Si advokát? Chceš napredovať v kariére? Nezmeškaj príležitosť stať sa súčasťou prestížnej advokátskej kancelárie!
Klikni sem pre viac informácií.
Máte
otázku?

Mal ma operátor pre postúpením na vymáhanie informovať?


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Trnava

Otázka: Mal ma operátor pre postúpením na vymáhanie informovať?

Dobrý deň, potrebovala by som poradiť. V pondelok som sa "náhodou" dozvedela u mobilného operátora, že som na ich čiernej listine. Keď mi to preverili, povedali, že nechápu z akého dôvodu, keďže všetko mám v poriadku. Avšak pre istotu mi odporučili, aby som sa obrátila na vymáhaciu spoločnosť. Dlh vznikol ešte pred 13 rokmi za zmluvu, na ktorú sa už vôbec nepamätám. Pri tejto zmluve mám zmluvnú pokutu a úroky vo výške 1100€. Keď som sa pýtala, od kedy je tam tá pokuta, informovali ma, že je tam od roku 2013. Mobilný operátor medzitým presunul svoje pohľadávky na vymáhaciu spoločnosť. Nikto mi však neinformoval ani o pokute, ani o tom, že moje dlhy presúvajú. Keď som sa pýtala, prečo ma nikto neinformoval, pani mi odpovedala, že upomienku posielali poštou na moju starú adresu. Na moju novú adresu mi nič neprislo, hoci mi od mobilného operátora chodila faktúra za internet na túto adresu. Rada by som sa spýtala, či nemali povinnosť ma informovať o vystavení zmluvnej pokuty a o presunutí pohľadávky inej spoločnosti. (Priznám sa, nevedela som o dlhu, ale keby ma skôr kontaktovali, suma by sa nemusela tak navýšiť.) Majú nárok na pokuty a na úroky z omeškania? Ďakujem.

Odpoveď: Mal ma operátor pre postúpením na vymáhanie informovať?

Dobrý deň. Pokiaľ došlo k postúpeniu pohľadávky z mobilného operátora na vymáhaciu spoločnosť, potom ste ako dlžník mali byť o postúpení pohľadávky informovaná. Pokiaľ ide o nárok na zmluvnú pokutu a úroky z omeškania, bolo by najskôr potrebné posúdiť zmluvu, na základe ktorej mal dlh a sankcie spojené s omeškaním vzniknúť. Navyše vzhľadom na časový odstup je otázne to, či Váš dlh nie je medzičasom premlčaný.

 

Trápi vás "Mal ma operátor pre postúpením na vymáhanie informovať?" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Mal ma operátor pre postúpením na vymáhanie informovať? (Občianske právo)

Dobrý deň, je možné, že mi vymáhacia firma môže uložiť pokutu vo výške 500 € bez upozornenia a bez môjho vedomia? Ďakujem za odpoveď. Samo.

Odpoveď: Mal ma operátor pre postúpením na vymáhanie informovať?

(odpoveď odoslaná: 16.07.2021)

Dobrý deň,
z otázky predpokladáme, že ste zrejme neuhradili nejakú pohľadávku veriteľovi a tento ju postúpil vymáhačskej spoločnosti, ktorá v liste resp. emaile uviedla, že Vám udeľuje "zmluvnú pokutu".

Ak je to tak, uvádzame, že Vy nie ste v zmluvnom vzťahu k vymáhačskej spoločnosti a vymáhačská spoločnosť Vám nemôže uložiť zmluvnú pokutu.  Pokutu, ktorú Vám vyčíslila vymáhačská spoločnosti neuhradzujte, je to len zastrašovatia technika spoločnosti.

Súčasne uvádzame, že ak bola postúpená pohľadávka na vymáhačskú spoločnosť, usudzujeme, že ste boli v omeškaní s platením spotreb. úveru od banky alebo nebank. spoločnosti. Odporúčame zmluvu o spotreb. úvere poslať na posúdenie na Komisiu pre posudzovanie podmienok spotreb. zmlúv na Ministerstvo spravodlivosti SR /pošlite len kópiu zmluvy/. Vymáhačskej spoločnosti nepodpisujte žiadne uznanie dlhu, dohodu o splátkach alebo dohodu o zrážkach zo mzdy.

Pokiaľ ide o mobil. operátora, zo zmluvných podmienok má vyplývať, kedy po neuhradení je oprávnený pohľadávku postúpiť vymáhačskej spoločnosti a to aj bez oznámenia Vám.


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

Podotázka: Mal ma operátor pre postúpením na vymáhanie informovať? (Občianske právo)

Dobrý deň, ďakujem za rýchlu odpoveď. Z Vašej odpovede vyplýva, že ak by som jej zrušil prístup k SIM karte a dal si u operátora vystaviť novú, nemôže ma ona nijak za to stíhať. Už mi bývalá priateľka naznačovala, že ak jej číslo zruším, pôjde to riešiť na políciu. Ďakujem.

Odpoveď: Mal ma operátor pre postúpením na vymáhanie informovať?

(odpoveď odoslaná: 10.09.2019)

Dobrý deň, na Vašu otázku uvádzame nasledovnú odpoveď :

V pôvodnej otázke ste uviedli, že Vy sta si zakúpili služby mobil. operátora a teda aj SIM karta je vedená na Vaše meno a u operátora identifikovateľná podľa občianskeho preukazu.

Vy nie ste povinný platiť ňou využívaný paušál, keďže SIM karta je Vaša a medzi sebou nemáte spísanú žiadnu zmluvu.

Pred zablokovaním ju môžete požiadať, aby Vám SIM kartu vrátila a ak Vám ju nevráti do maximálne 3 dní dáte SIM kartu zablokovať.

Nie je nám známe čo by polícia riešila, keďže SIM karta je Vaša a predpokladáme, že priateľka  vám žiaden paušál neuhradila ani za jeden mesiac.

 

 

 

 

 


Podotázka: Mal ma operátor pre postúpením na vymáhanie informovať? (Občianske právo)

Dobrý deň. Začnem od začiatku, aby bol môj problém zrozumiteľný. Zobral som si paušál na svoje meno a dal ho do využívania svojej dnes už bývalej priateľke. Po rozchode stále využíva telefónne číslo, ktoré je s týmto paušálom spojené. Avšak teraz by som jej chcel zablokovať SIM kartu, aby som sa vyhol plateniu nezmyselných faktúr. Toto telefónne číslo využíva na prácu a tvrdí, že ho má zapísané ako pracovné číslo. Chcel by som sa informovať, či môže vzniknúť právny spor, ak jej toto telefónne číslo zruším. Do dnešného dňa mi nebola uhradená ani jedna faktúra z jej strany za využívanie telekomunikačných služieb. Ďakujem.

Odpoveď: Mal ma operátor pre postúpením na vymáhanie informovať?

(odpoveď odoslaná: 09.09.2019)

Dobrý deň, 
z otázky vyplýva, že v tejto veci Vy ako kupujúci ste v právnom vzťahu s predajcom (mobilný operátor), z čoho vyplýva, že operátora nezaujíma, že ste SIM kartu poskytli inej osobe - Vašej bývalej priateľke.

Odporúčame  kontaktovať priamo mobilného operátora, vysvetliť situáciu, že SIM kartu nemáte k dispozícii, aby Vám vydal novú a starú kartu SIM zablokoval, prípadne starú kartu, ktorú používa priateľka viete zablokovať aj cez internet pokiaľ máte k dispozícii potrebné údaje. 
Treba hľadať aj na internetovej stránke  konkrétneho mobil. operátora, či viete SIM kartu zablokovať aj sám cez internet.
Predpokladáme, že s priateľkou nemáte uzatvorenú žiadnu zmluvu a teda budete musieť uhradiť poplatky mobil. operátorovi a následne Vami uhradené sumy vymáhať od bývalej priateľky. 
Nie je podstatné to, na aký účel priateľa SIM kartu využíva, či na pracovné alebo súkromné účely. Tento údaj, že SIM kartu využíva na svoje prac. účely si zdokladujte (napr. foto internetovej stránky a podobne), aby ste v prípade vymáhania dlžnej sumy vedeli jej preukázať, že kartu využívala. 
 


Trápi vás "Mal ma operátor pre postúpením na vymáhanie informovať?" a chcete pomôcť?

Podotázka: Mal ma operátor pre postúpením na vymáhanie informovať? (Občianske právo)

Zdravím, v prvom rade chcem povedať, že sa nebránim a chcem to zaplatiť. U Tcomu mám 4 služby, ktoré platím čestne. Zobral som na svoje meno bratovi mobil a paušál (lebo som idiot) a chcel do práce internet. On hral automaty a platil paušálom, čo nechápem ako je možné, keď človek napr. v obchode, keď platí kartou nad 20 € už musí zadať PIN. Spravil to prvýkrát asi niekedy na jar, keď mal 500 € faktúru, našťastie to zaplatil. Hneď po tejto udalosti som volal minimálne 3x a aj som bol na pobočke, aby to zakázali a aby mi chodili faktúry na e-mail, lebo všetky ostatné faktúry za služby mi chodia na e-mail, len za paušál, ktorý užíval brat, nechodila faktúra. Žiaľ, neboli schopní to zariadiť do dnešného dňa. Dátumy Vám presne neviem povedať, ale asi pred dvoma mesiacmi mi prišiel list už od MBA, že som dlžný 700 € (zase hral automaty). Nič nezablokovali, žiaden e-mail neprišiel, rovno list od MBA. Tak som tam volal, či je možné platiť na splátky, kým získam tie peniaze od brata. Bolo mi povedané, že najprv musím zaplatiť aspoň 200 €, tak som si musel požičať, lenže som to nestihol do toho dátumu, ako chceli a poslal som. Keďže som nesplnil podmienky, nemôžem platiť na splátky a do zajtra mám zaplatiť 497 €, aby som sa vyhol súdnemu konaniu, čo nezaplatím, lebo nemám. Ja zarábam 349 € za opatrovanie dedka a platím pôžičku, ktorú som musel zobrať na pohreb babky. V pohode by som posielal 50 €, kým nezískam peniaze od brata, lebo on má ich na to, aby zaplatil, len nechce a ešte ma aj zablokoval na FB aj na mobile. Pýtal som sa na finančnom, kde si môžem požiadať o nahrávky, keď som volal na infolinky, aby som sa mal čím brániť na súde, keďže keby Tcom spravil, čo som od nich žiadal, dnes by som tu nemusel písať sloh a to som mal štvorku zo slovenčiny. Na finančnom (veľmi drzé pracovníčky) mi bolo povedané, že ich nezaujímajú moje rodinné príbehy a nahrávky mi nebudú sprístupnené. Čo mám robiť? Za radu ďakujem veľmi pekne.

Odpoveď: Mal ma operátor pre postúpením na vymáhanie informovať?

(odpoveď odoslaná: 11.10.2018)

Dobrý deň,

podľa nášho názoru je potrebné riešiť nasledovné veci :

1./ Zmluvný vzťah s Tcom : Znížiť paušál na maximálne nízku sumu v € a nad uvedenú sumu v € alebo prenosu mobil. údajov dať účet zablokovať. Nepíšete kedy bola zmluva s mobil. operátorom uzatvorená, či nie je lepšie pre Vás zmluvu s mobil. operátorom predčasne ukončiť.  Resp. urobiť prepis zmluvy priamo na brata.

2./ MBA : Predpokladáme že sa jedná o nejakú vymáhačskú spoločnosť. Nevieme, čo Vám bola naúčtované v sume 700 €, teda či sa nejedná aj o nejaké poplatky pre vymáhačskú spoločnosť.  Poplatky pre vymáhačskú spoločnosť nie ste povinný platiť  Odporúčame u mobil. operátora zariadiť, aby všetky faktúry dochádzali na Vašu adresu, keďže Vy ste účastníkom zml. vzťahu a nie Váš brat.   S Tcom komunikujte minimálne emailom alebo písomne. To, že Tcom nevyhovel požiadavke na zasielanie faktúr na Vašu adresu, ako aj samotné platby, prípadne ak sú vymáhané pokuty od Vás či už od Tcom alebo MBA, môžete nahlásiť na Slovenskú obchodnú inšpekciu podľa príslušného kraja  /link : https://www.soi.sk/sk/Kontakt.soi/.

3./ Pokiaľ  sa jedná o prístup k Vám zo strany zamestnancov ženského pohlavia odporúčame podať sťažnosť na ústredie a komunikácia sa určite zlepší. 

4./ Vzhľadom na finančnú situáciu a opatrovanie atď., odporúčame platiť priamo mobilnému operátovorovi aspoň v splátkach ako môžete. 

5./ Pôžička na pohreb starej matke : Len poznamenávame, že za náklady spojené s pohrebom zodpovedajú všetci dedičia podľa rozsahu ich podielu na dedičstve. Teda pokiaľ ste dedičom neboli sám, náklady spojené s pohrebom je potrebné rozdeliť medzi všetkých dedičov podľa ich podielu na dedičstve.

Ďakujeme Vám za prejavenú dôveru.

Budeme radi ak nám dáte vedieť ako ste dopadli.


Podotázka: Mal ma operátor pre postúpením na vymáhanie informovať? (Občianske právo)

Dobrý deň! Minulý rok v júni mi určitá firma ponúkla svoje mobilné služby telefonicky. Karta mi prišla poštou, avšak keďže som nemala druhý mobil, kartu som nepoužila a zabudla som aj na ňu. Začal bežať dvojročný paušál, ale žiadne faktúry mi nechodili, takže som si myslela, že keď nevyužívam kartu a ani služby, nemusím platiť. V novembri mi však prišla výzva z jednej firmy, ktorá vymáhala odo mňa sumu za prvú spoločnosť. Preto som navštívila prevádzku tohto mobilného operátora, aby som sa dozvedela, ako som mohla platiť, keď mi neprišli žiadne faktúry. Požiadala som, aby mi začali chodiť faktúry, no to sa nestalo. Od mobilného operátora mi prišiel prvý list až minulý týždeň, v ktorom uviedli, že odstupujú od zmluvy preto, že som neplatila a žiadajú odo mňa pokutu. Je možné sa odvolať proti tomu? Ďakujem za radu.

Odpoveď: Mal ma operátor pre postúpením na vymáhanie informovať?

(odpoveď odoslaná: 16.07.2018)

Dobrý deň, 

na Vašu otázku predkladáme nasledovnú odpoveď :

Existuje viacero súdny rozhodnutí okresných a krajských súdov, kde je konštatované, že zmluvná pokuta predstavuje neprijateľnú zmluvnú podmienku.

Citujeme z rozsudku KS v Prešove z 20. septembra 2011 č. k. 6Co 113/2010:
"Krajský súd potvrdil rozhodnutie okresného súdu, ktorým súd zamietol žalobu mobilného operátora voči spotrebiteľovi v časti zmluvnej pokuty za porušenie povinnosti (357,23 eur). Krajský súd skonštatoval, že ustanovenia spotrebiteľskej zmluvy, ktoré zachovávajú právo zo zmluvnej pokuty aj napriek zrušeniu zmluvnej pokuty v dôsledku odstúpenia od zmluvy sú pre spotrebiteľa koncipované nevýhodnejšie oproti úprave v civilnom kódexe, a sú preto neplatné pre rozpor so zákonom (§ 54 ods. 1 v spojení s § 39 Občianskeho zákonníka). Vysoký počet súdnych sporov operátorov so spotrebiteľmi indikuje potrebu podrobnejšej súdnej kontroly zmluvných podmienok a postupu operátorov, a to v súlade s čl. 169 Zmluvy o fungovaní Európskej únie, čl. 38 Charty základných práv EÚ a s judikatúrou Súdneho dvora EÚ. Súd v záujme vyššej kvality života nemôže rezignovať z pozície strážcu vyváženosti ustanovení spotrebiteľských zmlúv, a to ani pri nezodpovednom spotrebiteľovi."

Môžte operátorovi resp. odosielateľovi listu uviesť, že sa jedná o neprijateľnú zmluvnú podmienku, a preto sú zo zákona neplatné.

 


V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál




V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Mal ma operátor pre postúpením na vymáhanie informovať?" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.