Si advokát? Chceš napredovať v kariére? Nezmeškaj príležitosť stať sa súčasťou prestížnej advokátskej kancelárie!
Klikni sem pre viac informácií.
Máte
otázku?

Eshop


Online právna poradňa
Oblasť práva: Obchodné právo, Nitra

Otázka: Eshop

Dobrý deň, ráda by som sa opýtala, či je nutné mať živnosť pri zakladaní eshopu. Nejde pritom o predaj ako taký, ale o privýrobok z predaja kozmetiky. Konkrétne sa jedná o kozmetiku TianDe, ktorá funguje na rovnakom systéme ako napríklad Oriflame či Avon. Rada by som túto kozmetiku šírila prostredníctvom eshopu namiesto tradičnej metódy, keď sa katalóg ponúka každému naokolo. Otázkou teda je, či je pri takomto druhu predaja kozmetiky potrebné mať živnosť a či je nutné pri nákupoch v tomto eshope vystavovať faktúry. Ďakujem veľmi pekne za odpoveď a prajem Vám príjemný zvyšok večera.

Odpoveď: Eshop

Dobrý deň, pokiaľ by ste predávali tovar, nezáleží na tom, či cez internet (eshop) alebo v kamennej predajní, ide o podnikanie.

A ak podnikáte potrebujete živnosť, či už na seba ako fyzickú osobu alebo na obchodnú spoločnosť. Pokiaľ by ste predávali tovar bez živnosti, môže ísť dokonca o trestný čin.

Na to, aby ste si mohli zaregistrovať prijaté platby, budete musieť vystaviť faktúry.

Pri predaji tovaru cez e-shop (na diaľku) je potrebné myslieť aj na práva spotrebiteľov. Vaše všeobecné obchodné podmienky by preto mali byť v súlade s aktuálnymi právnymi predpismi.

 

Trápi vás "Eshop" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Eshop (Obchodné právo)

Dobrý deň, kúpil som tovar zo slovenského internetového obchodu na dobierku. Balík mi bol doručený; zaplatil som 315 eur + poštovné 8 eur. Po rozbalení balíka som zistil, že je tam iný tovar. Písal som email firme. Ospravedlnili sa mi, že sa ich zamestnanec pomýlil v štítkoch a poslal iný balík. Tvrdili, že mi posielajú správny tovar, avšak tovar mi už nebol doručený a nekona komunikujú. Vďaka, [meno]

Odpoveď: Eshop

(odpoveď odoslaná: 18.11.2024)

Dobrý deň, z otázky predpokladáme, že k obbednávke tovaru došlo v čase po 1.7.2024, lebo uvedeným dňom nadobudol účinnosť nový zákon o ochrane spotrebiteľa č. 108/2024 Z.z.

Ak je to tak, potom v súlade s ust. § 20 ods. 1  zákona o ochrane spotrebiteľa máte právo odstpiť od zmluvy v lehote do 14 kalendárnych dní od prevzatia tovaru a to aj v prípade, že vám bol dodaný iný tovar než aký ste si objednali. Súhlas predajcu na odstúpenie od zmluvy nepotrebujete. Na odstúpenie od zmluvy využite tlačivo na odstúpenie od zmluvy, ktoré by malo byť zverejnené na internetovej stránke predávajúceho. Ak nie je, môžete využiť prílohu č. 2 zákona o ochrane spotrebiteľa.

Následne tovar pošlite späť predávajúcemu doporučeným podaním najneskoršie do 14 dní po odstúpení od zmluvy /teda nie na dobierku/, tak, aby ste mali doklad o jeho zaslaní späť predávajúcemu. Tovar na dobierku neposielajte, lebo nie je povinný ho prevziať. Následne predávajúci Vám bude povinný poslať peniaze v lehote do 14  kalendárnych dní v súlade s ust. § 22 zákona o ochrane spotrebiteľa.

Ak k vráteniu peňazí nedôjde, budete musieť vec postúpiť na súd. Súčasne následne odporúčam kontaktovať Slovenskú obchodnú inšpekciu.


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

Podotázka: Eshop (Obchodné právo)

Dobrý deň, chcem poprosiť o radu. Objednala som si oblečenie, ale to, čo mi prišlo, nezodpovedá objednávke. Ako by som mala postupovať? Ďakujem za radu.

Odpoveď: Eshop

(odpoveď odoslaná: 29.11.2023)

z otázky predpokladáme, že tovar z eshopu ste prevzali v týchto dňoch a že ide o slovenský eshop.

Ak je to tak, potom v súlade s ust. § 7 a nasl. zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov môžete odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu a to v lehote do 14 dní od jeho prevzatia. Súčasne bude potrebné tovar vrátiť predávajúcemu. Tovar odporúčam poslať predávajúcemu doporučene s poistením /teda nie ako dobierku, lebo túto nemusí prevziať/  a to tak, aby ste mali doklad o jeho zaslaní. Na odstúpenie od zmluvy môžete využiť prílohu č. 3 k uvedenému zákonu o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. predávajúci je povinný následne vám vrátiť peniaze v lehote do 14 kalendárnych dní, nie však skr, ako mu bude doručený vami vrátený tovar. Prevzatie zásielky predávajúcim si následne môžete skontrolovať na stránke Slov. pošty podľa podacieho čísla.


Podotázka: Eshop (Obchodné právo)

Dobrý deň, momentálne žijem v zahraničí a objednala som si autokameru zo Slovenskej republiky. Po prijatí som zistila, že je nefunkčná. Peniaze mi obchod nevráti, pokiaľ tovar neodošlem späť. Nechcem však platiť náklady na reklamáciu nefunkčného tovaru. Okrem toho, súťažný obchod nie je ochotný so mnou riadne komunikovať. Keď som požiadala o adresu, pretože papier s adresou sa poškodil pri otváraní krabice, neobdržala som žiadnu pomoc. Ďakujem za odpoveď. K.

Odpoveď: Eshop

(odpoveď odoslaná: 20.11.2023)

Dobrý deň, na vašu otázku uvádzame, že pozrite internetovú stránku predávajúceho kde treba zaslať tovar, prípadne adresa je uvedená na samotnej faktúre, ktorú ste od predávajúceho obdržali.

Uvádzame, že v zmysle zákonov na ochranu spotrebiteľa predávajúci vám ani nateraz nemôže vrátiť peniaze za reklamovaný kúpený tovar, keďže tovar ste mu nevrátili.
Tovar treba vrátiť  - reklamovať doporučenou poštou, odporúčame aj s poistením zásielky na určenú sumu kúpnej ceny, aby ste mali doklad o zaslaní zásielky späť na Slovensko. Následne na stráne podacej pošty v zahraničí, odkiaľ budete zásielku posielať si budete vedieť zistiť podľa podacieho čísla kedy predávajúci zásielku prevzal.

Žiadajte súčasne v reklamácii vrátenie peňazí ako spôsob vybavenia reklamácie v súlade s ust. § 623 Obč. zákonníka.

 


Trápi vás "Eshop" a chcete pomôcť?

Podotázka: Eshop (Obchodné právo)

Dobrý deň, zakúpili sme si filter na pitnú vodu cez internetový obchod ako fyzické osoby. Po jeho namontovaní sme zistili, že voda pôsobí impozantným zápachom a má chemickú chuť. Rovnako sme sa cítili po jej konzumácii veľmi zle. Kvôli obavám o naše zdravie by sme chceli odstúpiť od zmluvy, ktorá bola uzatvorená na diaľku (filter sme pred necelým týždňom prevzali). Rádi by sme sa opýtali, či je to možné, aj keď bol filter už namontovaný a vyskúšaný? Má predávajúci právo znížiť výšku vrátenia zaplatenej sumy za filter v dôsledku jeho vyskúšania? V obchodných podmienkach predávajúceho sa totiž uvádza nasledovné: "Kupujúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez potreby uvádzať dôvod v súlade so zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v súvislosti s predajom tovaru alebo poskytnutím služby na základe diaľkové zmluvy alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmenách a doplnkoch niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru"). Toto právo vzniká do 14 dní od dňa prebratia tovaru. Kupujúci má možnosť tovar rozbaľovať a skúšať spôsobom, aký je bežný pri nákupe v klasickom "kamennom" obchode. Skúšanie však neznamená používanie tovaru na účel, na ktorý bol vyrobený, a jeho následné vrátenie predávajúcemu." Ďakujeme vopred za odpoveď.

Odpoveď: Eshop

(odpoveď odoslaná: 27.09.2023)

Dobrý deň, na vami položenú otázku uvádzame, že je potrebné postupovať v zmysle  vami citovaných obchodných podmienok a tovar predávajúcemu vrátiť v lehote do 14 dní, čo je v súlade s ust. zákonov o ochrane spotrebiteľa. Odstúpiť od zmluvy môžete na základe formulára na odstúpenie od zmluvy, ktorý by mal byť zverejnený na stránke predávajúceho, prípadne využiť formulár na odstúpenie od zmluvy zverejnený ako príloha č. 3 k zákonu o ochrane spotrebiteľa pri ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. 

Dôvod uvádzať nemusíte, je to vaše oprávnenie. Následne predávajúci je povinný vám peniaze vrátiť v lehote do 14 dní odo dňa obdržania tovaru, čo je v súlade s ust. § 9  ods. 5 vyššie citovaného zákona. Tovar pošlite doporučenou poštou tak, aby ste mali doklad o jeho zaslaní /podací lístok/. Tovar neposielajte ako dobierku, lebo predávajúci nie je povinný dobierku prevziať.


Podotázka: Eshop (Obchodné právo)

Dobrý deň, objednal som oblečenie na webovej stránke hypebeast.sk a okamžite mi boli odpočítané peniaze. Zatiaľ mi však nedorazil žiaden tovar ani mi neboli vrátené peniaze. Telefón, na ktorý volám, je obsluhovaný len robotom a neviem sa spojiť s nikým konkrétnym.

Odpoveď: Eshop

(odpoveď odoslaná: 16.12.2022)

Dobrý deň,
pri objednávaní tovaru cez internet si treba najprv prečítať obchodné podmienky a kontakt na predávajúceho.

Uvádzame to z dôvodu, že vo Vašom prípade ide len o nákupnú galériu - samotná dodávka tovaru bude realizovaná z rôznych krajín sveta, teda ja mimo EÚ, ktorá môže trvať aj niekoľko mesiacov. Pred nákupom cez internet si pozrite aj upozornenia Slovenskej obchodnej inšpekcie na tzv. rizikové eshopy, kde práve inšpekcia upozorňuje na takéto nákupné galérie. Nákup tovaru cez internet je treba realizovať iba v prípade overených a certifikované eshopy, prípadne si vždy prečítať aj recenzie.

Možnosťou na Vašej strane je len urýchlene stornovať objednávku, teda napísať internetovému obchodu, že odstupujete od zmluvy v celom rozsahu a žiadate vrátiť peniaze. Následne v prípade nevrátenia peňazí máte možnosť kontaktovať Európske spotrebiteľské centrum ak ide o eshop z EÚ.

Ďalšou možnosťou je kontaktovať Vašu banku, aby od príjemcu peňazí žiadala ich vrátenie na Váš účet, ktorá služba bude v banke spoplatnená.

 


V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál



Podotázka: Eshop (Obchodné právo)

Dobrý deň, objednala som si spoločenské šaty z online obchodu. Už som u nich raz objednávala a bola tam možnosť, že ak mi šaty nesedia, môžu mi ich upraviť, alebo dokonca môžem tovar vymeniť za náhradný. Nakoniec som tieto šaty vrátila za 104 eur, pretože sa mi zdali byť podradného kvality a nesadli mi dobre. Namiesto nich som si vybrala iný typ a dokonca som musela doplatiť ďalších 45 eur. Dodacia lehota bola osem týždňov. Teraz, keď táto doba už uplynula, som minulý týždeň firmu urgovala, pretože tieto šaty už naozaj potrebujem. Najhoršie na tom je, že sa mi moje emaily vracajú späť a zdá sa, že firma už neexistuje. Nikto mi nezdvíha telefón, proste žiadna reakcia. Celková suma, o ktorú ide, je 150 eur, čo pre mňa ako dôchodkyňu nie je zanedbateľná suma. Ide o online obchod s názvom eshop@valentinashop.sk. Moja prvá objednávka bola 30. 8. 2022. Za vrátený tovar mi poslali darčekovú poukážku na sumu 104 eur platnú na 24 mesiacov. Nové šaty, ktoré som objednala 22. 9. 2022, boli doplatené na rovnaký bankový účet spolu s doplatkom 45 eur. To je dohromady 149 eur. Teraz už nie som schopná nadviazať akékoľvek spojenie - ani cez telefón, ani cez email. Šaty sa tiež nedostavili. Prosím vás o radu, ak môžete poradiť.

Odpoveď: Eshop

(odpoveď odoslaná: 22.11.2022)

Dobrý deň, úvodom poznamenávame, že pred nákupom cez akýkoľvek eshop odporúčam pozrieť a preštudovať upozornenia Slovenskej obchodnej inšpekcie na rizikové eshopy /link : https://www.soi.sk/sk/informacie-pre-verejnost/nakupovanie-cez-internet-upozornenie-pre-spotrebitelov-1.soi/, na ktorej stránke sa nachádzajú veľmi užitočné informácie.

Vo Vami uvedenom prípade odporúčam na email eshopu napísať, že odstupujete od kúpnej zmluvy v súlade s ust. zákona o ochrane spotrebiteľa /dôvod uvádzať nemusíte/ a žiadate o vráteniu uhradenej kúpnej ceny 149 € /nie je podstatné, či Vám spoločnosť odpovie/. Shop v zmysle ustanovení zákonov o ochrane spotrebiteľa je povinný Vám vrátiť kúpnu cenu najneskoršie do14 kalendárnych dní.

K Vami položenej otázke uvádzame, že ak ste sumu spolu 149 € uhradili na bankový účet na Slovensku v niektorej z bánk, odporúčam tiež kontaktovať Vašu banku, aby banka vyžiadala od príjemcu peňazí ich vrátenie. Ak k vráteniu nedôjde, banka Vám poskytne meno majiteľa účtu a peniaze budete musieť vymáhať cestou súdu.

Vo veci odporúčam kontaktovať aj Slovenskú obchodnú inšpekciu.

Ak by išlo o zahraničný eshop so sídlom v rámci EÚ, potom možnosťou je obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum v SR /link : https://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/europske-spotrebitelske-centrum-v-sr/.

 


Trápi vás "Eshop" a chcete pomôcť?

Podotázka: Eshop (Obchodné právo)

Dobrý deň, vrátila som tovar, ktorý som zakúpila cez internet. Pri tom som postupovala podľa pokynov predávajúceho. Vrátenie peňazí trvalo viac ako 14 dní. Najskôr mi poslali časť sumy, neskôr mi prišla celá. V konečnom dôsledku mi poslali o 140 € viac. Volala som na ich zákaznícku linku a informovala som ich o tejto situácii. Poprosila som ich, aby mi poslali usmernenie mailom, ako im mám vrátiť nadmernú platbu a či mám uviesť nejaký variabilný symbol atď. Už je to pár dní, no ešte sa mi neozvali. Na základe mojich skúseností s nimi nemám istotu, či sa touto záležitosťou vôbec zaoberajú, keďže ich komunikácia a spolupráca sa javia ako komplikované. Rada by som sa opýtala: existuje v tejto situácii nejaký termín, do ktorého si musia vyžiadať platbu späť? Alebo mám napísať nejaký mail? Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Eshop

(odpoveď odoslaná: 05.11.2022)

Dobrý deň,
na Vami položenú otázku uvádzame, že vec nie je potrebné komplikovať.

Predpokladáme z otázky, že sumy boli uhradené z rovnakého účtu na Váš účet a Vám v podstate vznikol preplatok 140 €. Odporúčame uvedenú sumu vrátiť na účet, z ktorého bola zaslaná Vám a do poznámky pre bankový prevod uviesť, že ide o preplatok,. Následne môžete emailom informovať predávajúceho, že ste sumu 140 € vrátili späť na jeho bankový účet a kedy.

Lehota na vymáhanie preplatku zo strany predávajúceho v zmysle ust. § 107 Obč. zákonníka je dva roky /vydanie bezdôvodného obohatenia/.


Podotázka: Eshop (Obchodné právo)

Dobrý deň, objednal som si Kamagru online z pochybného webu na dobierku. Ale keďže mi je zdravie prednejšie a keďže nie som si na 100 % istý, že na môj e-mail so žiadosťou o stornovanie objednávky nereagujú, zaujímalo by ma, či môžem mať problém, ak nevezmem zásielku, ktorú som ešte nezaplatil. Musím ju prebrať a hneď ju vyhodiť do koša?

Odpoveď: Eshop

(odpoveď odoslaná: 23.09.2022)

Dobrý deň,
ak ste si vec objednali cez eshop a zásielku ste zatiaľ neprevzali, napíšte eshopu, že v súlade s ust. § 7 ods. 5 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho odstupujete od zmluvy, dôvod odstúpenia od zmluvy nemusíte uvádzať. Súhlas predávajúceho na odstúpenie od zmluvy nepotrebujete. Vo veci ďalej uvádzame, že nie je pre vás podstatné, či eshop na vaše odstúpenie od zmluvy bude reagovať alebo reagovať nebude. Odstúpenie od zmluvy pošlite emailom na adresu eshopu.

Ak by vám bola zásielka zo strany eshopu zaslaná, túto nie ste povinný prevziať a eshop vás k tomu nemôže nijakým spôsobom donútiť.

 


Podotázka: Eshop (Obchodné právo)

Dobrý deň, dňa 14. 9. 2022 som si objednala sedačku a zaplatila zálohu 400 EUR. Môžem odstúpiť od kúpy, ak predajca na svojej webovej stránke ponúka túto sedačku od 17. 9. 2022 so zľavou 50 % z jej pôvodnej ceny? Predajca nás o tejto možnosti neinformoval. Ďakujem.

Odpoveď: Eshop

(odpoveď odoslaná: 16.09.2022)

Dobrý deň, z otázky predpokladáme, že sedaciu súpravu ste si objednali cez internet a súčasne ste zaplatili zálohu 400 €. Ak je to tak, potom v súlade s ust. § 7 ods. 5  zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestor ste oprávnená odstúpiť od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu :

"Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy."

Odstúpenie realizujte formou emailu použitím formulára na odstúpenie od zmluvy, ktorý by mal byť zverejnený na stránke predávajúceho, prípadne použite prílohu č. 3 vyššie uvedeného zákona. Následne po odstúpení od zmluvy je predávajúci povinný vám vrátiť všetky peniaze do 14 kalendárnych dní.

Uvádzame, že predávajúci nie je povinný vás zo zákona informovať o prípadných budúcich zľavách. Možnosťou je prípadne dohodnúť sa s predávajúcim, že vám sedačku predá v zľavnenej cene, nie je to však jeho povinnosť zo zákona.


Trápi vás "Eshop" a chcete pomôcť?

Podotázka: Eshop (Obchodné právo)

Dobrý deň, potreboval by som poradiť, ako postupovať. Objednal som si cez eshop mobilný telefón, ktorý mi včera prišiel na dobierku v sume 99 eur za telefón a 4 eurá za poštovné. Firma má sídlo v Budapešti a pobočku v Komárne. Faktúra, ktorú mám, jasne ukazuje, čo som si objednal, ale do ruky mi prišla videohra, ktorú by som u číňana mohol kúpiť približne za 10 eur. Budem vďačný za rýchlu radu a odpoveď. Veľmi pekne ďakujem. S pozdravom, Roman.

Odpoveď: Eshop

(odpoveď odoslaná: 13.09.2022)

Dobrý deň,
odporúčam vo vami uvedenom prípade oboznámiť sa s obchodnými podmienkami eshopu v Maďarsku.

Podľa smernice EÚ o právach spotrebiteľov v obchodných podmienkach eshopu má byť uvedená možnosť odstúpiť od zmluvy s eshopom do 14 dní od jeho prevzatia vami a to bez uvedenia dôvodu, čo je jedna z možností riešenia vašej veci. Na stránke eshopu by mal byť zverejnený formulár na odstúpenie od zmluvy, čo môžete urobiť aj tak, že zašlete predmetný vyplnený formulár emailom a následne tovar vrátite eshopu v rovnakej lehote v zmysle smerníc EÚ do ďalších 14 dní. Riadne sa pritom obchodnými podmienkami eshopu. Tovar pošlite eshopu ako doporučenú zásielku s poistením a to tak, aby ste mali doklad o vrátení tovaru eshopu. Možnosťou je tovar vrátiť aj priamo v pobočke v Komárne proti podpisu, čo bude vyplývať z obchodných podmienok eshopu. Následne vám eshop musí vrátiť kúpnu cenu.

Druhou možnosťou je tovar reklamovať, keďže vám bol doručený tovar iný ako ste si objednali a teda zrejme došlo k chybe na strane eshopu. Túto možnosť však považujeme za zdĺhavejšiu, keďže lehota na vybavenie reklamácie bude dlhšia ako je to pri odstúpení od zmluvy a následnom vrátení kúpnej ceny vám zo strany eshopu.

Ak ste zdatný v maďarskom jazyku, potom odporúčam pozrieť nielen recenzie na uvedený eshop, ale pozrieť aj stránku obchodnej inšpekcie, resp. iné stránky na ochranu spotrebiteľa, či predmetný eshop, v ktorom ste si objednali tovar, nie ej vedený ako rizikový eshop. Na Slovensku Slov. obchodná inšpekcia upozorňuje na svojich internetových stránkach na tzv. rizikové eshopy, ktorých zoznam tiež zverejnila.


V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál




V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Eshop" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.