Máte
otázku?

Postup pri podaní podnetu na Úrad pre dohľad nad zdravotnou staroslivosťou


Online právna poradňa
Oblasť práva: Správne právo, Žilina

Otázka: Postup pri podaní podnetu na Úrad pre dohľad nad zdravotnou staroslivosťou

Dobrý deň, rád by som sa informoval o tom, ako postupovat pri podávaní podnetu na ÚDZS. Chceme podať podnet na gynekológa, ktorý svojím nedbanlivým prístupom nič neurobil pre zabránenie spontánneho potratu navzdory opakovaným komplikacím počas tehotenstva, a to najmä počas posledných troch dní pred potratom. Mohli by ste mi prosím objasniť, čo všetko musí podnet obsahovať a ako ho mám formulovať? Je nevyhnutné uviesť okolnosti, mená, dátumy, názvy liekov a postup liečby? Mám priložiť zdravotnú kartu ako prílohu? Mám spomenúť predpisovanie na Slovensku neschválených liekov, ktoré bolo možné zakúpiť len u spomínaného lekára v jeho ordinácii? Veľmi pekne vám ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Postup pri podaní podnetu na Úrad pre dohľad nad zdravotnou staroslivosťou

Dobrý deň,

ak sa domnievate, že Vám nebola zdravotná starostlivosť poskytnutá správne, máte právo podľa zákona č. 581/2004 Z. z. o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou požiadať úrad o vykonanie dohľadu nad zdravotnou starostlivosťou.

Podnet na prešetrenie sa podáva na pobočke Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, a to tej, do územného obvodu ktorého patrí miesto, kde bola zdravotná starostlivosť poskytnutá. Adresy pobočiek Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou možno nájsť napr. na internetovej stránke Úradu pre dohdľad nad zdravotnou staroslivosťou (http://www.udzs-sk.sk/web/sk/pobocky). Územné obvody pobočiek tvoria jednotlivé samosprávne kraje.

Na príslušnú pobočku Úradu pre dohdľad nad zdravotnou staroslivosťou je potrebné poslať písomný podnet (podpísaný), v ktorom sa uvedie meno a adresa podávateľa podnetu, názov zdravotníckeho zariadenia/meno lekára, jeho sídlo, obdobie poskytovania zdravotnej starostlivosti, opis problému - teda uvediete v tomto podnete aj všetky vo Vašej otázke opísané skutočnosti, ktoré mohli mať za následok nesprávne poskytnutie zdravotnej starostlivosti. Čo sa týka priloženia zdravotnej dokumentácie ako prílohy, túto prikladať nie je potrebné, pretože vykonávatelia dohľadu z Úradu pre dohdľad nad zdravotnou staroslivosťou sú oprávnený do tejto dokukementácie nazerať a vyžiadať si ju. Samozrejme to nevylučuje, aby ste určité dôkazy (ktoré hoci aj sú súčasťou zdravotnej dokumentácie) priložili k svojmu podnetu, a to najmä v prípade, ak by nemuseli byť všetky dokumenty (či už zavinene alebo bez zavinenia) súčasťou zdravotnej dokumentácie.

Podávateľovi podnetu príde následne písomné oznámenie o začatí výkonu dohľadu. Úrad na základe podnetu vykoná dohľad u poskytovateľa zdravotnej starostlivosti a zistí, či postupoval v súlade s právnymi predpismi, či pacientovi poskytol všetky diagnostické a terapeutické výkony. Po skončení dohľadu Úrad pre dohdľad nad zdravotnou staroslivosťou podávateľa podnetu písomne informuje o jeho výsledkoch.

 

Trápi vás "Postup pri podaní podnetu na Úrad pre dohľad nad zdravotnou staroslivosťou" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Postup pri podaní podnetu na Úrad pre dohľad nad zdravotnou staroslivosťou (Správne právo)

Dobrý deň. Ako mám postupovať, ak chcem zistiť príčinu úmrtia, ktorá nasledovala po vážnej dopravnej nehode? Dotyčná osoba bola v kóme a v úmrtnom liste bola uvedená náhla smrť ako prvotný dôsledok dopravnej nehody. V súdnoznaleckom posudku však uviedli, že smrť nemá priamy súvis s dopravnou nehodou. Držali sa formulácie "náhla smrť" a pitvu nikto nežiadal. Ďakujem.

Odpoveď: Postup pri podaní podnetu na Úrad pre dohľad nad zdravotnou staroslivosťou

(odpoveď odoslaná: 05.11.2018)

Dobrý deň,

na Vašu otázku predkladáme nasledovnú odpoveď :

Vo veci môžete podať podnet na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou a to podľa miesta, kde sa nachádza medicínske zariadenie, kde došlo k úmrtiu /www.udzs.sk/.

Nie sme odborníci na medicínske otázky, len poznamenávame, že nevieme ako mohol súdny znalec určiť príčinu úmrtia keď nebola vykonaná pitva.

Podľa § 48 zákona o zdravotných poisťovniach platí, že Úrad alebo prehliadajúci lekár za podmienok ustanovených týmto zákonom nariadi pitvu okrem iných aj v prípade pri úmrtí v súvislosti s dopravnou nehodou.

 


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

Podotázka: Postup pri podaní podnetu na Úrad pre dohľad nad zdravotnou staroslivosťou (Správne právo)

Dobrý deň, chcel by som sa opýtať, či existuje lehota na podanie sťažnosti na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou. Ďakujem.

Odpoveď: Postup pri podaní podnetu na Úrad pre dohľad nad zdravotnou staroslivosťou

(odpoveď odoslaná: 17.09.2018)

Dobrý deň,

na Vašu otázku predkladáme nasledovnú odpoveď :

Lehota na podanie sťažnosti na Úrad pre dohľad nad zdrav. starostlivosťou stanovená nie je. 

Keďže so šetrením úradu môže dôjsť k tomu, že bude zo strany Úradu zistená nedostatočná starostlivosť, s čím môže byť spojený nárok na náhradu škody, ktorý sa premlčuje, je tak potrebné urobiť v čo najskoršej lehote ak máte pochybnosti o správnosti poskytnutej zdrav.  starostlivosti.  Všeobecná premlčacia lehota je 3 roky.

Na stránke úradu sa nachádzajú na tento účel oj vzory formulárov, ktoré môžete použiť /napr. : http://www.udzs-sk.sk/postup-pri-podani-podnetu/.


Podotázka: Postup pri podaní podnetu na Úrad pre dohľad nad zdravotnou staroslivosťou (Správne právo)

Dobrý deň, ako mám postupovať, ak mám pocit, že mi nebola poskytnutá potrebná zdravotná starostlivosť? Trpím akútnou fázou astmy a potrebovala som pomoc. Napriek mnohým upozorneniam na svoj stav sa mi ambulantný lekár s objednaním vyhovel až o mesiac. Ďakujem.

Odpoveď: Postup pri podaní podnetu na Úrad pre dohľad nad zdravotnou staroslivosťou

(odpoveď odoslaná: 07.10.2016)

Dobrý deň,

ak sa domnievate, že Vám nebola zdravotná starostlivosť poskytnutá správne, máte právo podľa zákona č. 581/2004 Z. z. o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou požiadať úrad o vykonanie dohľadu nad zdravotnou starostlivosťou.

Podnet na prešetrenie sa podáva na pobočke Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, a to tej, do územného obvodu ktorého patrí miesto, kde bola zdravotná starostlivosť poskytnutá. Adresy pobočiek Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou možno nájsť napr. na internetovej stránke Úradu pre dohdľad nad zdravotnou staroslivosťou (http://www.udzs-sk.sk/web/sk/pobocky). Územné obvody pobočiek tvoria jednotlivé samosprávne kraje.

Na príslušnú pobočku Úradu pre dohdľad nad zdravotnou staroslivosťou je potrebné poslať písomný podnet (podpísaný), v ktorom sa uvedie meno a adresa podávateľa podnetu, názov zdravotníckeho zariadenia/meno lekára, jeho sídlo, obdobie poskytovania zdravotnej starostlivosti, opis problému - teda uvediete v tomto podnete aj všetky vo Vašej otázke opísané skutočnosti, ktoré mohli mať za následok nesprávne poskytnutie zdravotnej starostlivosti. Vykonávatelia dohľadu z Úradu pre dohdľad nad zdravotnou staroslivosťou sú oprávnení do tejto dokukementácie nazerať a vyžiadať si ju. Samozrejme to nevylučuje, aby ste určité dôkazy (ktoré hoci aj sú súčasťou zdravotnej dokumentácie), ktorými disponujete, priložili k svojmu podnetu.

Podávateľovi podnetu príde následne písomné oznámenie o začatí výkonu dohľadu. Úrad na základe podnetu vykoná dohľad u poskytovateľa zdravotnej starostlivosti a zistí, či postupoval v súlade s právnymi predpismi, či pacientovi poskytol všetky diagnostické a terapeutické výkony. Po skončení dohľadu Úrad pre dohdľad nad zdravotnou staroslivosťou podávateľa podnetu písomne informuje o jeho výsledkoch.



V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Postup pri podaní podnetu na Úrad pre dohľad nad zdravotnou staroslivosťou" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.