Máte
otázku?

Eshop


Online právna poradňa
Oblasť práva: Obchodné právo, Nitra

Otázka: Eshop

Dobrý deň, Chcela by som sa spýtať, či je nutné mať živnosť pri zakladaní eshopu. Nejde o predaj ako taký, chcem si privyrobiť predajom kozmetiky- ide o kozmetiku TianDe (funguje na rovnakom systéme ako napr Oriflame, či Avon), ale chcela by som túto kozmetiku šíriť prostredníctvom eshopu (namiesto strkania do rúk katalógu každému naokolo). Chcela by som sa spýtať, či je nutné na eshop s takýmto druhom predaju kozmetiky mať živnosť, a či je nutné za nákupy v tomto eshope vystavovať niekomu faktúry. Ďakujem veľmi pekne za odpoveď a prajem Vám pekný zvyšok večera.

Odpoveď: Eshop

Dobrý deň, pokiaľ by ste predávali tovar, nezáleží na tom, či cez internet (eshop) alebo v kamennej predajní, ide o podnikanie.

A ak podnikáte potrebujete živnosť, či už na seba ako fyzickú osobu alebo na obchodnú spoločnosť. Pokiaľ by ste predávali tovar bez živnosti, môže ísť dokonca o trestný čin.

Na to, aby ste si mohli zaregistrovať prijaté platby, budete musieť vystaviť faktúry.

Pri predaji tovaru cez e-shop (na diaľku) je potrebné myslieť aj na práva spotrebiteľov. Vaše všeobecné obchodné podmienky by preto mali byť v súlade s aktuálnymi právnymi predpismi.

 

Trápi vás "Eshop" a chcete pomôcť?

V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál

JUDr. Patrik Ozimanič



4,9 (3,405)
Všetky recenzie

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:




Podotázka: Eshop (Obchodné právo)

Dobrý deň,
prosím Vás pred viac ako 2 mesiacmi som si objednala pár veci cez eshop, zaplatila vopred, poslali mi ich na 2x okrem topánok a, keďže tie potom dlho nechodil,i tak som im napísala a dostala som odpoveď, že ich v mojej veľkosti nemajú tak, že mi vrátia peniaze, na čo som im poslala číslo účtu a, keďže mi peniaze stále nechodili, tak som im pred vyše mesiacom písala znovu-následne ešte niekoľko krát no robia mrtvého chrobáka čiže žiadna odpoveď a žiadne vrátenie peňazí. Ako mám postupovať? Ďakujem za odpoveď. Ešte ma napadlo keďže som platila kartou cez internet, či im može banka stiahnúť peniaze z učtu a týmto mi vrátiť peniaze. Jana

Odpoveď: Eshop

(odpoveď odoslaná: 02.07.2022)

Dobrý deň, riešenie vami uvedeného problému tým, že vaša banka si stiahne peniaze, ktoré ste im zaslali na ich účet, právne nie je možné.

Z otázky vyplýva, že dodávka toaru cez eshop bola realizovaná čiastočne a predávajúci sa zaviazal časť peňazí vrátiť, čo však neurobil. Vo vami uvedenom prípade platia ust. zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, v zmysle ktorého, ak ako ste už uviedli, keďže nedošlo k dodávke tovaru, treba odstúpiť od zmluvy minimálne emailom ohľadom nedodaného tovaru. Následne je predávajúci povinný vám vrátiť peniaze najneskoršie do14 kalendárnych dní. Ak k ich vráteniu nedôjde, kontaktujte Slovenskú obchodnú inšpekciu.

Záverom uvádzame, že odporúčame pred nákupom tovaru cez e-shop overiť si jeho rizikovosť resp. dôveryhodnosť. Samotná Slov. obchodná inšpekcia upozorňuje na svojich stránkach na rizikové e-shopy.

 


Podotázka: Eshop (Obchodné právo)

Dobrý deň,
môžem vrátim zakúpený produkt cez internet shop osobne do kamennej predajne do 7-dni od prijatia bez udania dôvodu ? Ďakujem za odpoveď, pekný deň. Flavia

Odpoveď: Eshop

(odpoveď odoslaná: 23.04.2022)

Dobrý deň, vo vami uvedenom prípade platí ust. § 10 ods. 1 zákona ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho:

"(1) Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty."
 
Z uvedeného zákonného ustanovenia vyplýva, že ak ste tovar kúpili cez eshop, môžete bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy v lehote do 14 dní dní /nie 7 dní/ od jeho prevzatia vami a následne tovar vrátiť predávajúcemu. Tovar môžete po odstúpení od zmluvy vrátiť buď poštou alebo jeho odnesením na prevádzku predávajúceho. Netreba však zabudnúť v totmo prípade vrátenia tovaru na prevádzku, aby ste si nechali potvrdiť jeho prevzatie predávajúcim. Predávajúci je povinný vám následne vrátiť peniaze najneskoršie do 14 dní.
Na odstúpenie od zmluvy môžete využiť funkciu na odstúpenie od zmluvy, ktorá by sa mohla nachádzať na stránke predávajúceho prípadne využiť ako tlačivo prílohu č. 3 vyššie citovaného zákona. Text zákon nájdete na internete /slov-lex.sk/.




Podotázka: Eshop (Obchodné právo)

Dobrý deň,
cez internet som si objednal tovar, ktorý mi však nebol 3 týždne odoslaný, potom som sa s majiteľom dohodol, že mi peniaze hneď vten deň vráti, na mojom konte v jeho e-shope hneď premenil stav mojej objednávky na “stornovaná” a do poznámky napísal, že peňažné prostriedky budú ešte vten deň poslané na môj účet. Tak sa ale nestalo. Dva dni nato mi poslal potvrdenie, že mi peniaze poslal, no neurobil tak. Ďalší týždeň zase poslal potvrdenie, ale už druhé, že to poslal dokonca z debetu. Nestalo sa tak. Zajtra to bude presne 14 dní od stornovania objednávky no peniaze neposlal a neviem sa mu dovolať… ako prosím pokračovať?
Vopred ďakujem za odpoveď. Ján

Odpoveď: Eshop

(odpoveď odoslaná: 07.03.2022)

Dobrý deň, položili ste otázku, ktorá je veľmi častou problematikou v našej poradni.

Riešenie je jednoduché : Je treba písomne - emailom odstúpiť objednávky, čo je možné aj pred dodaním tovar. Súhlas predávajúceho - eshopu na odstúpenie od zmluvy nepotrebujete. CItujeme ust. § 7 ods. 5 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov :

"Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy."

Následne v súlade s ust. § 9 ods. 1 cit. zákona je predávajúci povinný Vám vrátiť peniaze v lehote najneskoršie do 14 kalendárnych dní. V otázke uvádzate, že predávajpci peniaze nevrátil už 13 dní, potom odporúčame, že ak peniaze nebudú vrátené vo vyššie uvedenej lehote 14 dní, aby ste mu napísali email s upozornením, že ak peniaze vrátenú nebudú obratom, vec postúpite na súd a na jeho konanie resp. nekonanie upozorníte Slov. obchodnú inšpekciu.


Trápi vás "Eshop" a chcete pomôcť?

Podotázka: Eshop (Obchodné právo)

Dobrý deň,
objednala som si tovar a zaplatila kartou. Zásielka mi bola doručená, avšak z 3 ks, ktoré som si objednala mi dorazil len jeden a druhé 2 ks bol tovar, ktorý mi nepatril - chyba dodávateľa. Informovala som ich o tom a dali mi vedieť, že musím ísť na poštu a poslať im nesprávny tovar a až, keď ho budú mať mi vrátia peniaze za tovar, ktorý som si objednala. Je toto prosím Vás správny postup? Ja nemám čas ísť na poštu a zasielať im nesprávny tovar - žiadala som kuriéra, že to sa nedá. Môžu mi nevrátiť peniaze, keď spravili oni chybu? Ďakujem. Slávka

Odpoveď: Eshop

(odpoveď odoslaná: 07.03.2022)

Dobrý deň, na Vami položenú otázku uvádzame, že postup predávajúceho /eshopu/ je logický a peniaze za tovar, ktorý je vo Vašej dispozícii Vám nemôže vrátiť skôr ako mu bude tovar vrátený. Ak to nie je možné cestou kuriéra, musíte toar zaslať prostredníctvom pošty. Tovar pošlite ako dopor. zásielku tak, aby ste mali doklad o tom, že zásielka bola daná na poštovú prepravu /podací lístok/. Následne na stránke Slov. pošty budete vedieť zistiť, kedy predávajúci tovar prevzal a to podľa podacieho čísla.

Poukazujeme v súvislosti s Vašim problém na ust. § 9 ods. 35 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho:

"Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby."


Podotázka: Eshop (Obchodné právo)

Dobrý deň,
pred pár dňami som si objednala balíček zo stránky eoblecenie.com a došiel mi, ale niektoré veci mi nesadli tak som ich poslala naspäť kuriérskou spoločnosťou GLS a balík by mal byt už od 1. 2.2022 u nich, ale neodpisujú mi nikde na správy ani mi neposlali peniaze. Mohli by ste mi prosím Vám povedať čo robiť v takomto prípade?
Ďakujem Adela

Odpoveď: Eshop

(odpoveď odoslaná: 04.02.2022)

Dobrý deň, z otázky vyplýva, že ste tovar objednávali cez eshop a následne po doručení /predpokladáme, že v lehote do 14 dní od prevzatia tovaru/ ste tovar vrátili eshopu, čo v právnom vyjadrení znamená, že ste odstúpili od zmluvy.

Ak je to tak, potom platí ust. § 9 zákona oochrane spotrebiteľa pr i predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho "

"Povinnosti predávajúceho pri odstúpení od zmluvy
(1) Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5.
(2) Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
(3) Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
(4) Ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a vzhľadom na jeho povahu nie je možné tovar odoslať späť predávajúcemu poštou, predávajúci je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na svoje náklady v lehote podľa odseku 1.
(5) Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby."
 
Z uvedneého zák. ustanovenia vyplýva, že predávajúci je povinný Vám vrátiť peniaze najneskoršie do 14 kalendárnych dní, avšak na toto nie je povinný, dokiaľ mu nebude tovar doručený na jeho adresu /viď ods. 5 cit. zák. ustanovenia/. Odporúčame počkať na uvedneú lehotu 14 dní, následne v prípade, že peniaze Vám vrátené nebudú, kontaktovať predávajúceho - eshop a vyzvať k vráteniu platby s upozornením, že vec prípadne môžete riešiť aj cestou súdu.
 
 
 

Podotázka: Eshop (Obchodné právo)

Dobrý deň,
z eshopu mi bol doručený stôl. Po vybalení som zistila, že je poškodený. Poslala som email, že zasielam na reklamáciu a žiadam výmenu. Boli doložené aj fotografie. Na email neodpovedali. Potom som zaslala odstúpenie od zmluvy, na tento email už odpovedali, že nemôžem odstúpiť, lebo tovar je už na reklamačnom. Na ďalšie emaily ohľadne stavu reklamácie nereagovali, telefón nedvíhali. Až mi po viacerých emailoch prišla odpoveď, že ak nemám záujem o tovar mám napísať a kúpnu cenu mi vrátia a nebudú sa musieť zaoberať reklamáciou. Koľko dni musím čakať na vrátenie kúpnej ceny? Ďakujem za odpoveď. Helena

Odpoveď: Eshop

(odpoveď odoslaná: 27.12.2021)

Dobrý deň, v otázke neuvádzate, kedy ste tovar obdržali.  Ide o to, že nárok na odstpúpenie od zmluvy máte v lehote do 14 dní od jeho prevzatia a to aj bez uvedenia dôvodu, čo vyplýva z ust. § 7 zákona o ochrane spotrebiteľa o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho :

"(1) Ak predávajúci včas a riadne poskytol spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h), spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho do 14 dní odo dňa

a) prevzatia tovaru podľa odseku 4 v prípade zmlúv, predmetom ktorých je predaj tovaru,
b) uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo
c) uzavretia zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči."
 
Z uvedeného zák. ustanovenia vyplýva, že musíte obratom /napr. emailom/ odstúpiť od zmluvy na adresu predávajúceho - eshopu a následne tovar poslať predávajúcemu najneskoršie do 14 kalendárnych dní /§ 10 cit. zákona/. Predávajúci je následne povinný Vám poslať peniaze do 14 kalendárnych dní, nie však skôr ako mu bude vrátený tovar doručený, povinný je Vám zaplatiť aj náklady na vrátenie tovaru  /§  10 cit. zákona/. Alebo inakšie  : predávajúci nie je povinný Vám vrátiť peniaze skôr, ako mu bude tovar vrátený. Tovar na adresu eshopu pošlite doporučene s podacím lístkom, aby ste mali doklad o vrátení tovaru.

Trápi vás "Eshop" a chcete pomôcť?

Podotázka: Eshop (Obchodné právo)

Dobrý deň,
prosím Vás, objeenal som si oblečenie zo stránky, ktoré mi aj riadne došlo v hodnote necelých 70 €. Nesadla mi veľkosť. Balík (zabalené oblečenie v hodnote 70 €) som poslal na danú adresu, prešlo 14 dni od odovzdania tovaru a na účet mi nedošli finančné prostriedky, ako môžem ďalej postupovať ?

Odpoveď: Eshop

(odpoveď odoslaná: 25.05.2021)

Dobrý deň, v nadväznsoti na odpoveď na Vami uvedneú otázku predpokaldáme, že  tovar ste predávajúcemu vrátili ako doporučenú zásielku na jeho adresu, teda že máte doklad o zaslaní zásielky. Ak ste využili služby Slov. pošty, potom na jej stránke môžete zistiť, či predávajúci už zásielku aj prevzal /link pre Vaše zistenie : https://tandt.posta.sk//.

V zmysle ust. § 9 ods. 5 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho platí :

"Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby."

Z uvedeného zák. ustanovenia vyplýva, že predávajúci je povinný Vám vrátiť platby až po obdržaní zásielky od Vás, prípadne do 14 dní ak predávajúcemu preukážate,  že ste tovar zaslali na adresu predávajúceho.

Ak nedôjde k vráteniu peňazí, možnosťou je kontaktovať Slov. obchodnú inšpekciu podľa sídla predávajúceho, aj keď Slov. obchodná inšpekcia peniaze nevymôže, alebo podať  návrh na súd.

 


Podotázka: Eshop (Obchodné právo)

Dobrý deň,
zákazník nám vrátil tovar zakúpený na e-shope po 14-dňovej lehote a žiada vrátenie sumy za celý nákup, keďže nedodržal podmienky a vrátil tovar skoro po mesiaci, môžeme jeho vrátenie neakceptovať, tovar mu odoslať spať na adresu a peniaze mu nevrátiť?

Odpoveď: Eshop

(odpoveď odoslaná: 09.05.2021)

Dobrý deň, vo vašom prípade je potrebné skontrolovať, či zo strany spotrebiteľa bolo realizované odstúpenie od zmluvy a následné vrátenie tovaru v zmysle ust. zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho.

Podľa ust. § 7 cit. zákona platí, že spotrebiteľ môže 14 dní odo dňa prevzatia tovaru odstúpiť od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu. Toto odstúpenie do zmluvy je spotrebiteľ oprávnený realizovať emailom, písomne alebo prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy, ktorý máte mať zverejnený na vašej internetovej stránke eshopu v zmysle ust. §  8 cit. zákona.  Toto odstúpenie musí realizovať do 14 dní od prevzatia tovaru, pričom lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa § 7 ods. 1. - teda 14 dňovej lehoty.

Následne je povinnosťou spotrebiteľa najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.

Teda lehota na odstúpenie od zmluvy a vrátenie tovaru zo strany spotrebiteľa je v podstate až 28 dní. Nie je podstatné, kedy ste odstúpenie od zmluvy prevzali a kedy ste tovar pevzali. Podstatné je, kedy spotrebiteľ odstúpil od zmluvy /dátum pošt. pečiatky, resp. email/, rovnako to platí aj pri vrátení tovaru vám ako eshopu.

 

 


Podotázka: Eshop (Obchodné právo)

Dobrý deň,
chcem Vás poprosiť o radu, objednával som si z internetového obchodu shoptik.cz obojom s menom pre mačku, dodržal som ich požiadavku, aby som napísal do poznámky meno, ktoré tam má byť vygravírované, platbu som zrealizoval ešte v deň objednávky, dokonca ma súrili, aby som im odfotil potvdenie o platbe, vraj, aby to urýchlilo dodanie, aj to som urobil. Prišlo im to a poďakovali mi. Dnes mi konečne prišiel, po viac ako mesiaci, BEZ VYGRAVIROVANEHO MENA! Jedna sa jednoznačne o podvod a viac ako tých 16 eur, ktoré mi už isté nevrátia ma veľmi hnevá ten princíp. Aké mám možnosti prosím? Prejde im podvod? Na všetko mám dôkazy z konverzácie, aj ústrižok. Zavolať sa tam nedá iba napísať a zatiaľ mi neodpisuju.

Odpoveď: Eshop

(odpoveď odoslaná: 21.04.2021)

Dobrý deň,
riešenie vami uvedneého problému je to, že v súlade s obchodnými podmienkami uvedenými na vami uvedenej stránke vrátite tovar, teda odstúpite od zmluvy a tovar následne vrátite. Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy nájdete rovnako nastránek eshopu /viď nižšie/. Je treba tak urobiť v lehote do 14 dní od prevzatia tovaru vami. Následne eshop vám musí vrátiť peniaze v lehote do ďalších 14 dní.

Obchodné podmienky nájdete na stránke eshopu /https://www.shoptik.cz/odstoupeni-od-smlouvy-a-vraceni-zbozi/.


Trápi vás "Eshop" a chcete pomôcť?

Podotázka: Eshop (Obchodné právo)

Dobrý, objednala som si mikinu cez stránku lookshop. Zaplatila som vopred a chcela by som zrušiť objednávku. Písala som im mail, no neodpovedajú a nemajú na stránke uvedený telefónny kontakt. Bojím sa, že táto stránka je len podvod a ja som prišla o svoje peniaze. Čo by som mala spraviť, aby mi poslali moju zásielku alebo aspoň peniaze naspäť na účet ?

Odpoveď: Eshop

(odpoveď odoslaná: 02.10.2020)

Dobrý deň,
Vami uvedená stránka je len nákupná brána, kde fakticky sa sprostredkúva predaj tovaru zo zahraničia resp. ich vybraných značiek.

Musíte sa rozhodnúť čo chcete. Odporúčame oboznámiť s obchodnými podmienkami a ak chcete odstúpiť od objednávky, môžete tak urobiť napísaním emailu, že odstupujete od objednávky a žiadate vrátiť peniaze. Ak chcete, aby Vaša objednávka bola vybavená, zrejme dodacia lehota je dlhšia, a preto sa treba opýtať, kedy bude vybavená resp. zistiť podľa čísla objednávky, či už nebola zaslaná.


Podotázka: Eshop (Obchodné právo)

Zdravím.
Chcem sa spýtať objednával som si produkt hneď ráno cez web a doplatil som si službu doručenia hneď na druhý deň za 5e expreskurier slovenská pošta. Keď nesplnil doručenie hneď som mu písal, že ruším objednávku. Napriek tomu ju poslal, ale aj na inú adresu a zasa o deň neskôr poslal znova na dobrú adresu, ale bez dobierky, manželka prevzala a dnu mám doklad, že neuhrádzať - zaplatené. Po mesiaci odo mňa žiada peniaze. Musím to platiť výška asi 30 € ? Ďakujem.

Odpoveď: Eshop

(odpoveď odoslaná: 28.09.2020)

Dobrý deň,

zrejme došlo k omylu na strane predávajúceho eshopu a výzva mala byť zaslaná na adresu, kde bol pôvodne balík poslaný na nesprávnu adresu.

Pošlite eshopu Váš doklad o úhrade a viac neuhradzujte.


Podotázka: Eshop (Obchodné právo)

Dobrý deň. Chcela by som sa opýtať ako by som mala postupovať v prípade nedodania vopred zaplateného tovaru (cca 92 €). Tovar bol objednávaný 23.2.2020 cez stránku https://www. Alternzuhause. At. Už som aj viackrát písala a dopytovala sa na stav objednávky a nakoniec mi prišla odpoveď, že objednávka bola stratená, a že by vrátili 50 %. Čo by ste mi odporučili ? Vopred krásne ďakujem.

Odpoveď: Eshop

(odpoveď odoslaná: 25.08.2020)

Dobrý deň,
odpovedáme Vám pomerne jednoducho : Je vecou eshopu, že sa im zásielka stratila, to nie je Váš problém.

Prečítajte si ich zmluvné podmienky, ktoré by mali byť zverejnené na ich internetovej stránke. Vzhľadom na okolnosť, že tovar dodaný nebol, ale bol už vopred zaplatený, odstúpte od zmluvy, v tomto prípade pred dodaním tovaru, a eshop je povinný Vám vrátiť celú kúpnu cenu.

Podľa našich zákonov o ochrane spotrebiteľa je povinnosť eshopu ako predávajúceho vrátiť kúpnu cenu najneskoršie do 14 dní. Nie je právny dôvod, aby ste súhlasili s vrátením len 50 % uhradenej sumy.

Keďže ide o Rakúsko, ak kúpna cena nebude uhradená v lehote podľa rak. práva, kontaktujte ich kontrolný orgán pre túto oblasť /v SR je to Slov. obchodná inšpekcia/.


Trápi vás "Eshop" a chcete pomôcť?

Podotázka: Eshop (Obchodné právo)

Dobrý deň, chcel by som sa opýtať, môže E-Shop (obchod-mäsa-a-medveď. Sk) používať obrázky z rozprávky bez nejakých licencii? Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Eshop

(odpoveď odoslaná: 27.12.2019)

Dobrý deň, 

môže používať obrázky; naviac na uvedenej stránke je uvedený pôvod obrázkov - odkaz na autorov rozprávky a obchod len predáva výrobky, netvrdí, že je autorom obrázkov.

 

 


Podotázka: Eshop (Obchodné právo)

Dobrý deň. Chcem sa opýtať, či je možné faktúrovať pri vedení eshopu alebo potrebujem k tomu s.r.o. Ďakujem vopred za odpoveď. S pozdravom.

Odpoveď: Eshop

(odpoveď odoslaná: 25.04.2018)

Dobrý deň, 

ďakujeme za otázku a zasielame Vám nasledovnú odpoveď :

Pre fakturáciu formou eshopu nie je dôležité či podnikáte ako fyzická osoba - živnostník alebo na ten účel máte založenú s.r.o.

Vo veci odporúčame upriamiť Vašu pozornosť na ust. zákona č. 102/2014 Z.z. ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, hlavne platobné a dodacie podmienky,  a zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa. Podľa § 16 zákona o o ochrane spotrebiteľa platí :

"(1) Predávajúci je povinný vydať spotrebiteľovi doklad o kúpe výrobku alebo o poskytnutí služby, v ktorom je uvedené

a) obchodné meno a sídlo predávajúceho, prípadne miesto podnikania fyzickej osoby,

b) adresa prevádzkarne,

c) dátum predaja,

d) názov a množstvo výrobku alebo druh služby,

e) cena jednotlivého výrobku alebo služby a celková cena, ktorú spotrebiteľ zaplatil.

(2) Pri predaji výrobku s následnou dodávkou musí doklad obsahovať miesto určenia, dátum a čas dodávky."

 


Podotázka: Eshop (Obchodné právo)

Dobrý deň, chcel by som sa opýtať, ako mám postupovať ak som dodržal všetky podmienky na získanie darčeka k objednávke a darček som nedostal. Nakupoval som cez e-shop. Predajca mi v maile potvrdil, že darček je pribalený k objednávke. Predajcu som po prebratí zasielky kontaktoval mail. V maili priznal že mám právo na darček. Dokonca mi pri mailovej komuníkacíí dal slovo, že darček dostanem, ale nestalo sa tak. Darček prevyšil cenu objednávky. Taktiež som dostal faktúru bez pečiatky a podpisu len v maili, ako prílohu. Ďakujem

Odpoveď: Eshop

(odpoveď odoslaná: 28.01.2017)

Dobrý deň,

pokiaľ Vám vznikol nárok na darček a aj samotný predajca priznal, že naň máte nárok a že Vám ho zašle, no neurobil tak, môžete ho písomne vyzvať, aby si splnil svoju záväzkovú povinnosť. Vznikla medzi Vami totiž darovacia zmluva. Predajca urobil návrh zmluvy a Vy ste ho akceptovali čím došlo k uzavretiu zmluvy. Zmluvné strany sú následne povinné plniť to, k čomu sa zaviazali. Ak nepomôže písomná výzva, môžete skúsiť vyhľadať pomoc priamo advokáta (ktorý by ho napríklad znova vyzval vo Vašom mene), alebo podať návrh na súd.



V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Eshop" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (3.405)
Všetky recenzie
LEXANA - asistentka

Text zprávy
Moje zprava
Text v prvnim tlacitku