Dobrý deň,
vo veci odporúčame písomnou formou dopor. listom kontaktovať firmu, ktorá robila prísl. práce, aby im oznámila číslo poistnej udalosti u poisťovne a stav jej vybavenia, a priepis podania poslať aj poisťovni.
Podľa ust. § 797 Obč. zákonníka platí :
"(1) Právo na plnenie má, pokiaľ nie je v tomto zákone alebo v poistných podmienkach ustanovené inak, ten, na ktorého majetok, život alebo zdravie, alebo na ktorého zodpovednosť za škody sa poistenie vzťahuje (poistený).
(2) Právo na plnenie vznikne, ak nastane skutočnosť, s ktorou je spojený vznik povinnosti poistiteľa plniť (poistná udalosť).
(3) Plnenie je splatné do pätnástich dní, len čo poistiteľ skončil vyšetrenie potrebné na zistenie rozsahu povinnosti poistiteľa plniť. Vyšetrenie sa musí vykonať bez zbytočného odkladu; ak sa nemôže skončiť do jedného mesiaca po tom, keď sa poistiteľ o poistnej udalosti dozvedel, je poistiteľ povinný poskytnúť poistenému na požiadanie primeraný preddavok.
(4) Ak poistiteľ odmietol plniť čo i len z časti, je povinný uviesť dôvod neplnenia alebo zníženia plnenia; tento dôvod nie je možné dodatočne meniť."
Osobitne pre poistenie zodpovednosti za škodu platí ust. § 822 Obč. zákonníka a to, že "z poistenia zodpovednosti za škody má poistený právo, aby v prípade poistnej udalosti poistiteľ za neho nahradil podľa poistných podmienok škodu, za ktorú poistený zodpovedá."
Ďalej platí, že náhradu za spôsobenú škodu poisťovňa platí poškodenému; poškodený však právo na plnenie proti poistiteľovi nemá, ak osobitné predpisy neustanovujú inak."
Z uvedeného zák. textu - § 797 - vyplýva, že firma, ktorá práce vykonávala, má nárok na poistné plnenie, ktoré je splatné do 15 dní od dňa čo poisťovňa skončila potrebné vyšetrenia poistnej udalosti (mali prísť na obhliadku k starým rodičom), následne platí, že ak poisťovňa nemôže ukončiť vyšetrenie do jedného mesiaca odo dňa keď sa dozvedela o poistnej udalosti, musí poskytnúť firme ako poistenému primeraný preddavok na požiadanie firmy.
Základnou otázkou je či firma skutočne oznámila poisťovni poistnú udalosť. Predpokladáme, že poisťovňa na základe Vášho listu Vás vyrozumie o stave vybavenia poistnej udalosti.
Firmu v liste môžete upozornite, že prípadnú škodu ak ju neuhradí poisťovňa budete vymáhať cestou súdu.