Si advokát? Chceš napredovať v kariére? Nezmeškaj príležitosť stať sa súčasťou prestížnej advokátskej kancelárie!
Klikni sem pre viac informácií.
Máte
otázku?

Ako vymáhať vrátenie kúpnej ceny pri internetovom predaji?


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Prešov

Otázka: Ako vymáhať vrátenie kúpnej ceny pri internetovom predaji?

Dobrý deň, rád by som sa vopred informoval, aký je právny postup pri vymáhaní nevyplatenej finančnej úhrady pri odstúpení od kúpy tovaru cez internet. Išlo zo strany predávajúceho o falzifikáciu produktov. Po niekoľkých vyzvaniach predávajúci potvrdil, že pohľadávka mi bude spätne vyplatená do 4 pracovných dní, čo sa bohužiaľ doteraz nestalo. Aké mám právne možnosti pri tomto podozrivom internetovom predaji? Je možné ich žalovať? Vopred ďakujem.

Odpoveď: Ako vymáhať vrátenie kúpnej ceny pri internetovom predaji?

Dobrý deň, právo odstúpiť od zmluvy uzavretej pri internetovom predaji upravuje ustanovenie § 7 a nasl. zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov. V zmysle § 9 citovaného právneho predpisu, predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi (Vám) všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Zároveň platí, že pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. To znamená, že predávajúci je oprávnený odoprieť vrátenie kúpnej ceny skôr, ako mu tovar vrátite. Ak splníte všetky uvedené povinnosti a predávajúci Vám napriek toku, kúpnu cenu nevráti, máte právo podať súdnu žalobu o zaplatenie predmetnej finančnej čiastky.  

Trápi vás "Ako vymáhať vrátenie kúpnej ceny pri internetovom predaji?" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Ako vymáhať vrátenie kúpnej ceny pri internetovom predaji? (Občianske právo)

Dobrý deň, 25. 11. 2019 som si objednal tovar cez eShop a zaplatil som vopred kartou. Následne mi však chybou v obchode bola časť tovaru zaslaná na dobierku. Po telefonickej dohode s obchodom, kde ma ubezpečili, že chybu na ich strane evidujú a vrátia mi duplicitnú platbu, som tovar prevzal. Po tomto incidente odo mňa požadovali výpis z účtu ako dôkaz zaplatenia kartou a potvrdenie od kuriéra o uhradení dobierky. Tieto dokumenty som im zaslal e-mailom dňa 27. 10. 2019. Odvtedy som s nimi komunikoval trikrát telefonicky, posielal som e-maily atď. Stále ma ubezpečujú, že riešia moju situáciu, avšak vrátenie platby sa na môj účet ešte neuskutočnilo. Ide o sumu 15,80 eur, ktorú považujem za smiešnu. No ak sa tento obchod takto správa k viacerým zákazníkom (o čom som presvedčený, keďže mi v ten deň volali a priznali chybu v systéme), je to už zaujímavá suma. Ako by som mal v danom prípade postupovať? Podľa Slovenskej obchodnej inšpekcie sa obchodník dopúšťa nezdôvodneného obohacovania, ale povedali mi, že na to nemajú dosah a že by som mal túto situáciu riešiť s políciou.

Odpoveď: Ako vymáhať vrátenie kúpnej ceny pri internetovom predaji?

(odpoveď odoslaná: 20.12.2019)

Dobrý deň, 

odporúčame poslať emailom poslednú výzvu k vráteniu peňazí na Váš účet z dôvodu duplicitného uhradenia kúpnej ceny a a to v lehote obratom s tým upozornením pre predávajúceho, že pokiaľ peniaze nebudú pripísané na Váš účet obratom, napíšete negatívnu recenziu s upozornením pre ostatných potencionálnych zákazníkov na ich konanie a budete o tejto situácii informovať aj média s otázkou či je postup predávajúceho v súlade so zákonom, vrátane podnetu na SOI.

V otázke spomínate SOI, len neuvádzate, či ste podali podnet na prešetrenie postupu predávajúceho v zmysle ust. zákona o ochrane spotrebiteľa. SOI je treba kontaktovať oficiálne podľa inštrukcií na ich stráne a podať podnet na vykonanie kontroly na SOI prípadne aj na Ústredie SOI . 

 


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

Podotázka: Ako vymáhať vrátenie kúpnej ceny pri internetovom predaji? (Občianske právo)

Dobrý deň. Kúpila som a zaplatila posteľ s matracom cez eshop v celkovej cene 360 €. Po prekročení termínu doručenia som firmu kontaktovála niekoľkokrát, avšak dostávala som len výhovorky ohľadom doručenia. Nakoniec som objednávku zrušila v dohode s majiteľom, čo mi potvrdili aj e-mailom. Čakala som na vrátenie peňazí 14 dní. Odvtedy uplynuli už vyše 3 týždne a moje peniaze mi neboli vrátené. Dostávam len ďalšie výhovorky. Ako sa mám domáhať svojich peňazí? Dočká sa môj problém riešenia, ak podám na daný eshop trestné oznámenie? Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Ako vymáhať vrátenie kúpnej ceny pri internetovom predaji?

(odpoveď odoslaná: 01.08.2019)

Dobrý deň, 

poznamenávame, že Vy ako kupujúca nepotrebujete súhlas predávajúceho k tomu, aby ste odstúpili od kúpnej zmluvy. Podľa § 613 Obč. zákonníka platí, že "veci možno predávať aj na objednávku. Predávajúci je povinný obstarať objednaný tovar v dohodnutej lehote, a ak lehota nie je dohodnutá, v lehote primeranej okolnostiam. Ak sa tak nestane, objednávateľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť. Odstúpením objednávateľa od zmluvy nie je dotknuté jeho právo na náhradu škody."

Keďže v podstate došlo k odstúpeniu od zmluvy, čo Vám potvrdil aj predávajúci, predávajúci bol povinný Vám vrátiť zaplatenú kúpnu cenu do 14 dní odo zaplatenú kúpnu cenu. Za tento správny delikt môže byť predávajúcemu uložená sankcia až do výšky 16500 €.

Odporúčame predávajúcemu napísať, že keďže došlo k odstúpeniu od zmluvy, aby Vám do 3 dní vrátil zaplatenú kúpnu cenu a v prípade, že sa tak nestane vec oznámite Slovenskej obchodnej inšpekcii.

Podnet na eshop môžete podať aj cez internet podľa sídla predávajúceho (www.soi.sk).

 


Podotázka: Ako vymáhať vrátenie kúpnej ceny pri internetovom predaji? (Občianske právo)

Predal som auto, ktoré kupujúci vzápätí pokazil. Teraz žiada vrátiť peniaze. Má na to právo? Ďakujem.

Odpoveď: Ako vymáhať vrátenie kúpnej ceny pri internetovom predaji?

(odpoveď odoslaná: 21.04.2017)

Dobrý deň, ak si škodu na vozidle spôsobil kupujúci sám, sám za ňu zodpovedá. Iná situácia nastane, ak poruchu vozidla spôsobila vada, ktorú vozidlo malo v čase predaja, pričom je rozhudujúci druh tejto technickej vady. V zmysle § 596 a 597 Občianskeho zákonníka platí, že ak vec má vady, o ktorých predávajúci vie, je povinný kupujúceho pri dojednávaní kúpnej zmluvy na ne upozorniť. Ak dodatočne vyjde najavo vada, na ktorú predávajúci kupujúceho neupozornil, má kupujúci právo na primeranú zľavu z dojednanej ceny zodpovedajúcu povahe a rozsahu vady; ak ide o vadu, ktorá robí vec neupotrebiteľnou, má tiež právo od zmluvy odstúpiť. Za objavené vady na vozidle ako predávajúci zodpovedáte bez ohľadu na to, či ste sám o ich existencii mali vedomosť. Právo odstúpiť od zmluvy má kupujúci aj vtedy, ak ste ho ako predávajúci ubezpečil, že vec má určité vlastnosti, najmä vlastnosti vymienené kupujúcim, alebo že nemá žiadne vady, a toto ubezpečenie sa ukázalo ako nepravdivé. Dôsledkom odstúpenia od zmluvy je povinnosť predávajúceho vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu.


Trápi vás "Ako vymáhať vrátenie kúpnej ceny pri internetovom predaji?" a chcete pomôcť?

Podotázka: Ako vymáhať vrátenie kúpnej ceny pri internetovom predaji? (Občianske právo)

Dobrý deň, po odchode z agentúry mi zostal určitý obnos peňazí na účte agentúry. Boli to peniaze určené na platby odvodov. Agentúra na začiatku prisľúbila, že mi zvyšok peňazí prevedie na moj účet, avšak do dnešného dňa sa tak nestalo a prestali s meňou komunikovať. Ako by som mal postupovať? Ďakujem.

Odpoveď: Ako vymáhať vrátenie kúpnej ceny pri internetovom predaji?

(odpoveď odoslaná: 26.03.2017)

Dobrý deň, pokiaľ Vám nevyplatili peniate, ktoré Vám prináležia a na ktorých ste sa dohodli, odporúčam ich písomne vyzvať na splnenie tejto povinnosti. Vo výzve im určite lehotu, napr. 7 dní. Ak budú výzvu ignorovať, obráťte sa na súd so žalobou. V žalobe je potrebné označiť sporové strany, opísať právny vzťah medzi Vami, označiť dôkazy a uviesť, čoho sa domáhate. Samozrejme je nutné žalobu datovať a podpísať. 


Podotázka: Ako vymáhať vrátenie kúpnej ceny pri internetovom predaji? (Občianske právo)

Dobrý večer, predal som automobil automechanikovi. Ten ho vyskúšal, najazdil viac než 20 km a dohodli sme sa na cene 1 200 eur. Pôvodne sme išli rovno na políciu, kde som auto odhlásil a následne ho naňho prihlásil. Po dvoch dňoch sa mi ozval s tým, že mi chce auto vrátiť, pretože údajne motor nie je v poriadku. Vyhráža sa mi, že ma dá na súd. Prosím, ako mám postupovať?

Odpoveď: Ako vymáhať vrátenie kúpnej ceny pri internetovom predaji?

(odpoveď odoslaná: 31.01.2017)

Dobrý deň, predpokladám, že kupujúci Vám reklamuje predané vozidlo z dôvodu technickej vady na motore.  Pre odpoveď je nevyhnutné oboznámiť sa s druhom vady a teda najmä či vada je odstrániteľná, skrytá resp. či ste na technický stav vozidla (motora) kupujúceho upozornil alebo nie. Až na základe oboznámenia sa so všetkými okolnosťami predaja je možne určiť, či požiadavka kupujúceho je oprávnená alebo nie.


V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál



Podotázka: Ako vymáhať vrátenie kúpnej ceny pri internetovom predaji? (Občianske právo)

Dobrý deň, koncom marca som zapožičal svoju zváračku na elektródy kamarátovi s tým, že si s ňou pomôže pri práci okolo domu a vráti mi ju. Po približne dvoch týždňoch však začal naznačovať, že by ju možno radšej od mňa odkúpil. Dohodli sme sa na sume, ktorú mi mal pošlať prevodom na účet do týždňa, pretože pracujem v zahraničí ako zvárač na trojmesačné turnusy. Približne po dvoch mesiacoch sa mi však stratil z dohľadu a naša komunikácia prebieha odvtedy len cez správy na sociálnej sieti. Vo svojich správach priznáva, že si od mňa zobral zváračku aj s vybavením a že mi ešte stále dlží dohodnutú sumu, ktorú mi chce preposlať na účet. Táto situácia však trvá už osem mesiacov a stále sú to len sľuby. V jednom momente sme sa dokonca dohodli na osobnom prevzatí peňazí a spočiatku to vyzeralo, že sa mi dokonca vráti aj zváračka, ale vždy sa v deň dohodnutého stretnutia stratí z dohľadu. Preto by som sa chcel opýtať, mám možnosť požadovať vrátenie zváračky s kompletným vybavením, alebo by som mal radšej požadovať vyplatenie sumy, na ktorej sme sa dohodli? Môžem ako dôkaz použiť správy z Messengeru? Ďakujem Vám.

Odpoveď: Ako vymáhať vrátenie kúpnej ceny pri internetovom predaji?

(odpoveď odoslaná: 17.11.2016)

Dobrý deň, s Vašim kamarátom ste uzavreli kúpnu zmluvu ústnou formou, v ktorej ste sa dohodli na všetkých podstatných náležitostiach, vrátane podmienok zaplatenia kúpnej ceny. Z uvedeného právneho úkonu Vám teda vzniklo právo na zaplatenie kúpnej ceny v dohodnutej dobe. Keďže kupujúci v lehote splatnosti kúpnu cenu nezaplatil, je v omeškaní. Máte teda právo domáhať sa, aby súd v sporovom konaní určil svojim rozhodnutím povinnosť dlžníka zaplatiť Vám dohodnutú kúpnu cenu spoločne s úrokmi z omeškania. Za splnenia zákonných podmienok však môžete požadovať aj vrátenie zváračky. Podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka, dlžník, ktorý svoj dlh riadne a včas nesplní, je v omeškaní. Ak ho nesplní ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej mu veriteľom, má veriteľ právo od zmluvy odstúpiť; ak ide o deliteľné plnenie, môže sa odstúpenie veriteľa za týchto podmienok týkať aj len jednotlivých plnení. Ak teda vyzvete (pre právnu istotu písomne) dlžníka písomne na zaplatenie do určitej primeranej lehoty pod hrozbou odstúpenia od zmluvy a výzva zostane bezúspešná, vznikne Vám právo na vrátenie veci. Toto právo môžete vymáhať aj žalobou o vydanie veci.


Trápi vás "Ako vymáhať vrátenie kúpnej ceny pri internetovom predaji?" a chcete pomôcť?

Podotázka: Ako vymáhať vrátenie kúpnej ceny pri internetovom predaji? (Občianske právo)

Môžem uplatniť nárok na vrátenie celej sumy za nekvalitne položenú dlažbu? Bude totiž treba všetko vysekať a urobiť znovu. Problém je, že nemám žiadny doklad, iba e-mail, z ktorého je jasné, ktorá firma to realizovala. Doklad o zaplatení tiež nemám. Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Ako vymáhať vrátenie kúpnej ceny pri internetovom predaji?

(odpoveď odoslaná: 26.10.2015)

Dobrý deň

skúste sa najprv dohodnúť s hotoviteľom, či nie je možná oprava danej dlžby (reklamácia), prípadne zľava. Pokiaľ nemáte žiadne doklady, bolo by náročnejšie dokazovať skutočnosti, ktoré tvrdíte. V prípade, že nebude možné sa s firmou dohodnúť, môžete sa obrátiť na súd, avšak treba rátať s poplatkami, ktoré sú spojené s konaním (súdny poplatok, príp. znalecký posudok a pod.). Ako dôkaz je môžné použiť e-mail. Pre ďalšie posúdenie, či je hospodárne domáhať sa svojho práva na súde je potrebné vidieť všetky podklady a oboznámiť sa so všetkými skutočnosťami. 



V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Ako vymáhať vrátenie kúpnej ceny pri internetovom predaji?" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.