Dobrý deň, z otázky vyplýva, že pôžičku ste si zobrali ešte v čase slovenských korún, a teda niekedy pred 1.1.2009. Nepíšete v otázke kedy ste uhradili poslednú splátku, predpokladáme, že pred viac ako 3 rokmi, čo uvádzame z dôvodu, že v zmysle ust. § 101 Obč. zákonníka platí všeobecná premlčacia doba, ktorá je 3 roky a plynie odo dňa, keď sa právo mohlo vykonať po prvý raz. Predpokladáme ďalej, že podľa samotnej zmluvy o pôžičke vyplýva, že neuhradením niektorej zo splátok sa stáva splatý celý dlh naraz a v celosti.
Záver : Na telefonické výzvy spoločnosti nijako nereagujte. Prísľub toho, že ak uhradíte časť dlhu tak sa vás zostatok dlhu odpustí, je len prísľubom. Ako sme vyššie uviedli, platí všeobecná premlčacia doba 3 roky v zmysle ust. § 101 Obč. zákonníka a teda ak spoločnosť nepodala žalobu na súd v premlčacej dobe, potom je jej nárok právne nevymáhateľný a súd by žalobu s poukázaním na ust. § 101 a ust. § 583 Obč. zákonníka zamietol.
Odporúčam kontaktovať váš príslušný okresný súd a zistiť, či voči vám bola podaná nejaká žaloba. Ak žaloba podaná nebola, nič neuhradzujte, nepodpisujte žiadne uznanie dlhu, dohodu o splátkach alebo dohodu, že pri čiastočnej úhrade z vašej strany vám bude zostatok odpustený.
Čiste teoreticky ak by bola podaná žaloba, aj v tomto prípade nič neuhradzujte a kontaktujte nás s podrobnosťami o žalobe. Spoločnosť vás kontaktovala preto telefonicky, lebo si je vedomá toho, že jej nárok je súdnou cestou nevymáhateľný,