Máte
otázku?

Problém s reklamáciou


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Bratislava

Otázka: Problém s reklamáciou

Dobrý deň, vlastníme mobilný telefón, ktorý sa poškodil. Mali sme uzavretú poistku na prípad poškodenia. Problém nastal pri nabíjaní, čo nebolo nijako z našej strany zapríčinené. Po tomto incidente telefón nešiel zapnúť. Ihneď sme ho odovzdali na reklamáciu predajcovi. Následne nám predajca oznámil, že príčinou nefunkčnosti je oxidácia, a telefón odoslal do poisťovne ako poistný prípad. Poisťovňa nám však oznámila, že nemáme nárok na úhradu alebo náhradu škody a vrátila nám poškodené zariadenie. Navyše nám vypovedali poistnú zmluvu. Potom sme telefón odovzdali do servisu na kontrolu a možnú opravu. Z servisu nám prišla odpoveď, že škoda nevznikla oxidáciou, ako tvrdil predajca, ale poškodením nabíjacieho konektora. Zároveň nás informovali, že oprava by bola neekonomická, keďže by presahovala jeho hodnotu. Viete nám poradiť, či sa dá niečo robiť, keď nám už vypršala lehota na odvolanie? Vopred ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Problém s reklamáciou

Dobrý deň, ak ste mechanický poškodený nabíjanie, tak na toto sa nevzťahuje reklamácia. Pokiaľ však máte poistenie, je možné, že toto poistenie sa vzťahovalo aj na takéto prípady. To by ste si ale museli pozrieť poistnú zmluvu a podmienky k nej.

 

Trápi vás "Problém s reklamáciou" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Problém s reklamáciou (Občianske právo)

Dobrý večer. Potrebujem malú radu. Včera mi bola dodaná sedačka, ktorá má poškodenia úplne na každej časti. Okamžite som túto situáciu riešila s predajňou. Podľa ich podmienok mám právo odstúpiť od zmluvy, ak tovar má viac ako tri vady. No tvrdia, že buď si musím ja zaplatiť prepravu, alebo pošlú po sedačku auto a odrátajú mi za to 20 percent z ceny tovaru. Majú na to právo? Ako je možné, že musím znášať ďalšie náklady, keď oni mi dodali poškodený tovar? Ďakujem.

Odpoveď: Problém s reklamáciou

(odpoveď odoslaná: 27.10.2018)

Dobrý deň,

na Vašu otázku predkladáme nasledovnú odpoveď :

Podľa ust. § 614a/ Občianskeho zákonníka platí  /citujeme/ : 

"Ak dodaný tovar nemá vlastnosti, o ktoré prejavil spotrebiteľ záujem a ktoré sa zhodujú s popisom poskytnutým dodávateľom, náklady na jeho vrátenie a dodanie tovaru, ktorý zodpovedá zmluve, ako aj všetky kupujúcim účelne vynaložené náklady v súvislosti s tým znáša predávajúci."

Keďže objednaný tovar Vám bol dodaný s vadami, v zmysle cit. zákonného ustanovenia všetky náklady na vrátenie tovaru znáša predávajúci, vrátane nákladov na prepravu, a nie je oprávnený z tohto dôvodu uplatňovať voči kupujúcemu nijaké zníženie z vrátenia kúpnej ceny, vo Vašom prípade  20 %.

 


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

Podotázka: Problém s reklamáciou (Občianske právo)

Dobrý deň. Môj desaťročný syn hral na mojom telefóne počítačovú hru a v domnení, že nahráva gemy do hry, nevedomky minul 280 eur. Dá sa takýto nákup reklamovať?

Odpoveď: Problém s reklamáciou

(odpoveď odoslaná: 14.08.2018)

Dobrý deň,

vo veci odporúčame postupovať podľa návodu, ktorý nájdete tu : https://support.google.com/googleplay/answer/2479637?hl=sk.



V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Problém s reklamáciou" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.