Si advokát? Chceš napredovať v kariére? Nezmeškaj príležitosť stať sa súčasťou prestížnej advokátskej kancelárie!
Klikni sem pre viac informácií.
Máte
otázku?

Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať?


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Žilina

Otázka: Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať?

Dobrý deň, rezervovala som si ubytovanie v jednom hoteli v Ríme cez stránku Booking. Zadávala som tam údaje mojej debetnej karty, pričom rezervácia bola so 100%-ným stornom. Peniaze mi ale neboli stiahnuté, bola to len záruka, aby hotel mal odkiaľ strhnúť peniaze v prípade zrušenia alebo príchodu na ubytovanie. Následne mi prišlo potvrdenie rezervácie, neskôr ale správa, že je neplatná a mám zmeniť údaje kreditnej karty, pretože akceptujú len tú. Lenže takú nemám a to nie je môj problém. Takže túto rezerváciu chcem zrušiť, teda nech je zrušená z ich strany, aby nedošlo k žiadnemu stornu. Neviete, ako môžem túto situáciu riešiť?

Odpoveď: Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať?

Dobrý deň, ohľadom zrušenia rezervácie Vám poradiť nie je možné, nakoľko zrušenie rezervácie sa riadi výlučne systémom booking.com a nie nejakými právnymi predpismi. Vzhľadom na to, že Vašu debetnú kartu neakceptovali, mám za to, že pri zrušení objednávky storno poplatok nebudú mať z čoho strhnúť (treba pozrieť ich všeobecné obchodné podmienky, či sa storno poplatok týka aj takejto situácie - zrušenie z dôvodu na ich strane). Ak by aj chceli od Vás vymáhať storno poplatok prostredníctvom súdov, konanie by muselo byť vedené na Slovensko (v tomto vzťahu ste spotrebiteľom). Spotrebiteľ je v našom právnom poriadku tzv. slabšou zmluvnou stranou a preto je mu poskytovaná zvýšená ochrana. Každá neprijateľná zmluvná podmienka vo vzťahoch so spotrebiteľmi je neplatná. Vo Vašom prípade mám za to, že ustanovenie týkajúce sa storno poplatku je neprijateľnou zmluvnou podmienkou, a v tom prípade by ho súd vyhlásil za neplatné.

Trápi vás "Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať?" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať? (Občianske právo)

Dobrý deň, je možné odstúpiť od rezervačnej zmluvy na byt, ak bola uzatvorená podľa § 51 a nasledujúcich Občianskeho zákonníka, keď som predávajúci? Ďakujem za odpoveď. S pozdravom, M.

Odpoveď: Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať?

(odpoveď odoslaná: 17.02.2024)

Dobrý deň, nepoznáme obsah vami podpísanej zmluvy, resp. s kým ste ju podpísali, či s budúcim kupujúcim, alebo s realitnou kanceláriu. Zmluvy s realitnými kanceláriami sa spravidla uzatvítrajú pdľa ust. § 774 a nasl. Občianskeho zákonníka.

Z otázky len predpokladáme, že ste uzatvorli zmluvu o budúcej zmluve s budúcim kupujúcim.

Ak je to tak potom platí ust. § 50a/ Občianskeho zákonníka :

"(1) Účastníci sa môžu písomne zaviazať, že do dohodnutej doby uzavrú zmluvu; musia sa však pritom dohodnúť o jej podstatných náležitostiach.

(2) Ak do dohodnutej doby nedôjde k uzavretiu zmluvy, možno sa do jedného roka domáhať na súde, aby vyhlásenie vôle bolo nahradené súdnym rozhodnutím. Právo na náhradu škody tým nie je dotknuté.

(3) Tento záväzok zaniká, pokiaľ okolnosti, z ktorých účastníci pri vzniku záväzku vychádzali, sa do tej miery zmenili, že nemožno spravodlivo požadovať, aby sa zmluva uzavrela."

 

Opätovne uvádzame, že nepoznáme obsah vami podpísanej zmluvy, repto odproúčam konzultáciu u advokáta.

Vo veci môžete kontatkovať aj našu advokátsku kanceláriu.


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

Podotázka: Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať? (Občianske právo)

Zrušila som wellness pobyt ešte predtým, ako by som musela platiť storno poplatky. Do kedy sú povinní mi vrátiť peniaze? Ďakujem.

Odpoveď: Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať?

(odpoveď odoslaná: 16.10.2020)

Dobrý deň,
peniaze by Vám mali vrátiť prakticky bezodkladne, ak ste riadne uplatnili storno. V prípade, že nie je zrušenie pobytu sankcionované storno poplatkom, mali by Vám vrátiť celú sumu. Skontrolujte však, či v obchodných podmienkach nemajú uvedenú nejakú lehotu na vrátenie zaplatených peňazí. Rovnako skontrolujte objednávku, či tam nie je uvedená nejaká lehota. V opačnom prípade platí to, čo je uvedené v prvej vete.

Ak tak zatiaľ nespravili, pošlite im výzvu na vrátenie peňazí a určite im napríklad 5-10 dňovú lehotu na vrátanie peňazí. Ak tak nespravia ani v tejto dodatočnej lehote, môžete sa svojich peňazí domáhať aj súdnou cestou.


Podotázka: Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať? (Občianske právo)

Dobrý deň, potrebujem poradiť. Rezervovala som hotel na 1. 9. s nástupom 4. 9. Túto rezerváciu som zrušila 2. 9. z dôvodu náhlej črevnej virózy. V podmienkach bolo uvedené, že stornácie a zmeny nie sú možné. Po zrušení rezervácie mi prišiel email, v ktorom uvádzali, že budú účtovať storno poplatok v plnej výške ceny hotela, čo je vyše 600 eur. Je to možné? Telefónne číslo uvedené na Booking.com, ktoré smerovalo do hotela, bolo na odkazovači. Odkaz nikto neprijal, a tak som skúšala viackrát zavolať. Nakoniec som nechala odkaz na záznamníku, kde som informovala, že sa nedostavím. Som povinná zaplatiť tento poplatok? Uvedomujem si, že nežiadali údaje o mojej karte, pretože platba mala prebehnúť na mieste v hotovosti. Na inom pobyte, ktorý som tiež rezervovala cez Booking.com, som poskytla údaje o platobnej karte. Ďakujem Vám za odpoveď.

 

Odpoveď: Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať?

(odpoveď odoslaná: 04.09.2017)

Dobrý deň,  na Vašu otázku  odpovedáme nasledovne :

Začneme trochou právnej teórie, ktorá je pre vysvetlenie celej veci nevyhnutná :

1./  Právna úprava ubytovania uvedená v Obč. zákonníku je pomerne strohá. Podľa ust.  § 754  Obč. zákonníka platí pri zmluve o ubytovaní, že objednávateľovi vznikne  právo, aby mu ubytovateľ poskytol prechodné ubytovanie na dohodnutú dobu alebo na dobu vyplývajúcu z účelu ubytovania v zariadení na to určenom (hotely, nocľahárne, ubytovne a iné zariadenia). Za ubytovanie a služby s ním spojené je objednávateľ povinný zaplatiť ubytovateľovi cenu v lehotách určených ubytovacími poriadkami.

Podľa ust. § 759  Obč. zákonníka platí, že  ubytovaný môže odstúpiť od zmluvy pred uplynutím dohodnutej doby; ujmu vzniknutú ubytovateľovi predčasným zrušením ubytovania je ubytovaný povinný nahradiť, iba ak nemohol ubytovateľ ujme zabrániť. 

 

2./ Z uvedeného ustanovenia §  759 Obč. zákonníka vyplýva, že ste  bola oprávnená odstúpiť od zmluvy o ubytovaní  pred uplynutím dohodnutej doby, čo ste aj urobila dňa 2.9.2017, nakoľko na ubytovanie ste mala nastúpiť dňa 4.9.2017.   Neobstojí preto tvrdenie hotela, že nie je možné storno ubytovania alebo zmeny. Takáto obchodná podmienka je zo zákona neplatná.  Z ďalšej vety cit. ustanovenia vyplýva, že ujmu vzniknutú ubytovateľovi /hotel/ predčasným zrušením ubytovania je povinný nahradiť ubytovaný, teda Vy ako spotrebiteľ, za podmienky, že ubytovateľ /hotel/ nemohol ujme zabrániť. Nemohol ujme zabrániť podľa ust. zákona je situácia, keď hotel z vlastnej iniciatívy nevie vami rezervované izby hotela obsadiť.

2./ Bližšie podmienky ubytovania v súlade s ust. zákona následne upravujú ubytovacie podmienky konkrétneho hotela. O tomto občiansky zákonník nepojednáva, len hotel musí pri stanovení bližších podmienok ubytovacieho poriadku brať do úvahy ustanovenia Občianskeho zákonníka a ustanovenia zákona o ochrane spotrebiteľa.

3./ Uvádzame, že z Vašej strany je preto nevyhnutné, aby ste sa podrobne oboznámila s ubytovacími podmienkami hotela a následne z nich zatiaľ vychádzala. Keďže  ubytovacie podmienky nemáme k dispozícii, k týmto sa vyjadriť ani nevieme.  Uvádzame, že obchodné  podmienky v tomto smere musia byť jasné, zrozumiteľné a nepripúšťajúce rôzny výklad (§ 8 odst. 4/ zákona o ochrane spotrebiteľa), teda v samotných obchodných podmienkach musia byť ustanovenia o rezervácii a storne ubytovania. Ako sme vyššie uviedli, podľa Obč. zákonníka § 759 ubytovaný je oprávnený odstúpiť od zmluvy o ubytovaní pred uplynutím dohodnutej doby. Pre prípad, že ubytovacie podmienky hotela uvádzajú, že nie je možné odstúpiť od zmluvy o ubytovaní, potom je táto obchodná podmienka neprijateľná a zo zákona neprijateľné zmluvné podmienky sú neplatné. 

 

Záver :

Odporúčame podrobne sa oboznámiť s ubytovacími podmienkami hotela. Pre prípad, že tieto uvádzajú, že nie je možné odstúpiť od zmluvy, potom je táto podmienka zo zákona neplatná a hotel je podľa nás povinný vrátiť  vám peniaze :

Citácia zákona :  § 53 odst. 4  Občianskeho zákonníka :

 "Za neprijateľné podmienky uvedené v spotrebiteľskej zmluve sa považujú najmä ustanovenia, ktoré

písm. e/ umožňujú dodávateľovi, aby spotrebiteľovi nevydal ním poskytnuté plnenie aj v prípade, ak spotrebiteľ neuzavrie s dodávateľom zmluvu alebo od nej odstúpi,

písm. k) požadujú od spotrebiteľa, ktorý nesplnil svoj záväzok, aby zaplatil neprimerane vysokú sumu ako sankciu spojenú s nesplnením jeho záväzku,

Ods. 5 : Neprijateľné podmienky upravené v spotrebiteľských zmluvách sú neplatné."

 

Odporúčame, aby ste vyzvala hotel, z akého dôvodu vám nechcú vrátiť peniaze s tým, aby uviedli konkrétne dôvody podľa ich ubytovacích podmienok. Poskytnite hotelu lehotu na uhradenie sumy a následne zrejme bude možná len cesta súdu vymáhať dlžnú sumu. Pred podaním návrhu na súd odporúčame podať podnet na Štátnu obchodnú inšpekciu.

Prípadné poistenie  podobných nehôd by bolo pre vás užitočné.

 

Dúfame, že sme vám pomohli.

Dovolíme si váš súčasne požiadať, aby ste nám dala vedieť ako vyššie uvedený problém dopadol.

 

 

 

 


Trápi vás "Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať?" a chcete pomôcť?

Podotázka: Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať? (Občianske právo)

Dobrý deň, približne pred rokom som si zarezervoval pobyt v nemenovanom hoteli v Čechách. Neskôr som našiel lepšiu ponuku a zabudol som sa zo spomínaného hotela odhlásiť. Teraz mi poslali list, v ktorom požadujú storno poplatok (100% z plnej sumy), a to vo výške 4.000 CZK. Chcel by som sa opýtať, či majú na to nárok, prípadne, či to môžu od mňa nejakým spôsobom vymáhať. Ďakujem, L.

Odpoveď: Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať?

(odpoveď odoslaná: 17.10.2016)

Dobry deň, pokiaľ ste uzatvárali zmluvu na diaľku, bolo to ako spotrebiteľ a zaroveň ste neboli zo strany hotela upovedomeny o svojich pravach, potom hotel nebude mat vela sanci na uspech. Tiez budu mat problem preukazat, ze ste to boli prave Vy, kto vykonal objednavku, pokial im to samozrejme nepotvrdite. Skor si myslim, ze do sudneho konania sa nepustia.


Podotázka: Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať? (Občianske právo)

Dňa 8.9.2016 som zrealizoval rezerváciu apartmánu prostredníctvom Booking.com s plánovaným nástupom 12.9.2016. Podmienky rezervácie uvádzali, že "súkromné parkovisko je k dispozícii v blízkosti (rezervácia nie je potrebná). Poplatok je 21 EUR za deň." Na základe spätnej otázky som sa dozvedel, že mám tri možnosti: 1. Parkovanie na verejnej komunikácii pred hotelom 40 Kč/hod, 2. Podzemné parkovisko pod Národným divadlom 550 Kč/deň, alebo 3. Záchytné parkovisko na okraji Prahy, ako uviedol majiteľ v telefonickom rozhovore. Bohužiaľ, ani jedna z týchto možností nezaručuje istotu zaparkovania. Na základe týchto skutočností som sa rozhodol zrušiť rezerváciu nasledujúci deň, 9.9.2016, približne o 15:00 hod. V zmluvných podmienkach bola uvedená storno poplatok za zrušenie zmluvy, ktorý činil 50%. Som presvedčený, že informácia o parkovaní bola zavádzajúca a hlavne nebolo možné ju overiť skôr, nakoľko kontaktné údaje som obdržal až po vykonaní rezervácie. Pri rezervácii som uviedol číslo svojej kreditnej karty. Rád by som sa dozvedel, či je moje zdôvodnenie dostatočné na to, aby som nemusel uhradiť storno poplatok a ako mám v tejto súvislosti postupovať. V zmluve boli uvedené nasledujúce storno podmienky: "Ak zrušíte alebo zmeníte rezerváciu do 7 dní pred dátumom príchodu, nebude účtovaný žiadny poplatok. Ak zrušíte alebo zmeníte rezerváciu neskôr alebo sa nedostavíte, bude Vám účtovaný poplatok vo výške 50 % z celkovej ceny rezervácie." Ďakujem.

Odpoveď: Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať?

(odpoveď odoslaná: 11.09.2016)

Dobry den, ak bolo pre Vas parkovanie dolezite a toto bol dovod, pre ktory ste zrusili objednavku (nakolko poskytovana informacia bola zavadzajuca), potom zastavam nazor, ze mate narok na vratenie penazi. Je malo pravdepodobné, ze sa tak nestane dobrovolne. Ak Vam peniaze nevratia budete sa musiet obratit na sud a vediet preukazat svoje tvrdenie.

Odporucam obratit sa aj na obchodnu inspekciu. Toto konanie poskytovatela ubytovania mohlo byt umyselne.


V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál




V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať?" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.