Dobrý deň,
v súlade s ust. zákona o vlastníctve bytov a nebytových priestorov je potrebné vyúčtovanie reklamovať u správcu byt. domu.
Pokiaľ ide o jednotlivé položky vo vyúčtovaní, ktoré uvádzate v otázke, vyslovuje ten názor, že správca byt. domu položku za užívanie výťahu, osvetlenie spoloč. priestorov, upratovanie spol. priestorov, odvoz a likvidáciu odpadu účtoval správne, keďže aj keď Vy byt neužívate, neznamená to, že do bytu nechodíte aspoň za účelom jeho kontroly.
Pokiaľ ide o náklady na kúrenie, aj keď ste kúrenie mali vypnuté, položka vykurovania pozostáva z dvoch zložiek základná a spotrebná, ktoré sa rozpočítavajú podľa ust. vyhl. č. 240/2016 Z.z., z ktorej citujeme :
"Ak sú v objekte rozpočítavania zapojené pomerové rozdeľovače tepla rovnakého typu alebo určené meradlá1) na meranie tepla rovnakej triedy presnosti na meranie množstva tepla u konečných spotrebiteľov, náklady na množstvo dodaného tepla na vykurovanie sa rozdelia na základnú zložku a spotrebnú zložku. Základná zložka tvorí 60 % a spotrebná zložka tvorí 40 % z celkových nákladov na množstvo dodaného tepla na vykurovanie, ak sa vlastníci bytov a nebytových priestorov nedohodnú inak."
Z uvedeného ustanovenia vyplýva, že aj keď ste mali kúrenie vypnuté, kúrenie v bytovom dome odpojené nie je, stúpačky odpojené nie súd a teda bol vykurovaný aj Váš byt, a za toto musíte platiť min. základnú zložku.
Pokiaľ nie ste spokojný s vyúčtovaním, odporúčame podať reklamáciu u správcu byt domu v lehote podľa vyúčtovanie resp. zmluvy o výkone správy a ak nebude reklamácia vybavená v lehote do 30 dní, prípadne s vybavením reklamácie nebudete spokojný, môžete podať podnet na Slovenskú obchodnú inšpekciu podľa sídla správcu.