Dobrý deň,
v prípade, že ste obdržali nesprávny tovar namiesto objednaného, môžete postupovať nasledujúcimi krokmi:
1. Reklamácia voči predávajúcemu: Podľa Občianskeho zákonníka by ste mali kontaktovať obchodníka a oficiálne reklamovať nesprávne dodanie iného tovaru. Skúste opäť kontaktovať inú oficiálnu kontaktnú adresu predávajúceho, pokiaľ ju máte k dispozícii. Ak je to možné, poznačte si komunikáciu s predávajúcim, napríklad screenshoty emailov, ktoré si ponechajte ako dôkaz.
2. Dôkazné bremeno a reklamácia: Podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa, zo strany predávajúceho došlo k agresívnej obchodnej praktike, ked Vám poslal tovar, ktorý ste si neobjednali. Nečinnosť spotrebiteľa po prijatí nevyžiadanej dodávky nemá za následok vznik akýchkoľvek povinností pre spotrebiteľa.
3. Odporúčam vo veci odstúpiť od zmluvy v súlade s ust. § 20 Zákona o ochraen sptrebiteľa. Na stránke obchodníka - eshopu by mal byť uvedený formulár na odstúpenie od zmluvy, prípadne môžete použiť formulár č. 2, ktorý je prílohou Zákona o ochrane spotrebiteľa, a to v lehote do 14 dní od jeho prevzatia. Následne je potrebné doručený tovar poslať späť obchodníkovi a odstúpiť od zmluvy v súlade s ust. § 20 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa doporučeným podaním /podací lístok/, aby ste mali doklad o jeho zaslaní /vrátane váhy vráteného tovaru. Vrátený tovar, ako aj doručený obal, v ktorom Vám bol doručený si treba odfotiť a ktorý chete vrátiť. Následne obchodník /predávajúci/ bude povinný Vám vrátiť všetky platby, ktoré od Vás prijal, a to v lehote do 14 dní.
V prípade, že k vráteniu peňazí nedôjde, odporúčam podať podnet na Slovenskú obchodnú inšpekciu, ako aj podať žalobu na súd.
Poznámka an záver : Ak objednávate tovar cez internet, pozrite aj upozornenia Slov. obchodnej inšpekcie, ktorá upozorňuje na svojej stránke na rizikové eshopy.
Vo veci ak nedôjde k vráteniu peňazí môžete kontaktovať aj advokáta.