Dobrý deň,
žiaľ, posúdením Vašej veci z právneho hľadiska je nutné konštatovať, že podľa nášho právneho názoru by ste v prípadnom súdnom konaní, v ktorom by ste sa domáhali náhrady škody od banky, spôsobenej nepravdivou informáciou, ktorú Vám poskytol jej zamestnanec, s najväčšou pravdepodobnosťou neboli úspešný, a to z nasledovného dôvodu:
Nárok na náhradu škody vzniká všeobecne pri súčasnom naplnení troch uvedených predpokladov: 1. porušenie právnej povinnosti (či už zákonnej alebo zmluvnej), 2. vznik škody, 3. príčinná súvislosť medzi porušením právnej povinnosti a vznikom škody.
Vo Vašom prípade by ste ale v súdnom konaní neboli v danej situácií schopný preukázať vznik škody. Vznikom škody v uvedenom zmysle totiž rozumie stav, keď je objektívne preukázateľné, že Vám škoda vznikla - nestačí, že Vám porušením právnej povinnosti (napr. bankou) škoda mohla vzniknúť.
Aby ste preukázali vznik škody, musel by nastať stav, že by ste jednoznačne preukázali, že keby banka postupovala inak a poskytla Vám správne poučenie, peniaze v danej výške (756,42 €) by ste určite získali. Táto skutočnosť ale z Vášho prípadu nevyplýva, keďže nie je jasné, že peniaze by Vám pri správnom poučení boli jednoznačne vrátené.
Odhliadnuc teda od ďalších Vami popísaných skutočností, ktoré by zhoršovali Vaše procesné postavenie v prípadnom súdnom konaní (nedisponovanie danou nahrávkou, prípadná obrana banky, že nahrávkou už nedisponuje a preto ju ani nemôže ani vydať), neboli by splnené za daných okolností ani hmotnoprávne podmienky pre priznanie nároku na náhradu škody.