Dobrý deň, v situácii, ktorú popisujete, je dôležité rozlišovať medzi právnymi aspektmi a vami opísanými udalosťami. Pokiaľ ide o odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku (váš prípad s online predplatným), slovenské právo vychádza z právnych predpisov Európskej únie, ktoré umožňujú spotrebiteľom odstúpiť od zmluvy do 14 dní od uzatvorenia zmluvy bez udania dôvodu podľa smernice o právach spotrebiteľov. Presný mechanizmus odstúpenia by mal byť uvedený v podmienkach predajcu. Pokiaľ takéto informácie boli nedostupné, mohlo by dôjsť k porušeniu týchto práv.
Pokiaľ ide o obvinenie z "křivého obvinění" podľa českej legislatívy, je potrebné mať na pamäti, že každé obvinenie musí byť podložené dôkazmi a postupovať v súlade s právnym poriadkom. Vo vašom prípade popisujete, že nemáte dostatok dôkazov o komunikácii či podmienkach predplatného, ktoré by sa mohli použiť v prípadnom právnom konaní.
Vzhľadom na uvedene odporúčam obrátiť sa na advokáta alebo spotrebiteľskú organizáciu, ktorá vám môže poskytnúť personalizovanú poradu založenú na všetkých dostupných dôkazoch a konkrétnych okolnostiach vášho prípadu. Bez kompletného prehľadu dokumentácie a podmienok nie je možné poskytnúť definitívnu odpoveď. V prípade záujmu o ďalšiu konzultáciu, prosím kontaktujte našu advokátsku kanceláriu cez webovú stránku www.ficek.sk.