Máte
otázku?

Nevyplatili mi poistku. Čo mám robiť?


Online právna poradňa
Oblasť práva: Vymáhanie pohľadávok, Bratislava

Otázka: Nevyplatili mi poistku. Čo mám robiť?

Dobrý deň, rád by som sa poradil. Mám na mysli tému týkajúcu sa poisťovne. Uzavrel som tam životnú poisťovku na 15 rokov a poctivo som ju platil. Teraz, po 15 rokoch, poisťovka skončila a mal by som dostať určitú sumu, podľa zmluvy. Splnil som všetky požiadavky poisťovne a zaslal som im všetky potrebné dokumenty na vyplatenie. Na to mi prišla odpoveď, že po skončení likvidácie poisťovnej zmluvy mi bude do 15 dní vyplatená suma. Dnes už uplynulo presne pol roka. Zaslal som im tri písomné urgencie, avšak od nich nemám žiadnu odpoveď. Ak by ste našli pár minút voľného času, prosím, poraďte mi, ako by som mal ďalej postupovať. Mám sa obrátiť na právnika alebo médiá? Ďakujem pekne.

Odpoveď: Nevyplatili mi poistku. Čo mám robiť?

Dobrý deň,

pokiaľ ide o nevyplatenie poistky, vo Vašom prípade nezostane pravdepodobne nič iné ako vymáhať pohľadávku od tejto poisťovne súdnou cestou. Najskôr Vám však odporúčam navštíviť advokáta, ktorý sa pozrie na poistnú zmluvu a Vaše právo na vyplatenie poistnej sumy. Je potrebné si priniesť všeobecné obchodné podmienky. Nevyplatenie poistky v prípade tejto poisťovne nemusí byť vo Vašom prípade jediné. Odporúčam preto rýchlo konať, pretože, ak Vám v tomto období uplynula 15 ročná lehota, je vysoko pravdepodobné, že aj iným klientom tejto poisťovne mohla uplynúť táto lehota a svojho práva sa už domáhajú súdnou cestou.


Pokiaľ ste už poslali 3 výzvy na na tieto nereagovali, je pravdepodobné, že nebudú reagovať ani na výzvu advokáta. Tiež je dôležité, či táto poisťovňa ešte funuguje. Pokiaľ funguje je zaujímavé, že nedošlo k vyplateniu poistky, keď ste splnili všetky podmienky. Toto všetko je potrebné preskúmať.

Trápi vás "Nevyplatili mi poistku. Čo mám robiť?" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Nevyplatili mi poistku. Čo mám robiť? (Vymáhanie pohľadávok)

Dobrý deň, je to moja prvá skúsenosť so škodovou poisťovňou. Autoservis ma informoval, že auto je opravené a všetko ostatné podľa nich zabezpečili a dodržali. Poisťovňa začala šetrenie, ktoré môže trvať 30 dní. Z poisťovne mi počas telefónneho hovoru povedali, že nemajú bližšie informácie, pretože sa o to stará likvidátor, a poskytli mi iba jeho e-mailovú adresu a telefónne číslo. Likvidátor neodpovedá a na telefonáty nereaguje. Keď som volal znovu do poisťovne, nepodarilo sa mi získať žiadne nové informácie. 1. Mám nárok na profesionálny prístup od poisťovne a na to, aby ma informovali o priebehu šetrenia? 2. Mám nárok od poisťovne požadovať nejaký dokument, ktorý mi objasní predmet šetrenia? Ďakujem vopred.

Odpoveď: Nevyplatili mi poistku. Čo mám robiť?

(odpoveď odoslaná: 01.01.2024)

Dobrý deň, vo vami uvedenom prípade je podstatné ust. § 797 Občianskeho zákonníka :

"(1) Právo na plnenie má, pokiaľ nie je v tomto zákone alebo v poistných podmienkach ustanovené inak, ten, na ktorého majetok, život alebo zdravie, alebo na ktorého zodpovednosť za škody sa poistenie vzťahuje (poistený).

(2) Právo na plnenie vznikne, ak nastane skutočnosť, s ktorou je spojený vznik povinnosti poistiteľa plniť (poistná udalosť).

(3) Plnenie je splatné do pätnástich dní, len čo poistiteľ skončil vyšetrenie potrebné na zistenie rozsahu povinnosti poistiteľa plniť. Vyšetrenie sa musí vykonať bez zbytočného odkladu; ak sa nemôže skončiť do jedného mesiaca po tom, keď sa poistiteľ o poistnej udalosti dozvedel, je poistiteľ povinný poskytnúť poistenému na požiadanie primeraný preddavok.

(4) Ak poistiteľ odmietol plniť čo i len z časti, je povinný uviesť dôvod neplnenia alebo zníženia plnenia; tento dôvod nie je možné dodatočne meniť."

Z uvedeného zákonného ustanovenia /ods. 2 druhá veta/ vyplýva, že ak poisťovňa neukončí vyšetrenie poistnej udalosti, potom po uplynutí uvedenej lehoty 30 dní je poisťovňa povinná vám poskytnúť primeraný preddavok avšak len na základe vašej žiadosti. Preddavok poisťovňa neposkytuje automaticky, musíte podať žiadosť.

 

Pokiaľ ide o nečinnosť likvidátora, ktorý nie ej dostupný, v tomto smere odporúčam informovať resp. opätovne kontaktovať likvidátora emailom, a následne informovať aj poisťovňu.


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Nevyplatili mi poistku. Čo mám robiť?" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.