Dobrý deň,
podľa Zákonníka práce (§ 43 ods. 1) zamestnávateľ môže určovať pracovnú náplň v rámci dohodnutého druhu práce. Napríklad pracovná zmluva môže obsahovať agendu účtovníctva a dovetok typu "plní ďalšie úlohy uložené vedúcim", čo však neumožňuje zadávať úlohy, ktoré sú charakterovo mimo účtovníctva. Zamestnávateľ môže prideľovať len úlohy, ktoré vyúsťujú do rámca dohodnutého druhu práce. Ak pokyn prekračuje tento rámec, ide o protiprávny pokyn, ktorý zamestnanec môže odmietnuť bez rizika porušenia pracovnej disciplíny .
Podľa § 47 ods. 1 písm. a) Zákonníka práce, "Odo dňa, keď vznikol pracovný pomer, zamestnávateľ je povinný prideľovať zamestnancovi prácu podľa pracovnej zmluvy, platiť mu za vykonanú prácu mzdu, utvárať podmienky na plnenie pracovných úloh a dodržiavať ostatné pracovné podmienky ustanovené právnymi predpismi, kolektívnou zmluvou a pracovnou zmluvou."
V prípade, že sa domnievate, že pracovné úlohy sú mimo dohodnutého druhu práce, odporúčame najskôr internú komunikáciu s vedúcim o spresnení pracovnej náplne. Ak nedôjde k náprave, môžete sa obrátiť na inšpektorát práce s podnetom alebo sťažnosťou na porušovanie predpisov.