Dobrý deň, prosím o radu. Som zamestnávateľ a môj zamestnanec neplní svoje pracovné povinnosti uspokojivo. Mám možnosť ho presunúť na inú prevádzku, pretože jeden z mojich zákazníkov mi oznámil, že so mnou ukončí spoluprácu, ak nepreradím daného zamestnanca. Mohli by ste ma prosím informovať o správnom postupe, aby som zabránil ukončeniu spolupráce so zákazníkom a zároveň vyriešil situáciu so zamestnancom? Ďakujem za odpoveď.
Dobrý deň,
nie je to úplne jednoduché.
Svojmu zákazníkovi naznačte, že Vy si so svojím zamestnancom urobíte poriadok tak, aby sa v budúcnosti nestala podobná situácia. Ak je to vôbec možné. Tu ide o to, že nie je dôležité, čo hovorí váš zákazník ale či správanie zamestnanca je skutočne také, že by šlo o porušenie pracovnej disciplíny. To sa hodnotí objektívne, nie len z pohľadu jedného zákazníka.
Ak sa to už však opakovalo a prvý krát ste to neriešili napomenutím zamestnanca, tak by som zvažoval preradenie zamestnanca ale určite s napomenutím.
Vaše možnosti voči zamestnancovi sú nasledovné:
a) písomné upozornenie na neuspokojivé plnenie pracovných úloh, s poučením, že v prípade ich opakovania, či neodstránenia v priebehu 6tich mesiacoch budete nútený s ním skončiť pracovný pomer,
alebo
b) zoberiete mu na určitý čas osobné ohodnotenie, alebo určitú variabilnú zložku mzdy, ak u Vás máte nastavené takéto odmeňovanie.
Nakoľko takéto sankcie nie sú osobitne a samostatne upravené v Zákonníku práce, vyplývajú však z ustanovení o jednotlivých spôsoboch skončenia pracovného pomeru a je teda zjavné, že tomu predchádzajú.
Najhorší následok pre zamestnanca je výpoveď.
V tomto prípade, by išlo o výpoveď podľa § 63 ods. 1 písm. d) bod 4 Zákonníka práce, "Zamestnávateľ môže dať zamestnancovi výpoveď iba z dôvodov, ak zamestnanec neuspokojivo plní pracovné úlohy a zamestnávateľ ho v posledných šiestich mesiacoch písomne vyzval na odstránenie nedostatkov a zamestnanec ich v primeranom čase neodstránil,"
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
Som zamestnancom na TPP s minimálnou mzdou v zmluve asi ako 99% čašníkov a barmanov v SR. ... 30.05.2023 - Preradenie zamestnanca pre nespokojnosť zákazníka ...
Pokiaľ zamestnanec poruší niektorú zo svojich povinností, ide o porušenie pracovnej ... 30.05.2023 - Preradenie zamestnanca pre nespokojnosť zákazníka ...
Povinnosti zamestnanca upravuje § 81 Zákonníka práce. V zmysle tohto ustanovenia, ... 30.05.2023 - Preradenie zamestnanca pre nespokojnosť zákazníka ...
... Dedičské konanie - vysporiadanie majetku · 30.05.2023 - Darovanie a dedičské právo · 30.05.2023 - Preradenie zamestnanca pre nespokojnosť zákazníka ...
... prácu nadčas môže zamestnávateľ nariadiť alebo dohodnúť so zamestnancom len v ... 30.05.2023 - Preradenie zamestnanca pre nespokojnosť zákazníka ...
Minulý mesiac nové vedenie údajne prehodnocovalo triedy zamestnancov a bolo mi písomne ... 30.05.2023 - Preradenie zamestnanca pre nespokojnosť zákazníka ...
... Dedičské konanie - vysporiadanie majetku · 30.05.2023 - Darovanie a dedičské právo · 30.05.2023 - Preradenie zamestnanca pre nespokojnosť zákazníka ...
6. augusta
Reakcia na moju otázku bola veľmi rýchla a profesionálna. Som rada, že existujú aj takéto advokátske kancelárie, ktoré svojim profesionálnym prístupom ..
recenzie
17. júna
Rýchla a profesionálna odpoveď, ktorá bola vysvetlená naozaj zrozumiteľným spôsobom aj pre niekoho, kto sa v právnych veciach nevyzná. Ušetrilo mi to nesmierne veľa času pri dohľadávaní informácií..
recenzie
11. februára
Ochotný a profesionálny prístup. Doporučujem!
recenzie
13. augusta
Mám len výborné skúsenosti. Či už s bezplatnou poradnou, ale aj s telefonickou konzultáciou. Profesionáli na správnom mieste, a verím, že sme so spoluprácou ešte neskončili..
recenzie
16. januára
Som naozaj nadmieru spokojný...profesionálny prístup, absolútne korektné jednanie, pri jednej z mojich otázok vypracovanie a zaslanie odpovede na doplňujúce otázky..
recenzie
1. novembra
Ďakujem veľmi pekne za radu veľmi mi to pomohlo, viem čo môžem podniknúť a byť si pri tom istý, že robím správne. Ešte raz ďakujem a určite odporúčam
recenzie
21. septembra
Vyjadrujem veľkú spokojnosť. Je to advokátska kancelária na vysokej úrovni. Nesmierne si vážim ľudský prístup JUDr. Ficeka..
recenzie
9. decembra
Veľmi ľudský prístup, poradia a pomôžu.
recenzie