Dobrý deň,
v takýchto prípadoch je predávajúci povinný upozorniť kupujúceho na vady, o ktorých vie. Ak dodatočne výjde najavo vada, na ktorú predávajúci kupujúceho neupozornil, zodpovedá predávajúci za tieto vady. Kupujúci má podľa povahy vady právo na preplatenie opravy, zľavu z ceny, prípadne ak sa vec nedá používať aj na odstúpenie od zmluvy. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí kupujúcim. Pri použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
Problematické je to, že ste v zmluve presne neuviedli, na čo ste ho upozornili a na čo nie. Zastávam však názor, že pokiaľ napr. vada nápravy, alebo vada kompresora bola spôsobená opotrebením (čo môže stanoviť servis) nemali by ste za vady zodpovedať. Pokiaľ ide o trestné oznámenie, do úvahy prichádza podvod, avšak na to, aby boli naplnené skutkové znaky tohto trestného činu, museli by ste už pred samotnou kúpou o vadách vedieť zároveň by ste pred ním tieto vady museli úmyselne zamlčať (uviesť ho do omylu) a spôsobiť mu škodu (že Vám zaplatil viac než mal). Ak sa toto nepreukáže, nejde o trestný čin. Osobne si však myslím, že takýto spor by sa mal riešiť v civilnom konaní a nie v trestnom, nakoľko v trestnom práve sa uplatňuje zásada ultima ratio, teda že trestné právo sa použije až keď nemožno vec riešiť v občianskoprávnej rovine, čo sa vo Vašom prípade dá.
Odporúčam sa s ním dohodnúť na nejakom kompromise, najlepšie dať auto na generálnu prehliadku, kde budete obaja prítomní a budete sa vedieť priamo dohodnúť na určitej zľave (ak by vyšlo najavo, že vada nie je spôsobená opotrebením).