Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať?


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Žilinský
Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát

Otázka: Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať?

Dobry den, na stranke booking som si rezerovala ubytovanie jednom hoteli v Rime, zadavala som tam udaje mojej debetnej karty, kde rezervacia bola so 100 %nym stornom... peniaze mi nestiahli bola to len zaruka, aby mali odkial strhnut po zrušeni alebo ked pridem na ubytovanie... nasledne mi prislo potvrdenie rezervacie ale potom ze je neplatna a mam zmenit udaje svojej kreditnej karty lebo akceptuju len taku... lenze ja taku nemam a to nie je moj problem. Takze chcem tu rezervaciu zrušiť, teda nech je zrušena z ich strany, aby neprebehlo storno... neviete ako to mozem riesiť?

Odpoveď: Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať?

Dobrý deň, ohľadom zrušenia rezervácie Vám poradiť nie je možné, nakoľko zrušenie rezervácie sa riadi výlučne systémom booking.com a nie nejakými právnymi predpismi. Vzhľadom na to, že Vašu debetnú kartu neakceptovali, mám za to, že pri zrušení objednávky storno poplatok nebudú mať z čoho strhnúť (treba pozrieť ich všeobecné obchodné podmienky, či sa storno poplatok týka aj takejto situácie - zrušenie z dôvodu na ich strane). Ak by aj chceli od Vás vymáhať storno poplatok prostredníctvom súdov, konanie by muselo byť vedené na Slovensko (v tomto vzťahu ste spotrebiteľom). Spotrebiteľ je v našom právnom poriadku tzv. slabšou zmluvnou stranou a preto je mu poskytovaná zvýšená ochrana. Každá neprijateľná zmluvná podmienka vo vzťahoch so spotrebiteľmi je neplatná. Vo Vašom prípade mám za to, že ustanovenie týkajúce sa storno poplatku je neprijateľnou zmluvnou podmienkou, a v tom prípade by ho súd vyhlásil za neplatné.

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



JUDr. Milan Ficek, advokát

online právna poradňa zadarmo



Podotázka: Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať? (Občianske právo)

Zrušila som wellnes pobyt, ešte pred tým ako by som musela platiť storno poplatky, do kedy sú povinný mi vrátiť peniaze? Ďakujem.

Odpoveď: Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať?

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 16.10.2020)

Dobrý deň,
peniaze by Vám mali vrátiť prakticky bezodkladne, ak ste riadne uplatnili storno. V prípade, že nie je zrušenie pobytu sankcionované storno poplatkom, mali by Vám vrátiť celú sumu. Skontrolujte však, či v obchodných podmienkach nemajú uvedenú nejakú lehotu na vrátenie zaplatených peňazí. Rovnako skontrolujte objednávku, či tam nie je uvedená nejaká lehota. V opačnom prípade platí to, čo je uvedené v prvej vete.

Ak tak zatiaľ nespravili, pošlite im výzvu na vrátenie peňazí a určite im napríklad 5-10 dňovú lehotu na vrátanie peňazí. Ak tak nespravia ani v tejto dodatočnej lehote, môžete sa svojich peňazí domáhať aj súdnou cestou.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať? (Občianske právo)

Zdravím a prosím o radu. Rezervovala som hotel 1. 9. S nástupom 4. 9. Pobyt som zrušila 2. 9. Z dôvodu náhlej črevnej virózy. V podmienkach bolo, že storno a zmeny nie sú možné. Po zrušení rezerv. Mi hneď prišiel email, že účtujú storno poplatok v plnej výške ceny hotela, vyše 600 eur. Je to možné? Telef. číslo uvedené na booking  čo bol do hotela bol na odkazovač, nikto nedvíhal, volala som viackrát, nakoniec som nechala odkaz na záznamníku, že sa nedostavim. Som povinná zaplatiť? Údaje o karte nepýtali, platiť sa malo na mieste v hotovosti. Bola som cez booking na inom pobyte, vtedy som poskytla údaje o plat. karte. Ďakujem Vám za odpoveď.

 

Odpoveď: Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať?

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 04.09.2017)

Dobrý deň,  na Vašu otázku  odpovedáme nasledovne :

Začneme trochou právnej teórie, ktorá je pre vysvetlenie celej veci nevyhnutná :

1./  Právna úprava ubytovania uvedená v Obč. zákonníku je pomerne strohá. Podľa ust.  § 754  Obč. zákonníka platí pri zmluve o ubytovaní, že objednávateľovi vznikne  právo, aby mu ubytovateľ poskytol prechodné ubytovanie na dohodnutú dobu alebo na dobu vyplývajúcu z účelu ubytovania v zariadení na to určenom (hotely, nocľahárne, ubytovne a iné zariadenia). Za ubytovanie a služby s ním spojené je objednávateľ povinný zaplatiť ubytovateľovi cenu v lehotách určených ubytovacími poriadkami.

Podľa ust. § 759  Obč. zákonníka platí, že  ubytovaný môže odstúpiť od zmluvy pred uplynutím dohodnutej doby; ujmu vzniknutú ubytovateľovi predčasným zrušením ubytovania je ubytovaný povinný nahradiť, iba ak nemohol ubytovateľ ujme zabrániť. 

 

2./ Z uvedeného ustanovenia §  759 Obč. zákonníka vyplýva, že ste  bola oprávnená odstúpiť od zmluvy o ubytovaní  pred uplynutím dohodnutej doby, čo ste aj urobila dňa 2.9.2017, nakoľko na ubytovanie ste mala nastúpiť dňa 4.9.2017.   Neobstojí preto tvrdenie hotela, že nie je možné storno ubytovania alebo zmeny. Takáto obchodná podmienka je zo zákona neplatná.  Z ďalšej vety cit. ustanovenia vyplýva, že ujmu vzniknutú ubytovateľovi /hotel/ predčasným zrušením ubytovania je povinný nahradiť ubytovaný, teda Vy ako spotrebiteľ, za podmienky, že ubytovateľ /hotel/ nemohol ujme zabrániť. Nemohol ujme zabrániť podľa ust. zákona je situácia, keď hotel z vlastnej iniciatívy nevie vami rezervované izby hotela obsadiť.

2./ Bližšie podmienky ubytovania v súlade s ust. zákona následne upravujú ubytovacie podmienky konkrétneho hotela. O tomto občiansky zákonník nepojednáva, len hotel musí pri stanovení bližších podmienok ubytovacieho poriadku brať do úvahy ustanovenia Občianskeho zákonníka a ustanovenia zákona o ochrane spotrebiteľa.

3./ Uvádzame, že z Vašej strany je preto nevyhnutné, aby ste sa podrobne oboznámila s ubytovacími podmienkami hotela a následne z nich zatiaľ vychádzala. Keďže  ubytovacie podmienky nemáme k dispozícii, k týmto sa vyjadriť ani nevieme.  Uvádzame, že obchodné  podmienky v tomto smere musia byť jasné, zrozumiteľné a nepripúšťajúce rôzny výklad (§ 8 odst. 4/ zákona o ochrane spotrebiteľa), teda v samotných obchodných podmienkach musia byť ustanovenia o rezervácii a storne ubytovania. Ako sme vyššie uviedli, podľa Obč. zákonníka § 759 ubytovaný je oprávnený odstúpiť od zmluvy o ubytovaní pred uplynutím dohodnutej doby. Pre prípad, že ubytovacie podmienky hotela uvádzajú, že nie je možné odstúpiť od zmluvy o ubytovaní, potom je táto obchodná podmienka neprijateľná a zo zákona neprijateľné zmluvné podmienky sú neplatné. 

 

Záver :

Odporúčame podrobne sa oboznámiť s ubytovacími podmienkami hotela. Pre prípad, že tieto uvádzajú, že nie je možné odstúpiť od zmluvy, potom je táto podmienka zo zákona neplatná a hotel je podľa nás povinný vrátiť  vám peniaze :

Citácia zákona :  § 53 odst. 4  Občianskeho zákonníka :

 "Za neprijateľné podmienky uvedené v spotrebiteľskej zmluve sa považujú najmä ustanovenia, ktoré

písm. e/ umožňujú dodávateľovi, aby spotrebiteľovi nevydal ním poskytnuté plnenie aj v prípade, ak spotrebiteľ neuzavrie s dodávateľom zmluvu alebo od nej odstúpi,

písm. k) požadujú od spotrebiteľa, ktorý nesplnil svoj záväzok, aby zaplatil neprimerane vysokú sumu ako sankciu spojenú s nesplnením jeho záväzku,

Ods. 5 : Neprijateľné podmienky upravené v spotrebiteľských zmluvách sú neplatné."

 

Odporúčame, aby ste vyzvala hotel, z akého dôvodu vám nechcú vrátiť peniaze s tým, aby uviedli konkrétne dôvody podľa ich ubytovacích podmienok. Poskytnite hotelu lehotu na uhradenie sumy a následne zrejme bude možná len cesta súdu vymáhať dlžnú sumu. Pred podaním návrhu na súd odporúčame podať podnet na Štátnu obchodnú inšpekciu.

Prípadné poistenie  podobných nehôd by bolo pre vás užitočné.

 

Dúfame, že sme vám pomohli.

Dovolíme si váš súčasne požiadať, aby ste nám dala vedieť ako vyššie uvedený problém dopadol.

 

 

 

 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať? (Občianske právo)

Dobrý deň, cca pre rokom som si zarezervoval pobyt v nemenovanom hoteli v Čechách. Medzitým som so našiel lepšiu ponuku a zabudol som sa zo spomínaného hotela odhlásiť. Teraz mi poslali list a chcú odo mňa storno poplatok (100% plnej sumy) vo výške 4.000 CZK. Chcel by som sa opýtať či majú na to nárok, resp. môžu to odo mňa nejakým spôsobom vymáhať. Ďakujem L.

Odpoveď: Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať?

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 17.10.2016)

Dobry deň, pokiaľ ste uzatvárali zmluvu na diaľku, bolo to ako spotrebiteľ a zaroveň ste neboli zo strany hotela upovedomeny o svojich pravach, potom hotel nebude mat vela sanci na uspech. Tiez budu mat problem preukazat, ze ste to boli prave Vy, kto vykonal objednavku, pokial im to samozrejme nepotvrdite. Skor si myslim, ze do sudneho konania sa nepustia.


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať? (Občianske právo)

8.9.2016 som vykonal rezerváciu apartmánu prostredníctvom Booking.com s nástupom 12.9.2016. V podmienkach bolo uvedené "Súkromné parkovisko je k dispozícii v blízkosti (rezervácia nie je potrebná). Poplatok je 21 EUR za deň." Na základe spätnej otázky som sa dozvedel, že mám tri možnosti -1.hodinové parkovisko na verejnej komunikácii pred hotelom 40 kč/hod, 2. podzemné parkovisko pod Národným divadlom 550kč/deň, alebo ako uviedol majiteľ v telefonickom rozhovore záchytné parkoviská na okraji Prahy. Ani jedna z týchto možností však nezaručuje istotu zaparkovania. Na základe tohoto som sa rozhodol zrušiť rezerváciu nasledujúci deň 9.9.2016 asi o 15,00 hod . V zmluvných podmienkach bol uvedený storno poplatok za zrušenie zmluvy vo výške 50%. Som presvedčený, že informácia o parkovaní je zavádzajúca a hlavne nebola skôr overiteľná nakoľko kontaktné údaje som obdržal až po vykonaní rezervácie. Pri rezervácii som uviedol číslo mojej kreditnej karty. Zaujíma ma či mnou uvedený dôvod je postačujúci na nezaplatenie storno poplatku a ako postupovať. V zmluve boli uvedené nasledovné : Storno podmienky Ak zrušíte alebo zmeníte rezerváciu do 7 dní pred dátumom príchodu, nebude účtovaný žiadny poplatok. Ak zrušíte alebo zmeníte rezerváciu neskôr alebo sa nedostavíte, bude Vám účtovaný poplatok vo výške 50 % z celkovej ceny rezervácie Ďakujem

Odpoveď: Chcem zrušiť rezerváciu, ako postupovať?

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 11.09.2016)

Dobry den, ak bolo pre Vas parkovanie dolezite a toto bol dovod, pre ktory ste zrusili objednavku (nakolko poskytovana informacia bola zavadzajuca), potom zastavam nazor, ze mate narok na vratenie penazi. Je malo pravdepodobné, ze sa tak nestane dobrovolne. Ak Vam peniaze nevratia budete sa musiet obratit na sud a vediet preukazat svoje tvrdenie.

Odporucam obratit sa aj na obchodnu inspekciu. Toto konanie poskytovatela ubytovania mohlo byt umyselne.


JUDr. Milan Ficek, advokát

V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:



1. Zadanie otázky

2. Výber poradne

3. Dodatočné informácie
Emaily sa musia zhodovať a otázka musí byť vyplnená..
Zadarmo Premium
Online odpoveď
Zrozumiteľná odpoveď
Jednoduché otázky
Zložité otázky
Zaručená odpoveď
Neverejná odpoveď
Poplatok za odpoveď
Doplňujúce otázky
Dokumenty
Odpovedá aj koncipient
Odpovedá výlučne advokát
Chcem zadarmo
viac informácií
Chcem premium
viac informácií
Vyplňte prosím toto políčko..
Vyplňte prosím toto políčko..
Vyplňte prosím toto políčko..
Prosím vyberte svoj kraj..
Prosím vyberte kategóriu..
V bezplatnej poradni nie je zaručená odpoveď, pre zmenu
sa vráťte o krok späť a vyberte si právnu poradňu Premium.
V bezplatnej poradni je otázka a odpoveď verejná, pre zmenu
sa vráťte o krok späť a vyberte si právnu poradňu Premium.
Vyplňte prosím toto políčko..
Vyplňte prosím toto políčko..





Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
LEXANA - asistentka

Text zprávy
Moje zprava
Text v prvnim tlacitku