Podotázka: Mal ma operátor pre postúpením na vymáhanie informovať?
(Občianske právo)
Zdravím, v prvom rade chcem povedať, že sa nebránim a chcem to zaplatiť. U Tcomu mám 4 služby, ktoré platím čestne. Zobral som na svoje meno bratovi mobil a paušál (lebo som idiot) a chcel do práce internet. On hral automaty a platil paušálom, čo nechápem ako je možné, keď človek napr. v obchode, keď platí kartou nad 20 € už musí zadať PIN. Spravil to prvýkrát asi niekedy na jar, keď mal 500 € faktúru, našťastie to zaplatil. Hneď po tejto udalosti som volal minimálne 3x a aj som bol na pobočke, aby to zakázali a aby mi chodili faktúry na e-mail, lebo všetky ostatné faktúry za služby mi chodia na e-mail, len za paušál, ktorý užíval brat, nechodila faktúra. Žiaľ, neboli schopní to zariadiť do dnešného dňa. Dátumy Vám presne neviem povedať, ale asi pred dvoma mesiacmi mi prišiel list už od MBA, že som dlžný 700 € (zase hral automaty). Nič nezablokovali, žiaden e-mail neprišiel, rovno list od MBA. Tak som tam volal, či je možné platiť na splátky, kým získam tie peniaze od brata. Bolo mi povedané, že najprv musím zaplatiť aspoň 200 €, tak som si musel požičať, lenže som to nestihol do toho dátumu, ako chceli a poslal som. Keďže som nesplnil podmienky, nemôžem platiť na splátky a do zajtra mám zaplatiť 497 €, aby som sa vyhol súdnemu konaniu, čo nezaplatím, lebo nemám. Ja zarábam 349 € za opatrovanie dedka a platím pôžičku, ktorú som musel zobrať na pohreb babky. V pohode by som posielal 50 €, kým nezískam peniaze od brata, lebo on má ich na to, aby zaplatil, len nechce a ešte ma aj zablokoval na FB aj na mobile. Pýtal som sa na finančnom, kde si môžem požiadať o nahrávky, keď som volal na infolinky, aby som sa mal čím brániť na súde, keďže keby Tcom spravil, čo som od nich žiadal, dnes by som tu nemusel písať sloh a to som mal štvorku zo slovenčiny. Na finančnom (veľmi drzé pracovníčky) mi bolo povedané, že ich nezaujímajú moje rodinné príbehy a nahrávky mi nebudú sprístupnené. Čo mám robiť? Za radu ďakujem veľmi pekne.
Odpoveď: Mal ma operátor pre postúpením na vymáhanie informovať?
(odpoveď odoslaná: 11.10.2018)
Dobrý deň,
podľa nášho názoru je potrebné riešiť nasledovné veci :
1./ Zmluvný vzťah s Tcom : Znížiť paušál na maximálne nízku sumu v € a nad uvedenú sumu v € alebo prenosu mobil. údajov dať účet zablokovať. Nepíšete kedy bola zmluva s mobil. operátorom uzatvorená, či nie je lepšie pre Vás zmluvu s mobil. operátorom predčasne ukončiť. Resp. urobiť prepis zmluvy priamo na brata.
2./ MBA : Predpokladáme že sa jedná o nejakú vymáhačskú spoločnosť. Nevieme, čo Vám bola naúčtované v sume 700 €, teda či sa nejedná aj o nejaké poplatky pre vymáhačskú spoločnosť. Poplatky pre vymáhačskú spoločnosť nie ste povinný platiť Odporúčame u mobil. operátora zariadiť, aby všetky faktúry dochádzali na Vašu adresu, keďže Vy ste účastníkom zml. vzťahu a nie Váš brat. S Tcom komunikujte minimálne emailom alebo písomne. To, že Tcom nevyhovel požiadavke na zasielanie faktúr na Vašu adresu, ako aj samotné platby, prípadne ak sú vymáhané pokuty od Vás či už od Tcom alebo MBA, môžete nahlásiť na Slovenskú obchodnú inšpekciu podľa príslušného kraja /link : https://www.soi.sk/sk/Kontakt.soi/.
3./ Pokiaľ sa jedná o prístup k Vám zo strany zamestnancov ženského pohlavia odporúčame podať sťažnosť na ústredie a komunikácia sa určite zlepší.
4./ Vzhľadom na finančnú situáciu a opatrovanie atď., odporúčame platiť priamo mobilnému operátovorovi aspoň v splátkach ako môžete.
5./ Pôžička na pohreb starej matke : Len poznamenávame, že za náklady spojené s pohrebom zodpovedajú všetci dedičia podľa rozsahu ich podielu na dedičstve. Teda pokiaľ ste dedičom neboli sám, náklady spojené s pohrebom je potrebné rozdeliť medzi všetkých dedičov podľa ich podielu na dedičstve.
Ďakujeme Vám za prejavenú dôveru.
Budeme radi ak nám dáte vedieť ako ste dopadli.