Dobrý deň, úvodom poznamenávame, že pred nákupom cez akýkoľvek eshop odporúčam pozrieť a preštudovať upozornenia Slovenskej obchodnej inšpekcie na rizikové eshopy /link : https://www.soi.sk/sk/informacie-pre-verejnost/nakupovanie-cez-internet-upozornenie-pre-spotrebitelov-1.soi/, na ktorej stránke sa nachádzajú veľmi užitočné informácie.
Vo Vami uvedenom prípade odporúčam na email eshopu napísať, že odstupujete od kúpnej zmluvy v súlade s ust. zákona o ochrane spotrebiteľa /dôvod uvádzať nemusíte/ a žiadate o vráteniu uhradenej kúpnej ceny 149 € /nie je podstatné, či Vám spoločnosť odpovie/. Shop v zmysle ustanovení zákonov o ochrane spotrebiteľa je povinný Vám vrátiť kúpnu cenu najneskoršie do14 kalendárnych dní.
K Vami položenej otázke uvádzame, že ak ste sumu spolu 149 € uhradili na bankový účet na Slovensku v niektorej z bánk, odporúčam tiež kontaktovať Vašu banku, aby banka vyžiadala od príjemcu peňazí ich vrátenie. Ak k vráteniu nedôjde, banka Vám poskytne meno majiteľa účtu a peniaze budete musieť vymáhať cestou súdu.
Vo veci odporúčam kontaktovať aj Slovenskú obchodnú inšpekciu.
Ak by išlo o zahraničný eshop so sídlom v rámci EÚ, potom možnosťou je obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum v SR /link : https://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/europske-spotrebitelske-centrum-v-sr/.