoveď.
Dobrý deň,
nie je to úplne jednoduché.
Svojmu zákazníkovi naznačte, že Vy si so svojím zamestnancom urobíte poriadok tak, aby sa v budúcnosti nestala podobná situácia. Ak je to vôbec možné. Tu ide o to, že nie je dôležité, čo hovorí váš zákazník ale či správanie zamestnanca je skutočne také, že by šlo o porušenie pracovnej disciplíny. To sa hodnotí objektívne, nie len z pohľadu jedného zákazníka.
Ak sa to už však opakovalo a prvý krát ste to neriešili napomenutím zamestnanca, tak by som zvažoval preradenie zamestnanca ale určite s napomenutím.
Vaše možnosti voči zamestnancovi sú nasledovné:
a) písomné upozornenie na neuspokojivé plnenie pracovných úloh, s poučením, že v prípade ich opakovania, či neodstránenia v priebehu 6tich mesiacoch budete nútený s ním skončiť pracovný pomer,
alebo
b) zoberiete mu na určitý čas osobné ohodnotenie, alebo určitú variabilnú zložku mzdy, ak u Vás máte nastavené takéto odmeňovanie.
Nakoľko takéto sankcie nie sú osobitne a samostatne upravené v Zákonníku práce, vyplývajú však z ustanovení o jednotlivých spôsoboch skončenia pracovného pomeru a je teda zjavné, že tomu predchádzajú.
Najhorší následok pre zamestnanca je výpoveď.
V tomto prípade, by išlo o výpoveď podľa § 63 ods. 1 písm. d) bod 4 Zákonníka práce, "Zamestnávateľ môže dať zamestnancovi výpoveď iba z dôvodov, ak zamestnanec neuspokojivo plní pracovné úlohy a zamestnávateľ ho v posledných šiestich mesiacoch písomne vyzval na odstránenie nedostatkov a zamestnanec ich v primeranom čase neodstránil,"
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
Som zamestnancom na TPP s minimálnou mzdou v zmluve asi ako 99% čašníkov a barmanov v SR. ... 30.05.2023 - Preradenie zamestnanca pre nespokojnosť zákazníka ...
Pokiaľ zamestnanec poruší niektorú zo svojich povinností, ide o porušenie pracovnej ... 30.05.2023 - Preradenie zamestnanca pre nespokojnosť zákazníka ...
Povinnosti zamestnanca upravuje § 81 Zákonníka práce. V zmysle tohto ustanovenia, ... 30.05.2023 - Preradenie zamestnanca pre nespokojnosť zákazníka ...
... Dedičské konanie - vysporiadanie majetku · 30.05.2023 - Darovanie a dedičské právo · 30.05.2023 - Preradenie zamestnanca pre nespokojnosť zákazníka ...
... prácu nadčas môže zamestnávateľ nariadiť alebo dohodnúť so zamestnancom len v ... 30.05.2023 - Preradenie zamestnanca pre nespokojnosť zákazníka ...
Minulý mesiac nové vedenie údajne prehodnocovalo triedy zamestnancov a bolo mi písomne ... 30.05.2023 - Preradenie zamestnanca pre nespokojnosť zákazníka ...
... Dedičské konanie - vysporiadanie majetku · 30.05.2023 - Darovanie a dedičské právo · 30.05.2023 - Preradenie zamestnanca pre nespokojnosť zákazníka ...
16. januára
Som naozaj nadmieru spokojný...profesionálny prístup, absolútne korektné jednanie, pri jednej z mojich otázok vypracovanie a zaslanie odpovede na doplňujúce otázky..
recenzie
4. februára
Spokojnosť vo všetkých smeroch. Promptná reakcia na moje otázky, veľmi jasne vysvetlené ako so situáciou naložit a aké ďalšie kroky sú potrebné.
recenzie
13. mája
Ďakujem za rýchlu odpoveď, pomohla mi do budúcna s riešením môjho problému, ľudský a profesionálny prístup, odporúčam !
recenzie
16. mája
Ďakujem pekne za odpoveď a skvelé jednanie. Odporúčam.
recenzie
6. júla
Mám len dobrú skúsenosť. Môžem iba odporučiť.
recenzie
25. mája
Ďakujem krásne za vyriešenie môjho problému. Môžem len odporúčať. Reakcia na moju otázku bola rýchla a zrozumiteľná.
recenzie
11. februára
Ochotný a profesionálny prístup. Doporučujem!
recenzie
2. januára
Veľmi pekne Vám ďakujem za rýchlu a odbornú odpoveď na moju otázku. Veľmi ste mi pomohli a vyhla som sa tak zbytočným nedorozumeniam. Ešte raz ďakujem a určite Vás odporúčam.
recenzie