Máte
otázku?

Neuznanie vrátenia tovaru z eshopu


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Bratislava

Otázka: Neuznanie vrátenia tovaru z eshopu

Dobrý deň, objednala som si obuv cez eshop. Po obdržaní som ju na štvrtý deň vrátila cez fyzickú predajňu eshopu. Po vyše dvoch týždňoch mi predajca napísal, že tovar je nosený a že mi peniaze nevrátia. Nič nešpecifikovali, neposlali fotky, dokonca ani nepovedali, o ktorú položku sa jedná (objednávka obsahovala viacero párov obuvi). Vraj mi tovar vracajú naspäť. Ja som však obuv nenosila, len som ju vyskúšala vnútri. Vrátila som ju s nálepkami aj etiketami. Napísala som obchodu žiadosť o dôkaz nosenia a že trvám na vrátení peňazí, avšak nereagujú. Mám si obuv prebrať? Nemám o ňu záujem.

Odpoveď: Neuznanie vrátenia tovaru z eshopu

Dobrý deň,
z otázky vyplýva, že ste si objednali tovar na diaľku - cez eshop, ktorý vám aj bol doručený. Nepíšete v otázke kedy došlo k uzatvoreniu zmluvy s predáavjúcim a kedy ste tovar obdržali, čo uvádzame z dôvodu, že došlo k zmene právnej úpravy s účinnosťou od 1.7.2024.

Ak ste tovar objednali pred 1.7.29024 a následne ste ho do 4 dní vrátili predávajúcemu, hoci aj cez jeho kamennú predajňu, v zmysle ust. 7 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho ste tak mohli urobiť aj bez uvedenia dôvodu a sphlasu predávajúceho a to v lehote do 14 dní od prevzatia tovaru od predávajúceho. Následne predávajúci bol povinný vám vrátiť peniaze za tovar do ďalších 14 kalendárnych dní, ktorá lehota sa počíta od obdržania tovaru predávajúcim. Podľa § 10 ods. 5 vyššie citovaného zákona platí :

"Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h)."

Aj v tomto prípade je predávajúci povinný vrátiť peniaze v lehote najneskoršie do 14 dní, nie však skôr, ako obdrží vrátaný tovar.

V prípad,e že ste produkt /tovar objednali po 1.7.2024, vzťahujú sa naň ust. zák. č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotebiteľa v obdobnom znení ako uvádzame vyššie, aj pokiaľ ide o zníženie hodnoty tovaru.

Z uvedeného zák. ustanovenia vyplýva, že ak ste tovar vrátili a len ste ho odskúšali, predávajúci nemá možnosť, aby vám nevrátil peniaze. Predpokladáme, že pri vrátení tovar cez kamennú predajňu, predávajúci stav tovaru skontroloval. V tomto smere pre budúcnosť odporúčame, že ak odstupujete od zmluvy a tovar zasielate späť predávajúcemu, vždy si urobte fotodokumentáciu.

Odporúčam predávajúceho /obchodníka/ upozorniť na vyššie uvedneé zákonné ustanovenia a žiadať vráítenie peňazí na váš bankový účet, resp. tak, ako bola platba z vašej strany uhradená.

V prípade problémov následne odporúčam kontaktovať Slov. obchodnú inšpekciu.

 

Trápi vás "Neuznanie vrátenia tovaru z eshopu" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Neuznanie vrátenia tovaru z eshopu (Občianske právo)

Dobrý deň, objednal som kolobežku v hodnote 149 €. Prišiel objemný balík a v ňom elektrická strunová kosačka za 20 €. Keď som písal na e-mailovú adresu, prišla odpoveď, že adresu sa nepodarilo nájsť. Písal som na 2 adresy. Ďakujem za odpoveď, pekný deň prajem.

Odpoveď: Neuznanie vrátenia tovaru z eshopu

(odpoveď odoslaná: 11.11.2024)

Dobrý deň,

v prípade, že ste obdržali nesprávny tovar namiesto objednaného, môžete postupovať nasledujúcimi krokmi:

1. Reklamácia voči predávajúcemu: Podľa Občianskeho zákonníka by ste mali kontaktovať obchodníka a oficiálne reklamovať nesprávne dodanie iného tovaru. Skúste opäť kontaktovať inú oficiálnu kontaktnú adresu predávajúceho, pokiaľ ju máte k dispozícii. Ak je to možné, poznačte si komunikáciu s predávajúcim, napríklad screenshoty emailov, ktoré si ponechajte ako dôkaz.

2. Dôkazné bremeno a reklamácia: Podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa, zo strany predávajúceho došlo k agresívnej obchodnej praktike, ked Vám poslal tovar, ktorý ste si neobjednali. Nečinnosť spotrebiteľa po prijatí nevyžiadanej dodávky nemá za následok vznik akýchkoľvek povinností pre spotrebiteľa.

3. Odporúčam vo veci odstúpiť od zmluvy v súlade s ust. § 20 Zákona o ochraen sptrebiteľa. Na stránke obchodníka - eshopu by mal byť uvedený formulár na odstúpenie od zmluvy, prípadne môžete použiť formulár č. 2, ktorý je prílohou Zákona o ochrane spotrebiteľa, a to v lehote do 14 dní od jeho prevzatia. Následne je potrebné doručený tovar poslať späť obchodníkovi a odstúpiť od zmluvy v súlade s ust. § 20 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa doporučeným podaním /podací lístok/, aby ste mali doklad o jeho zaslaní /vrátane váhy vráteného tovaru. Vrátený tovar, ako aj doručený obal, v ktorom Vám bol doručený si treba odfotiť a ktorý chete vrátiť. Následne obchodník /predávajúci/ bude povinný Vám vrátiť všetky platby, ktoré od Vás prijal, a to v lehote do 14 dní.

V prípade, že k vráteniu peňazí nedôjde, odporúčam podať podnet na Slovenskú obchodnú inšpekciu, ako aj podať žalobu na súd.

Poznámka an záver : Ak objednávate tovar cez internet, pozrite aj upozornenia Slov. obchodnej inšpekcie, ktorá upozorňuje na svojej stránke na rizikové eshopy.

Vo veci ak nedôjde k vráteniu peňazí môžete kontaktovať aj advokáta.

 





4,9 (4 969)
Všetky recenzie

V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Neuznanie vrátenia tovaru z eshopu" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:
  • Vrátenie tovaru a vrátenie peňazí

    Avšak pri pokuse o ich vrátenie, predajca odmietol vrátiť peniaze za tovar a ponúkol iba možnosť výmeny tovaru za iný. Je toto normálne, alebo je predajca ...

  • Eshop neprevzatie tovaru

    V zmluve sme dodatočne nenašli podmienky reklamácie a vrátenia tovaru. Do 8 ... Ako postupovať pri neuznaní reklamácie? Tovar-plavky si možem prevziať ...

  • Aké mám práva pri reklamácii tovaru?

    Dobrý deň, poslal som produkt v rámci vrátenia tovaru do 14 dní, lenže lehota 14 dní už uplynula. ... 2020 mi bolo e-mailom oznámené uznanie reklamácie a vrátenie ...

  • Ako postupovať pri neuznaní reklamácie?

    ... vrátenie kúpnej ceny. Ak vada, ktorú vytýkate, bráni normálnemu používaniu tovaru, môžete požiadať o výmenu tovaru alebo odstúpiť od zmluvy. Ak vada nebráni ...

  • Ako postupovať, ak mi nevrátia peniaze po odstúpení od…

    Dobrý deň, kúpil som si produkt v internetovom obchode a následne som od zmluvy odstúpil. Po reklamácii mi poslali schválenie a tiež kód pre vrátenie tovaru.

  • Reklamácia sedacej súpravy

    ... vrátenie tovaru do 14 dní od jeho prevzatia, v tomto prípade znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúci. V prípade problémov odporúčam kontaktovať Slov ...

  • Reklamácia výrobku

    ... zamietnutie." V prípade, ak predávajúci nedodrží vyššie uvedenú 30 dňovú ... Vrátenie tovaru do kamenného obchodu · Aké máme možnosti pri neuznanej ...




najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.