Máte
otázku?

Predávajúci nevybavil reklamáciu do 1 mesiaca


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Prešov

Otázka: Predávajúci nevybavil reklamáciu do 1 mesiaca

Dobrý deň. Reklamáciu mi nevybavili do mesiaca. Mám doklad, že predajňa prevzala výrobok, ale pri sťahovaní sa mi stratil doklad o kúpe. Momentálne nemám ani peniaze, ani výrobok. Je možné s tým niečo urobiť? Za odpoveď vopred ďakujem. 

Odpoveď: Predávajúci nevybavil reklamáciu do 1 mesiaca

Dobrý deň,

dôležité je, že máte aspoň doklad o uplatnení reklamácie, aj keď doklad o kúpe by bol lepší. Ak predávajúci nevybavil reklamáciu v zákonnej lehote 30 dní, máte možnosť odstúpiť od zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny. Vyplýva to z § 18 ods.4 zákona o ochrane spotrebiteľa Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok. Odstúpenie by som predávajúcemu zaslal poštou. Na odstúpenie nepotrebujete jeho súhlas, pretože ide o jednostranný právny úkon. V odstúpení predávajúcemu uveďte aj lehotu, do kedy a ako Vám má vrátiť peniaze.

Trápi vás "Predávajúci nevybavil reklamáciu do 1 mesiaca" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Predávajúci nevybavil reklamáciu do 1 mesiaca (Občianske právo)

Dobrý deň, pred mesiacom som reklamoval svoj laptop. Predajca mi doposiaľ reklamáciu nevybavil. Po kontakte s ním mi bolo oznámené, že servisné centrum produkt ešte nevrátilo. Vzhľadom na súčasnú situáciu na Slovensku týkajúcu sa ochorenia Covid-19, nevedej určiť, kedy moju reklamáciu vybavia. Chcel by som sa opýtať, či mám právo žiadať o výmenu produktu za nový, napriek tomu, že predajca má momentálne zatvorené z dôvodu karanténnych opatrení. Ďakujem.

Odpoveď: Predávajúci nevybavil reklamáciu do 1 mesiaca

(odpoveď odoslaná: 18.03.2020)

Dobrý deň prajem,

zákon neupravuje v tomto prípade nejakú výnimku, ktorá by napr. pozastavila plynutie lehôt. Lehoty plynú aj napriek tomu, a preto podľa môjho právneho názoru, i keď za to nemôžu, podľa zákona máte právo na odstúpenie od zmluvy.

Podľa § 18 ods. 4 zákona o ochrane spotrebiteľa Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu;22) na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

Ak by ste sa ale svojho práva domáhali na súde, súd by teoreticky nemusel Vaše právo priznať, nakoľko by mohol považovať toto konanie, ako konanie v rozpore s dobrými mravmi, ktoré nepožíva právnu ochranu.


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Predávajúci nevybavil reklamáciu do 1 mesiaca" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.