Dobrý deň,
na uvedenú situáciu by sa dali použiť ustanovenia o oprave a úprave veci. Zmluvné strany majú práva a povinnosti v zmysle § 652 ods. 1 Občianskeho zákonníka:
Ak ide o opravu alebo úpravu veci, vznikne objednávateľovi právo, aby mu zhotoviteľ podľa jeho objednávky vykonal opravu alebo úpravu veci; zhotoviteľovi vznikne právo, aby mu objednávateľ zaplatil cenu za opravu alebo úpravu veci.
Definíciu opravy upravuje § 652 ods. 2 OZ:
Opravou veci je činnosť, ktorou sa najmä odstraňujú vady veci, následky jej poškodenia alebo účinky jej opotrebenia. Úpravou veci je činnosť, ktorou sa najmä mení povrch veci alebo jej vlastnosti.
Zodpovednosť za vady upravuje § 653 ods. 1 a ods. 2 OZ:
1/ Zhotoviteľ zodpovedá za vady, ktoré má vykonaná oprava alebo úprava pri prevzatí veci objednávateľom, ako aj za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe.
2/ Zhotoviteľ zodpovedá tiež za vady, ktorých príčinou je vadnosť veci, ktorá sa má opraviť alebo upraviť, alebo nevhodnosť pokynov objednávateľa, ak ho na vadnosť veci alebo nevhodnosť pokynov neupozornil.
V prípade, že sa vady vyskytnú máte právo, aby ich zhotoviteľ odstránil, prípadne poskytol primeranú zľavu z veci. Ak ide o vadu, ktorá urobí vec neupotrebiteľnou, tak sa môžete domáhať zrušenia zmluvy. Vady však treba vytknúť do 3 mesiacov, ak nebola dojednaná osobitná doba.
Zmluva o úprave a oprave veci obsahuje tiež ustanovenie § 655 ods. 1 OZ:
Ak je vec opravená alebo upravená vadne, má objednávateľ právo na bezplatné odstránenie vady. Zhotoviteľ je povinný vadu odstrániť najdlhšie v dohodnutej lehote. Ak vadu nemožno odstrániť alebo ak ju zhotoviteľ neodstráni v dohodnutej lehote alebo ak sa vada vyskytne znovu, má objednávateľ právo na zrušenie zmluvy alebo na primerané zníženie ceny opravy alebo úpravy.
Takéto vady treba vytknúť tiež v záručnej dobe, pričom, ak nie je dohodnutá, tak platí doba 3 mesiace.
Je potrebné, aby ste s ním komunikovali písomne a nie len cez telefón. Aby potom nepoprel ako prebiehala komunikácia.