Máte
otázku?

Podvod cez internetový bazár


Online právna poradňa
Oblasť práva: Trestné právo, Prešov

Otázka: Podvod cez internetový bazár

Dobrý večer. Bola som podvedená cez internetový bazár, keď som si objednala mobil a vopred som poslala 180 eur na účet, ale mobil mi neprišiel. Moja otázka je, či mám ísť na políciu a či oni hneď zistia meno vlastníka tohto bankového účtu a či je možné potom získať peniaze späť. Ďakujem za skorú odpoveď.

Odpoveď: Podvod cez internetový bazár

Dobrý deň, 

 

podvody cez internetový bazár sú pomerne časté, nakoľko však nejde o škodu najmenej 266,- € (t.j. podľa trestného práva tzv. malá škoda), potom nejde o trestný čin, môže ísť maximálne o priestupok. Pokiaľ podáte trestné oznámenie, Vaše podanie bude postúpené na priestupkové oddelenie.

 

Máte možnosť sa obrátiť priamo na banku, kam ste poskytli peniaze, aby požiadali vlastníka účtu, aby Vám poslal peniaze späť. Banka to robí vtedy, ak omylom prevediete peniaze na cudzí účet. Ak dlžník peniaze nevráti, potom Vám banka poskytne údaje o tejto osobe, následne budete môcť svoju pohľadávku vymáhať súdnou cestou.

 

Podvodu cez internetový bazár je ťažké sa vyhnúť, vždy je lepšie dohodnúť si stretnutie s predávajúcim a vec si prezrieť. Zabránite tak podvodu. Často sa stáva, že objednávajúci dostane úplne niečo iné, ako si objednal. 

Trápi vás "Podvod cez internetový bazár" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Podvod cez internetový bazár (Trestné právo)

Dobrý deň, mám otázku: Čo mám robiť, ak som chcel kúpiť mobil z internetového bazáru a dostal som nepravý produkt? Prijal som email, v ktorom sme sa dohodli, že zásielka bude doručená expresnou prepravnou službou. Poslal som 600 € na účet, na ktorom som neskôr zistil, že nepatrí tejto službe. Existuje v tomto prípade nejaký postup?

Odpoveď: Podvod cez internetový bazár

(odpoveď odoslaná: 29.09.2023)

Dobrý deň, ako sme uviedli na stránke našej poradne, ak tovar kupujete cez internetový bazár, treba vždy pochybovať jednak o kvalite tovaru, ako aj o tom, či vám vôbec tovar dôjde. Je lepšie vždy dohodnúť osobné prevzatie tovaru a nespoliehať sa na doručovanie cestou nejakej agentúry. Slovenská pošta funguje.

K vami uvedenému problému odporúčam postup ten, že predávajúcemu oznámite, že odstupujete od zmluvy a žiadate vrátiť peniaze. Súčasne zašlete tovar doporučene na adresu predávajúceho a to tak, aby ste mali doklad o jeho zaslaní, pretým si však urobte fotodokumentáciu tovaru. Pokiaľ de o vrátenie peňazí, odporúčam súčasne kontaktovať vašu banku, aby žiadala od príjemcu platby vrátenie 600 €. Ak na výzvu banky peniaze vrátenú nebudú, banka vám oznámi meno majiteľa účtu a peniaze budete musieť vymáhať súdnou cestou.


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

Podotázka: Podvod cez internetový bazár (Trestné právo)

Dobrý deň, zakúpil som cez Bazoš slúchadlá, o ktorých predávajúci tvrdil, že sú originálne. Ale keď mi dorazili, zistil som, že sú falošné. Predávajúci sa mi následne posmieval v správach, tvrdiac, že to nie je jeho problém. Mám aj jeho údajne celé meno a telefónne číslo, rovnako ako výpis z banky potvrdzujúci platbu na jeho účet. Dokonca som natočil video, na ktorom otváram celú zásielku. Akým spôsobom by som mohol situáciu riešiť?

Odpoveď: Podvod cez internetový bazár

(odpoveď odoslaná: 28.09.2023)

Dobrý deň,
ak ste sa dohodli na tom, že predmetom zmluvy budú originál slúchadlá, pričom predávajúci túto povinnosť porušil a nedodal Vám dohodnutý tovar, tak adresujte predávajúcemu výzvu s tým, že mu poskytnete dodatočnú lehotu na splnenie povinnosti, napríklad 1 týždeň, pričom vo výzve tiež uveďte, že ak Vám tovar v danej lehote nedoručí, tak nech považuje výzvu za odstúpenie od zmluvy. Následkom odstúpenia je zánik zmluvy a povinnosť zmluvných strán vrátiť si navzájom poskytnuté plnenia, teda žiadajte vrátenie peňazí s tým, že vy predávajúcemu vrátite slúchadlá, ktoré Vám boli doručené. Ak Vám predávajúci nevyhovie, tak mu oznámte, že podáte žalobu na súd, pričom, ak bude v spore neúspešný čo pravdepodobne bude, ak porušil svoju zmluvnú povinnosť, tak bude povinný platiť aj náklady súdneho konania.


Podotázka: Podvod cez internetový bazár (Trestné právo)

Dobrý deň, cez Market place som chcela predať vysávač. Odpísala mi pani s tým, že pošle kuriéra z FedExu s peniazmi a nemusím sa o nič starať. Dohodli sme sa na cene vysávača. Na druhý deň mi prišiel email s požiadavkou potvrdiť, či je adresa správna. Odpísala som, že áno. V e-maile bola uvedená dohodnutá cena, plus cena vkladu, čo ma zarazilo. Napísala som kupujúcej, že čo to má znamenať, na čo mi odpovedala, že sa nemusím báť. Údajne tou druhou sumou urobím nejakú kúpu. Poslala mi tiež link na potvrdenie prijatia, čo som však neurobila. Situáciu som preverila u firmy FedEx a tam mi bolo povedané, že majú podozrenie na podvod, pretože majú zaznamenanú podobnú adresu. Odporučili mi, aby som o tom informovala potenciálnu kupujúcu a pripadne to nahlásila na polícii.

Odpoveď: Podvod cez internetový bazár

(odpoveď odoslaná: 30.11.2022)

Dobrý deň,
nič neuhradzujte, žiadne klikanie na neznáme linky, ide o podvod !

Posielame link na upozornenie spoločnosti : https://www.fedex.com/sk-sk/service-news.html.

Možnosťou na Vašej strane je kontaktovať komerčné média /napr. TV JOJ - Vaše meno nebude zverejnené/, kde upozornite na takéto podvodné praktiky, aby sa ľudia mohli poučiť.

Možnosť kontaktovania polície je samozrejmosťou.


Trápi vás "Podvod cez internetový bazár" a chcete pomôcť?

Podotázka: Podvod cez internetový bazár (Trestné právo)

Dobrý deň, moja známa reagovala na inzerát na Bazoši ohľadom zakúpenia šteniatka za 300 eur. Bolo uvedené slovenské telefónne číslo, avšak 300 eur moja známa musela poslať na český bankový účet. Povedali jej, že 300 eur je cena šteniatka vrátane doručenia. Potom jej písala nejaká firma z Nemecka, že šteniatko posielajú lietadlom a ako zálohu má platiť 2000 eur. Ona tú sumu zaplatila. Teraz jej zas píšu, že má z dôvodu COVID-19 zaplatiť ešte 1800 eur, a túto sumu pri doručení dostane späť. Ak nezaplatí, dajú vec colnému úradu. Čo má robiť? Na koho sa má obrátiť? Žiadnu zmluvu nepodpísala, všetko to začalo prevodom 300 eur na český účet. Ďakujem.

Odpoveď: Podvod cez internetový bazár

(odpoveď odoslaná: 08.09.2022)

Dobrý deň,
úvodom poznamenávame, že zvieratá sa nekupujú týmto spôsobom cez internet. Ide o podvod, kde účelom "predávajúceho"  bolo len získanie peňazí a k žiadnemu dodaniu nedôjde. Je chybou, že poslala ešte 2000 €. Je dobré aspoň to, že má doklad o zaslaní peňazí i keď s neistým výsledkom ich vrátenia späť na jej účet.

Riešením je len kontaktovať banku predávajúcej a prostredníctvom banky žiadať vrátenie peňazí. Ak k ich úhrade nedôjde, banka poskytne údaje o majiteľovi účtu a tieto bude potrebné vymáhať cestou súdu.

Odporúčam uvedený predaj živých zvierat podvodným spôsobom nahlásiť na Štátnej veterinárnej a potravinovej správe SR a polícii.


Podotázka: Podvod cez internetový bazár (Trestné právo)

Dobrý deň, Predával som topánky cez stránku Bazos.sk. Ozval sa mi istý pán so záujmom o kúpu, ktorý je však zo Švédska. Súhlasil s tým, že preplatí poštovné. Požiadal o zaslanie čísla účtu, na ktorý by mi mohol poslať peniaze. Následne mi však oznámil, že musím najskôr poslať balík, pretože jeho banka peniaze prevedie na môj účet až potom. Kontaktovala ma aj jeho banka so žiadosťou o zaslanie dokladu o odoslaní balíka na jej e-mailovú adresu. Po poslaní dokladu mi oznámili, že platba bude dokončená do troch dní. Dva dni neskôr som od nich znova dostal e-mail s informáciou, že tento pán má na svojom účte povolené iba platby minimálne vo výške 300 eur a že musím doplatiť 160 eur (aj keď cena topánok bola 145 eur a poštovné 15 eur). Údajne je účet pána podnikateľský a peniaze je nutné zaplatiť v bitcoinoch cez link, ktorý mi poslali. Celá situácia mi pripadá ako podvod. Keď som požiadal o zrušenie prevodu, oznámili mi, že to nie je možné. Peniaze sa mi na účte nezobrazia, kým nepošlem tých 160 eur. Tvrdia, že ak ich nepošlem, budem právne stíhaný. Nepošlem ich, ale chcem sa opýtať, či je možné, že budú proti mne podniknuté právne kroky, keď som svoju časť dohody - poslanie balíka - splnil. Ďakujem. Banka sa označuje ako Swed Bank, ale e-mail bol poslaný z e-mailovej adresy, ktorú som nenašiel na internete a ani v e-maile nebolo logo banky.

Odpoveď: Podvod cez internetový bazár

(odpoveď odoslaná: 29.08.2022)

Dobrý deň, na vami položenú otázku uvádzame, že sme ešte nepočuli takýto prípad a podmienky tie, aby "banka" žiadala úhradu v bitcoinoch a určovala podmienky toho, kedy vám peniaze uhradí. Je to podvod a preto nič v žiadnom prípade neuhradzujte. Vyhrážanie sa súdom sú len plané reči, nič viac !

Je škoda, že ste balík poslali, zrejme prostredníctvom Slovenskej pošty. Ak by to tak bolo, potom kontaktujte obratom poštu prípadne spoločnosť, prostredníctvom ktorej ste balík poslali, aby stornovala zasielanie balíka za hranice, keďže toto podľa nášho názoru môže urobiť, len dokiaľ balík nie je vydaný adresátovi, resp. žiadať, aby adresátovi nebol vydaný.

Odporúčam vám súčasne na tento podvod upozorniť aj komerčné média, aby sa ľudia poučili aj z vášho prípadu, pričom žiadajte o nezverejnenie svojich údajov/napr. TV JOJ a pod./.


V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál



Podotázka: Podvod cez internetový bazár (Trestné právo)

Dobrý deň, objednal som si prostredníctvom stránky bazos.sk jednu knižnú zbierku v hodnote 50 eur. Dotyčná osoba súhlasila s komunikáciou, pokiaľ som jej neposlal peniaze na účet. Keď som sa opýtal, či už knihy poslala, najprv sa vyhovárala a neskôr prestala komunikovať úplne. Mám k dispozícii iba jej emailovú adresu. Ako sa môžem dostať k svojim peniazom späť? Je vôbec možné dostať sa k nim, keďže som neobchodoval s firmou, ale s fyzickou osobou? Existuje spôsob, ako jej zabrániť v podvodnom získavaní peňazí od ďalších ľudí?

Odpoveď: Podvod cez internetový bazár

(odpoveď odoslaná: 03.03.2021)

Dobrý deň,
zrejme ste už dodotyčnú osobu predávajúceho kontaktovali, aby Vám poslal knihy alebo vrátil peniaze.

Ak je to tak a predávajúci nereguje na výzvy, potom riešením je, obrátiť sa na Vašu banku, aby vyžiadala peniaze od príjemcu. Ak ich na základe výzvy banky nevráti, banka Vám poskytne jeho meno a adresu a peniaze budete musieť vymáhať cestou súdu. Riešením je aj obrátiť sa ko komerčné média ( napr. TV JOJ), aby upozornili na takéto praktiky. Vaše osobné údaje v TV nebudú zverenené.

 


Trápi vás "Podvod cez internetový bazár" a chcete pomôcť?

Podotázka: Podvod cez internetový bazár (Trestné právo)

Dobrý deň, chcela by som sa uistiť, či je trestné oznámenie správnou cestou. Objednala som si telefón cez bazos.sk. Pán ponúkal nový, ešte neotvorený mobil. Komunikovali sme cez email, chcela som ho kúpiť na dobierku, s čím nesúhlasil. Uprednostňoval platbu vopred (190 €), čo ma znepokojovalo. Nakoniec sme sa dohodli, že pošlem zálohu 50 € a zvyšok bude vyrovnaný formou dobierky. Keď prišli peniaze, ešte napísal, že mobil pošle nasledujúci deň. Telefón mi neprišiel a pán už na emaily neodpovedá. Z inzertného portálu som dostala dve kontaktné čísla na pána, ktoré sú už nedostupné. Mám zachovanú emailovú komunikáciu, číslo účtu, na ktorý som peniaze poslala, dve telefónne čísla, ktoré mi poskytli, ako aj IP adresu, z ktorej bol inzerát podaný. Ďakujem za radu.

Odpoveď: Podvod cez internetový bazár

(odpoveď odoslaná: 15.01.2021)

Dobrý deň,
vzhľadom na hodnotu, ktorú ste mu zatiaľ zaplatili nejde o trestný čin, ale maximálne o priestupok proti majetku. Neviem, či máte jeho údaje, ako meno priezvisko a adresu, ale ak áno, tak potom je potrebné podať žalobu, ak chcete peniaze späť. Môžete ísť aj na políciu, ale pokiaľ ste boli jediná, koho takto zavádzal, tak to budú riešiť maximálne ako priestupok. 


Podotázka: Podvod cez internetový bazár (Trestné právo)

Dobrý deň, mám nasledovný problém. Predal som cez bazár telefón. Po asi mesiaci mi dotyčný napísal, že ten telefón je falzifikát a že chce peniaze späť. Zaujímalo by ma, či má právo žiadať peniaze späť. Pokiaľ viem, na takýto predaj sa nevzťahuje § 12 zákona č. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji. Nechcem sa dostať do problémov, preto sa pýtam, ako postupovať. Ďakujem za radu.

Odpoveď: Podvod cez internetový bazár

(odpoveď odoslaná: 24.05.2016)

Dobrý deň, neuviedli ste medzi akými subjektmi vznikol predmetný záväzkovo-právny vzťah. Ak došlo k uzatvoreniu kúpnej zmluvy na predmetný mobil medzi dvoma fyzickými osobami (nie živnostníkom a fyzickou osobou), tak sa tento prípad nebude vzťahovať žiadny zákon týkajúci sa ochrany spotrebiteľa, lebo tu žiadny spotrebiteľ nevystupuje. V takom prípade došlo medzi vami k uzatvoreniu kúpnej zmluvy podľa ustanovenia § 588 a nasl. Občianskeho zákonníka. Vyriešenie Vášho problému sa nachádza v ustanoveniach §§ 596 - 600 Občianskeho zákonníka. Konkrétne riešenie závisí na tom, akú vadu si u Vás uplatňuje kupujúci, či ide o vadu odstrániteľnú alebo neodstrániteľnú... Vzhľadom na to, že Vám kupujúci uviedol, že ste mu predali "fake" môže prichádzať do úvahy aj uplatnenie odstúpenia od zmluvy pre uvedenie do omylu. Omyl by spočíval v tom, že Vy ste kupujúcemu tvrdili, že ide o originálny telefón..., ale v skutočnosti išlo o napodobeninu. Ako som uviedol, vyriešenie Vášho prípadu závisí na detailoch Vášho prípadu.


Podotázka: Podvod cez internetový bazár (Trestné právo)

Dobrý deň, chcel by som sa vás opýtať. Mám taký problém. Vo štvrtok, 8.10.2015 som predal zlatníkovi prsteň s diamantom. Zlatník mi vydal doklad, ale na tom neuviedol ani rozmery, ani rýdzosť, ani skutočnosť, že daný šperk obsahoval diamant. Bola tam uvádzaná iba cena a to, že je to zlato. Mohol by som sa dožadovať vrátenia svojho tovaru späť za vrátenú výkupnú sumu? Za kladnú odpoveď vopred ďakujem, Hnatko.

Odpoveď: Podvod cez internetový bazár

(odpoveď odoslaná: 10.10.2015)

Dobrý deň, zmluva, ktorú ste uzatvorili so zlatníkom nemusí byť písomná a preto nie je dôležité, či na doklade boli alebo neboli uvedené skutočnosti, ktoré uvádzate v otázke. Toto by nebol dôvod na odstúpenie od zmluvy. AK by ste chceli zrušiť zmluvu, ktorú ste s ním uzatvorili buď by on musel s tým súhlasiť alebo by ste si museli nájsť zákonný dôvod na odstúpenie od zmluvy.



V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Podvod cez internetový bazár" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.