Dobrý deň, vo vami uvedenom prípade je podstatné ust. § 797 Občianskeho zákonníka :
"(1) Právo na plnenie má, pokiaľ nie je v tomto zákone alebo v poistných podmienkach ustanovené inak, ten, na ktorého majetok, život alebo zdravie, alebo na ktorého zodpovednosť za škody sa poistenie vzťahuje (poistený).
(2) Právo na plnenie vznikne, ak nastane skutočnosť, s ktorou je spojený vznik povinnosti poistiteľa plniť (poistná udalosť).
(3) Plnenie je splatné do pätnástich dní, len čo poistiteľ skončil vyšetrenie potrebné na zistenie rozsahu povinnosti poistiteľa plniť. Vyšetrenie sa musí vykonať bez zbytočného odkladu; ak sa nemôže skončiť do jedného mesiaca po tom, keď sa poistiteľ o poistnej udalosti dozvedel, je poistiteľ povinný poskytnúť poistenému na požiadanie primeraný preddavok.
(4) Ak poistiteľ odmietol plniť čo i len z časti, je povinný uviesť dôvod neplnenia alebo zníženia plnenia; tento dôvod nie je možné dodatočne meniť."
Z uvedeného zákonného ustanovenia /ods. 2 druhá veta/ vyplýva, že ak poisťovňa neukončí vyšetrenie poistnej udalosti, potom po uplynutí uvedenej lehoty 30 dní je poisťovňa povinná vám poskytnúť primeraný preddavok avšak len na základe vašej žiadosti. Preddavok poisťovňa neposkytuje automaticky, musíte podať žiadosť.
Pokiaľ ide o nečinnosť likvidátora, ktorý nie ej dostupný, v tomto smere odporúčam informovať resp. opätovne kontaktovať likvidátora emailom, a následne informovať aj poisťovňu.